Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Twisted » Chapter 2: Are You Ready?

Twisted

24 aug 2012 - 11:06

3187

1

230



Chapter 2: Are You Ready?

‘Fenna! Opstaan! We moeten naar de lessen!’ riep Kylia terwijl ze de badkamer in snelde. Naast Fenna, die zich geïrriteerd omhoog werkte, was hun slaapzaal uitgestorven. ‘Goed begin, eerste dag en meteen verslapen,’ mopperde Fenna.
Binnen een mum van tijd waren allebei de meiden klaar om te gaan ontbijten. Snel renden ze naar de Grote Zaal, waar bijna iedereen al zat, en liepen nonchalant naar binnen. De meeste leerlingen draaiden nieuwsgierig hun hoofd om te weten wie er nog zo laat binnen kwam. De twee gingen snel zitten, waarbij ze een geïrriteerde blik van Ilse kregen, en begonnen aan hun ontbijt. ‘Had je ons niet wakker kunnen maken?’ vroeg Fenna aan Alyssa, die ook bij hun op de slaapzaal lag. ‘Dat probeerde ik, maar je mompelde iets over vermoorden dus liet ik je maar liggen,’ grijnsde deze.
‘Volgende keer is het te hopen dat jullie wat eerder zijn. Jullie zijn de hoofdmonitoren-bespreking misgelopen,’ klonk plotseling van achter hun. Met en een engelachtig gezicht draaiden Fenna en Kylia zich om, naar Harry Potter, hoofd van Griffoendor. Onderzoekend namen zijn gezichtsuitdrukking op, maar hij leek niet erg boos. Hij had eerder een ironisch gloed is zijn ogen.
‘Bespre- oef,’ Kylia keek geïrriteerd naar Fenna die haar net een stomp in haar zij had gegeven. ‘We hebben ons verslapen. Het spijt ons,’ zei Fenna berouwvol, Kylia negerend. ‘Na jullie laatste les verwacht ik jullie op mijn kantoor. Hier zijn jullie lesroosters en wees voortaan op tijd.’ Snel gaf hij hun lesroosters en liep naar de lerarentafel, met een geïrriteerde blik naar de deur.


‘Waar was die stomp voor!’ vroeg Kylia verontwaardigt toen Harry buiten gehoorafstand was. ‘Je wilde hem net gaan vertellen dat we die bespreking vergeten waren. Dat is niet erg verstandig op je eerste dag,’ antwoordde Fenna.
‘En strafwerk op je eerste dag zeker wel?’ vroeg Ilse liefjes. Dit leverde een kwade blik op van Fenna en Kylia.


‘Van alle mensen die leraar konden worden zijn zij hier,’ mopperde Harry met een minachtende blik op Draco Malfidus en Kevin Noot, beiden ex-zwadderaars.
‘Misschien zou je eens overnieuw kunnen beginnen,’ zei Hermelien wijs, maar Harry keek haar sceptisch aan. ‘Je maakt een grapje, hoop ik.’
‘Nou eigenlijk niet. Misschien zouden jullie je eens volwassen kunnen gedragen,’ reageerde Hermelien terwijl ze opstond. ‘Ik ga mijn les voorbereidden en ik raad aan dat je hetzelfde doet,’ zei Hermelien streng. ‘Heb je eigenlijk wel iets voorbereid?’ vroeg ze toen achterdochtig. ‘Hé! Nu doe je net alsof ik nooit wat doe,’ reageerde Harry verontwaardigd. Hermelien keek hem nog eens onderzoekend aan maar haalde toen haar schouders op en ging op weg naar haar eerste les op Zweinstein.

