Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Star Crossed Lovers » two

Star Crossed Lovers

3 okt 2012 - 20:33

357

2

216



two

‘Ik noem haar, Aphrodite. Naar de Griekse godin van de liefde.’ besloot ik.
‘Goed bedacht, voor een kind van 12.’ mompelde een andere bezoeker van de winkel. Ik negeerde hem gewoon. Ik was inderdaad volwassener voor mijn leeftijd. Als ik er mee kon leven, waarom de rest van de wereld dan niet? Ik keek mama aan en we haalden allebei onze schouders op.
‘Negeer hem maar gewoon, hij is een mopperig type. Ja toch James!’ riep de eigenaar van de dierenwinkel naar de man die blijkbaar James heette. James mopperde nog wat en liep de winkel uit.
‘Dit word hem liefje?’ vroeg de vrouw voor de zekerheid. Ik knikte hevig.
‘Oke, ze heet dus Aphrodite?’ Ik knikte.
‘Je hoeft geen eten te kopen voor Aphrodite, daar zorgt ze zelf wel voor. Op Zweinstein zal ze zich vermaken met de andere uilen in de uilentoren. Maar het is natuurlijk altijd leuk als je wat lekkers voor haar koopt. Dat kunnen je ouders bijvoorbeeld opsturen.’ Ik knikte.
‘Bedankt!’ riep ik terwijl ik met Aphrodite in haar kooi de winkel uit liep.
‘Nu hebben we echt alles gehad toch?’ vroeg ik voor de tweede keer die dag. Mama knikte.
‘Dat klopt. Geen onverwachte verassingen meer.’
‘Inderdaad. Nu gaan we naar huis, zodat we volgende week naar perron 9¾ kunnen.’ bevestigde papa. We liepen naar de auto. Mijn ouders wilden het risico niet nemen om te verschijnselen. Dat wilde ze pas doen als ik mijn brevet had. Onderweg naar de auto werden we wel raar aangekeken door zo ongeveer iedereen. Ik nam het ze niet kwalijk. Je zag nou niet elke dag dat er een meisje van 12 over straat loopt met een uil in een kooi. Al mijn pas gekochte spullen propte ik in de kofferbak van de auto. Aphrodite zette ik naast me neer. No way dat ik haar in de achterbak neer zette! Ik zette haar, of eigenlijk haar kooi, in de gordels voordat ik zelf een gordel omdeed.
‘Niet gaan slapen!’ grinnikte papa terwijl hij via de achteruitkijk spiegel naar me keek.
‘Ik ga niet slapen!’ protesteerde ik hevig. 5 minuten later was ik in dromenland.


Reacties:


Tweety
Tweety zei op 6 okt 2012 - 14:22:
Verder! En snel een beetje!
Me loves it alteady!
X


XJoanna
XJoanna zei op 3 okt 2012 - 20:24:
Geweldig verhaal! Ga maar snel verder