Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Back for you. » Zeventien

Back for you.

21 dec 2012 - 17:54

2008

2

367



Zeventien

Sorry dat ik gisteren niet gepost heb! Vandaag extra lang. :)

Maandagmorgen besloot ik om nog niet naar Breda te gaan. Ik was moe, mijn bed lag te lekker en ik had me toch al verslapen.

Ik graaide naar een willekeurige telefoon, ergens onder mijn bed en vond de iPhone. 08:14. Ik kreunde en draaide me nog een keer om.

Toen ik daarna wakker werd gaf de telefoon aan dat het 10:12 was. Dat was beter.

Ik verliet het heerlijk warme bed, kleedde me aan en ging op zoek naar ontbijt.

Wat ik vond was niet heel bijzonder, gewoon brood. En ik hield niet eens van brood.

'Ga je niet naar Breda?'

Mama kwam naar beneden lopen.

'Jawel, ik ga straks. Ik had vanmorgen geen zin. En ik had me al verslapen ook'

'Lekker bezig Ellis'

Ik grijnsde, zette het bord in de vaatwasser en liep naar boven om mijn spullen, schoon, uit de was te vissen en ik mijn tas te gooien.

'Ik neem de bus van half 12 hoor mam, dus ik ben zo weg'

'Goed schat. Ben je thuis dit weekend denk je?'

Ik haalde mijn schouders op.

'Geen idee eigenlijk. Ligt er aan wat er in Breda te doen is, maar vast wel'

Om kwart over 11 hees ik de weekendtas over mijn schouder en liep naar de bushalte, waar ik de bus nam naar Goes. Vanaf daar was het nog 2 uur naar Breda.

Aangekomen in mijn huisje, 3 uur later, liet ik de weekendtas in mijn slaapkamer vallen.

Rondkijkend viel me op dat ik het al even niet schoongemaakt had. Ik trok de lakens van het bed af en propte ze in de wasmachine. De stofzuiger viste ik uit de meterkast en met de radio veel te hard aan begon ik te stofzuigen.

Ik had geen hekel aan schoonmaken, net zo min als dat ik een hekel had aan koken. Ik vond het allemaal wel prima.

Het was schoon, naar mijn idee, ik trapte de stofzuiger uit en ruimte hem op. Maakte het bed opnieuw op en verdween daarna naar de supermarkt om boodschappen voor die week.
Louis POV
Toen ik gisteravond thuis was gekomen had ik Ellis gebeld. Daarna was ik op bed geploft en er niet meer vanaf gekomen. Sterker nog, ik was meteen in slaap gevallen en werd om 8 uur wakker van de wekker die op doordeweekse dagen afging.
Ik vervloekte de wekker, drukte op negeren en sliep verder. Ik had geen zin in vandaag.

Ik werd wakker van Zayn die op mijn bed neer plofte.

Ik moet die sleutels eens terug vragen. Ik meen het.

'Morning Lou'

'Morning'

Ik gromde het een beetje. En Zayn wist dat dat kwam omdat ik net wakker was en dat het niets met hem te maken had.

'Hoe was t bij Ellis?'

'Ja, goed hoor'

'Mooi'

Hij glimlachte. Ik wist dat Zayn min of meer van Ellis hield, op een vriendschappelijke manier. Hij was gek op haar. En hij had ook liever dat ze hier was, dan dat ik daar was.

'Waar ben je met kerst?'

'Em, kerstavond thuis. In Doncaster. En eerste kerstdag terug naar Londen, want dan gaan we naar Amsterdam. En tweede kerstdag ben ik bij Ellis, of haar familie. Ik weet niet precies hoe en wat'

Hij knikte

'Jij?'

Hij haalde zijn schouders op.

'Thuis, denk ik'

'Oké, leuk. Toch?'

'Jawel'

Zo'n waterige glimlach. Hij miste Perrie, for sure.
Ze waren net uit elkaar, arme Zayn. Hij was er heel vaak, met kerst zouden ze weg gaan ook geloof ik. Het was echt jammer. Perrie was ook echt wel oke.

'You'll be fine Zayn. Echt'

'Ja, dat weet ik wel. Het is gewoon kut nu, eigenlijk. Het ene moment haat ik haar, omdat ze er niet meer is. Het volgende moment wil ik het liefste heel hard huilen, puur omdat ik mezelf zo zielig vind. En weer daarna wil ik naar haar toe, maar dat doe ik niet. Het is gewoon wennen'

Hij zuchtte diep.

'Ik snap je'

Hij glimlachte.

'Maar, wat ik wilde vragen. Zin in ontbijt buiten de deur?'

Ik knikte.

'Heb je even? Ik moet nog wel aankleden enzo'

Ik grijnsde stom.

Zayn knikte en liep de woonkamer in. Een seconde later sprong de tv aan.

Ik liep de badkamer in, douchte, deed mijn haar en trok wat kleren aan. Een uur later zat ik met Zayn aan het ontbijt.