‘Welk vak hebben we?’ Fenna trok de bovenkant van haar schoen goed terwijl Kylia haar lessenrooster uit haar boekentas wurmde.
‘Bezweringen,’ ze sloegen de hoek om en liepen de trap op, ‘Door Malfidus. Geweldig.’
Er verscheen een grimas op Fenna’s gezicht, Kylia in één lokaal gooien met een zwadderaar was gewoon om problemen smeken. In het lokaal aangekomen namen ze plaats aan een tafeltje dat ongeveer in het midden van het lokaal stond. De rest van hun klasgenoten stroomden de eerstvolgende tien minuten binnen en uiteindelijk kwam een blonde man van zo’n 20 jaar het lokaal binnen en sloot de deur achter zich. Het geroezemoes verstomde en toen de man zijn bureau vooraan in het lokaal bereikt had, draaide hij zich om en keek de klas aan.

‘Welkom bij de les spreuken en bezweringen,’ begon hij rustig te spreken, ‘Ik ben Draco Malfidus en zal dit jaar jullie docent zijn. Voor we met de les van start gaan wil ik enkele afspraken met jullie maken.’ zijn blik gleed langzaam over de leerlingen heen terwijl hij de onbekende gezichten één voor één in zijn geheugen leek op te slaan.
‘Wanneer ik huiswerk opgeef verwacht ik dat jullie dit op de afgesproken datum inleveren,’ ging hij verder, ‘Gebeurd dit niet dan zullen er afdelingspunten afgetrokken worden en kan er eventueel strafwerk volgen. Tijdens de les wil ik aandacht en concentratie. Er worden geen briefjes doorgegeven, niet gesnoept en daaronder versta ik ook kauwgom, er wordt niet gebabbeld of gegiecheld. Is dit duidelijk?’
Zwijgend knikten de leerlingen en hun professor knikte eveneens als teken van goedkeuring.
‘Mooi zo, laat ik dan even beginnen met jullie namen af te lezen, Jessica Anderson?’


Draco had net het bord afgeveegd en zijn tas ingepakt toen zijn oog op een zwart, in leer gebonden boek viel dat op een tafeltje lag.
“Vast vergeten door één van de leerlingen.”ť ging het door hem heen en hij legde het boek vooraan op zijn bureau met het idee morgen aan het begin van zijn lessen de klassen te vragen of iemand zijn boek verloren was. Net op dat moment liep een bruinharig meisje het lokaal in en bleef als met stomheid geslagen staan in de deuropening toen ze hem in het lokaal zag staan.
‘Oh sorry professor, ik geloof dat ik m’n boek vergeten ben.’ stamelde ze terwijl er een blos op haar wangen verscheen. Draco glimlachte en nam het boek dat hij net gevonden had in zijn handen terwijl hij vrolijk vroeg: ‘Zoek je dit boek soms? Fenna was het, niet?’
Het bruinharige meisje, Fenna, knikte terwijl ze het boek aannam.
‘Dank u.’ mompelde ze verlegen, Draco glimlachte, ‘Geen dank, ga nu maar gauw naar je volgende les.’
Fenna knikte, draaide zich om en liep het lokaal uit.

'Je raad nooit wie ik net gezien heb!' hijgde Fenna terwijl ze even versnelde om Kylia in te halen.
‘Martijn Kwispelstaart?' opperde deze grijnzend - verwijzend naar de zanger van ‘De Witte Wieven’ terwijl ze het lokaal van Transfiguratie binnen gingen.
'Draco Malfidus.' verbeterde Fenna haar geïrriteerd alvorens zich aan een bankje neer te zetten en haar schooltas met een klap op de grond te laten neer ploffen.
'Wat is daar zo speciaal aan?' vroeg Kylia terwijl ze Fenna's voorbeeld volgde, 'Hij is een leraar. Het wemelt hier van de leraren.'
'Ja natuurlijk, maar niet al die leraren zijn knap.'
Kylia die onder de tafel was gedoken om haar boeken uit haar schooltas te halen veerde in een oogwenk weer overeind waarbij ze haar hoofd tegen het tafeltje stootte.
'AUW!'
'Dat was dom.'
'Dank je dat je het er even inwrijft.' Kylia keek haar geïrriteerd aan terwijl ze over haar pijnlijke hoofd wreef. Vervolgens deed ze een tweede poging om haar boeken te nemen die gelukkig voor haar hoofd wel slaagde.
'Je kan niets met een leraar beginnen.' spelde ze Fenna toen de les, 'Hij is minstens 3 jaar ouder!'
'Wat maakt dat nou weer uit?' vroeg Fenna terwijl ze ook haar boeken op haar tafeltje legde, 'Mijn ma en pa verschillen maar liefst 6 jaar. En hun huwelijk lukt anders prima.'

