Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Star Crossed Lovers » four

Star Crossed Lovers

6 okt 2012 - 22:34

820

2

235



four

oke, ik ben dus nog steeds een beetje down... kutgast bij mij op school... kloteknie... anyway, enjoy this part!!!

Langzaam liep ik verder.
‘Kom hier zitten!’ hoorde ik ineens iemand roepen. Ik draaide me om en zag een meisje met lange zwarte haren staan.
‘Ik?’ vroeg ik voor de zekerheid. Het zou wel erg genant zijn als ze het niet tegen mij had.
‘Ja, jij doosje!’ riep ze lachend.
‘Oke.’zei ik blij terwijl ik me omdraaide en de coupé inliep. Ik zag dat er al een aantal meiden zaten. Ze zagen er allemaal wel aardig uit, en ze glimlachten ook allemaal.
‘Ik zal iedereen even voorstellen.’zei het meisje met de zwarte haren. ‘Ik ben Nathalia. Dat daar is Venus en dat andere meisje is Gwen.’ Ik keek de meiden aan. Gwen was een meisje met een donkerdere huidskleur en zwarte haren. Venus was blank met donkerblonde haren.
‘Hey.’zei ik verlegen. ‘Ik ben Alena.’
‘Hey!’ riepen de 3 meiden enthousiast.
‘Weten jullie al bij welke afdeling jullie willen komen?’ vroeg ik. Nathalia en Venus knikten heftig.
‘Afdeling?’ vroeg Gwen onzeker.
‘Jep. Afdeling.’zei Nathalia geheimzinnig. Gwen keek een beetje benauwd. Ik kreeg medelijden met haar.
‘Rustig maar. Het is niets engs of zoiets.’ Gwen keek al wat gerustgestelder. ‘Op Zweinstein delen ze elke nieuwe leerling in in een afdeling. Griffoendor, Ravenklauw, Huffelpuf en Zwadderich. Je afdeling is feitelijk je familie in de tijd dat je op school bent.’ dreunde ik op. Ik had dit zo vaak aan papa gevraagd, en telkens had hij met een glimlach dit hele verhaal verteld.
‘De afdelingen zijn vernoemt naar de oprichters van de school, Goderic Griffoendor, Helena Ravenklauw, Helga Huffelpuf en Zalazar Zwadderich.’ vulde Nathalia me aan.
‘En hoe weet je dan in welke afdeling je zit?’ vroeg Gwen nieuwsgierig.
‘Dat bepaald de sorteerhoed.’ wist Venus te vertellen. Gwen keek haar vragend aan.
‘Sorteerhoed?’
‘De sorteerhoed was vroeger de hoed van Goderic Griffoendor. Hij heeft zijn hoed betoverd zodat die kon beslissen wie in welke afdeling komt.’
‘Cool.’zei Gwen met een grijns.
‘Zeker wel!’ zei ik. Het ijs was gebroken. Ik hoopte dat ik bij deze meiden op de afdeling kwam. Hier zou ik de jaar wel mee uithouden.
‘Ik hoop alleen niet dat ik bij zwadderich kom.’zei Nathalia. Ik knikte.
‘Ik ook niet. Ik zou graag bij ravenklauw willen.’
‘Hoezo willen jullie niet bij zwadderich dan?’ vroeg Gwen.
‘Dat weet jij natuurlijk ook niet.’zei Venus. ‘Ik zal het hele verhaal vertellen. Toen mijn ouders nog op Zweinstein zaten was er een hele slechte tovenaar met de naam Voldemort. Iedereen was bang van hem, en hij werd Jeweetwel genoemd. Hij was een soort van een tiran, en iedereen die hem tegenwerkte werd vermoord. Anyway, toen mijn ouders in het vierde jaar zaten was er het grote gevecht. Harry Potter nam het tegen hem op en hij won. Dit is een voorbeeld van een van de vele slechteriken. Maar alle slechteriken hebben op zwadderich gezeten. De meeste zwadderaars zijn gemeen en sluw enzo. Niet bepaald de beste vrienden die je kan hebben.’ging Venus verder.
‘En ravenklauw?’ vroeg Gwen.
‘Als je bij ravenklauw komt ben je meestal een slim persoon. Je vind het leuk om te studeren en je bent een beetje braaf enzo.’ vertelde ik.
‘Als je bij griffoendor komt sta je bekend om je dapperheid. En je eigenwijsheid. Bij huffelpuf zit eigenlijk iedereen die nergens anders terecht kan.’ zei Venus weer.
‘Ik weet zeker dat ik bij huffelpuf kom.’zei Gwen somber.
‘Dus?’vroeg ik. ‘Dat is beter dan zwadderich, geloof me. Ik bedoel, die wonen in de kerkers!’ Nathalia en Venus begonnen te lachen. Even later lachte Gwen ook meer. Pas toen zag ik er ook de humor van in.
‘Ik hoop echt dat wij bij elkaar op de afdeling komen.’zuchtte Gwen. ‘Behalve jullie ken ik helemaal niemand! Ik wist niet eens dat magie bestond, totdat ik die brief kreeg.’
‘Dus je hebt dreuzelouders.’ stelde Nathalia vast. Gwen keek haar vragend aan.
‘Dreuzels zijn niet magische mensen. De gewonen mensen, waar jij tussen bent opgegroeid.’ verduidelijkte ik.
‘Aha.’zei Gwen. Volgens mij snapte ze het.
‘Ik moet nog zoveel leren!’ mompelde ze.
‘Nee hoor, wij moeten ook nog veel leren.’zei Venus wijs. Ik knikte.
‘Dat wij zijn opgegroeid met het feit dat we wisten dat magie bestond wil nog niet zeggen dat we meer weten dan jij. Het komt allemaal wel goed, geloof me.’zei ik.
‘Ik geloof je.’ mompelde Gwen met een glimlach.
‘Willen jullie wat van mijn karretje hebben?’ vroeg de lunchdame vriendelijk. Ik sprong op.
‘Zeker wel! Ik ga dood hierzo!’ Ik pakte wat chocokikkers, smekkies in alle smaken, droptoverstokken en pompoentaartjes. Ik deelde alles met mijn nieuwe vriendinnen.
‘Die plaatjes bewegen!’ riep Gwen verbaasd.
‘Oja, dat zijn we vergeten te vertellen. De foto’s bewegen hier. Bij de dreuzels blijven ze allemaal stil staan, zo saai. Hier bewegen alle plaatjes. Ze hebben wel wat beters te doen dan de hele tijd stil te blijven staan.’zei Venus droog. Ik glimlachte. Nieuwe vrienden maken was niet zo moeilijk als ik had verwacht.


Reacties:


XJoanna
XJoanna zei op 7 okt 2012 - 8:59:
Ik houd echt van het verhaal. Ik ga nu even lezen wat je op me gastenboek hebt geschreven !


Tweety
Tweety zei op 6 okt 2012 - 23:00:
WHAAAAAAAAAAAAAAA
ME THIS STORY
SNEL VERDER!!

wie is het kutjong