Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Back for you. » Twaalf

Back for you.

14 dec 2012 - 19:18

1255

2

322



Twaalf

3 Uur later parkeerde ik mama's auto, we waren in Breda. Vreemd genoeg had ik deze stad gemist, wat ik niet helemaal verwacht had.

Ik stapte uit, graaide in mijn tas naar de huissleutel en opende de deur. De geur van thuis overviel me.
Dit was echt mijn huisje, het was precies groot genoeg en betaalbaar. Het huisje was vrijwel in het centrum gelegen, wat echt perfect was.
Ik had het ingericht zoals ik wilde, veel licht, taupe en grijs. En hout, uiteraard.

Ik liep naar binnen, gevolgd door mama, en plofte neer op de bank. Ze deed hetzelfde.

'Drinken?'

Ze schoot in de lach.

'Ik denk niet dat je iets in huis hebt.

Fuck nee, natuurlijk niet. Ik ben 6 maanden weg geweest

'Eh, nee. Daar heb je gelijk in'

'Kom, gaan we boodschappen doen en pakken we daarna een filmpje. Dan eten we ergens wat en dan ga ik weer naar huis'

Ik knikte.

Prima idee mama!

De dag was voorbij gevlogen, ik gaf mama nog een knuffel en sloot de voordeur.

Ze ging dus naar Barcelona, en ze ging 4 januari al weg. Dat was snel, maar wel nodig. De scholen begonnen daar ook gewoon weer.

Ik plofte neer op de bank, pakte mijn laptop uit de veel te grote tas die ik meegenomen had en opende skype.
Thank god was Louis online, ik had hen heel veel te vertellen.

2 Uur later sloot ik mijn laptop af, het was veel te gezellig geweest in het gesprek. De jongens waren een voor een daar binnen komen vallen en ik moest ze allemaal opnieuw het verhaal vertellen. Waarbij ze eerst geschokt keken en dan heel schattig vroegen of ik toch nog wel naar Londen kwam.
Ik trok mijn pyjama aan, poetste mijn tanden en kroop in bed. Morgen dat stageverslag nog maar eens maken. Maar eerst uitslapen!

Ik schrok wakker van mijn ringtone. Welke eikel waagde het me zo vroeg te bellen. Ik gromde, negeerde de telefoon en duwde mijn hoofd onder het kussen.
Helaas voor mij was de beller ook niet van plan op te geven. Ik kreunde, wreef in mijn ogen en viste mijn telefoon van de grond af.

Papa.

In de seconde voordat ik opnam zag ik dat mijn telefoon 09:38 aangaf. Logisch dat papa belde, zijn dag begon al om 8 uur.

Mijn ouders waren gescheiden toen ik 3 was. Papa was binnen 2 jaar verhuisd naar Amsterdam, waar hij een makelaarskantoor had overgenomen. Het was ondertussen een nog beter makelaarskantoor geworden. Hij was hertrouwd, met Veronique. Nu iets meer dan een jaar geleden.

'Goedemorgen prinses, ik belde je wakker zeker?'

'Morgen papsie, dat deed je inderdaad ja. Bedankt voor de wake-up call'

Ik hoorde hem lachen.
Mooi, zo druk is het dus niet. Je bent niet gestresst

'Sorry, was niet mijn bedoeling. Ik wilde weten wat je met kerst doet, als je het zelf al weet'

'Em, kerstavond en eerste kerstdag ben ik bij Louis. Hij wil sowieso thuis zijn met zijn verjaardag, dus dat is best logisch. En dan komen we de 25e 's avonds naar Nederland. Met het vliegtuig denk ik. En dan landen we op Schiphol, dus ik dacht dat ik dan mooi eens kon komen bekijken of mijn bed bij jou er nog staat. En dan ga ik tegen de middag naar mama toe. Zoiets?'

'Is goed Ellis, was je van plan daar voor nog langs te komen?'

Ik dacht na. Volgens mij had ik daar helemaal geen tijd voor.

'Weet ik niet pap, ligt er aan hoe veel ik op school moet doen'

'Ik begrijp het. Laat je het even weten als je nog komt? En dan zie ik je met kerst. Ga maar lekker verder slapen. Love you'

'Doe ik paps, niet te hard werken vandaag he. Love you too'

Ik hing op, besloot uit bed te stappen en liep de badkamer in. Eerst eens uitgebreid douchen.

1,5 uur later kwam ik uit de badkamer, aangekleed en wel. Ik haalde brood uit de vriezer, pakte spek uit de koelkast en zette een koekepan op het vuur. Roerei met spek, daar had ik zin in.

