Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » just a movie » sixty

just a movie

5 aug 2012 - 22:38

505

5

353



sixty

I take you back to 1969 Let's hit the city of freedom, like old times It's getting dirty underneath the blue sky Imagine you and me count the butterflies... Cascada - San Francisco

'U nadert centraal station Eindhoven.' hoorde ik een metaalachtige stem roepen. Ik was alweer naast Lyam gaan zitten en hij hield mijn hand weer vast. Mijn maag zou echt goud winnen op de olympische spelen. Daar was ik zeker van. Met al die onontdekte sprongen die hij maakte. Daar zou ik een boel bonuspunten mee kunnen verdienen. Ik belde paps om te zeggen dat we bijna thuis waren. Hij was zo'n schat, hij kwam ons ophalen op het station.
'Wakker worden!' zei ik terwijl ik Alex en Phoebe wakker porde. Edward gooide Martin van zijn schouder af waardoor Martin wakker werd. Hij nam Janice in zijn armen en liet haar slapen.
'Waarom zij wel en ik niet?' vroeg Martin quasi verontwaardigt. Maar Edward gaf geen antwoord, en Martin verwachte dat ook niet. Ik nam mijn woorden terug. Die twee zaten absoluut niet in de friendzone, hoe graag ze dat ook zouden willen. Achter elkaar stapten we de trein uit en ik liep voorop naar de kiss and ride, waar paps op ons zou wachten. Ik was aan het cheerleaden. Vraag me niet waarom, ik weet het ook niet. Ik had gewoon enorm veel energie over. Ik maakte een spagaat en begon meteen weer te juichen. Ik wist helemaal niet dat ik een spagaat kon maken. Cheerleadend vervolgde ikmijn weg naar de kiss and ride. Halverwege stortte ik helemaal in. Mijn energie was helemaal verbruikt. Misschien was dat cheerleaders gedoe iets te veel van het goede geweest. In ieder geval had de dextro precies lang genoeg geholpen. 'Lady, ik draag je wel. Anders red je het niet.' zei Lyam op een toon waarop je geen nee kon zeggen. Hij tilde me op en net zoals ik lag in Lyams armen, net zoals Janice in Edwards armen lag.
'Mmm.' was alles wat mijn mond uitkwam. Ik moest echt sneller een briljante opmerking kunnen maken. Mmm was nou niet bepaald briljant. Toen nam Phoebe het van me over. Die had natuurlijk de hele reis geslapen en kon er weer volop tegenaan. Voor een uurtje dan. Na dat uurtje zou ook zij instorten. Hopelijk lag ze dan al in haar bed. Anders zou ik niet weten hoe zij in dromenland zou komen. Dat was het laatste wat ik dacht voordat ik in slaap viel. Ik weet niet waarom, maar ik droomde over levende pinata's met het gezicht van Lyam. Het was een geweldige droom. Ik lachte hardop in mijn slaap. Lyam glimlachte. Hij droeg me naar de zolder en legde me heel voorzichtig op ons matras neer. Hij legde ook de deken over me heen en stopte me in. Daarna ging hij een beetje smoezen met Janice. De rest sliep allemaal al en ze wilden niemand wakker maken. Ze sloten een deal en gingen slapen. Lyam zette zijn wekken om acht uur 's ochtends. Ik weet niet hoe ik het weet. Misschien was ik wakker. Misschien heb ik het alleen maar gedroomd. Ik weet het niet. Het enige wat ik bewust meemaakte waren de praten Lyam-pinata's.


Reacties:


tamarastyles
tamarastyles zei op 30 juni 2013 - 11:40:
die grap is inderdaad niet zo leuk meer als in het begin maar ik vind hem nog niet vervelend! XXXXXX Tamara


ZoeyRedbird
ZoeyRedbird zei op 12 feb 2013 - 23:30:
Nou, op het moment dat ik dit verhaal schreef wist ik nog niet eens dat One Direction bestond. Best raar als je bedenkt dat ik nu op en top direcfioner ben.. Anyway, pas toen ik wat rond aan het kijken was op youtube leerde ik ze kennen zeg maar. Toen besloot ik dit verhaal te combineren met One Direction, maar alle namen en persoonlijkheden stonden al vast. Sommige dingen heb ik veranderd, zoals het feit dat Alex (Niall) enorm veel eet, maar als ik meer zou gaan veranderen zou het mijn verhaal niet meer zijn zeg maar, dan zou het niet meer kloppen. En Lyam heet hier zo omdat ik al fan was van de naam Lyam voordat ik dus One Direction kende. Persoonlijk vind ik ook dat er een constante grap in ieder verhaal moet zitten, en omdat het hier een grap over de liefde is komt die inderdaad best vaak voor.
Dit zijn dus de beweegredenen achter mijn aparte keuzes zeg maar, hopelijk is het zo duidelijker!!


liefsamy zei op 3 feb 2013 - 23:21:
Vind t inderdaad ook een leuk verhaal en zou liegen als ik zei dat ik totaal niet de neiging heb om constant door te lezen maarrrr er zijn wel een aantal dingen die ik anders zou doen. Die grap over haar maag bijvoorbeeld wordt langzamerhand een beetje saai en vervelend. Ook ben ik er nogsteeds niet helemaal uit waarom je ervoor gekozen hebt de namen te veranderen en vervolgens harry lyam te noemen. Super ingewikkeld en t heeft me dan ook weet ik hoeveel hoofdstukken gekost om het verhaal te kunnen lezen, meteen wetende wie wat zegt. Sterker nog; moet nu nogsteeds af en toe nadenken over wie het nou gaat wat betreft edward en martin. Normaal gesproken geen probleem natuurlijk, maar aangezien je post op een one direction fiction site is t een beetje raar. Verder wel een leuk verhaal!


RockPrincess
RockPrincess zei op 22 aug 2012 - 12:28:
Ik voel me echt een kreng. Ik zit al 60 hoofdstukken lang van jou verhaal te genieten, maar heb nog geen enkele reactie neergezet. D:

I LOVE IT.

<3


Tweety
Tweety zei op 5 aug 2012 - 22:55:
Wahahahahahhaa ik heb hier lol maar dat is niet zo moeilijk bij mij

En Edward Janice!!!!!!!!!