Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » just a movie » five

just a movie

29 juli 2012 - 21:48

748

4

343



five

Well I won't give up on us Even if the skies get rough I'm giving you all my love I'm still looking up... Jason Mraz - I Won't Give Up

Het was even stil. Lyam was de eerste die moedig genoeg was om de stilte te verbreken.
'Dit jaar wordt het geen pure verveling, want wij zijn er', zei hij eenvouding, en hij gaf me een dikke knuffel. Het was een raar gevoel. Ik kende deze gast nog maar een paar uur en hij gaf me nu al een knuffel. Ik moet eerlijk zijn, ik ben een erg knuffelig geval, maar om iemand te knuffelen die je pas een paar uur kent terwijl je in je zwemkleding staat... Niet mijn ding.
'Zullen we gaan voetballen?' vroeg Martin. Ik haalde mijn schouders op. Waarom niet.
'Maar dan wil ik bij Lady en Alex in het team', zei Lyam. Ik grinnikte. Waarschijnlijk dachten ze alle vier dat ik zo'n giebelig geval was dat niet kon voetballen. Ze zouden de schrik van hun leven krijgen. En weer wordt duidelijk dat ik een waarzegster moet worden. Ze kregen ook de schrik van hun leven. Alex en Lyam leerden sneller dan Edward en Martin. Alex en Lyam snapten het al nadat ik in de eerste minuut een goal had gemaakt. Een prachtgoal om eerlijk te zijn maar daar gaat het nu niet over. Edward en Martin dachten eerst dat ik gewoon beginnersgeluk had. Natuurlijk. Beginnersgeluk. Vandaar dat ik 5 goals in de eerste 6 minuten had gemaakt. Na 10 minuten gaven ze eindelijk op. Ik plofte neer in het gras. Zo kon ik tenminste naar de wolken kijken. Ik vond het altijd geweldig om figuren in de wolken te zien. Ik zag altijd rare dingen zoals een puddingbroodje of Tarzan.
'In welk appartement zit jij eigenlijk?' vroeg Martin terwijl hij me met grassprietjes bekogelde.
'223', antwoorde ik. 'En jullie?'
'463', zei Edward. 'Als je wil kun je een keer langskomen. Ik knikte maar. Ik zou wel bekijken hoe het allemaal zou lopen.
'Pfff', zei Alex. 'Het is wel warm, vinden jullie niet?' Ik knipoogde naar Lyam en hij snapte meteen wat ik bedoel. Hij gebaarde terug dat hij voor de voeten zou zorgen. Ik telde af. 3. 2. 1. Ik pakte Alex vast bij zijn handen terwijl Lyam zijn voeten optilde. Voor Alex überhaupt kon vragen wat er gebeurde hadden we hem al in het zwembad gegooid. Lachend rende ik weg. Ik hield van die humor. Ik rende achter Lyam aan, terug naar het grasveld. Hij gaf me een dikke knuffel, tilde me op en draaide een rondje. Zoals in die typische meidenfilms waarin het op het einde altijd goed komt. Te typisch voor woorden. Toen kwam Alex de rust verstoren. Hij schudde zijn haren uit en 3 seconden later waren we allemaal nat. We hadden net zo goed mee het zwembad in kunnen gaan. Intussen ging de zon onder. Gezamelijk liepen we terug naar de lobby. Ik vertikte het om met de lift te gaan. Ik liep nog liever al die trappen dan dat ik in een metalen bakje doodging. Lyam was de enige die me niet raar aankeek. Ter verdediging zei ik: 'Ooit gecheckt wanneer dat ding voor het laatst gekeurd is? In 1999! Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik in dat geval vast zit of erger nog, dat ik naar beneden stort. Laat mij nou maar gewoon met de trap gaan.'
'O nee', zei Lyam. 'We moeten je wel thuisbrengen'. De andere jongens kuchten even. Lyam haalde zijn schouders op. 'Dan breng alleen ik je terug. Blijkbaar ben ik de enige die fatsoen heeft.' Martin werd rood en besloot toch mee te namen. Alex wilde graag droge kleding aantrekken dus gingen hij en Edward meteen terug. Lyam en Martin konden snel lopen en praten tegelijk. Duh, ze waren beroemdheden. ze moesten kunnen zingen en dansen en optreden tegelijk enzo.
'Ik vind het echt niet kunnen hoor', zei Martin. 'Nu moeten wij samen de prinses verdedigen.
'Pardon?' zei ik verontwaardigt.
'Ja', zei Lyam. 'Nu zijn we de twee musketiers. Een voor allen en allen voor een!' Martin knikte.
'Hallooow', zei ik overdreven. 'Hoe groot is de kans dat jullie me niet behandelen als een bezit?' Ik speelde een overdreven diva. Martin werd rood, alweer, en Lyam mompelde iets dat leek op sorry. Ik moest lachen. Deze gasten zijn geniaal!
'Ach laat ook maar zitten', zei ik. 'Als jullie per se een prinses willen hebben offer ik me wel op.' Meteen werd ik op Lyam's rug gezet terwijl Martin en Lyam schreeuwde: 'De prinses moet er langs, de prinses moet er langs!'


Reacties:


tamarastyles
tamarastyles zei op 29 juni 2013 - 14:51:
de prinses moet er langs, haha echt funny ps. ik had wel gereageerd op de eerste 2 hoofdstukken maar die had ik verwijderd omdat ik dacht dat ze nergens op sloegen.. nou ja laat ook maar ik ga vanaf nu weer reageren


Tweety
Tweety zei op 27 juli 2012 - 18:22:
geweldig!!!(L) ik zit hier keihard te lachen, geweldige humor << die faalt xd


ZoeyRedbird
ZoeyRedbird zei op 27 juli 2012 - 1:10:
haha, bedankt!!


MissEva
MissEva zei op 27 juli 2012 - 0:45:
Die eindzin! Echt je hebt een geweldige humor.

Xx