Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Hoe overleef ik... » hoe overleef ik school? » weer thuis

hoe overleef ik school?

29 nov 2012 - 20:28

553

1

315



weer thuis

je gaat lezen: hoe Rosa's moeder reageert, een e-mail lezen en beantwoorden, een msn gesprek lezen.

Mama’? Heleen antwoord: ‘Hallo Rosa, ik ben in de werkkamer’. Rosa loopt naar de werkkamer en zegt:’ ik was te laat en moet morgen om 8 uur me melden bij de congerge. En nou moet jij mee’. Heleen antwoord: ‘En waarom kwam je te laat’? ‘Alleen omdat een oude vrouw onder het bloed lag. En omdat ik met die vrouw mee ben geweest naar het ziekenhuis. Wat is daar nou mis mee? Nou ik ga naar mijn kamer want ik heb nog huiswerk te maken’.

Als Rosa op haar kamer zit, snikt ze het uit. ‘Stomme congerge. Ik wil hem nooit meer zien. Ik wou dat ik dood was’. PLING! Rosa schrikt op uit haar gedachten. Snel loopt ze naar haar computer want ze is wel benieuwd wie haar een berichtje heeft gestuurd. Er is 1 nieuw bericht.

Aan: rosavandijk@hotmail.com
Van: jonasdeleeuw@hotmail.com
Onderwerp: stappen?
Ha die Roos,
Hoe gaat het nu in Rosaland? Je kamer nog steeds in een sardineblik? Of ben je ondertussen alweer verhuisd? Je mailt me zo weinig dat ik niet eens weet hoe het met jou en Neuz gaat. Zien jullie elkaar nog vaak?
Even iets anders. heb je een keer zin om weer af te spreken samen met Sas, Noa , Carmen en Esther? Dan lekker een avondje stappen. Ik kan volgende week al naar jullie komen hoor! Nou ik moet kappen. Heb veeeeeeeeel huiswerk voor morgen. Doei!!!
Je ex- Jonas

Aan: jonasdeleeuw@hotmail.com
Van: rosavandijk@hotmail.com
Onderwerp: stappen!!
Ha die Jonas,
In Rosaland gaat het super! En ja, Neuz en ik hebben nog steeds verkering hoor!!! En sorryknorrie dat ik amper wat van me liet horen. Ben je nu boos? En nee, ik woon nog steeds in een stom sardineblikje. Maar ach. Ik kan het ook niet veranderen hoor!

Maar stappen klinkt onwijs goed! Iedereen vind het leuk (weet ik wel zeker hoor)! En ik had Esther net aan de lijn. Ze vind het geweldig! Ze wil zelf aan haar moeder vragen of zij de kleren wilt maken. Is dat niet geweldig?
Met Rosetti’s gaat het nog steeds goed. Mail je mij wel weer snel? Hoe is het de liefde? Ja is goed. Kom dan maar. Dan spreek ik je heeeeeeeeel snel.
Xxx Rosa
Rosa drukt op verzenden en zucht. Even kijken wie er online zijn op msn en ze meldt zich aan.
Ze ziet Jonas, Carmen en Esther. Ze nodigt ze allemaal uit en zegt:

]Roziebol: Hee allemaal. Houd volgende week vrijdag tot zondag vrij en kom met slaapspullen naar mij!! We gaan stappen!!
Ezzefles: Cool! Dan ga ik de kleren wel maken!
Joondeboon: Hee iedereen.
Carmennn: Hee allemaal. Sorry, ik weet niet of ik mag van mijn ouders. Ze zijn mega streng sinds ik niet meer op dansen zit.
Roziebol: Ahh toe nou, je zegt gewoon dat je bij mij gaat slapen. Sas en Noa zijn er dan ook bij. En mama vind het goed.
Carmennn: Oké, ik zal het wel vragen.
Ezzefles: Hoelaat moeten we bij jou zijn? Want ik zit vrijdag tot half 2 op school.
Joondeboon: Ik tot 2 uur.
Carmennn: En Rosa, Noa, Sas en ik ook tot half 2.
Roziebol: Kom dan allemaal om 3 uur langs met al je slaapspullen. En neem allemaal nog wat geld mee.
Ezzefles: Oké ik zal er zijn. Ik neem dan ook de kleren mee.
Carmennn: ik moet kappen. Me zusje wilt achter de pc.
Roziebol: Oké doei en vraag het he???
Carmennn: Doeiiiii
Joondeboon: Ik kap ook. We zien elkaar morgen he?
Ezzefles: Jaaaaaaaaa!!!
Roziebol: Ok tot morgen.


Reacties:


1Dlouis
1Dlouis zei op 12 juli 2013 - 19:59:
Leuke fanfiction, xxMardina