Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » One Direction One Shots » LiLo 1

One Direction One Shots

28 mei 2012 - 11:18

1214

3

349



LiLo 1

Liam Payne POV

‘Wat dachten jullie van een dagje pretpark ?’ stelde Louis voor. Meteen stemde Zayn toe.
‘Ja! Ik wil nog eens op de draaimolen !’ kirt hij vrolijk.
‘Zayn, doe nou eens normaal!’ zegt Harry.
‘Ach, laat hem toch,’ zeg ik. ‘Ik vind het een heel goed idee, Lou.’

Een uurtje later, in het pretpark aangekomen, is Zayn’s enthousiasme alleen maar toegenomen.
‘Kijk, daar wil ik in! En daar ! En daar ! En…’
‘Zayn! Is het nu genoeg, ja?’ roept Harry geïrriteerd. Zayn schiet in de lach en al snel begint iedereen mee te lachen, alleen Louis niet. Ik ga naar hem toe en vraag wat er scheelt.
‘Euh, niks hoor,’ antwoordt die, ‘zullen we eerst in die achtbaan gaan ?’
Iedereen stemt in, behalve Zayn, die eerst liever in de draaimolen gaat.
‘Dan gaan wij in de achtbaan, en ga jij daar maar naar je stomme draaimolen toe,’ zegt Harry.
‘Oké,’ zegt Zayn, ‘en het is geen stomme draaimolen.’

Harry wil naast Niall, dus moet ik naast Louis. Niet dat ik dat erg vindt, hoor. Na een kwartiertje aangeschoven te hebben, mogen wij instappen. Louis & ik zitten helemaal achteraan, Harry en Niall ergens in het midden. Het treintje begint te rijden, en eenmaal boven merk ik dat het best wel hoog is. En als we naar beneden gaan, vind ik het best wel snel. In een opwelling van angst en plezier pak ik Louis’ hand vast. Hij vindt het niet erg, want hij houdt mijn hand stevig vast.

Louis Tomlinson POV

Oké, ik heb gelogen tegen Liam toen ik zei dat er niks scheelde, maar ik wilde zijn dag niet verpesten. De waarheid is dat ik verliefd op hem ben, maar ik denk dat het niet wederzijds is, daarom wil ik het niet zeggen. Nu toch nog niet, we zullen wel zien. Terwijl ik hier zit, in de achtbaan, Liam’s hand vasthoudend, voel ik hoe miljarden vlinders in mijn buik rondracen, en dat komt niet door de snelheid van het treintje, nee, Liam is de oorzaak. Telkens ik in zijn buurt ben begint het weer. Telkens hij in mijn ogen kijkt, zweef ik. Telkens hij me knuffelt tijdens een optreden, begin ik rood te worden en te zweten. Ik vraag me soms af hoe het zou zijn moest hij het weten. Zouden we dan gelukkig zijn als koppel ? Of zou hij me haten ? En de fans, hoe zouden zij reageren? Ik voel me vreselijk onzeker hierover, en dat kan maar op één manier verholpen worden.
‘Louis? Zeker dat alles oké is ?’ vraagt Liam bezorgt. Zou ik ?
‘Nou, nee, niet echt, maar dat vertel ik je straks wel. Laten we eerst er een leuke dag van maken.’
‘Oké, maar dan moet je me wel beloven dat je het vertelt en dat je niet meer zo sip kijkt, dat vind ik niet leuk, hoor.’
‘Ik zal het je straks vertellen, dat beloof ik je. Dat ander kan ik niet beloven, dat zul je straks wel begrijpen.’
‘Probeer toch maar, voor mij. Goed ?’ vraagt hij op een manier zoals alleen Liam dat kan. Oh wat hou ik van die jongen.
‘Oké dan, voor jou. Dankjewel, Liam,’ zeg ik.

Liam Payne POV

Wat is er toch mis met Louis ? Hij heeft belooft dat hij het straks zal vertellen, en nu maak ik me verschrikkelijk ongerust. Er is toch niks gebeurt met iemand van zijn familie ? Nee, waarschijnlijk niet, want dan hadden wij dat allang geweten en had hij niet voorgesteld om naar een pretpark te gaan. Hij had toch geen ruzie met iemand van de jongens ? Hij was toch niet kwaad op iemand? Toch niet op mij, hoop ik ?
‘Lou? Ben je boos op iemand ?’
‘Nee, waarom ?’ vraagt hij verbaasd.
‘Oh, niks,’ zeg ik. Hij is dus niet boos, ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij niet liegt.

