Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Hunger Games Story's [One Shots] » Een rode roos ~ Haymitch

Hunger Games Story's [One Shots]

8 dec 2012 - 15:24

336

0

230



Een rode roos ~ Haymitch

Haymitch wordt wakker met een enorme kater na het bijwonen van zijn bedrijfs kerstfeest. Hij wilde niet drinken, maar de drank smaakte niet naar alcohol. Hij wist niet eens meer hoe hij thuis kwam. Hij voelde zich zo slecht, hij had Effie beloofd niet meer te drinken. Haymitch moet zichzelf dwingen zijn ogen te openen, en het eerste wat hij ziet is een paar aspirines naast een glas water op het nachtkastje.

En, ernaast, een rode roos! Haymitch gaat rechtop zitten en ziet zijn kleren voor hem liggen, allemaal schoon en geperst. Hij kijkt de kamer rond en ziet dat alles perfect in orde is, vlekkeloos schoon. Zo is de rest van het huis.

Hij neemt de aspirines, en krimpt ineen als hij ziet dat er een enorme blauw oog naar hem staart in de badkamer spiegel. Dan merkt hij een briefje op de hoek van de spiegel in het rood met hartjes erop en een kus print van zijn vrouw in lippenstift: "Schat, het ontbijt staat op de tafel, ik ben vroeg vertrokken om boodschappen te doen om jouw favoriete eten klaar te maken vanavond. Ik hou van je, schat! Liefs, Effie" Stond er geschreven

Hij strompelt naar de keuken en ja hoor, er is een warm ontbijt, dampende koffie en de ochtendkrant ligt op hem te wachten. Zijn dochter, Mia, zit al aan tafel te eten. "Wat er gisteravond is gebeurd?' vraagt Haymitch.

"Nou, je kwam thuis na drie in de ochtend, dronken. Je viel op de salontafel en brak hem, en dan ben je tegen de spiegel in de gang beginnen schreeuwen, en je kreeg dat blauw oog door tegen de deur te lopen.'

Verward, vroeg hij Mia," Dus, waarom is alles zo perfect in orde en zo schoon? Ik heb een roos, en het ontbijt ligt op tafel op mij te wachten?"
"Och, dat! Nou, mam sleepte je naar de slaapkamer, en toen ze probeerde om je broek uit te doen en je pyjama aan te doen, schreeuwde je, 'Laat me met rust, ik ben getrouwd!'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.