'Dit moeten we vaker doen'

Zayn genoot zichbaar. Ik wist dat hij gewoon afleiding zocht, maar het was lief dat hij mij erbij wilde hebben.

'Waar is de rest eigenlijk? Of had je die niet gevraagd?'

Zayn knikte, hij had zijn mond vol.

Snel slikte hij het eten weg.

'Het plan was om met zn vijven te gaan, maar Niall was weg. Geen idee waar ie was. Liam was bij Danielle, of met. Maar het leek me niet zo'n goed idee om ze te storen, volgens mij gaat het écht niet goed tussen ze. Ook al zegt Liam dat er niks aan de hand is. En Harry, tsja. Die sliep. En diep ook'

'Dus ik was je laatste keuze?'

Ik trok een pruillip.

Zayn schoot in de lach.

Gelukkig, hij kan nog lachen.

'Nee Lou, stiekem ben ik echt blij dat ik hier met jou alleen kan zitten'

Ellis POV
Ik smeet de tassen op het aanrecht en begon ze uit te pakken.

'Ik haat dit'

Ik gromde, ik had nergens zin in vandaag.

Schatje! Weet jij waar Bram is? Xlove

Alicia.
Het ging wel weer beter met Yuri, hij was in ieder geval weer boven water. Of ze nog terug bij elkaar zouden komen durfde niemand te zeggen, maar ze praatten in ieder geval weer tegen elkaar.

He lief vriendinnetje! Mm nee, op zn kamer? Bij Jesse? In Amsterdam? Xlove

5 Minuten later belde Alicia, ze had Bram al gevonden. Hij was nu bij haar. Of ik ook kwam. Ik zei dat ik eraan kwam, trok mijn schoenen aan, gooide een sjaal over mijn hoofd heen en plukte een jas van de kapstok. Een kwartier later was ik bij Alicia.

'Hoi schatjes. Lang niet gezien. Leuk weekend gehad?'

Ik liep de woonkamer in, begroette Bram en Alicia en plofte neer op de bank.

'Zeg, drinken? Mijn weekend was wel oké. Ik ben weer eens naar huis geweest. Maar dat was misschien wel omdat Yuri er dus niet was. En het was eigenlijk best fijn thuis'

Ik knikte, het was logisch dat ze naar huis ging. Ze was niet gewend om alleen in een huis te zijn. Laat staan een heel weekend.

'En jij Brammie?'

'Ja, ook wel eigenlijk. Ik was gewoon hier hoor, niet heel spannend. Sterker nog, totaal niet spannend'

Hij grijnsde.

Alicia keek hem verbaasd aan.

'En je was hier wí¡nt..?'

'Ouders zijn niet thuis. En Jesse had een verjaardag van zo'n vreselijke tante van hem. Dus ik heb gewoon gezegd dat ik het écht heel erg druk had met school enzo'

'Foei Brammie'

'En jij Ellie? Hoe was jou weekend?'

'Louis was er'

Ik begon te grijnzen en zag twee monden open vallen.

'Stomme trut. En dat zeg je niet even'

Bram gaf me een duw.

'Ja Lis, niet eerlijk'

Ik schoot in de lach.

'Jongens, met kerst weer. En niet dat jullie hem dan zien, maar dan denken jullie er maar aan'

'Filmpje kijken?'

Bram viste alles is familie uit zijn tas.

Alicia en ik graaide allebei naar de film, zij had hem eerder.

'Dat is illegaal! Foei Bram!'

'Alsof je dat erg vind Ellis'

Ik grijnsde.

'Nee, dat niet'

De rest van de middag én het begin van de avond keken we naar alles is familie. En ik moet zeggen, een van de leukste Nederlandse films die ik tot nu toe gezien had.

'Samen eten?'

Alicia stelde het voor en Bram knikte enthousiast.

'Nee schatjes, sorry. Maar ik moet nog even aan die scriptie werken wil ik afstuderen dit jaar'

'Spelbreker'

Bram probeerde me boos aan te kijken, wat hem niet lukte.

'Ik kom jou gewoon lastig vallen na het eten'

Ik schoot in de lach.

'Dat lijkt me niet handig voor mijn scriptie'

Bram haalde zijn schouders op.

'Nee schatjes echt, bedankt voor de hele leuke middag én een stukje van de avond. Maar ik ga naar mn huisje. Ik zie jullie morgen yes?'

Ik stond op, nam afscheid van ze en met jas en sjaal aan stapte ik weer op mijn fiets.

Thuis hing ik mijn jas aan de kapstok, gooide mijn schoenen in de gang en de sjaal belandde op de bank. Eerst koken.

Terwijl ik zat te wachten tot het water kookte ging de bel.

'Verdomme Bram, ik moet echt wat doen vanavond'

Ik zuchtte een keer diep en liep naar de deur toe.

Louis POV
Na het ontbijt met Zayn waren we terug gelopen naar huis. En van het restaurantje naar huis hadden we uitgebreid de tijd genomen voor fans, dat mocht ook wel eens.

Thuis aangekomen liep ik achter Zayn aan zijn appartement binnen. Grappig dat alles zo anders ingericht was bij ons alle vijf.

