Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Fall again • Harry Styles [afgewerkt] » Fourteen part two

Fall again • Harry Styles [afgewerkt]

24 aug 2012 - 18:54

716

0

244



Fourteen part two

Het werd helemaal geen rustig dagje, maar voor mijn part net drukker dan gisteren en enorm vermoeiend. Vlak na de lunch waren Louis en Zayn op Stephanies bevel komen aanzetten, wat me meteen de stilte benam en zorgde voor een gezellige levendigheid. ‘Harry ligt nog in z’n bed, hij komt later wel’, zei Louis en keek verveeld op naar Stephanie en mij. Ze lakte mijn nagels, “ze zagen er immers veel te onverzorgd uit”ť, terwijl de jongens tv keken. Iets met baseball, voor zover ik kon zeggen. Zoals Louis op de grond lag en steeds door andere roddelblaadjes bladerde, leek hij niet echt veel interesse te tonen in de hoeveelheid homeruns dat de belangrijkste spelers liepen. Ik knikte en liet hem mijn afgewerkte nagels zien, wiebelde met mijn vingers en grijnsde. ‘They are lovely’, glimlachte hij en stak zijn duim op, waardoor hij wat evenwicht verloor en zich nog net omhoog kon houden alvorens tegen de grond te smakken. ‘Maar nog niet klaar!’, sneed Stephanies stem zijn geklungel af, waarop ze mijn hand weer greep en op mijn nagels blies. Na een extra laagje doorzichtige nagellak en wat geblaas, knikte ze goedkeurend en hield mijn hand voor zich uit. Ik keek haar twijfelend aan en vroeg of ze zo tevreden was. ‘Ja, perfect’, glimlachte ze nog steeds en kneep even in mijn hand. Ik liet haar los en werd onverwacht in een snelle omhelzing getrokken, iets wat ik op dat moment wel kon gebruiken. Mooie nagels namen nou niet bepaald de zaken weg waarmee ik in mijn hoofd zat, al moest ik toegeven dat ze me wel deels opfleurden. Nadat Stephanie me, met veel van mijn tegenzin, had losgelaten, liep ze de kamer door en zette de televisie uit. Zayn schoot meteen recht uit zijn combortabele positie op de bank en stak aanvallend zijn handen in de lucht. ‘Ik was dat aan het volgen ja!’ Hij leek me niet kwaad, maar eerder verrast toen ze hem een schouderklopje gaf en vervolgens met veel moeite weer op de bank wist te duwen. ‘Daar heb je digitale televisie voor’, gaf ze hem een knipoog. Zayn keek haar even misnoegd aan en draaide met zijn ogen. Hij zuchtte, rekte zich uit en ging daarna weer in dezelfde positie als eerder liggen, alsof hij niet was opgestaan. ‘Fine’, gaf hij toe en glimlachte geforceerd bij de speelse duw die Stephanie hem op zijn borst gaf.

‘Ik wilde dus even vertellen waarom ik ons allemaal samen wilde hebben. Liam en Harry missen we dan wel, maar so be it. Sinds mijn beste maatje wat problemen lijkt te hebben met haar herinneringen en bijhorende contacten’, Stephanie keek me aan alvorens ze verderging, ‘denk ik dat het wel goed zou zijn voor iedereen om elkaar weer wat beter te leren kennen. Een soort van truth or dare, misschien levert het nog wat op voor Rose d’r geheugen. Iemand stelt een vraag en dan moet diegene daarop antwoorden, en als iemand denkt dat hij of zij liegt, dan wordt het dare en mag diegene leuk halfnaakt over de straat gaan lopen vanavond.’ Ze keek me aan en liet me grijnzen, we merkten geen van beiden dat Louis was opgestaan en haar met open mond aanstaarde. ‘Dat’, zei hij en wees haar aan, ‘doe ik dus niet.’ Ik grinnikte en leunde op de tafel, keek hem spottend aan. ‘Zou wel mooi staan in de bladen, naakte Louis Tomlinson achtervolg door horde losgeslagen fans.Wordt ongetwijfeld vervolgd.’ ‘In de rechtbank ja’, voegde Niall er grinnikend aan toe en toverde weer een glimlach op Louis’ gezicht. Stephanie schudde grijnzend het hoofd en veegde onze belachelijke overpeinzingen van tafel. ‘Dat gun ik die fans niet, dus dat zal ‘m niet worden Lou maar we zien wel. Ik wil jou anders wel ondersteboven water zien drinken.’ Ik en de andere jongens stemde luidkeels met haar in en knikten heftig. Louis’ ogen schoten vuur terwijl hij zijn armen over elkaar sloeg en geen van ons nog een blik waardig gunde. ‘Soms vraag ik me echt af waarom ik…’, begon hij dreigend maar werd onderbroken door luid geklop op de deur. ‘Dat zal Harry zijn, ik ga wel!’ gilde stephanie en liep met trippelende voetjes naar de voordeur, waar ze de jongen die vannacht meermaals in mijn dromen voorkwam, binnenliet en begroette.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.