'Nou wil je al met hem trouwen!?' riep Kylia op vol volume uit, wat haar een klap van Fenna op leverde die siste: 'Sssstttt! Niet zo luid!'
'Je kan niet met een leraar trouwen! Je kent hem niet eens!' vervolgde Kylia nu wat zachter. Toen merkte ze echter de brede grijns op Fenna's gezicht op en riep ze weer: 'Verdomme trut! Je zit me gewoon wat wijs te maken!'
Fenna barstte nu in lachen uit en Kylia sloeg mokkend haar armen over elkaar heen.
'Natuurlijk zit ik je wat wijs te maken, ik ken hem niet eens, en zoals je al zei, hij is een leraar.' hikte ze, 'Maar dat neemt niet weg dat hij knap is, wat best gezegd mag worden, ondanks het feit dat hij een leraar is.'
'Goedemorgen klas,' meteen viel iedereen stil en staarde de klas als één persoon naar de man die de deur met een zwaai van zijn toverstok liet dichtvallen en naar de voorkant van het lokaal beende.
'Ik ben professor Noot,' met nog een zwaai van zijn toverstok liet hij alle ramen in het lokaal open zwaaien, 'En zal jullie dit jaar onderwijzen in het vak transfiguratie.'
Zijn handen steunden op het bureau en zijn bruine ogen staarden de klas door.
'Ik verwacht stiptheid, orde en discipline van jullie.' vertelde hij nu op duidelijke toon, 'Wanneer ik een test of taak opgeef verwacht ik dat jullie mij op de afgesproken datum jullie voorbereidingen en opdrachten voorleggen. Indien er te laat of niet word afgegeven, trek ik punten af. In mijn les is er geen tijd voor gebabbel en gegiechel. Wie de les stoort, kan het lokaal verlaten en hoeft niet meer terug te keren. Ik wil geen belachelijke grappen en streken zien, en de eerste die het waagt een slobbers beste bubbelgum in dit lokaal achter te laten kan het hele kastaal kauwgomvrij maken in het gezelschap van Foppe. Begrepen?'
Iedereen knikte, het was duidelijk dat je deze leerkracht beter te vriend kon houden.
'Mooi.' Professor Noot glimlachte, 'Dan wil vandaag met jullie starten bij het onderwerp menselijke gedaanteveranderingen. We beginnen met simpele dingetjes, de kleur van je ogen of wenkbrauwen veranderen bijvoorbeeld. Naarmate het schooljaar vordert worden deze gedaanteveranderingen moeilijker. De bedoeling is dat jullie op het einde van het jaar jezelf volledig kunnen camoufleren met behulp van niets minder dan een toverstok.'