10 minuten later zat ik aan mijn ontbijt, wat misschien wel nóg beter smaakte dan de broodjes van Mar met de appelsap.

Dag lief Spaans vriendinnetje, bevalt het koude weer je al? Ben je weer in Breda? Tijd vanmiddag? xoxo

Bram, mijn allerbeste homo-vriendje vanaf het moment dat ik hem had gezien bij de introductie. Hij kwam eigenlijk uit Amsterdam, hij woonde zelfs vlak bij papa in de buurt. Hoe toevallig.
Bram en ik deden dezelfde opleiding, management toerisme. MBO-traject. En Bram en ik deden ook erg veel samen. In Breda woonde hij op 5 minuten fietsen, wat erg goed te doen was. Bram was zo iemand die je wel moest mogen, al mocht hij mensen eerder niet dan wel. En Bram had al 2 jaar een vriend, de op-een-na leukste homo die ik kende. Jesse.

Dag allerliefste Brammetje. Het weer is vreselijk, vakantie boeken? Of warme chocomelk met slagroom en eten? 2 Uur bij mij? Xlove

Ik startte mijn laptop op, opende een word-document en begon met het schrijven van een stageverslag.

Dit is echt te saai. Ellis, ga wat nuttigs doen.

Nee dit moet. Dit is nuttig. Alles voor het diploma


Ik typte en typte. Dodelijk saai, maar wel binnen anderhalf uur af. Ik was echt te goed in verhaaltjes verzinnen.

Ik neem de koekjes mee! xoxo

Ik grijnsde, klapte de laptop dicht en keek GTST nog maar eens terug. Tot de bel ging.

'Brammieeeee'

Ik sprong op hem af en liet hem de eerste 4 minuten niet los.

'Ik heb je gemist mevrouw Hendrikx, wil je nooit meer zo lang weg gaan?'

Ik liet hem los.

'Zegt meneer die 5 maanden in Amerika was. Je ziet er goed uuuuuit!'

Hij grijnsde en draaide een rondje.

'Filmpje kijken? Ik heb koekjes.'

Hij hield een plastic tas van de albert heijn om hoog. De schat.

Ik knikte en sleurde hem mijn huisje binnen.

Hij plofte op de bank neer, haalde alles is liefde uit zijn tas en keek me met puppyogen aan.

Niks veranderd, heerlijk dit

'Sinterklaas is pas over een paar weken Bram'

'Aaaah Ellis toeee'

Ik grijnsde en knikte. Hij duwde de dvd in de dvd-speler

Louis POV
Ik schrok wakker van mijn wekker.

Laat me slapen. Ga uit. Kut wekker

Ik hamerde met mijn vuist net zo lang op de wekker tot het effect had en draaide me weer om bij het horen van de heerlijke stilte.

Jammer voor mij, 7 minuten later ging hij weer. Ik gromde, stak een been uit bed en voelde dat het koud was. Het zat niet mee vandaag.

Ik sleepte mezelf uit bed en de badkamer in, onder de warme douche werd ik wakker.

Een half uur later zat ik op de bank, al tv kijkend, thee te drinken terwijl ik een boterham at. Ik pakte mijn telefoon en keek in de agenda.

O fijn, een overvolle dag. Afspraak management, tekstschrijver op zn kop geven omdat ie mijn tekst heeft veranderd, liedjes inzingen, overleg over promotie en iets met een tour. Met een beetje mazzel lig ik voor 12 uur in bed..

Ellis POV
De dag was voorbij gevlogen. Bram en ik hadden alle Nederlandstalige films die ik in huis had bekeken, en dat waren er zeker 5.
Ondertussen had ik spaghetti carbonara klaargemaakt en hadden we het op de bank opgegeten. Om 11 uur had ik hem het huis uitgetrapt en hem eindelijk weten te overtuigen dat ik niet mee ging de stad in.

Ik had Louis nog even snel gebeld, maar hij was heel druk en zat net in de auto terug naar huis. Helaas. Ik miste hem wel echt. Misschien was verhuizen naar Londen toch niet zo'n slecht idee.

Nu lag ik in bed, eindelijk. Morgen weer school. Eerst slapen.


Reacties:


fallinlove
fallinlove zei op 15 dec 2012 - 18:14:
WHAAAAAA!!!!! I LOVE this story!!!! Snel even verder lezen.


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 14 dec 2012 - 23:39:
Lalalalalaa ik weet niet wat ik moet reageren.
WAAAAUUUUUUUUWWWWWWWWWWW