Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 7: Zo hard als steen

Pokemon: New Legend

16 maart 2009 - 22:27

1307

0

331



Episode 7: Zo hard als steen

Eindelijk is het zover. Samen met zijn Pokemon, Bulbasaur en zijn nieuw geëvolueerde Pidgeotto, heeft Andrew hard getraind om vandaag een poging te doen Brock te verslaan. Zijn rivaal Bart heeft dat al gedaan, en natuurlijk kon Andrew het zich niet veroorloven die achterstand te laten uitlopen.
"Ik moet vandaag winnen." zei hij meer tegen zichzelf dan tegen Bulbasaur, die voor hem uitliep en af en toe achterom keek naar zijn trainer. Pidgeotto zat in zijn Pokeball en Bulbasaur liep zoals gewoonlijk erbuiten.
"Zo, hier is het." zei Brian die samen met Brenna achter Andrew aanliep. "Aan jouw de eer." zei hij terwijl hij naar de deur wees.
Andrew deed de koude deur open. Hij zag er zwaar uit, maar hij was open voor Andrew het doorhad.
"Welkom." zei Brock die op eem klein, rotsachtig plateautje tegenover de deuropening zat. "Ik hoop dat je hard hebt getraind."
"Is drie dagen genoeg?" zei Andrew.
"Ik neem aan dat we dat vandaag gaan zien." zei Brock een beetje bijdehand. "Aron!" zei hij en er liep een klein mannetje de Gym in, via een klein deurtje achterin. "Zou jij zo vriendelijk willen zijn om de scheidsrechter te zijn."
"Natuurlijk, Brock." zei Aron en hij trok aan een hendel. Twee grote garagedeuren slopen open en onthulden twee grote plateaus die net zo rotsachtig was als het zitje van Brock, die inmiddels opstond. De plateaus schoven langzaam, met een grof geluid, naar het midden van de Gym.
"Zoals je misschien begrijpt, wordt het gevecht gehouden op een rots-veld."
"Dat begrijp ik." zei Andrew "Nu in ieder geval."
"Haha, ik hou wel van humor. Maar daarmee zul je niet winnen. Dit is een twee-tegen-twee battle. Alleen jij mag wisselen. Doe je best. Ik zal beginnen. Geodude, nu!"
Geodude, Meestal word Geodude gevonden in velden en rotsachtige omgevingen met zijn licaam half ingegraven in de grond. Hij wordt vaak aangezien voor een rots of een kei.
"OK" zei Andrew terwijl hij zijn Pokedex weer in zijn broekzak stopte. Tegelijkertijd haalde hij een Pokeball van zijn riem. "Pidgeotto, ik kies jou."




* * *

Brock bleef kalm.
"Je weet dat vlieg-Pokemon, niets kunnen tegen een rots-Pokemon." zei hij.
"Ik hoop dat je in bent voor een verrassing" zei Andrew.
Brock lachte
"Zo wil ik het horen." zei hij "Geodude, Tackle."
Geodude kwam recht op Pidgeotto af.
"Pidgeotto, in de lucht, snel!" riep Andrew en Pidgeotto vloog in de lucht zodat Geodude miste.
"Pidgeotto, Quick Attack."
Pidgeotto begon in hoge snelheid op Geodude te vliegen.
"Geodude, Defense Curl"
Geodude hield zijn handen voor zijn gezicht en dempte de schade die Pidgeotto op Geodude deed. Sterker nog, het leek zelfs alsof er helemaal niks gebeurd was.
"Zo, wat een sterke verdediging." zei Brian vanaf de tribune.
"Pidgeotto, Gust."
Pidgeotto begon met een windvlaag, maar er was nauwelijks beweging in Geodude.
"Vliegaanvallen doen dus inderdaad weinig tegen rots-Pokemon." zei Brenna.
"Geodude, Rock Tomb."
Uit de grond kwamen enorme keien die Pidgeotto omsingelden, op het moment dat hij laag vloog. Sommige pilaren raakten Pidgeotto pijnlijk.
"Pidgeotto, Steel Wing, tegen die rotsblokken." zei Andrew en Pidgeotto's vleugel begon te gloeien en doorkliefte de stenen die in de weg zaten.
"Pidgeotto, Steel Wing op Geodude."
Pidgeotto sloeg in op Geodude met een Steel Wing en deed aardig wat schade.
"Indrukwekkend." zei Brock. "Jouw Pidgeotto is sterker dan ik dacht. Geodude, Tackle."
"Pidgeotto, ontwijk."
Geodudes tackle miste doel.
"Steel Wing nog een keer." zei Andrew.
Pidgeotto kwam terug en raakte zijn doel met een Steel Wing. Geodude werd naar achteren gedrukt en botste tegen een steen. Geodude was Knock-Out.
"Geodude, keer terug. Bedankt voor je hulp." zei Brock.