'Verdomde eerstejaars!'
vloekend en mopperend sommeerde Draco de veren weer bij elkaar. Met een zwaai van zijn toverstok bond hij ze bijeen en borg ze weer op in een doos. Het volgende moment werd de deur van het bezweringen lokaal open gegooid en stapte Kevin Noot naar binnen.
'Ik zweer het je!' begon Draco vol frustratie, 'Geen elke klas heeft ooit meer moeite gehad met wingardium leviosa dan de eerstejaars huffelpuffers die ik net had!'
Kevin plofte uitgeput neer op een van de bankjes en knikte instemmend.
'Ik weet wat je bedoelt,' zuchtte hij, 'In het tweede jaar Griffoendor wist een kereltje de neus van een van zijn klasgenoten te veranderen in een bolletje ijs. Ik heb het slachtoffer in kwestie moeten verstijven zodat haar neus niet gesmolten zou zijn tegen de tijd dat ze de ziekenzaal bereikt zou hebben.'
'Het lijkt wel of het niveau hier op zweinstein zakt met de jaren. Modderbloedjes en halfbloeden, het zit er hier vol van.' snoof Draco, Kevin knikte opnieuw.
'Kijk uit, je mag ze niet allemaal over één kam scheren,' zei hij, 'Er zit hier en daar wel een stel hersens tussen. Zo had ik vandaag een laatste jaar griffoendor-'
'Heb ik ook gehad vandaag.' onderbrak Draco hem, Kevin keek hem even geërgerd aan alvorens verder te gaan: 'En éne Fenna Deïrde slaagde als enige de eerste les al voor een menselijke gedaanteverandering. Na vijf pogingen had ze haar ogen van bruin naar blauw getoverd. De meeste kunnen dit pas na enkele lessen.'
'Ohja, dat meisje dat haar boek vergeten was.' mompelde Draco, 'Ja, die is inderdaad allesbehalve blond. Toen ik vandaag de spreuken van vorig jaar even herhaalde, bleek zij de enige te zijn die de spreuk agaumenti perfect kon uitvoeren. Jammer dat ze niet in zwadderich zit.'
Kevin grijnsde, 'Als leraar hoor je onpartijdig te zijn.' en gooide een propje naar Draco's hoofd.
Die ving het behendig op en verbrandde het met een spreuk.
'Als afdelingshoofd niet.' knipoogde hij, 'En laten we maar naar de grote zaal gaan. Ik rammel van de honger.'


‘Kylia, ben je soms ziek?’ vroeg Ilse geïnteresseerd.
‘Wat? Waar heb je het over?’ verbaasd keek Kylia op uit haar boek.
‘Waarschijnlijk over het feit dat je bij Spreuken en Bezweringen weigerde ook maar één spreuk goed uit te spreken. Of bij een ander vak dat door een Zwadderaar werd gegeven,’ vulde Fenna in. Kylia keek Fenna even schattend aan. ‘Ik zal wel een griepje hebben,’ zei ze toen om vervolgens in haar boek te duiken. ‘Of je bent gewoon ontzettend koppig en weigert je best doen bij bepaalde leraren,’ zei Fenna rustig.
‘Weet je, we moeten zo nog naar Potter. Omdat we ons verslapen hadden enzo,’ merkte Kylia op terwijl ze deed alsof ze Fenna niet hoorde. Snel stond ze op en liep de bibliotheek uit. Fenna liet het hier echter niet bij zitten en sprintte haar achterna, waarbij ze verbaasde Ilse alleen liet.
‘Dus, was je van plan het hele jaar niks te doen omdat er twee vakken zijn die door Zwadderaars worden lesgegeven? Drie als je toverdranken meetelt natuurlijk. Dat is wel een interessante benadering voor je laatste schooljaar,’ zei Fenna toen ze Kylia had ingehaald.
‘Ik weet niet waar je het over hebt,’ antwoordde Kylia geïrriteerd en ze vervolgde ‘waarschijnlijk had ik gewoon me dag niet.’ Dit leverde haar een sceptische blik op.
‘Alsjeblieft zeg! Je bent een kei in gedaanteverwisseling! En je wilt beweren dat je de kleur van je ogen niet kon veranderen. Hoelang ken ik je nou al, Kyl!’ Er kwam geen reactie op Fenna’s betoog. ‘Op zich natuurlijk lang genoeg om te weten dat je elke levende Malfidus haat, wat natuurlijk niet al te gunstig is voor hun vrienden, of afdelingsgenoten,’ ging Fenna onverstoorbaar verder. ‘Maar om n-’
‘Je hebt je punt al wel gemaakt, Fen!’ onderbrak Kylia haar vriendin en na een strenge blik vervolgde ze, ‘Oké, best. Voortaan doe ik wel braaf wat me gezegd wordt.’ Fenna lachte hierop tevreden en klopte op de deur die naar Harry Potters kantoor leidde.


