Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Ultionem [ Afgewerkt ] » 22 Cian Herrera

Ultionem [ Afgewerkt ]

22 juni 2012 - 13:57

1427

8

639



22 Cian Herrera



‘Een nieuwe groep is in aantocht !’ Riep Chandrak, strijder uit de tweede groep. Iedereen zweeg en klom de bunker uit.
Ik wierp Saphira een geruststellende blik toe en glimlachte toen een meisje haar hand stevig vastgreep. Strijders Sillas en Chandrak liepen als eersten naar de groep die naderde. Mijn hart sloeg over toen ik helemaal vooraan een klein meisje zag. Kimani. Dapper als ze was gevolgd door mijn moeder,
het was triest als je zag hoe weinig kinderen het hadden overleefd.
Hier zouden hooguit twintig kinderen ademhalen,
hoeveel onschuldige levens zouden nog genomen worden ?
Ik kwam naast Chandrak staan en toen ook Saphira zich naar voren duwde wist ik dat ook voor haar iemand daar enkele meters verderop zou vechten om vrede. Ze had het meisje op haar schouders gezet die glimlachend naar de groep priemde.
‘Groep vier heeft zich bij drie aangesloten.’ Informeerde Sillas.
Vier bestond uit volwassenen en sterkere mannen, ik had nooit voor mogelijk gehouden dat het Capitool volk dit zou aandurven.
Hun gekke kledij was verdwenen, iedereen werd evenwaardig als een iemand uit het district. Kimani keek achterom en zodra ik haar blik volgde ontmoette ik iemand waarvoor mijn meisje haar leven ongetwijfeld zou gegeven hebben. Saraia Mejia, het laatste levende meisje van de drie hartsvriendinnen.
Loreleis nichtje Ellina en Barbara volgden… Ze glimlachten toen ze zich naast Kimani en mijn moeder voegden.
Katniss en Peeta glimlachten ook, hoewel iedere seconde het herstel van Coin bevorderde en het gevecht dichterbij liet komen.
Binnen drie of misschien zelfs twee dagen was er vrede, maar daarvoor zou meer dan de helft van ons de dood vinden.
Zelfs de kleinsten leken vastberaden. Sillas en Chandrak schudde de twee andere strijders hun hand.
‘Welkom Hirum, Makoto.’ Toen de verbonden waren gesloten,
hun woord was gegeven rende Kimani naar me toe.
Ik knielde neer op de grond en krulde mijn armen om haar heen.
‘Ik wist dat je zou komen.’ Fluisterde ik in haar oor en ze lachte.
‘Pocahontas zou ook komen !’ Zei ze. Ik keek om naar Saphira die haar armen om Robin ketende. Aveline had me verteld over haar broer.
Kimani keek naar het meisje die naast Saphira stond,
‘Ga maar gauw !’ Lachte ik en gaf mijn zusje een duwtje.
Ik sloeg zuchtend mijn armen om m’n moeder en keek haar aan.
‘Weet je het zeker ?’ Vroeg ik zacht, ze lachte hoofdschuddend.
‘Hier zijn we veiliger dan thuis jongen en als we dan toch moeten sterven wil ik dat bij mijn familie.’ Ze drukte een kus op mijn wang en liet mij alleen achter bij Saraia. Ze had tranen in haar ogen, de gedachten aan mijn meisje dansten door het luchtruim. Ik zuchtte en omhelsde haar, ze wreef over mijn rug toen de tranen m’n wangen vonden.
Gevangen in het verlies zonderden we ons af van de groep. Ze liep huilend voor me uit, een pijnlijke stilte legde ons het zwijgen op.
De wind stak op, huilde met ons mee… ik wou alles doen om mijn meisje nog één keer samen met alle anderen in ons midden te hebben.


