Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Hoe overleef ik... » hoe overleef ik school? » te laat

hoe overleef ik school?

29 nov 2012 - 20:25

188

0

327



te laat

je gaat lezen: Rosa die een smoesje bedenkt, of de congerge erin trapt

Te laat

Als rosa kijkt op haar horloge kijkt ziet ze dat het kwart over 8 is. ‘Shit! Dat redt ik niet hoor!’ Ondertussen bedenkt ze snel een smoesje waardoor ze te laat is. ‘Zal ik zeggen dat ik… nee daar trapt de congerge niet in. Maar wacht eens! Als ze nou eens… ja! Dat doe ik! Een klein smoesje kan toch geen kwaad’? En hoe kan hij daar nou achter komen?

Zoals ze al dacht zit de congerge achter zijn stoel. ‘Hoe heet je en in welke klas zit je’? ‘Rosa van Dijk. In de 3e’.
‘En hoe komt het dat je te laat bent’? ‘Ik heb tijdens het fietsen iemand mogen helpen. Ze lag helemaal onder het bloed. Ik heb toen iemand erbij geroepen en toen moest ze naar het ziekenhuis. En omdat ik het had zien gebeuren, moest ik mee’. Rosa trekt een zielig gezicht. Hopelijk trapt hij er in, anders heeft ze een heel groot probleem. ‘Liegen kan je niet Rosa van Dijk! Ik zie het aan je gezicht. Je wordt helemaal rood. Morgen om 8 uur melden en je ouders moeten mee! En hup, opschieten!


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.