Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » just a movie » epiloog

just a movie

24 aug 2012 - 21:16

928

9

487



epiloog

'Van de hele kerst genoten we niet meer. De cadeautjes hebben we bewaard voor Pasen. We wisten dat Pasen niet de tijd was voor cadeautjes maar anders hadden we het voor niks gekocht, ja toch Lyam?' vraag ik terwijl ik in mijn tuin in de zon zit.
'Dat klopt sweetheart.' Ik glimlach. Dat koosnaampje had hij nu al zo lang, maar toch kon ik er geen genoeg van krijgen.
'Uiteindelijk ben ik er weer boven op gekomen. Lyams ouders, ik en Lyam leerden uiteindelijk met elkaar leven. Uiteindelijk nam ik het aanbod aan. Ik maakte een cd die vaker verkocht werd dan die van Troublemaker.'
'Iets wat puur komt doordat wij haar gepromoot hebben.' zegt Lyam serieus. Ik lach en ik geef mijn man een por tegen zijn arm.
'Dat had je gedroomd. Mijn tweede, derde en vierde cd waren ook vaker gedownload op iTunes dan dat van jullie. In ieder geval, Phoebe en Alex kwamen weer samen. Phoebe is zoals verwacht piloot geworden, ondanks het ongeluk dat mijn ouders hebben meegemaakt. Ze heeft haar studie gedaan terwijl wij het tournee hadden. Ze heeft lange tijd de hele wereld over gereisd en Alex is vaak met haar meegegaan. Leo is door Phoebe's ouders, Esther en Robin, opgevoed. Hij heeft altijd geweten dat zij niet zijn echte ouders waren en dat ik zijn zus was. Hij besloot in Australië te gaan backpacken en daar kwam hij een avontuurlijk meisje tegen dat ongeveer het zelfde mee heeft gemaakt. Dat was tante April. Ze trouwden en leefden verder in Australië. Ik was erbij en ik heb moeten janken, dat was niet normaal. Maar toch, het was wel mijn kleine broertje dat voortaan getrouwd was dus ik vind wel dat ik mocht huilen. Janice en Edward zijn uiteindelijk ook samen gekomen. Nadat ze allebei een ander hadden gehad dan. Ze zijn nooit getrouwd. Ze wilden allebei vrij blijven. Ze wonen nu in Amerika. Martin is uiteindelijk ook de ware tegengekomen. Hij ontmoette haar tijdens een meet and greet. Jenny en hij zijn getrouwd. Ik mocht bruidsmeisje zijn.'
'Je zag er prachtig uit sweetheart.' zei Lyam. Ondanks de vele jaren die voorbij waren gegaan zorgde hij nog steeds voor salto's in mijn maag.
'Ik ben uiteindelijk actrice geworden.' ging ik verder. 'Ik heb vier oscars gewonnen. Ginny is uiteindelijk een van mijn beste vriendinnen geworden. De fansite bestaat trouwens nog steeds mochten jullie dat willen weten. Lyam heeft me gitaar leren spelen en ik heb ook nog een paar musicals gespeeld. Ik heb van alles gedaan. Toen ik zes en twintig was ben ik ermee gestopt. Veel fans hebben me gesmeekt terug te komen en ik heb nog wel een paar films en een cd gemaakt maar verder heb ik het rustig aan gedaan. Op mijn vijfentwintigste verjaardag ben ik met de beste man ooit getrouwd.'
'Dat was ik dus.' voegde Lyam eraan toe.
'Dat was Lyam.' bevestigde ik. 'Eens in de maand zien we elkaar weer. Dan komen Lyam, Edward, Janice, Martin, Jenny, Alex, Phoebe, Leo, April en ik elkaar weer. Dan gaan we terug naar Londen, naar ons ouder appartement om gezellig bij te kletsen en te praten over de goeie ouwe tijd. Troublemaker is nooit uit elkaar gegaan, maar uiteindelijk zijn ze ermee gestopt. Toen Troublemaker stopte zijn we ook allemaal gestopt met samen wonen. Lyam en ik hebben een huis gekocht in de buitenwijken van Londen. We zijn allemaal onze eigen gang gegaan maar zijn elkaar blijven opzoeken.'
'En dat doen we dus nog steeds.'
'Ja Lyam, dat doen we nu nog steeds. We kregen twee schatten van kinderen, Robbie en Marah. Robbie en Marah kennen jullie wel, ja toch?'
'Jaaaaaa!' riepen de vijf kinderen die om mij en Lyam heen in het gras zaten.
'Dat zijn papa en mama!' zei Violet, de jongste van het stel terwijl ze eventjes haar duim uit haar mond haalde.
'Natuurlijk zijn dat papa en mama Violet, wie dacht je dan dat het waren?' zegt Josh zogenaamd verveelt. Maar ik weet dat hij geniet van het verhaal. Telkens weer.
'O jeetje, Lady, kijk eens naar de tijd!'
'Je hebt gelijk Lyam, komop jongens, jullie moeten naar huis. Anders zijn jullie te laat thuis voor het eten.' zeg ik.
'Volgende week weer hé oma?' vraag de kleine Violet.
'Natuurlijke Violet. Waar moet ik volgende week over vertellen?'
'Over de keren dat jij en tante Phoebe en tante Janice opa en alle ooms gingen volgen omdat jullie wilden weten wat jullie kregen voor kerst!'
'Oke Violet. Dan vertel ik volgende week over de spionagedagen.'
'Jaaaa!' riepen alle kleinkinderen. Lyam en ik liepen achter ze aan naar de voordeur, waar vijf fietsen stonden. Doordat Josh vijftien was mochten ze elke week heen en weer fietsen. Josh bracht iedereen weer veilig thuis. Zo ging het al jaren lang. Lyam en ik bleven zwaaien, zelfs toen iedereen allang de straat uit was.
'We hebben een geweldig leven gehad.' zei Lyam tevreden.
'Met ups en downs.'
'Met ups en downs.' bevestigt Lyam.
'Maar het was het waard.'
'Het was het meer dan waard.' bevestigt Lyam. Ik ben nu misschien wel 64, en Lyam is nu wel 66, we weten nog steeds wat genieten is.
'We hebben een geweldig leven gehad.' zeggen we tegelijkertijd. Lachend doen we de deur dicht en gaan we weer in de tuin zitten. We halen herinneringen op zodat we volgende week weer een prachtig verhaal kunnen vertellen. Een deel van ons leven. Zo gaat ons leven nooit verloren. Het blijft altijd in de harten van onze kinderen en kleinkinderen rondzweven. Altijd.


