Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » It was my fault- the 76st hungergames- the Capitool games » 2. De tributen

It was my fault- the 76st hungergames- the Capitool games

29 nov 2012 - 16:10

331

1

201



2. De tributen

Katniss:

Geschrokken kijk ik nog steeds naar Peeta. We zijn allebei verbouwereerd en kunnen geen woord uitbrengen. Uiteindelijk gaan we maar naar beneden om de tributen te zien. Dat was een voorwaarde, we moesten alle tributen bezoeken, nadat hun ouders er zijn geweest. De eerste die we gaan bezoeken is Glamour. Haar naam werd als eerste getrokken. Als Peeta en ik binnen komen kijkt ze ons vijandig aan. Ze lijkt echt op mij. ´Wat moeten jullie´ vraagt ze vijandig. Zelf zou ik ook niet anders reageren. ´We willen je succes wensen´ zegt Peeta. Glamour word iets rustiger van Peeta maar als ik wat zeg is haar vijandige blik weer terug. ´Het spijt me´ beëindig ik het gesprek. ´Het zal wel´ hoor ik haar nog net zeggen maar dat zijn we al naar het volgende tribuut op weg. ´Ze heet Mia´ vertelt Peeta me. Ik blijf zijn hand vast houden. Als we Mia´s kamer binnen komen heeft ze roodomrande ogen. Ik wil haar gelijk troosten maar Peeta heeft het door en houd me tegen. Mia probeert te glimlachen maar het mislukt jammerlijk. ´Hoi´ fluistert ze. ´Hoi Mia´ red Peeta me. Ik kan even niks uitbrengen. Ik kijk naar haar gekwetste blik. `Het spijt me zo´ zeg ik maar deze opmerking slaat nergens op want ik heb er tenslotte voor gezorgd dat ze hier is. Ze knikt maar zegt verder niks. De volgende paar tributen zijn boos, ontroostbaar en eentje probeert me zelfs aan te vallen. Peeta moet hem in bedwang houden tot ik de kamer uit ben. Volgens mij was dat Paco. Hij leek me een grote kanshebber om te winnen. Het volgende meisje is Jenelle. Ze komt heel rustig en aardig over en ik kom er achter dat ze zich als vrijwilliger aangeboden heeft. Dat heb ik helemaal gemist. Ik kijk Peeta smekend aan en vraag hem of hij niet alleen naar de volgende tributen kan gaan want ik kan het niet meer aan maar hij dwingt me mee te gaan.


Reacties:


PeetaMellark
PeetaMellark zei op 21 maart 2013 - 17:33:
Echt heel goed geschreven!! echt super mooi ook met Effie en Haymitch ik ship ze erg hard . Alleen de hoofdstukken zijn een beetje kort..