Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Writing It Down » chapter 10

Writing It Down

27 aug 2012 - 19:19

1021

3

305



chapter 10

Ross Shor Lynch :D

'Ben je aan het verven of ben je aan het prutsen?' vroeg ze aan Ross. Ross glimlachte toen ze rood werd.
'You're right. Ik ben aan het prutsen.' zei Ross. 'Maar volgens mij heb je je naam nog niet verteld.'
'Dat klopt. Die heb ik nog niet verteld.' zei ze. Ze draaide haar hoofd even om. Ross grinnikte.
'Dus, wat is je naam?'
'Ow, ja, natuurlijk. Ik ben Sky. Aangenaam.' zei Sky.
'Aangenaam Sky, ik ben Ross. Maar dat wist je misschien al?' vroeg Ross lachend.
'Dat wist ik al ja.' knikte Sky. 'Ik bedoel, ik leef niet onder een steen of zoiets.' Ross moest lachen. Alweer. Wat deed dit meisje met hem?
'Zullen we gaan beginnen?' vroeg Ross.
'Is goed.' knikte Sky.
'Oke, dan doen we eerst die muur daar. Die wil ik beige hebben.'
'Doen we. Ik heb trouwens laatst ubercoole beige schoenen gezien in het winkelcentrum. Ze waren alleen een beetje veel te duur voor me. Ik ga geen 200 euro uitgeven aan schoenen.' zei Sky terwijl ze een verfkwast pakte en de randjes van de muur begon te verven.
'Maar je zei dat je ergens over wilde praten?' vroeg Ross toen het een tijdje stil was. Sky beet even op haar lip.
'Het hoeft niet als je het niet wil vertellen.' zei Ross.
'Nee, dat is het niet. Ik wil er graag over praten. Heel graag zelfs.' Sky haalde diep adem en praatte verder.
'Ik heb, of beter gezegd, ik had, een beste vriendin. Ze heet Marah. Maar vandaag deed ze ineens heel gemeen tegen me. Dus heb ik heel erg gemeen terug gedaan en dat zit me niet echt lekker. Helemaal niet lekker eigenlijk. Maar ik snap ook helemaal niet waarom ze dat deed.' besloot Sky.
'Anyway, laat maar zitten. Het komt wel weer een keertje.' ging ze verder.
'Dat is vervelend ja.' meer wist Ross niet te zeggen.
'Heb je nog wat verf over?' vroeg Sky.
'Jep.' zei Ross. 'Hier, kom eens even met je bak dan doe ik het even overgieten.' Ross goot heel voorzichtig wat verf in de bak van Sky.
'Thanks.' zei Sky en ze begon weer verder te schilderen.
'Is het waar dat je ongeveer, ik weet het niet, een miljoen instrumenten kan bespelen?' vroeg Sky ineens. Ross grinnikte.
'Ik dacht eerder aan 200 instrumenten.'
'Ach, ik zat in de buurt, ja toch? Maar wat is dan je lievelingsinstrument?'
'De gitaar.' zei Ross meteen. 'Absoluut de gitaar.' Sky glimlachte.
'Cool.'
'Bespeel jij een instrument?' vroeg Ross oprecht geïnteresseerd.
'Ik kan een beetje op de gitaar tokkelen. En triangel. Ik ben een kei in triangel spelen.' zei Sky serieus.
'Een beetje tokkelen? Heb je les gehad dan?'
'Nee, geen les. Ik wilde graag gitaar leren spelen dus kreeg ik een gitaar voor Sinterklaas. Sinterklaas is trouwens een soort Kerstman, maar dan in het begin van december. Ik ben er alleen nog nooit aan toe gekomen om me in te schrijven bij lessen. Dus heb ik het mezelf maar aangeleerd.'
'Serieus?'
'Nee, ik maak maar een grapje. Natuurlijk is het serieus!' riep Sky lachend.
'Kom anders een keer langs, dan kijk ik wat ik je nog kan leren.'
'Echt? Awesome!' riep Sky uit.
'Op een voorwaarde.' Sky kneep haar ogen tot spleetjes.
'Welke voorwaarde?' zei ze grommend.
'Dat je mij triangel leert spelen.' Sky wierp haar hoofd in haar nek en schaterde het uit van het lachen.
'Deal.' zei ze. 'Deze muur is trouwens klaar. Wat doen we nu?'
'Pauzeren.' zei Ross met een schittering in zijn ogen.
'Daar kan ik wel mee leven.' glimlachte Sky.
'Gelukkig maar. Wat wil je drinken. Ik heb koffie, thee, water, cola, 7-up...'
'Doe maar cola. Maar even tussendoor. Vind je het erg als ik enorm hyper wordt?'
'Nee, het lijkt me wel grappig eigenlijk.' zei Ross een beetje twijfelend.
'Dan moet je me een hele boel cola geven.' zei Sky. Nu was Ross aan de beurt om enorm hard te lachen.
'Dan ga ik je helemaal volproppen met cola.' zei Ross.
'Ik hou je niet tegen. Heb je nog iets anders met een boel suiker?'
'Volgens mij heeft er iemand zin in donuts.' lachte Ross.
'Donuts zijn niet verkeerd.' reageerde Sky. Ross zette 2 glazen met cola en 2 donuts op een dienblad.
'Zullen we buiten gaan zitten? Dan zitten we tenminste niet in de verf lucht.' stelde Ross voor.
'Oke.' zei Sky en ze volgde Ross naar buiten.
'Jij bent volgens mij het eerste meisje dat ik ken dat zichzelf niet uithongert. Of een poging doet tot uithongeren. Op mijn zus Rydel na dan. Die eet echt niet normaal veel.'
'Je bent niet de eerste die dat zegt, weet je dat? Anyway, ik denk dan maar: ik zou geen problemen hebben met een paar kilo minder, maar als ik daardoor alleen nog maar wortels mag eten zie ik dat niet zitten.'
'Dat vind ik wel cool van je.' zei Ross.
'Meen je dat? Voor mij is het normaal om zo te denken. Marah zat altijd veel meer met haar gewicht.' Sky beet op haar lip.
'Maar we zijn hier niet om aan Marah te denken.' stelde Ross vast. 'We zijn hier om mijn woonkamer de verven.' Sky stond op en ging met de verfkwast over het shirt van Ross.
'Hé!' riep Ross uit.
'Sorry, ik heb je waarschijnlijk verkeerd verstaan. Ik dacht dat je zei dat we je shirt gingen verven. Maar je zei natuurlijk dat we je woonkamer gingen verven.' zei Sky terwijl ze het niet kon laten om te glimlachen.
'Natuurlijk.' gromde Ross, maar hij vond het wel leuk bedacht van Sky.
De rest van de dag vloog voorbij. Tenminste, voor Ross. Veel te snel zei Sky dat ze naar huis moest voor het eten.
'Ik zie je nog wel een keer.' zei Sky.
'Ik hoop het.' zei Ross. Ross sloot de deur pas toen Sky haar eigen huis was binnen gegaan. Hij liep naar de keuken en smeerde een boterham met hagelslag. Dat was een voordeel van Nederland. Er was overheerlijke hagelslag. Maar terwijl Ross zijn brood smeerde dwaalde er maar een gedachte door zijn hoofd. Wat deed dit meisje met hem?


Reacties:


lovaticX
lovaticX zei op 1 sep 2012 - 22:33:
aww zo lief : D


Tweety
Tweety zei op 27 aug 2012 - 21:42:


XJoanna
XJoanna zei op 27 aug 2012 - 20:55:
LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLO LOVE IT