Aveline Rowe


Zonsopgang en zonsondergang. Mijn broer Luca en moeder sliepen nog.
Ik had nog steeds het masker om mijn gezicht hangen.
‘We hebben een bericht mensen !’ Schreeuwde Makoto en iedereen keek hem strak aan.
‘Ze hebben een zilveren parachute gestuurd met sensoren die Katniss en Peeta konden opsporen.’ Hirum nam het van hem over en vroeg opnieuw iedereen de aandacht. Zelfs de kinderen luisterden alsof ze straks zouden meevechten.
‘Coin in hoogsteigen persoon schreef dat ze ons met een gelijk aantal rebellen inclusief zijzelf zou uitmoorden. Wegens verraad en stelen van wapens.
Voor alle overlevenden die in de Spelen hebben gevochten word de marteldood toegepast, kinderen zullen ook worden afgeslacht wegens ongehoorzaamheid aan rebellen.’ De woorden tuimelden door mijn hoofd.
‘Moge de kansen immer in jullie voordeel zijn.’ Voegde hij eraan toe.
Ik balde mijn handen tot vuisten en gromde.
Cian, Verena en Saphira deden hetzelfde.
Katniss en Peeta keken elkaar vastberaden aan, een eind aan Coin naderde. Niet aan ons.
‘We moeten naar onze positie mensen, kinderen moeten bij de aangewezen vrouwen blijven en eventueel gewonden verzorgen.’ Beval Chandrak.
Niemand nam afscheid, we hadden geen tijd. Coin had niet vermeld wanneer ze zouden aanvallen, dus kon ieder moment een laatste vormen.
Iedereen hees zich gehaast uit de bunker en nam zijn positie in.
Ik, Verena, Saphira en Cian stonden in een kring om de groep heen.
Katniss, Peeta en Haymitch stonden helemaal vooraan.
Daarachter stonden de drie andere strijders. Iedereen greep zijn wapens, handen jeukten naar bloed, naar moord en vrede.
De hitte van komende dagen werd weggeblazen, de wind suisde om ons heen terwijl de eerste regendruppels het wolkendek verlieten.
Ik kneep mijn ogen tot spleten,
verbande alle gedachten die door mijn hoofd zwierven.
Moord. Coin. Moord. Coin. Moord. Coin. Wraak…




‘Ze zijn in aantocht !’ Brulde Haymitch.
Ik werd meteen uit mijn laatste gedachtes gehaald en staarde recht voor me uit. Ik stond meer naar de rand toe om mensen in het midden te beschermen, want daar stonden de zwakkeren of sterkeren.
De rebellen waren met evenveel, misschien zelfs in de minderheid.
Om een of andere reden had Coin dit als een kleine opdracht gezien. Afgewimpeld en bestempeld als een zaak afhandelen.
Ik verstevigde mijn greep op de messen en pompte mijn longen vol lucht.
Moord. Coin. Moord. Coin. Moord. Coin. Wraak…
Ik had de neiging om instinctief op hen af te rennen, mijn messen door hun lichamen te duwen en moorden wat ik kon vermoorden.
De strijders hielden ons in bedwang, we konden het ons niet veroorloven om onszelf in de minderheid te brengen. Mensen in het Capitool zouden ongetwijfeld op de schermen meekijken.
Boven het donkere luchtruim zweefden camera’s met felle rode lichtpunten.
‘Waak over ons Loor, Charm en alle anderen die bij jullie gesneuveld zijn.’
Ik duwde de woorden weg, naar het luchtruim… naar de engelen die ons zouden beschermen. Ik moest op mijn tenen staan maar toen ik Coin in het vizier kreeg schreeuwde mijn hele lichaam naar haar gerechtvaardigde dood. Cian en Katniss keken achterom, naar mij.
Ik gaf een kort bevestigend knikje, ze moesten het niet hardop vragen.
Ik wist dat wij drieën Coin zouden doden.
Grommend schuifelden de strijders naar voren.
Ik had het gevoel dat Coin haast in lachen kon uitbarsten.
Een bloedstollende stilte vond plaats toen Haymitch oog in oog stond met Coin. Ze zag er niet gezond uit, maar de grijns om haar lippen liet iedereen om me heen sissen van woede.
‘Ik geef toe Haymitch Abernathy! Ik ben diep onder de indruk van uw werk, een stel zielige Capitool mensen omtoveren in moordmachines.’ Haar stem beviel me niet. Coin beviel me niet. De tijd tikte onverbiddelijk verder.
Haymitch liet Coin verder ratelen en lachen terwijl we ons onzichtbaar klaarmaakten.