Een paar uurtjes later is Lou nog altijd niet echt in zijn normale doen. Het doet me pijn te merken dat hij ergens mee zit,want ik moet eigenlijk iets toegeven. Ik hou van hem, meer dan ik van de andere jongens houd. Meer dan ik ooit van iemand anders heb gehouden. Maar ik weet niet hoe ik het moet zeggen, hoe zou hij reageren ? Maar goed, dat is niet het grootste probleem nu. Ik moet er achter zien te komen wat er nu juist aan de hand is, en liefst zo snel mogelijk. Zayn merkt er blijkbaar niet veel van, hij is nog altijd zot van de draaimolen, en de anderen lijken ook niets door te hebben. Nog een paar uurtjes later zitten we in de auto naar huis. Ik ga expres naast Louis zitten, omdat ik weet dat hij iemand nodig heeft nu.

Louis Tomlinson POV

Ik ben Liam erg dankbaar dat hij naast mij is komen zitten, en trek hem in een knuffel. Ik laat hem de hele rit niet los, het doet goed zijn lichaam tegen het mijne aan te voelen, het kalmeert me, maar geeft me tegelijkertijd meer stress : wat als hij verkeerd reageert ? Gaan we dit dan nooit meer kunnen doen ?

Eenmaal thuis komt Liam op me af.
‘Wat was er nou de hele dag?’ vraagt hij.
‘Ik zal het je vertellen, maar niet hier. Kom je mee naar mijn kamer?’
‘Natuurlijk, Lou.’

‘Wel, euhm, het zit zo. Ik ben verliefd op iemand, maar ik denk dat het niet wederzijds is.’
‘Dan maak jij hetzelfde mee als ik,’ flapt Liam eruit.
‘Wat?’ roept ik.
‘Ja, ik ben ook verliefd op iemand, maar ik durfde het niet te zeggen.’ Wacht even, durfde ?
‘Durfde, zei je, heb je het dan wel gezegd?’ vraag ik.
‘Ja, net, Louis, die iemand ben jij,’ stamelt hij. Het voelt alsof die vlinders binnenin opeens terug allemaal wakkerschieten.
‘Wel, dan moet ik ook iets bekennen. Die iemand bij mij, dat ben jij, Liam,’ zeg ik.

Liam Payne POV

Wacht, dus Louis is ook verliefd op mij ? Voor ik kan antwoorden op Lou voel ik twee zachte lippen op de mijne. Lang duurt ons spelletje niet, want Harry komt Louis’ kamer binnen.
‘Wow, wat zijn jullie hier aan het doen?’ zegt Harry, met een grote smile op zijn gezicht.
‘Euhm, ik kus Liam,’ zegt Louis. Ik lach. Hij heeft echt altijd geweldige reacties.
‘Wat doe jij hier ?’ vraag ik.
‘Wel, ik moest komen vragen of jullie komen eten, maar aangezien jullie precies druk bezig zijn…’
‘We komen direct, maar nog niks verklappen tegen de rest, oké?’
Harry zet een pruillip op.
‘Oké, dan, jij mag het vertellen, maar pas als we erbij zijn. Belooft ?’
Meteen verandert zijn zielig gezichtje in een heel vrolijk.
‘Belooft!’ roept hij uit en hij loopt weg.
‘Wow, die is enthousiast.’ Liam en ik lachen het uit.

Een vijftal minuutjes later lopen we samen naar de eetkamer. Nog voor we goed en wel zitten roept Harry:
‘Liam en Louis zijn een koppel !’
‘Echt?’ vraagt Zayn.
‘Ja, Lilo is echt,’ bevestigt Louis.
‘Oh, leuk!’ roept Niall en hij staat op om Louis en mij een knuffel te geven. Zayn volgt zijn voorbeeld en ook Harry komt naar ons.
‘Dat moet gevierd worden!’ roept Zayn.
‘Feestje deze avond ?’ stelt Niall voor.
‘Als jij voor het eten zorgt, Niall,’ zegt Harry. Iedereen lacht.
‘Ik help wel mee,’ zegt Zayn.
‘Breng je ook dingen mee die Niall niet lust? Anders hebben wij niks meer,’ zeg ik.

Twee uurtjes later, tijdens het feestje, komt Louis naar me toe, en dansen we wat. Na drie liedjes neemt hij me mee naar buiten.
‘Je bent het beste wat me ooit is overkomen, Liam. Ik hou van je.’
‘Ik hou ook van jou, Louis.’


Reacties:


ZoeyRedbird
ZoeyRedbird zei op 23 juli 2012 - 20:25:
'breng je ook dingen mee die Niall niet lust?'

1 woord

GENIAAL


xmargotjex
xmargotjex zei op 8 juli 2012 - 17:53:
mooi mooi heel leuk !!

xx


Balsemio
Balsemio zei op 28 mei 2012 - 19:11:
Deze is ook al zo leuk! Toppie ga zo door meid ;D

x