Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » It was my fault- the 76st hungergames- the Capitool games » The Capitool games

It was my fault- the 76st hungergames- the Capitool games

29 nov 2012 - 16:09

273

0

222



The Capitool games

Katniss:

Bang zie ik de kinderen in de rij staan voor de boete. Wat heb ik ze aangedaan? vraag ik me steeds af. 'Peeta, wat heb ik gedaan?' Ik draai me naar Peeta en val in zijn stevige armen. 'Katniss, je wilde het zelf' zegt hij beschuldigend. 'Ik weet het, ik weet het! ik wilde wraak voor Prim!' roep ik hysterisch. Haymitch staat zwijgend bij het raam, deze keer is hij niet dronken. 'Ze beginnen' mompelt hij. Waarschijnlijk denkt hij aan zijn spelen, aan de angst die hij voelde. Buiten hoor ik Effie's stem schallen. Ze is niet zo vrolijk als ze altijd bij onze boetes was. Ze heeft er geen zin meer in. 'Dames gaan voor' begint ze, maar er kan zelfs geen lachje vanaf bij Effie. Ik schaam me. Wat heb ik gedaan! Prim had dit helemaal niet gewild!!! Dan schiet er een gedachte door me heen. Misschien kan ik het nog afzeggen! Ja afzeggen. Ik wil naar beneden gaan, naar het podium toe maar dan zegt Effie de eerste naam. 'Glamour Wilderdorf!' Een verlegen meisje komt naar voor. Ze heeft haar bruine haar in een vlecht. Ze doet me een beetje aan mij denken, vroeger, voor dit alles gebeurde. Opeens schaam ik me zo. Hoe kan ik nou zo gemeen zijn en al deze kinderen de dood in sturen? Ze hebben ons niks gedaan, het waren hun ouders. 'Misschien is het beter zo' onderbreekt Peeta mijn gedachten ruw. 'Echt?' ik kijk hem vragend aan, dit wilde hij niet. Hij geeft geen antwoord meer maar ik vertrouw hem en kijk met pijn in mijn hart naar de rest van de boete.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.