Hoewel ze zich op het ergste hadden voorbereid bleken ze helemaal geen strafwerk te krijgen. Hun afdelingshoofd vertelde in het kort waar de hoofdmonitor bespreking over was gegaan, wat hun taken waren, waar ze hun eigen badkamer konden vinden en als laatste gaf hij nog een waarschuwing dat ze voortaan op tijd moesten komen. Deze waarschuwing namen Fenna en Kylia niet echt serieus aangezien hij breed bij glimlachte. Na een halfuur stonden ze weer buiten en besloten ze te gaan eten, voordat ze het avondeten zouden missen.

Ook Draco en Kevin hadden besloten om naar het avondmaal te gaan en zaten reeds aan de lerarentafel, de twee griffoendorse meiden nauwlettend in het oog aan het houden. ‘Zo jongens, is het interessant?’ klonk er een bekende stem naast Draco. Betrapt keken de twee mannen naast zich. ‘Professor Slakhoorn!’ reageerde Kevin opgetogen. Draco keek echter, na een kort knikje, terug naar de twee meiden. ‘Alsjeblieft, zeg Hildebrand, we zijn nu tenslotte allemaal professoren,’ zei deze joviaal. ‘Ja, dat zijn interessante dames,’ ging hij vervolgens ongestoord verder, zonder te letten op Draco die met zijn ogen rolde. ‘Ontzettend slim, maar je moet ze niet proberen te commanderen, want ze lappen elk mogelijke regel aan hun laars.’
‘Wij zijn hun leraren, natuurlijk moeten we opdrachten geven. Wat wil je dan doen, vriendelijk verzoeken of ze misschien iets willen inleveren?’ vroeg Draco spottend.
‘O, met huiswerk zijn ze best secuur. Het zijn meer de duels op de gangen, het liefst nog in de nacht, tegen Zwadderich,’ legde Slakhoorn hoofdschuddend uit.


‘Heej schatje!’ Vol gruwel keek Fenna naar de arm die over haar schouder werd geslagen.
‘Ze is je schatje niet, Brian. Dus als je weet wat goed voor je is haal je die arm daar weg,’ zei Kylia verveeld toen Fenna met haar hand naar haar toverstok ging. Beteuterd keek de vierdejaars Griffoendor naar zijn arm, die hij vervolgens snel terugtrok. ‘Sorry,’ mompelde hij snel. Achterin de zaal zag ze drie jaargenoten van Brian zien lachen.
‘Vergeet het. Maar als je vrienden nog één keer van plan zijn een ‘leuke’ weddenschap af te leggen, zorg dan dat ik er niks mee te maken heb.’ Fenna lachte liefjes naar hem.
‘Goh Deïrde, ik wist niet dat jij op jongere jongens viel,’ klonk er een hatelijk stem toen Brian wegsnelde naar zijn vrienden. Hoewel Fenna en Kylia eerst relaxt onderuitgezakt zaten, schoten ze nu overeind.

Met een ruk draaide Fenna zich om en liet haar toverstok een keer ronddraaien in haar vingers alvorens hem op de zwadderse jongen te richten. 'Wat zei je daar?' vroeg ze dreigend terwijl ook Kylia haar toverstok tevoorschijn haalde.
'Ik vroeg of je op jongere jongens viel,' grijnsde de zwadderaar, Nathan, nu terwijl ook hij zijn toverstok te boven haalde.
'Levicorpus!'
'PARALITIS!'


'Dat bedoelde ik nou,' zuchtte Slakhoorn toen hij het tafereel opmerkte, 'En aangezien jullie de nieuwe zijn, stel ik voor dat jullie het mogen oplossen.' voegde hij er vrolijk aan toe met een blik op Draco en Kevin. Die eerste vond dat helemaal niet erg. Meteen stond hij op en beende naar het gangpad tussen de tafels van griffoendor en zwadderich met Kevin op zijn hielen. Even keek hij met een grijns naar de jongeman die verlamd op de grond lag en de bruinharige grifoendorse die ergens boven de grond zweefde en verwoed haar toverstok probeerde op te rapen.
'Finite Incantatem.' het meisje kwam weer mooi op haar voeten terecht en de jongen, Nathan sprong meteen weer op terwijl hij haar woedend aan keek.
'Ik wist wel dat jij niets beters kon krijgen dan zulke kleine jochies.' siste Nathan nu waarop Fenna in lachen uitbarstte.
'Wat beters?' vroeg ze nu spottend, 'Ik hoop dat je daarmee jezelf niet bedoelt?'


