Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » just a movie » 104

just a movie

24 aug 2012 - 19:42

639

2

189



104

'Dat is precies wat jij bij Phoebe hebt gedaan.' Ik herhaal mijn laatste zin zo zacht dat alleen Alex hem hoort.
'Wat heb ik gedaan?' fluistert hij bijna onhoorbaar.
'Ja Alex. Daar heb je gelijk in. Wat heb je gedaan.' reageer ik hard. Ik ga weer overeind staan en gooi de koekenpan van mijn ene hand in mijn andere.
'Ik moet naar haar toe!' zegt Alex en hij wil opstaan. Ik hef mijn koekenpan en duw hem terug in zijn stoel.
'Dacht het niet meneertje, dat heeft Phoebe nu niet nodig. Wat Phoebe op het moment nodig heeft is een nieuw hart. En aangezien ze dat niet kan krijgen is tijd het enige wat ze kan gebruiken.' Wow, ik klink nu echt heel erg slim.
'Shit man.' zegt Alex en er loopt een traan over zijn wang. Dat maakt me nu echt woedend.
'Godverdomme kutzooi Alex. Jij denkt dat jij het moeilijk hebt? Loop maar mee dan!' Ik gooi mijn koekenpan op de grond en grijp Alex in zijn nek. Ik trek hem overeind en sleep hem mee naar Phoebe's kamer. Ik open de deur en doe het licht aan.
'Dit is wat je hebt gedaan Alex. Dit is het.' zeg ik zachtjes om een beetje dreigend over te komen. Phoebe draait zich om, en Janice stapt uit het bed.
'Phoebs, Alex is er.' fluistert ze. Phoebe komt nu overeind. Ik zie dat ze iets in haar handen heeft. Wortels.
'Pak aan Alex!' roept ze en ze begint met de wortels te gooien. Janice gooit vrolijk mee. Alex probeert weg te duiken maar ik zorg ervoor dat hij niet weg komt. Als de wortels op zijn gaan Phoebe en Janice weer liggen.
'Phoebs.' fluistert Alex.
'Niks Phoebs. Jij blijft uit de buurt van Phoebs. Jij mag niet meer praten met Phoebs. Jij mag onze Phoebs niet eens meer Phoebs noemen. Gesnapt?' Ik sleur Alex weer de slaapkamer uit. Maar ik ga niet naar de woonkamer toe.
'Ga jij maar eventjes afkoelen buiten.' zeg ik voordat ik een versufte Alex de deur uitduw.
'Maar het sneeuwt!' protesteert hij zwak.
'Het sneeuwt inderdaad. Vandaar het woord afkoelen.' zeg ik, en ik loop terug naar de woonkamer.
'Wow.' zeggen Martin, Edward en Lyam tegelijk terwijl ik op mijn dooie gemakje op Lyams schoot ga zitten.
'Herinneren jullie me eraan dat ik nooit ruzie wil met Lady?' vraagt Martin aan Edward en Lyam.
'Natuurlijk.' zegt Lyam grijnzend terwijl Edward heftig knikt.
'Waar is Alex eigenlijk?' vraagt Edward als Alex na vijf minuten nog niet in de woonkamer is verschenen.
'Buiten.' zeg ik simpel.
'Buiten?' vraagt Lyam.
'Buiten.' zeg ik beslist.
'Hoezo buiten.' vraagt Martin.
'Omdat hij moest afkoelen.'
'Hoezo afkoelen?' vraagt Edward.
'Jullie zijn er met zijn allen niet echt bij.' zucht ik. 'Het sneeuwt buiten mensen, sneeuw is koud. Als iemand moet afkoelen moet je hem altijd in de sneeuw zetten. En als er geen sneeuw is heb je altijd nog de koude douche. De koude douche is erger maar ik zag het niet zitten om met Alex te gaan douchen.' zeg ik droog.
'Maar Alex heeft altijd sleutels op zak.' zegt Lyam terwijl hij zijn armen om me heen slaat.
'Daarvoor heb je de knip. Jeweetwel, dat ding dat op de deur zit. Jullie onderschatten mij echt.' zeg ik terwijl ik lekker tegen Lyam aanleun.
'Ik wil echt geen ruzie met je.' zegt Martin terwijl hij met zijn hoofd schud.
'Dat wil je inderdaad niet.' zeg ik met een brede grijns.
'Halen jullie Alex zo naar binnen? Ik ga nog eventjes langs Phoebe langs en ga dan naar bed. Ik denk dat ik over tien minuutjes wel weg ben.' vraag ik terwijl ik opsta.
'Doen we.' zegt Edward met een grijns.
'Top.' zeg ik terwijl ik wegloop.
'Ik wil geen ruzie met haar.' herhaalt Martin nog een keer.


Reacties:


tamarastyles
tamarastyles zei op 2 juli 2013 - 12:44:
Ik weet nu hoe ik ga ruzie maken!
Ik word een kloon


Tweety
Tweety zei op 24 aug 2012 - 21:05:
stoer x