Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! #Intro » De Bende van de Bokkerijders...met een meisje uit de 21e eeuw?! #6 Een andere soort ontmoeting met Dr. Krichhoffs

De Bende Van De Bokkenrijders...Met Een Meisje Uit De 21e Eeuw?! #Intro

12 maart 2009 - 20:38

712

1

314



De Bende van de Bokkerijders...met een meisje uit de 21e eeuw?! #6 Een andere soort ontmoeting met Dr. Krichhoffs

Hi, ik ga dus weer verder. Deze keer ontmoet je Dr. Kirchhoffs weer, maar hij heeft je uitgenodigd om zijn familie te ontmoeten. tip: Lees het boek, de bende van de bokkenrijders! is un geweldig boek! heb dur mun inspiratie vandaan gehaald (A)

Driek, Mathijs en jij lopen weer naar de boerderij toe. Driek en Mathijs druk discuserend en jij loopt er mokkend achteraan. "Linda, kom eens hier." Zegt Driek. "Zo, dus nu wil je me wel helpen." "Ik wil toch wat meer van je weten en zal je nu helaas al moeten vertellen dat ik je onmogelijk terug kan brengen naar waar je ook vandaan komt. Ik denk dat hier hogere krachten spelen. Het spijt me dat ik je een heks noemde. Zo kom je absoluut niet over, je straalt iets uit als een engel. Dat betekent dat er een reden is dat jij hier bent. God heeft jou gestuurd. En daarom gaan wij je helpen." "Juist ja." Zeg je een beetje verrast en verward. Dan horen jullie ineens hoeven achter jullie. Je kijkt om en ziet dokter Kirchhoffs aan komen draven. "Linda!" Zegt hij terwijl hij hevig in en uit ademt. "Ja?" "Ik wil je uitnodigen bij mij thuis." "Nu?" Vraag je een beetje verrast. "Nee, morgen. Mijn stalknecht zal je met de koets komen halen. Aangezien je slimmer bent dan onze gehele bevolking zul je als adel worden behandelt." "Dank u, dokter." "Nee, dank u." Zegt hij en hij draaft weer weg. "Dank u? Wat heb ik dan voor hem gedaan?" "Je hebt hem blijkbaar op een idee gebracht." Zegt Mathijs. "Ja, Linda. Je hebt het goed getroffen. Aangezien de kans dat je hier weg komt heel klein is heb je nu veel geluk gehad. Er is een kans dat de dokter je in dienst neemt of ervoor zorgt dat de kerk en het klooster je in bescherming nemen. Want als de schout hier achter komt zal hij je hoe dan ook proberen op te pakken. En wanneer hij je heeft, dan hang je." "Kom op, Linda. We moeten dit snel aan vader en moeder vertellen!" Hij grijpt je hand en trekt je mee richting de boerderij. Je kijkt verbaasd om en ziet een warme glimlach op Driek's gezicht. Je rolt met je ogen, hij heeft het zo wel naar zijn zin. Maar jij wilt gewoon naar huis. "Vader! Moeder!" "Ze zijn al twee uur weg, Mathijs! Ze zijn naar de markt!" Roept Miene. "Miene, dit moet je weten. Linda wordt misschien in bescherming genomen door de kerk en het klooster!" Ze kijkt je ongelovig aan. Je haalt verbaasd je schouders op. Ja, sorry. Maar ik snap er ook niks meer van. Het komt allemaal op me af en ik weet dus niet wat me overkomt. Sorry, ik moet even alleen zijn." Je loopt tussen de bomen door en gaat op de grond tegen een boom aan zitten. "Hoe ben ik hier toch weer in terecht gekomen? Oh, ja. Ik fietste naar school!" Je kijkt voor je uit en beseft nu pas echt dat je hier vastzit. Alles wat je ooit kende bestaat niet meer. Je vrijheid, de rechten van de vrouw. Je kan jezelf gewoon niet meer zijn. Je voelt een traan over je wang lopen. Je zakt ineen en begraaft je gezicht in je knieën. Na een tijdje voel je dat iemand naar je aan het kijken is. "Is het interresant?" "Het spijt me. Gaat het wel?" "Waar lijkt het op?" "Wat is er dan?" Wat er aan de hand is? Je kijkt boos op. "Wat er aan de hand is? Wat denk jezelf? Ik ben er net achter dat ik mijn oude leven kwijt ben! Hier hebben de rijke mensen alle macht, vrouwen hebben niks te zeggen we hebben geen vrijheid! Hoe denk je dat dit voor mij moet zijn? Ik ben opgegroeid in een wereld waar iedereen gelijk is! En nu heb ik te maken met precies het tegenovergestelde!" Je voelt de tranen nu met volle snelheid over je wangen gaan. "Kom, Linda. Je moet gaan slapen. Je moet morgenvroeg bij de dokter zijn." Je knikt en gaat met hem mee, je bent zo gebroken dat je geen kracht meer hebt om hem tegen te spreken. "Kijk, hier slaap je. Naast mijn bed. Het spijt me dat we de kamer moeten delen maar er was nergens anders plaats." "Het is al goed, Mathijs. Ik kan temminste ergens slapen." En je geeft hem een kus op zijn wang. "Bedankt." Zeg je en je doet de deken over je heen.


Reacties:


chocojunk
chocojunk zei op 7 juli 2009 - 19:37:
SEXY x'3 Hij is cool en doordat hij zo origineel is, is hij nog leuker . Want hij is niet zo voorspelbaar. Als andere Lovestory's enzo. Snel verder gaan.