Nathan had net zijn mond geopend om wat terug te zeggen toen Draco hem voor was: 'Jongens,-', er klonk een onopvallend kuchje van Kylia's kant, 'En meisjes,' Draco zond haar een geïrriteerde blik toe, 'Wat is het probleem hier?'
'Nathan.' glimlachten Kylia en Fenna engelachtig met een onschuldige glimlach op hun gezicht.
'Ik?!' ging deze er verontwaardigd tegenin, 'Ik deed niets!'
'Ik denk dat we dit beter ergens anders oplossen, ' mengde Kevin zich in het gesprek, 'Als jullie mij even willen volgen naar mijn kantoor.'
Zonder hun reacties af te wachten beende Kevin met Draco op zijn hielen langs de afdelingstafels naar de uitgang van de grote zaal. Schoorvoetend volgden de leerlingen, die op een hoop strafwerk en puntaftrek rekenden.
Na door verschillende gangen te zijn gelopen kwamen ze aan bij het kantoortje van Kevin. Snel namen de leerlingen plaats in de aangewezen stoelen, hopend dat ze zo snel mogelijk weer konden vertrekken, met zo min mogelijk strafwerk.
‘Dus, wat is het probleem?’ vervolgde Draco. Onmiddellijk begonnen de drie leerlingen weer door elkaar te praten.
‘Hij bemoeit zich overal mee!’
‘Zij denken dat ze heersen over deze school!’
‘Pardon! Jij loopt altijd iedereen te vervloeken!’
‘Ach ja, en jullie zijn zulke lieverdjes hè!’
‘Hé! Onmiddellijk stil jullie!’ donderde Kevin toen het geschreeuw toe nam. Vanuit zijn ooghoek zag Draco dat Kylia, Fenna een stomp in haar zij gaf en dat Fenna haar stok snel opborg.
'De eerste van jullie die nog een vloek afvuurt mag zijn zaterdag bij Vilder spenderen.' dreigde hij dan ook. Fenna's ogen flitsten omhoog en haar blik kruiste de zijne. Even voelde hij een rilling over zijn ruggengraat gaan maar hij negeerde die. Hier had hij nu geen tijd voor.
'De komende 5 weken verwachten wij jullie vrijdagavond om acht uur stipt aan onze kantoren voor strafwerk. Jufvrouw Deïrde en meneer Andes bij mij, en jufvrouw Pandora bij professor Noot.' besloot hij vervolgens. Wat strafregels was wel streng genoeg vond hij.
'Ga nu maar. En ohja, tien punten aftrek voor jullie afdelingen. Per persoon!'
Er klonk wat opstandig gemompel en Kevin voegde er nog gauw aan toe: 'Als jullie wat teveel commentaar hebben dan maak ik daar 20 punten van.'
De drie wisten niet hoe snel ze buiten moesten komen.


‘5 weken lang op vrijdagavond!’ mopperde Kylia.
‘Jij zit in ieder geval niet elke keer met Andes opgescheept!’ klaagde ook Fenna.
‘Malfidus moet dan zijn aandacht tenminste verspreiden. Ik zit alleen met Noot.,’ gruwelde Kylia.
‘We zagen dat de zandlopers leegliepen. Hoe erg is het?’ vroeg Alyssa toen ze weer aan de leerlingentafel aanschoven om te eten. ’10 punten aftrek per persoon en 5 weken lang elke vrijdag strafregels,’ zuchtte Fenna. Vervolgens gingen ze, al mopperend op de twee leraren, verder eten.


Reacties:


LotStuff
LotStuff zei op 28 aug 2012 - 10:56:
Hahaha, hilarisch en gewéldig goed geschreven hoofdstuk.
Ben al benieuwd naar meer !