Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Lena de wreker. » Hoofdstuk1

Lena de wreker.

27 mei 2012 - 21:37

561

2

216



Hoofdstuk1

just read and command (sorry als het slecht engels is -.-'')

‘Lena, je vader wil je spreken,’ mijn moeder stond in de deuropening van de slaapkamer. Ik slikte en stond op uit de blauwe sofa. Vlug veegde ik mijn gezicht droog, tranen had ik gehuild om het leed wat onze familie moet verdragen. Pa lag op bed, bijna kaal op een paar grijze plukken na. Zijn gezicht was een beetje ingevallen maar zijn zwarte ogen stralen nog steeds. ‘Leentje,’ fluisterde hij, duidelijk blij om mij te zien. Heel even versomberd mijn gezicht als ik mijn bijnaam hoor, ik had het altijd een afschuwelijke bijnaam gevonden.‘Hoi pa,’ ik ging op de simpele houten stoel zitten die naast zijn bed staat. ‘Je ziet er verschrikkelijk uit,’ grapte ik. ‘Ja,’ een hoestaanval belet hem om uit te spreken, vlug grijpt hij naar en glas water dat op het nachtkastje staat en neemt gretig een paar slokken. ‘Inderdaad,’ maakt hij zijn zin schor af. ‘Luister, kind. Ik wil je wat vertellen.’ Ik frons maar zeg niets. Hij neemt nog een slok water en begint dan met zijn verhaal. ‘Vijfenzestig jaar geleden, nog voor dat jij geboren werd. Woonde ik in Amerika, LaPush om precies te zijn. Ik was, net als jij bent, anders. Ik was een wolf. Samen met een groep andere wolven zorgde ik voor de rust en orde in LaPush. We hadden maar één vijand. De koude, ofwel de vampier. Iemand met het wolven gen veranderd ook alleen als er een vampier in de buurt komt. Het is dan de bedoeling dat wij deze wezens verslaan, in stukken scheuren en verbranden.’ Hij stopte even door een hoestaanval. ‘Maar dit had ik je vierenveertig jaar geleden allemaal al verteld. Je weet het verhaal nog van het meisje dat trouwde met een vampier, een kind kreeg en toen zelf ook een vampier werd?’ Ik knikte, ik had het altijd onwaarschijnlijk gevonden maar ik wist het verhaal nog precies. Pa neemt een slok water en vervolgt ‘dan weet je ook wat er gebeurde met een van mijn oude vrienden. Wel, toen het kind van dat meisje volgroeid was en het eindelijk rustig werd besloten door alle wolven dat er niemand meer in een wolf zou veranderen zodra hij of zij was ingeprent. Iedereen zou weer ouder worden en gelukkig zijn. Ik en je moeder zijn geëmigreerd hier naar Engeland. Toen jij en je zuster twee waren zijn we op bezoek gegaan in LaPush. Ik zag er erg tegenop maar je moeder stond erop. Ik dacht dat iedereen al ingeprent was maar tot mijn verbazing hadden Seth en Leah nog steeds niemand gevonden. Ze waren geen dag ouder geworden. Nu kreeg ik vijf jaar geleden een uitnodiging voor de bruiloft van Seth Blijkbaar heeft hij eindelijk een zielsverwant gevonden.’ Hij stopt even om adem te halen, te hoesten en zijn glas leeg te drinken. ‘Nu vraag ik je om, als ik en je moeder er niet meer zijn, naar LaPush te gaan en Seth en zijn vrouw te zoeken. Zei zullen je behandelen als hun dochter. Daar kun je opgroeien, een tiener zijn.’ Hij krijgt weer een hoestbui en grijpt naar het lege glas ‘water,’ brengt hij hoestend uit. ‘Mam!’ Ma komt vlug met een kan binnen en werkt me de kamer uit. Ze doet de deur dicht en ik blijf verbijsterd staan. Pa heeft me zojuist gevraagd om als hun dood zijn naar LaPush te gaan, Amerika!


Reacties:


PeachyFull
PeachyFull zei op 28 mei 2012 - 11:43:
oeh oeh, meer!


MissEva
MissEva zei op 27 mei 2012 - 22:29:
Jeej, i'm first!
Echt leuk dit verhaal, nu al vind ik het geweldig!
Ben zo benieuwd of lena iemand inprent!

Xx