* * *

Brock pakte een nieuwe Pokeball en gooide die in het strijdveld.
"Onix, nu!" riep hij.
De Pokeball opende zich en een grote witte flits bevrijdde zich en vervormde in een gigantische Pokemon die gebouwd is uit een twintigtal rotsen.
Onix, de steenslang-Pokemon, in de loop der tijd wordt de facet geslepen huid van Onix zo zwart als kool en zo hard als diamant. Het is in ieder geval een imponerend gezicht in een gevecht
"Pidgeotto, Steel Wing." zei Andrew
"Onix, Dig" zei Brock
Pidgeotto's vleugel gloeide en Pidgeotto vloog richting Onix. Onix dook in de grond en groef een gat in de grond. Pidgeotto had geen idee waar Onix was.
"Pidgeotto, vlieg omhoog, zodat Onix er niet bij kan."
Pidgeotto vloog omhoog, maar niet hoog genoeg om Onix, die als een razende uit de grond schoot, te ontwijken. Pidgeotto deinsde tegen het plafond en had tijd nodig om zich te herpakken.
"Onix, Rock Throw." zei Brock en terwijl Pidgeotto zich had herpakt vloog Onix met lichaam en al op Pidgeotto. Pidgeotto werd bedolven onder Onix lichaam en was Knock Out.
"Pidgeotto kan niet meer vechten."

* * *

"Dat was snel." zei Brenna aan de kant.
"Pidgeotto, keer terug." zei Andrew.
"Bedankt, goed werk." zei hij terwijl Pidgeotto terug was getrokken in zijn Pokeball. Andrew wendde zich tot Bulbasaur, " 't is nu aan jouw" zei hij en Bulbasaur sprong in het veld.
"Bulbasaur, start met Vine Whip." zei Andrew en Bulbasaur liet zijn klimoppen naar Onix lanceren om hem een paar meppen op zijn kop te geven. Onix incasseerde de aanval en werd behoorlijk geïrriteerd.
"Onix. Gebruik Rock Throw."
"Aan de kant, Bulbasaur"
Onix probeerde Bulbasaur te pletten door met zijn volle gewicht, zich op hem te gooien. Bulbasaur ontweek handig de aanval.
"Onix, Bind."
Onix greep Bulbasaur vast met zijn staart. Bulbasaur kon geen kant op.
"Bulbasaur!" riep Andrew.
Bulbasaur leed steeds meer pijn en Onix leek alleen maar sterker te worden.
"Bulbasaur, Vine Whip."
Bulbasaur haalde zijn klimoppen uit zijn bol en mepte er weer op los en Onix liet Bulbasaur hierop los.
"Onix, Rock Throw." zei Brock en Onix liet zich weer vallen op de grond. Dit keer was Bulbasaur niet snel genoeg om te ontwijken. Bulbasaur kreeg de volle laag en toen Onix van Bulbasaur afging, leek Bulbasaur verslagen, het zag er niet goed uit voor Andrew en Bulbasaur.
"Wil je opgeven?" vroeg Brock.
"Wat vind jij, Bulbasaur?" vroeg Andrew.
Bulbasaur vocht om rechtop te blijven en pompte het laatste restje energie dat hij nog over had. Ineens schoten er fijne blaadjes uit de bol van Bulbasaur op Onix af, die niet rekende op een offensief.
"Dat is Razor Leaf!" zei Andrew, die de aanval kende van Barts Ivysaur. "Je hebt een nieuwe aanval geleerd."
De nieuwe aanval leek een beetje nieuwe kracht te geven aan Bulbasaur, maar een slag of stoot zou de einde van het gevecht betekenen.
"Bulbasaur, gebruik je Razor Leaf aanval" zei Andrew.
"Onix, Rock Throw."
Bulbasaur schoot een salvo kleine blaadjes op Onix, terwijl Onix al zijn gewicht op Bulbasaur probeerde te gooien. Door de Razor Leaf aanval leek Onix toch een weg te banen, ondanks de schade die hij leed.
"Bulbasaur, aan de kant snel."
Bulbasaur sprong opzij en Onix klapte met zijn volle lichaam tegen de harde vloer. Een kleine aardbeving schudde in de Gym en Onix lag verslagen op de grond.
"Onix kan niet meer vechten, de winnaar is Andrew en Bulbasaur."
"We hebben gewonnen!" riep Andrew vol vreugde.
"Onix, goed werk." zei Brock terwijl hij Onix terug trok.

* * *

Brock, Brenna, Brian en Andrew liepen naar buiten.
"Je hebt goed gewerkt en hard gevochten." zei Brock. "En je hebt verdient gewonnen. Dit heb je wel verdiend."
Uit zijn borstzakje haalde Brock een BoulderBadge.
"Je eerste, nietwaar?" vroeg Brock.
"Ja" antwoorde Andrew.
"Dan heb ik nog iets voor je." uit het zelfde borstzakje kwam een klein, plat, rood doosje tevoorschijn.
"Hier kun je je badges in doen. Zodat je ze goed kunt bewaren." zei Brock.
"Dank je, Brock." zei Andrew.
"Ik hoop je snel weer te zien." zei Brock.
"Insgelijks." antwoorde Andrew.
Brian, Brenna en Andrew liepen van de Pewter Gym. De eerste badge was binnen voor Andrew, nog zeven te gaan.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.