Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Just my luck.. » Proloog

Just my luck..

21 juli 2012 - 1:54

226

0

166



Proloog

Juniper zit alleen op haar kamer. Ze voelt zich niet eenzaam, maar ze had geen bezwaar tegen wat gezelschap gehad. Ze las haar lievelingsboek, opnieuw. Ze hield van lezen, ze hield ervan hoe de letters onder haar ogen tot leven leken te komen en een wereld om haar heen leek te vormen, hoe ze zichzelf kon verliezen in de stroom van woorden. Ze hield ervan hoeveel ze kon ontdekken in boeken, zelfs al las ze een boek iedere dag opnieuw, dan zou ze iedere dag een nieuw detail ontdekken, een nieuwe hint naar de climax, een nieuw karaktereigenschap van de hoofdpersoon, een nieuwe reden om toch medelijden te hebben met de slechterik. Mensen om haar heen snapten nooit hoe ze zichzelf toch zo kon laten meeslepen door een boek. Niemand in haar familie was zo rustig als zij, niemand kon zich lang genoeg concentreren om ook maar een bladzijde te lezen. Ze hielden allemaal van sport, met name zwerkbal, buiten haar vader, een dreuzel, natuurlijk.
Zowel haar broer, Juncus, als haar zus, Aira, hadden het afgelopen jaar in het zwerkbalteam van hun afdeling mogen spelen. Haar moeder verwachtte nu eigenlijk ook van Juniper dat zij in het team van Ravenklauw zou komen, ondanks het feit dat Juniper nog eerder zomaar naar de maan zou kunnen springen dan dat ze op een bezem zou kunnen blijven zitten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.