Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Fall again • Harry Styles [afgewerkt] » Twenty-seven part two

Fall again • Harry Styles [afgewerkt]

28 aug 2012 - 19:39

1086

1

287



Twenty-seven part two

‘En niets doen wat ik niet zou doen oké?’ kwam ze met haar zoveelste poging om de tijd nog wat te rekken. ‘Neen mam, dat weet je’, zuchtte ik en sloeg mijn armen over elkaar. ‘Ik had het tegen onze eeuwige charmeur daar’, reageerde ze en gaf een knikje naar Harry. ‘I’ve learned my lesson Marly’, antwoordde hij met zijn stralende colgategrijns en liet mijn moeder nog net niet voor zijn voeten vallen. Hoofdschuddend zei ik haar voor de zoveelste keer gedag, propte haar tas in haar handen en duwde haar de deur uit, op naar de vergadering waar ze vast te laat bij zou komen als ze zich niet haastte. ‘You should stop that’, zei ik terwijl ik de woonkamer weer inliep en me naast Harry op de bank zette. ‘What?’ keek hij met een onbegrijpende blik in zijn ogen aan. ‘You know what.’ Ik draaide met mijn ogen en probeerde hem doordingend aan te kijken tot hij zou toegeven, maar na zo’n 5 minuten leek hij nog steeds geen idee te hebben waarover ik sprak. ‘Harry, you should stop seducing my mum, ze hangt de hele tijd aan je lippen.’ Geen onschuldige glimlach dit keer, maar een ondeugende grijns verscheen op zijn gezich voor hij zijn schouders ophaalde en me in de ogen keek. ‘Ze zeggen dat als je de moeder voor je kan winnen, de dochter vanzelf wel volgt’, knipoogde hij en kreeg pas na een zachte kniestoot een verontschuldigende glimlach rond zijn lippen. ‘Uh, you’re just horrible’, kreunde ik en liet mezelf achterover vallen tegen de leuning. ‘Ja, en dat is precies waarom ik voor jou heb uitgezocht wat we vandaag gaan doen’, zwaaide hij ons to do-lijstje voor mijn neus en keek me met een sarcastische grijns aan. ‘Wat dan?’ Ik haalde mijn wenkbrauwen alvast op in een automatische reactie op een eventueel (en hoogstwaarschijnlijk) belachelijk antwoord. ‘Gebak in elkaars gezicht rammen.’ ‘Wat?’ Had ik niet gezegd dat het belachelijk zou zijn? ‘Ik heb toch gebak meegebracht vanochtend?’ keek hij me aan alsof ik dement leek te worden. ‘Ja sorry dat werkt hierboven niet zo goed meer, dat weet je’, verontschuldigde ik me en probeerde zo beledigd mogelijk te tonen. ‘I’m sorry Rose but I can’t help you being an idiot, i already have to deal with myself.’ Ik schudde lachend mijn hoofd terwijl hij zich uit de sofa hees, naar de keuken liep en even later terugkwam met de doos vol koek en gebak die hij deze ochtend inderdaad met zich mee had gebracht. Harry zette de doos voor zich op tafel, ging weer zitten en keek me aan. ‘Hier?’ vroeg ik. ‘Why not?’ Een rommeltje zou het toch sowieso worden, daar had hij gelijk in, dus ging ik akkoord en kreeg hem na enige tijd zover om zich op te offeren als eerste slachtoffer. Aangezien hij de helft van de taartjes ondertussen al opgegeten had en ik maar niet van de koekjes kon afblijven, spoorde ik hem aan zijn mentale voorbereiding sneller te laten verlopen en duwde hem na uiteindelijk gewoon maar met z’n hele hoofd in één keer in de doos. ‘Fuck Rose’, mompelde hij nadat hij zijn hoofd met enige moeite uit de mix van pudding, kruimels en beslag had getrokken en de ironie er niet in leek te zien. ‘I’m sorry Harry’, stootte ik onder mijn gelach uit. ‘You’re going to pay for this!’ brulde hij in een opwelling en stond op, waarna hij met uitgestoken handen dreigend naar me toeleunde en ik gierend smeekte om genade. Met alles behalve zijn ogen vol met de bruine suspensie, boog hij zich naar me toe en plantte voor ik er erg in had een plakkerige kus op mijn wang. ‘Harry, get off!’ ‘No, kiss me, this is actually really nice! Just taste!’ zette hij een hopeloos hoog stemmetje op en poogde nog steeds bij me te komen terwijl ik hem met mijn voeten op afstand hield en hard probeerde niet te stikken in mijn hysterische gelach. ‘Fuck this, I’m doing it my way’, mompelde Harry en reikte naar mijn onvoorbereide handen, die daardoor zonder veel moeite te pakken kreeg en maar al te graag in de wansmakelijke maaltijd op zijn gezicht duwde. Als wraak kneep ik hem hard in zijn wangen, waarna hij een heel stuk minder actief weer op de bank viel en ik uiteindelijk zelfs nog medelijden met hem kreeg. ‘You abused my dimples Rose’, kreunde hij en haalde wat drab van zijn gezicht. ‘That’s because you deserved it’, klonk mijn broers stem plots achter ons. Eerder beschaamd dan verrast, draaide ik mezelf om en trof hem in de deurpost. ‘Hoe lang stond jij daar al?’ ‘Lang genoeg om mezelf af te vragen of jullie nou serieus volwassen zijn, of gewoon heel erg goede fake paspoorten hebben’, antwoorde hij hoofdschuddend en lachtte. ‘You have the same age as Harry, which is just one year older than me Alex’, verdedigde ik mezelf. ‘Which is obviously very weird.’ Hij toverde een lome grijns op zijn gezicht en ging op de bank voor ons zitten. ‘Heeft ze ’t je al verteld?’ knikte hij Harry toe, die me vervolgens met opgetrokken wenkbrauwen aankeek en grijns op zijn gezicht kreeg die niet veel goeds kon betekenen. ‘That she loves me and she actually wants me badly?’ ‘Go fuck yourself Harry’, gaf ik hem lachend een duw en schudde het hoofd. Mijn broer deed hetzelfde en legde Harry het echte nieuws uit. ‘Ze gaat weer studeren.’ Zoals hij het zei klonk het als de meest geweldige zaak van de wereld, wat het voor hem waarschijnlijk ook wel was aangezien hij anderhalf jaar van mijn gezeur verlost zou zijn. ‘Wait, are yo serious?’ Harry keek me ongelovig aan en draaide zich naar me toe. Met een lichte blos op mijn wangen knikte ik. ‘That’s great!’ feliciteerde hij me en trok me snel tegen zich aan, waarbij hij de kans schoon zag om zijn wangen tegen de mijne te duwen en de drab van zijn op mijn gezicht over te brengen. Wanneer Harry en Alex daarna een heel gesprek begonnen over vannalles en nog wat, ging ik snel een handdoek voor onze gezichten halen alvorens ik Harry met een snelle omhelzing gedag zei en weer in mijn kamertje kroop. Ik had het Harry nog niet willen vertellen, maar had er daarnet ook niet echt iets in gezien om voor zijn ogen mijn oudere broer in een houtgreep te nemen en op hem te springen tot hij zich verontschuldigde. Al had ik dat wel gewild.


Reacties:


Tweety
Tweety zei op 5 sep 2012 - 17:55:
Wahahahahahahahahahaha! En die houdgreep XD