Reacties:

1 2

Sannexx
Sannexx zei op 27 dec 2014 - 21:45:
Wow, Dit was zo mooi!


Asuna
Asuna zei op 20 feb 2014 - 23:13:
wauw... meer kan k gewoon niet uitspreken na dit verhaal in 2 dagen geleesd te hebben. Dit is echt het beste verhaal dat ik ooit op deze site gelezen heb. Je bent een geboren schrijver! je zou eens zo'n verhaal moeten opsturen naar een uitgever. zeker weten dat je boeken een succes zouden worden!
Ik hoop dat je nog lang andere verhalen zal schrijven want het zal zonde zijn als je dit zou opgeven.


tamarastyles
tamarastyles zei op 2 juli 2013 - 15:51:
zo jammer dat het is afgelopen! ik mis lady en de rest ook nu al.
ik mis vooral phoebe zij was mijn lieveling in dit verhaal.
waarschijnlijk door haar naam
lady en lyam = lydy
ik moest gewoon nog een naam verzinnen
ik vind het niet zo goed dat je net in het op een na laatste hoofdstuk nog iets liet gebeuren dan zou je eigenlijk nog verder er over moeten gaan
maar verder is dit een super verhaal, ik ben trots op je!
sorry ik moest die smilleys neerzetten!
weetje dat ik bij bijna elk hoofdstuk het nummer riep? nee? nou ja dat riep ik dus. en bij hoofdstuk honderd begon ik bijna te dansen
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Tamara


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 25 dec 2012 - 2:45:
Ik heb gewoon een brok in mijn keel!
Dat eindstukje met die ouders
Maar die liefde tussen Lyam en Lady, die kon je echt voelen!


XJoanna
XJoanna zei op 24 aug 2012 - 23:12:
LOVE, IK VERWACHT EEN DEEL TWEE, WANT DIT WAS GEWELDIF