Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Percy Jackson » You're a Demi-God » Chapter 28

You're a Demi-God

1 juni 2012 - 14:20

550

1

276



Chapter 28

Chapter twenty eight.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lwgl3x9rZh1qad6npo1_250.gif(Olive Bell)

-Olive Bell-


Ik maakte Percy en Annabeth wakker en Griffin maakte Jamie wakker.
Ik moest lachen toen ik Jamie zag, hij was namelijk zo slaapdronken als wat.
Ook Percy zag er enorm schattig uit.
'Oke,' zei Jamie terwijl hij in zijn oog aan het wrijven was. 'Ik heb vanacht iets gemerkt op de kaart.'
'Wat dan?' vroegen Percy en Annabeth tegelijk.
Jamie liep naar zijn tas en pakte de kaart.
'Kijk zelf maar.' Hij gad de kaart aan Percy en die vouwde het open.
'Michigan Lake?' zei hij en hij trok een niet begrijpend gezicht.
'Ja, zo keken wij dus ook.' zei Griffin, terwijl hij zijn spullen in zijn tas aan het proppen was.
'Nou, dan gaan we toch daar naartoe.'zei Annabeth.
Toen liepen we verder het bos door.

Het was aan het einde van de ochtend toen we eindelijk bij een weg kwamen. Het was een afgelegen weg, maar we zagen wel een auto in de verte aankomen.
'Aah, leven.' zei Jamie achter me en ik lachte een keer.
Het was een donkerblauw auto waar 4 mensen in konden.
De bestuurder stopte toen hij ons zag en hij deed het raampje open.
'Wat doen jullie hier zo alleen?' vroeg hij verbaast.
'Ts... alleen...' hoorde ik Annabeth achter me in zichzelf zeggen.
'We zijn.. uuhm... verdwaalt.' zei Percy tegen de meneer.
De man knikte en dacht na.
Toen keek hij achter zich en zuchtte.
'Willen jullie meerijden?' vroeg hij toen. 'Dat kan, maar an moeten we wel een oplossing vinden voor de twee die dan geen plaats hebben.'
'Oh, Jamie en ik gaan wel in de achterbak zitten, dat kunnen we best.' zei Griffin en hij gaf Jamie een por in zijn zij.
'Ja, dat kan natuurlijk ook... alleen moeten jullie dan wel op mijn gitaar letten, die ligt achterin.' zei de man.
'Gitaar?' vroeg Griffin, ineens heel erg blij. 'Zou ik die misschien mogen bespelen als u rijdt?'
'Kan jij gitaar spelen dan?' vroeg ik verbaast en Griffin knikte trots.
'Yup, en een paar andere instrumenten, maar Gitaar vind ik het leukste.'
Ik was onder de indruk en liet dat ook blijken.
Percy ging voorin naast de man zitten, en Annabeth en ik gingen p de achterbank zitten.
Jamie en Griffin gingen in de achterbak zitten, met hun ruggen tegen de zijkant van de auto, zodat ze elkaar aankeken. Het paste wel, alleen Jamie had nogal moeite met zijn lange benen.
Ale tassen kwamen tussen mij en Annabeth te liggen en toen we alemaal zaten, reedt de man verder.
'Meneer... hoe heet u eigelijk?' vroeg Annabeth, die haar hoofd tussen de twee voorste stoelen deed.
'Jeremy Walker.' zei Jeremy en hij keek even om naar Annabeth. 'En jullie?'
'Ik ben Annabeth Chase, dat is Percy Jackson, Olive Bell, Jamie Darvill en dat is Griffin.' Annabeth wees iedereen een voor een aan en de man knikte, met zijn ogen op de weg. 'En heeft Griffin geen achternaam?' vroeg hij opeens en ik zag dat Griffin ineens al zijn spieren aanspande. Blijkbaar vond hij niet leuk om daar aan herinnerd te worden, en ik wilde weten waarom.
'Nee, die heb ik niet.' zei Griffin nors en er kwam een ijzige stilte in de auto.
'Hee Grif.. speel anders eens op die gitaar, ik wil je graag eens horen spelen.' zei ik om het onderwerp te veranderen.
Griffin ging weer recht zitten en pakte de gitaar.
Hij speelde inderdaad goed! Ik keek uit het raam en luisterde naar de muziek, terwijl de auto over het verlaten weggetje reed.


Reacties:


Pline
Pline zei op 1 juni 2012 - 21:50:
Wow super!!
Ik wil nu eigenlijk wel weten waarom Griffin geen familienaam heeft...
Snel verder!!