Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Drugsdealer [Wolfpack] » 003

Drugsdealer [Wolfpack]

5 sep 2012 - 16:18

330

1

302



003

Hope you like it!

Lily Amora Black

De deuren gingen open, en een bekend meisje kwam te voorschijn. Snel sloeg ik mijn handen om mijn oren.
Nina begon luid te gillen, toen ze me zag zitten. De bewakers pakten haar snel vast, en het gillen hield op.
Zuchtend keek ik naar de bewakers, die me op hun beurt vragend aankeken. Ik knikte, en haalde mijn handen van mijn oren af.
Nina stormde naar me toe, en trok me in een stevige omhelzing.
'Ja, ja, ik heb jou ook gemist, Nijntje.' Plagend stak ze haar tong uit, en ging toen haar ontbijt halen.
We hadden niets te klagen hier.
Het ontbijt bestond uit: twee warme broodjes, yoghurt, thee en een gekookt eitje. We werden hier best goed behandeld.
Maar soms ging het wel fout, en werden er gevangenen weg gehaald. Mij was het nog nooit overkomen, en dat terwijl ik hier al drie jaar zat.
Nina kwam huppelend naar me toe, en plofte met haar ontbijt neer. De thee schudde gevaarlijk op haar dienblad. Voor dat ik er wat van kon zeggen, sloeg het bekertje om, en brak het glas. De kantine werd doodstil.
Zuchtend stond ik op, en pakte een servet. Ik maakte de vloer en tafel schoon, en veegde alle glasscherven bij elkaar. Voorzichtig legde ik de scherven in de servet, en stond op.
Rustig - en onder toezicht van iedereen - liep ik naar de hoofdbewaker, en gaf hem het servetje. Heel even keek hij verbaasd op, vast omdat de meeste gevangenen niet zo vriendelijk waren, en pakte toen de servet aan.
Ik knikte vriendelijk en ging weer op mijn plaats zitten. Iedereen keek me met grote ogen aan.
'Wat, waarom zou ik niet helpen?'
Langzaam keken de meisjes weg, maar ik hoorde regelmatig mijn naam vallen in hun gesprekken. Ik keek op van een tikje op mijn schouder.
'Dat was zo freaking awesomme!'
Onbegrijpelijk keek ik haar aan. Hoezo was dat awesomme?
'Je hielp ze gewoon, dat doet niemand hier!'
Ik grijnsde even.
'Ik heb je toch gezegd dat ik niet normaal ben?'
Lachend schudde ze haar hoofd.
'Dat weet ik ook wel, slimpie!'


Reacties:


LotStuff
LotStuff zei op 5 sep 2012 - 18:34:
Hmm, mooi stukje. Het karakter van Lily komt hiermee naar boven. je beschrijft aan ons als lezeres hoe ze in elkaar zit. Een heel leuk begin.
Snel verder?