Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » It was my fault- the 76st hungergames- the Capitool games » 1. Lecilla Prul

It was my fault- the 76st hungergames- the Capitool games

29 nov 2012 - 16:10

303

0

225



1. Lecilla Prul

Katniss:

Na Glamour komen er nog veel meer mensen naar voor. Bij elke persoon voel ik een steek in mijn hart. Wat heb ik ze aangedaan? Dan komt er een klein meisje naar voor, ik schat haar twaalf. Ze heeft blond haar en bruine ogen waar een beetje een enge blik uit komt, maar doet me op een of andere manier aan Prim denken. Waarschijnlijk doordat ze haar haar in twee vlechten heeft en zo jong is. Ik voel me zo machteloos. Ik kan er niks meer aan doen. Na een tijdje staan er 11 meisjes op het podium. Effie heeft haar gezicht deze keer wit geverfd maar ze word nog bleker als ze de laatste naam opleest. 'Lecilla Prul.' Ik hap naar adem en kijk Peeta verschrikt aan. 'I-Ik wist het niet' zegt hij verbaast.' Effie knuffelt Lecilla en als ze haar los laat zie ik een paar tranen over haar wangen rollen. De druk op mijn borst neemt toe. De volgende 12 jongens gaan in een waas voorbij. Haymitch loopt aan het einde naar ons toe. 'Jullie wisten het niet hè?' Ik schud mijn hoofd. 'Waarom heb je het niet verteld?' 'Zij deed het ook niet hoor' verdedigd hij zich. 'Nee klopt' antwoord ik. 'Wie is de vader?' vraagt Peeta ongemakkelijk. Haymitch aarzelt even maar kijkt me dan recht in mijn ogen. 'Ik' antwoord Haymitch. Ik zie nog net een eenzame traan over zijn wang lopen, voordat hij zich omdraait. Ik heb Haymitch nog nooit zien huilen, en wist zelfs niet dat hij dat kon. Ik dacht dat hij zo hard was geworden door het de hele tijd zijn leerlingen die hij als mentor heeft gehad, vermoord zien worden. Hij loopt weg voor er nog meer tranen komen. Ik kijk Peeta verschrikt aan. Is Lecillia de dochter van Effie en Haymitch?


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.