Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Murder in Malfoy Manor » A scream

Murder in Malfoy Manor

29 mei 2012 - 17:01

325

6

404



A scream

Na een lange, lange, lange tijd eindelijk weer een hoofdstuk voor de liefhebbers. Enjoy!

Er klonk een oorverdovende schreeuw door het hele huis, de klank ervan nog scheller dan het gekras van een uil. Narcissa moest zichzelf bijna letterlijk tegenhouden om niet naar de kelder te snellen. Het was niet Lucius’ stem, dat was wel duidelijk geweest.. toch?
Voor haar eigen gemoedsrust was het beter om toch even een kijkje te gaan nemen, maar voor Lucius’ reputatie natuurlijk niet. Een Dooddoener wier vrouw komt kijken of hij niet op de vloer van de kelder ligt krijgt niet bepaald meer aanzien. Terwijl Narcissa stond te overpeinzen wat het beste was om te doen, had Draco zijn schuilplaats achter de trapleuning al verlaten. Hij rende op sneltempo terug naar zijn kamer, in de veronderstelling dat het nu gebeurd was. In zijn eigen huis was iemand gedood. Door zijn eigen vader.
Hij schrok zich de Drakenpest toen zijn deur opeens openging en sprong zowat tegen zijn hemelbed op van schrik, waar hij tot dusver tegenaan geleund had gestaan.
‘Rustig maar hoor jongen,’ zei Narcissa met heldere stem, haar blauwe ogen keken kalmerend in die van Draco, ‘die schreeuw was van een jongeman die ergens van schrok. We hebben bezoek.’
Draco kon zichzelf niet meer beheersen en kreeg meteen spijt van de woorden die hij vervolgens uitsprak.
‘Vader heeft iemand vermoord, is het niet? Is het een opdracht van de Heer van het Duister? Waarom doet hij het hí­er?’
Draco vuurde de vragen op zijn moeder af. Narcissa sloot haar ogen en slaakte een zucht.
Natuurlijk, dacht ze bij zichzelf, wat had je dan verwacht? Draco is geen Wemel of iets dergelijks en dus geen achterlijke jongen. Hij heeft het echt wel in de gaten als er zich zoiets afspeelt in zijn eigen huis. Ik heb mezelf voor de gek gehouden door te hopen dat hij het niet zou merken.
-
Echter, Draco en Narcissa hadden geen van beiden gelijk. De gil was niet van Avondrood geweest, maar van Lucius, die nu kermend van de pijn op de grond lag.


Reacties:

1 2

Vamtwii
Vamtwii zei op 25 juni 2012 - 16:10:
Hij schrok zich de Drakenpest toen zijn deur opeens openging en sprong zowat tegen zijn hemelbed op van schrik, waar hij tot dusver tegenaan geleund had gestaan.


Hoe verzin je het, prachtig. Zoo spannend, OMG.
Ben benieuwd wat er nu met Lucius is, ik ga snel verder!!




Vespertine
Vespertine zei op 1 juni 2012 - 0:02:
Hij schrok zich de Drakenpest
Ik vind het heerlijk dat jij zulke uitdrukkingen aanpast aan de Harry Potter-wereld! <3
Draco is geen Wemel of iets dergelijks en dus geen achterlijke jongen.
Wat Emma al zei: héérlijk hoe ze zichzelf oprecht boven alle anderen stellen!

<3


PeachyFull
PeachyFull zei op 29 mei 2012 - 22:47:
Hoe kan ik nog niet gereageerd hebben!? Srsly, ik hou van jou schrijfstijl. Het leest lekker door en neemt alles in 1 x op. -zonder de zin duizende keren opnieuw te moeten lezen :3- snel ver please. Het is geweldig. Draco is geweldig. Hodwel ik Lucius meestal haat, heb ik nu medelijden met hem.

Xx


Rebella
Rebella zei op 29 mei 2012 - 20:17:
Weetje, ik dacht dat J.K. Rowling goed was.
Maar als er ooit een mogelijkheid ontstaat zelf zulk soort boeken te mogen uitgeven...
Dan zou ik zeggen: WAAR WACHT JE NOG OP?
Ik ben heel heel heel heel erg benieuwd naar de rest van het verhaal!
En zoals de dame voor mij:
Snel verder jij!
Het is echt té spannend om nog langer te laten rusten!
xxx


xEmma
xEmma zei op 29 mei 2012 - 20:15:
Oh - ik heb het vast al tien keer gezegd, maar ik vind het zo HEERLIJK hoe je hun familie neerzet, hoe alles om reputatie gaat, dat ze zichzelf boven andere stellen. Echt heerlijk.

En ik ben het eens met Jopie2, cliffhanger much o_o
Ik wil weten wat er gebeurd is, dus.. snel verder? :'
xx