Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Flikken Maastricht: Together again. » Chapter one: The plane trip.

Flikken Maastricht: Together again.

21 mei 2012 - 22:27

601

3

559



Chapter one: The plane trip.

Laat maar weten wat je er van vind, of er verbeter puntjes zijn en of ik meer hoofdstukken moet plaatsen !

‘Thank you guys, for all you’ve done for me. See you next year!’ roept Emily nog snel, voordat ze naar het vliegtuig loopt. Het vliegtuig van San Francisco naar Schiphol. Het vliegtuig terug naar Nederland. Emily stapt het vliegtuig in en kijkt op haar vliegticket waar haar stoel is. Wanneer ze die eindelijk gevonden heeft gaat ze er rustig in zitten en sluit haar laptop aan op de stroom, zodat ze tijdens de terugreis bezig kan met al de foto’s die ze in dit geweldige jaar heeft gemaakt. Fotografie is een van haar grootste liefdes en ze kan met haar camera dan ook de mooiste plaatjes schieten. En dat heeft ze dan ook genoeg gedaan dit jaar. Ze was 2 augustus 2010 vertrokken uit Nederland voor een groot avontuur, een jaar high school in Amerika. Na veel zeuren bij haar ouders mocht het dan eindelijk en na al het papierwerk en de interviews meldde er zich een familie uit San Francisco voor haar. Een familie met twee dochters en een hele kudde dieren, aangezien ze een boerderij hebben. Ze weet het nog als ze dag van gisteren dat zij en haar zus Esmee op Schiphol nog even bij Starbucks gingen zitten om afscheid van elkaar te nemen. Emily ging naar Amerika voor een jaar en Esmee ging stage lopen als agent in Maastricht, voor beide een groot avontuur waar ze alleen maar sterker van zouden worden. Emily had een geweldige tijd gehad. Ze zat in het voetbalteam van haar school, ging vaak met vriendinnen naar football wedstrijden en maakte veel reizen met haar hostfamily, maar alles sloeg op 17 januari ineens om toen haar moeder haar paniekerig belde vanuit Nederland. Esmee en haar collega’s hadden een verkeerscontrole gehad en een voortvluchtige seriemoordenaar had Esmee geschept. Emily kreeg te horen dat ze in coma in het ziekenhuis lag en haar geweldige tijd stortte in een keer in. Ze weet het gesprek met haar mentor nog wel, toen die haar vroeg waarom ze in huilen uitbarstte tijdens Spaans. Ze vertelde hem het hele verhaal en dat ze er over dacht om terug naar Nederland te gaan. Hij wist haar echter te overtuigen om te blijven en er toch nog een leuke periode van te maken, en dat was haar toch nog gelukt. Ze was kampioen geworden met het voetbalteam en was met haar hostfamily op citytrip naar Los Angeles geweest. Ook had ze in die periode extra veel contact met het thuisfront, en zag ze het langzaam aan weer beter gaan met Esmee. Eergisteren had ze nog met Esmee geskyped en die had haar verteld dat ze geslaagd was voor de gezondheidstest en weer aan het werk mocht. Emily begint te glimlachen en concentreert zich weer op de foto’s. Foto’s van Homecoming en Spring Break komen voorbij, en ze bedenkt zich hoeveel geluk ze wel niet heeft gehad met haar hostfamily. Die bestond uit vader John van 47, moeder Fiona van 45, Lauren van 17 en Dani van 12. En natuurlijk de 6 paarden, 3 honden en de kudde koeien. Ze stopt alle foto’s in de juiste mapjes en gaat onderuit hangen. 3,5 uur van de reis al voorbij, nog 4,5 uur te gaan dus. Ze zoekt even op haar laptop, maar vind dan wat ze moet hebben: de film van haar voetbalteam in Nederland die haar vader voor haar had gemaakt. Het is een samenvatting van het seizoen tot nu toe en ze heeft nu pas de kans om hem te bekijken. Ze stopt een kussentje achter haar hoofd en drukt op play, terwijl ze haar koptelefoon over haar oren heen zet.


Reacties:


xMelanie13 zei op 21 mei 2012 - 22:27:
Dankjullie voor de reacties!
@ MissEva: hoofdstuk 2 is online!
@ Sharey: dankje voor je commentaar! ik zal de fout even veranderen. zelf schrijf ik liever in een groot blok, dus dat laat ik zo, maar dankje voor de tip!


MissEva
MissEva zei op 12 mei 2012 - 17:29:
Een leuk eerste hoofdstuk! Ik hoop dat er nog een hoofdstuk 2 komt?


~MissEva


Sharey
Sharey zei op 7 mei 2012 - 14:25:
Hoi, ik heb je eerste hoofdstuk gelezen en vind het helemaal geen slecht begin.
Ik heb op Fanfic nog geen verhalen van Flikken Maastricht voorbij zien komen (dat kan ook aan mij liggen). Het is een leuke serie en als jij er inspiratie van krijgt zou ik zeggen: gewoon doorschrijven.

In de eerste paar zinnen zit wel vaak het woord 'vlieg' > 4 x vliegtuig en een keer vliegticket.
Het leest prettiger als je een tekst in alinea's verdeeld, liever niet zo'n massieve blok tekst zoals hierboven. Maar dat is mijn persoonlijke smaak hoor.
Het stroom is fout, het is: de stroom.

Succes met het vervolg!
Groetjes, Sharey