“10…”¯ Ik versterkte mijn greep op de aarde.
“9…”¯ Handen klemden zich om onze wapens.
“8…”¯ Iedereen telde af, ongezien, ongehoord.
“7…”¯ Coin bleef lachen.
“6…”¯ Ik staarde onverschillig naar haar schoenen.
“5…”¯ Miezer ging over tot regen.
“4…”¯ Mijn messen zouden Coins lichaam onverschrokken vinden.
“4…”¯ Ik mis je mam, pap, zus.
“3…”¯ Respect voor alle gesneuvelden in de oorlog.
“2…”¯ Mierenzoete wraak.
“1…”¯ Ik hou van je Loor en Charm.
“0…”¯ Coins ogen sperden zich wijd open toen iedereen op hetzelfde moment openbarstte. Als een glas die in miljoenen scherven spatte en de vijand openreet. Zonder aarzelen duwde ik me door de massa,
naar Cian en Katniss. Ze hadden onbewapende Coin vastgegrepen terwijl diverse mensen de rebellen van ons afleden.
Emotieloos gaf ik een knikje en de eerste kreten dreunden over het veld.
Cian duwde zijn mes in de oude wonden.
Coin lachte honend en keek me aan.
‘Jullie zijn zo zwak.’ Kraste ze maar het bloed gonsde onverstoord verder over haar lichaam. Mijn mes doorboorde haar middenrif, ik duwde het zo strak dat het mespunt weer langs haar rug uit kwam.
‘Jullie zullen voor altijd worstelen met het verlies.’ Zei ze schor en zakte op haar knieën. Tranen brandde over mijn wangen toen Cian m’n hand greep en rebellen van me afduwde.
Katniss gromde woedend en in een gespannen waas van voorbijgaande seconden sneed ze Coin de keel door. Het bloed spatte tegen onze lichamen en toen een rebel woedend op haar afstormde rukte ik mijn hand uit die van Cian.
‘Saraia !’ Brulde Cian maar hij kon nergens heen.
Wij waren het centrum van een mierennest, waar alle volgers van Coin nu heen zwierven en later de buitenranden zouden doden.
Ik kwam tussen de rebel en Katniss te staan. Mijn hart bonsde gejaagd in m’n keel maar ik had alle beslissingen al gemaakt.
Zijn mes doorboorde mijn hart, ik zweeg.
Perste mijn lippen op elkaar en schreeuwde dat Katniss moest vechten.
Ze gilde woedend mijn naam kuste de drie middelste vingers van haar linkerhand en doodde alle rebellen die om me heen stonden.
De tijd vroor vast, regendruppels werden ijspegels tinkelend in het luchtruim. Terugkeren was onmogelijk, want de oorlog kwam net als mij aan zijn einde.


Reacties:

1 2

tamarastyles
tamarastyles zei op 7 aug 2013 - 18:25:
Eerst dacht ik dat toen ze uit de arena werden gehaald een soort einde was maar niet bleek minder waar!


Jopie2
Jopie2 zei op 25 juni 2012 - 15:31:
De wind stak op, huilde met ons mee… ik wou alles doen om mijn meisje nog één keer samen met alle anderen in ons midden te hebben.

Ontzettend mooie zin
Haar stem beviel me niet. Coin beviel me niet. De tijd tikte onverbiddelijk verder.

Wieeeeeeee!!!!
Coins ogen sperden zich wijd open toen iedereen op hetzelfde moment openbarstte. Als een glas die in miljoenen scherven spatte en de vijand openreet.
WOW
Noooooo Niet Saraia! Niet Saraia!
So sad....
Rest in peace Saraia
en...
YES Coin is as dead as a doornail! Eindelijk! WOEHOE
klees snel verder


Bumblebee
Bumblebee zei op 22 juni 2012 - 22:28:
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN~!
Ik juich al hoor! IK JUICH!
WHOOOOOOOOOHOOO~!
This is just AWEEESOME!
Absoluut geweldig. Het was echt om te smullen.
Whooo!
Luve,


Pline
Pline zei op 22 juni 2012 - 21:01:
Wow!!
Respect.
Echt dit is weer zo mooi en dat gevecht...
Spannend ik meen het!!
Ik ben zo blij da Coin dood is, wel jammer dat Saraia ook gestoven is xx
Wow


MissEva
MissEva zei op 22 juni 2012 - 15:27:
Je laat me weer janken,,!!
Niet eerlijk lore, laat ze toch niet allemaal dood gaan...

xx