Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Fall again • Harry Styles [afgewerkt] » Fourteen part three

Fall again • Harry Styles [afgewerkt]

24 aug 2012 - 18:54

946

2

306



Fourteen part three

Ik hoorde Harry’s stem eerder dan dat ik hem zag, voornamelijk doordat ik opvallend veel moeite deed elke mogelijke andere richting uit te kijken, zolang ik hem maar niet hoefde aan te kijken. Na gisteren voelde dat plots veel te intiem. Terwijl hij de anderen begroette en ook ik hem mompelend gedag zei, gebood Stephanie ons om in een kring op de grond te gaan zitten en ons hand op ons hart te leggen. Ze schoot als laatste tussen mij en Zayn en schraapte haar keel. ‘Hierbij zweren we om eerlijk te zijn, want anders zullen we de gevolgen ervan dragen.’ Ik zag hoe Zayn’s wenkbrauwen spottend de hoogte in schoten en hij haar op dezelfde fronsende manier aankeek, en wist dat ook Stephanie het gezien had toen de blik die ze hem teruggaf al even kwaad leek te zijn. ‘’Hierbij zweren we…’, begon Zayn zuchtend, waarop de rest van ons aansloot en zich nadien in een comfortabelere positie zette. ‘We gaan dus een andere versie van truth or dare doen waarbij de leugenaar achteraf voor dare moet gaan en zichzelf voor schut mag zetten’, zorgde Niall dat ook de laatkomer weer bij was. ‘Laat Rose maar beginnen’, knikte Stephanie me toe en glimlachte bemoedigend. Ik knikte en beet nadenkend op mijn lip. ‘Louis, de ergste leugen die je de afgelopen maanden hebt verteld en aan wie’, richtte ik mijn blik grijnzend op Louis. Het leek me de perfecte vraag om mee te beginnen. ‘Right…’ mompelde hij en keek nadenkend voor zich uit alvorens hij zijn rug rechtte en ietwat beschaamd antwoordde. ‘Ik zei tegen Niall dat het Pauls fout was dat er iets mis was met één van de snaren van zijn gitaar.’ ‘Wie is Paul?’ ‘Wat zei je man?’ keek Niall hem vragend aan. Stephanie onderbrak ons geroezemoes en gaf rustig antwoord op mijn vraag. ‘Paul is hun bodyguard, of nouja babysitter eigenlijk’, vertelde ze glimlachend. Ik knikte en richtte mijn blik weer op Louis, die met enorm veel moeite naar Niall opkeek en hem mompelend zijn verontschuldigingen aanbood. ‘Ik wist het wel, don’t worry’, veegde deze laatste zijn bezorgdheid weg en schudde het hoofd. ‘My turn’, grijnsde Louis weer breed en wreef in zijn handen, klaar om erin te vliegen. Zo gingen de vragen en bekentenissen nog een tijdje door, tot Louis dacht zijn eerste leugenaar te hebben gevonden en hem met een hoop bezwaren het zwijgen probeerde op te leggen.

‘Echt niet!’ ‘Als dat waar is, eet ik m’n schoenen op.’ ‘Je liegt dat je zwart ziet.’ ‘No offence, maar het waren er veel meer man’, eindigde Louis met een verontschuldigend gebaar. ‘I wouldn’t know, Lou’, zuchtte Harry en deed schijnbaar moeite om een grijns te onderdrukken. ‘Wie telt er dan ook hoeveel meisjes ‘ie al heeft gezoend, hallo?’ Met een lichte toon van verachting wierp Stephanie d’r vraag in de groep, en schudde afkeurend het hoofd toen Louis antwoord gaf en Harry aanwees. ‘Hij, ben d’r zeker van.’ Hoewel ik me hier heel ongemakkelijk bij voelde en mezelf amper houding wist te geven, zette ik me rechtop en knikte. ‘Dat denk ik ook wel ja’, probeerde ik onverschillig te klinken. Harry’s blik schoot schichtig naar me, waarop ik betrapt wegkeek en een half slapende Zayn plots veel interessanter vond. ‘Dare dan zeker?’ Harry klonk ietwat geïrriteerd toen hij zijn blik rond de groep liet gaan en wachtte op een voorstel. ‘Om het nog wat ironischer te maken, wil ik dat je je beste vriend kust, en dan bedoel ik op de mond.’ Stephanies voorstel werd met veel gejuich onthaald, al leek Harry er niet echt blij mee. ‘Are you serious?’ vroeg hij vol verontwaardiging en staarde haar aan met een blik die meer zei dan duizend woorden. Jij-bent-gek. Mijn beste vriendin haalde verveeld de schouders op keek hem serieus aan. ‘Voor die beste vriend is het anders ook niet zo geweldig hoor’, zei ze zonder emotie. Zonder verder nog een woord te zeggen draaide Harry zich om, greep zijn buurman Niall bij de schouders en trok hem naar zich toe, drukte snel en bijna ongezien zijn lippen op de zijne. Beiden keken ze zo vreselijk vies, dat het gewoon enorm amusant was om dit als toeschouwer te mogen bewonderen. Zo snel als het was gebeurd lieten ze elkaar ook weer los, en begonnen beiden hevig over hun lippen te wrijven in een poging de restanten van dit trauma te verwijderen. Zayn en Louis klapten in de handen en brulden luid, terwijl ik en Stephanie steun bij elkaar zochten zodat we niet omver vielen door onze gedeelde lachbui. ‘I guess Narry is over now’, giechelde ze in mijn oor en voegde snel toe: ‘Dat zijn de verschillende bromances die ze hebben volgens de fans, iedereen met elkaar en zo gay als wat.’ Ik kon een grijns niet onderdrukken en knikte heftig. Daar stond me nog wel iets van bij. ‘Never again mate’, gaf een nog steeds verafschuwde Niall zijn beste vriend een duw en ging verder met het schoonmaken van zijn lippen. Harry’s verontschuldigde blik werd onderdrukt door een beledigde Louis die hem vanaf zijn andere zijde op de schouder tikte. ‘k Voel me wel gekwetst nu’, gaf hij toe en keek hem beledigd aan. ‘Hij wil er ook één!’ riep Zayn luid en viel zowat omver van het lachen dat volgde. ‘I’m straight, thanks.’ ‘I had to choose’, was Harry’s excuus voor Louis hem een duw gaf en grinnikte. ‘It’s okay, it’s okay’, suste hij en haalde de schouders op. ‘Your turn’, knikte Stephanie Harry ondertussen toe. Harry’s weifelende blik ging meermaals langs de groep en stopte uiteindelijk, of course deed hij dat, bij mij. ‘Rosaly’, glimlachte hij me toe. Oh crap.


Reacties:


Tweety
Tweety zei op 5 sep 2012 - 16:34:
WAHAHAHAHAHHA IK ZIT ME HIER KAPOT TE LACHEN XD


RockPrincess
RockPrincess zei op 24 aug 2012 - 22:11:
Ik vind het heel fijn dat je me nog altijd mailt. <3
Bedankt.

En alsjeblieft, hou daar niet mee op!

Can't wait for more.

Lots of love.