'Zou er al iemand thuis zijn?'

Ik plofte neer op de bank en pakte het glas thee aan wat Zayn me voorhield.

'Ik denk het niet, maar we kunnen even kijken'

Grijzend keken we elkaar aan, sprintten de deur uit en liepen naar binnen in her appartement van Niall.

'Hij is thuis!'

Ik grijnsde toen ik Niall op de bank zag zitten.

'Waar was jij Nialler?'

'Eh, thuis?'

'Nee, fout. Ik kwam je halen om te ontbijten en toen was je er niet'

Niall keek fronsend naar Zayn.

'Om een uur of half 10'

'Ja, toen was ik eten halen. Een mens moet toch eten?'

Ik schoot in de lach. Typisch Niall.

'Jongens, filmpje?'

Zayn had ergens een film vandaan gehaald.

Niall knikte enthousiast.

'Ja, prima'

Ik mompelde het.

Zayn zette de tv aan, stopte de dvd in de dvd-speler en we concentreerde ons op de film.

Gezellig zo, met de jongens.

Ellis POV
Ik trok de deur open, mijn mond al open om Bram uit te schelden voor alles wat in me op kwam. Ik wilde écht aan mijn scriptie werken vanavond.

'Jared?'

Ik knipperde twee keer met mijn ogen, hij stond er nog steeds.

'Hee'

Hij zag er slecht uit.

Ik deed een stap opzij, als teken dat hij door kon lopen naar binnen. En toen ik de deur sloot zat hij al op mijn bank.

Wat is dit?

Het water kookte, fuck.

'Heb je al gegeten?'

Hij schudde van niet.

Ik liep naar het gasfornuis toe, viste een pak rijst uit het keukenkastje en gooide het in het kokende water. De wekker zette in op 8 minuten.

In het andere pannetje gooide ik een bouillonblokje.

'Drinken?'

'Doe maar wat'

Ik pakte een glas uit de kast, trok de koelkast open en schonk een glas cola in.

Ik liep terug naar de bank, gaf de cola aan Jared en liep met mijn eigen glas terug naar de keuken. Ik schonk het vol met ice-tea.

'Je eet mee hier'

Hij knikte.

Sinds wanneer accepteert die jongen alles wat ik zeg? Wat is dit. En waarom ziet hij er zo slecht uit

Ik plofte neer op de bank, naast Jared.

'Jar, wat is er?'

'Niks'

'Flikker op. Je ziet er niet uit. En ik ken je. Niet zeggen dat er niks is'

Hij haalde zijn schouders op.

'Ik heb er geen zin meer in Lis'

Ik snapte er niks van.

'Waar in niet?'

'Gewoon, in alles niet. Het staat me gewoon tegen'

'Jar, ik volg je niet'

Kut, saus

Ik stond op en liep naar de keuken.

'Wat doe je?'

'Saus maken. Je wil toch eten neem ik aan'

Hij haalde zijn schouders op.

Nee echt. Er is iemand dood ofzo. Wat í­s dit

Ik maakte snel de kerriesaus, gooide de kip in de koekenpan en zette 6 minuten later een bord rijst met kipkerrie voor Jared neer. Op een gedekte tafel.

'Kom, eten'

Hij stond op van de bank, zette zijn glas op tafel en liet zich op een eetkamerstoel vallen.

Hij nam een paar happen, zei dat het smaakte en at zijn bord verder leeg.

'Weetje Ellis, dit is zoals het had moeten zijn. Jij en ik, samen in Breda'

Wat zeg je nou!?

'En waarschijnlijk was het ook zo geweest, als ik niet zo'n klootzak was geweest als dat ik dus ben geweest'

'Dat weet je niet Jar'

'Jawel, dat weet ik wel'

'Jar, wat is er aan de hand?'

'Het staat me gewoon tegen. Allemaal. Ik heb er geen zin meer in'

Ik keek hem vragend aan.

'School, stage, thuis, Zeeland, Kim'

Aha, Kim.

'Want?'

'Het wordt een sleur'

'Ja, dat is het leven'

'Ja, maar dat wí­l ik niet'

Hij had zijn bord leeg en schoof het van zich af.

Ik haalde mijn schouders op.

'Je kan de tijd niet terugdraaien ofzo Jar. En je kan ook niet veranderen hoe het gegaan is'

'Weet ik. Dat weet ik'

Hij liet een stilte vallen.

'Maar gewoon. Ik bedoel, wij hadden t goed samen. Alleen dat zag ik toen gewoon niet in. Of ik vond het vanzelfsprekend. En dat is stom'

'Jar, wat wil je dan?'


Reacties:


fallinlove
fallinlove zei op 22 dec 2012 - 18:26:
Jar niks in je hoofd halen!!!
Snel verder a.u.b.
~Wil weten hoe het verder gaat


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 22 dec 2012 - 13:54:
Als hij het waagt om een liefdesverklaring te geven!!
Ik hou van het lange stukkk

Snel verder!