Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Back for you. » Achttien

Back for you.

27 dec 2012 - 18:23

1255

2

265



Achttien

Sorry voor het lange wachten! X

Louis POV
De film was eigenlijk niks, maar dat was geen ramp. Dit was totale ontspanning, er hoefde nu even niks en zo vaak konden we niet rustig een film kijken.

Er ging een telefoon.

'Niet de mijne'

Niall keek me aan.

'Weet je het zeker?'

Ik knikte.

Zayn viste zijn telefoon uit zijn broekzak, die ging dus af, en hij nam op.

We zagen hem weglopen naar de keuken.

'Gesprek dat we niet mogen horen?'

Niall keek me vragend aan.

Ik haalde mijn schouders op.

'Geen idee, zal wel zoiets zijn ja'

'Denk je dat we moeten wachten met de film?'

'Dat is wel zo netjes ja'

Ik grijnsde.

'Dan ga ik popcorn maken, heb je geen honger'

Ik schoot in de lach.

Typisch, honger.

Niall verdween naar de keuken en kwam 5 minuten later terug met een bak popcorn.

'Waar is Zayn? Ik dacht dat hij in de keuken was?'

Niall haalde zijn schouders op.

'Ik heb m niet gezien, dus hij was niet in de keuken. Misschien is ie in de slaapkamer ofzo?'

Ellis POV
'Nee, niks. Wees maar niet bang. Gewoon, gezeik met Kim'

Hij grijnsde.

'Ben je lekker mee dan'

Hij haalde zijn schouders op.

'Maar wat is r allemaal aan de hand? Gewoon gezeik?'

Hij knikte.

'Gewoon, zij wil dingen anders dan dat ik ze wil. Als ik wit zeg, zegt zij zwart zegmaar'

'Niet eens grijs'

Hij gaf me een duw.

'Nee Lis, geen grijs. Flauw'

Ik grijnsde.

'Maar, en dus?'

Hij haalde zijn schouders weer op.

'Weet ik veel. Ik zie het wel, het zal wel'

'En met Louis en jou?'

'Ja, goed hoor'

Ik glimlachte.

'Hoe hou je dat nou vol? Londen is ver'

'Ja, Londen is ver. Tenminste, een uur vliegen. En dan nog naar het vliegveld. Maar goed, Louis heeft een heel ander leven dan dat jij en ik hebben. En dat wist ik vanaf het moment dat ik hem leerde kennen, dus daar kies je voor. Of niet natuurlijk'

'Ik vind Breda al ver'

Ik schoot in de lach.

'Jij bent niets gewend'

'Misschien wel niet'

Hij stond op en bracht de borden naar de keuken. Dit was wonderbaarlijk, er moest iets gebeurd zijn met hem.

'Jar, sinds wanneer breng jij borden weg? Ga je ook afwassen voor me?'

Ik grijnsde.

'Sinds ik weet dat er niemand was, en misschien wel zal zijn, die zo veel voor me over heeft gehad als dat jij had. En dat realiseerde ik me op dat moment nooit. Ik ben echt een klootzak geweest Ellis'

'Ja, dat ben je eigenlijk wel ja'

Hij zuchtte en begon de borden af te wassen.

'Hoe veel pijn heb ik je gedaan?'

'Dat wil je niet weten Jar. En dat doet er ook niet toe'

'Nee, misschien. Sorry'

'Het is al goed'

Jared zette de borden op het aanrecht, waste de pannen af en zette ook die neer. Oké duidelijk, hij had mijn manier van 'afdrogen' ook over genomen.

'Ga je nog terug naar Kim zo?'

Hij schudde zijn hoofd.

'Nee, ik ben even helemaal klaar met Kim. Niet dat zij iets van zich heeft laten horen trouwens'

'Weet ze wel dat je hier bent?'

'Nee, denk ik. Geen idee eigenlijk, waarschijnlijk niet'

'Slim Jar'

'Nou en. Alsof jij daar mee zal zitten'

Ik zuchtte.

Jared doelde op het feit dat zij het meisje was waarmee hij 2 weken nadat wij uit elkaar waren verder mee was gegaan.
'Nee, dat niet. Maar het gaat me wel om jouw geluk. En als dat met haar is, dan is dat prima. Het is lang genoeg geleden Jar'

Hij haalde zijn schouders op.

'Ga je nog terug naar huis?'

Een blik op de klok leerde me dat het 8 uur was, als hij nog naar huis wilde moest hij opschieten.

'Eh, ik zou bij Kim slapen'

Hij keek me veelbetekenend aan, een blik die ik herkende als 'mag ik alsjeblieft hier slapen'

Ik gromde.

'Fijn Jar, slaap maar hier dan. Als je genoegen neemt met de bank'

Hij knikte dankbaar.

Ongelofelijke eikel, je weet dat ik je nooit op straat zal laten staan. Bedankt Jar.

'Maar ik ga nu wel GTST kijken, dus wat jij doet zoek je maar uit'

Ik plofte neer op de bank en zette de tv op rtl4. Achter me hoorde ik de koelkast open en dicht gaan en even later zat Jared naast me, met 2 glazen ice tea.

Na GTST zapte ik wat tussen de zenders, vond een of ander nietszeggend programma en besloot dat te kijken. Om half 12 gooide ik Jared een dekbed en een kussen toe en kroop ik mijn eigen bed.

Dit was de eerste keer dat Jared in hetzelfde huis sliep, in mijn huis nog wel. Vroeger beeldden we onszelf altijd in hoe het zou zijn, later, als we samen waren. En dit was niet hoe ik het me voorgesteld had. Gek genoeg deed het me geen pijn, niet meer. Ik hield van Jared, op een bepaalde manier. En ik had zielsveel gehouden van Jared, maar hij kon Louis niet vervangen. Hij kon niet zijn wie Louis voor me was. En ik was bij hem niet wie ik bij Louis was. En die gedachte gaf me heel veel rust.

Op bed belde ik nog even met Louis, ik vertelde hem dat Jared hier sliep vanwege ruzie met Kim en hij accepteerde het heel makkelijk. Achteraf bleek dat ze het de hele tijd over mij hadden gehad, toen ik Harry bij Eva op was gaan halen. En Jared had ingezien dat Louis me gelukkig maakte.

De volgende morgen besloot ik niet naar school te gaan. Geen zin. Ik sms'te Bram en Alicia dat ik niet kwam en probeerde weer in slaap te vallen, wat me uiteindelijk niet lukte.
In de kamer hoorde ik Jared bezig zijn met vanalles, die was dus ook wakker.

Louis POV
'Ik ben hier'

Zayn kwam weer binnen gelopen.

'Ik had Paul aan de telefoon, we hebben zo een fotoshoot voor een of ander interview. Dus we moeten daar over een half uur zijn'

Ik gromde.

'Maar dat kan helemaal niet, ik heb popcorn gemaakt'

Niall klonk sip, waardoor Zayn en ik in de lach schoten.

'Dan neem je die popcorn lekker mee Nialler. Dat mag best'

Hij grijnsde, klemde de bak tussen zijn heup en hand en liep de kamer uit.

'Paul komt ons wel halen toch?'

Zayn riep nog van wel toen hij achter hen aan liep en uiteindelijk draaide ik de deur dicht.

De shoot duurde de rest van de dag, waardoor we Chinees aten aan een tafel in de studio. Gelukkig smaakte hij wel.

Om 10 uur waren w thuis, ik mompelde tegen de jongens dat ik naar mijn eigen huis ging en liet me daar op de bank vallen. 20 Minuten later belde Ellis. Ze had hele verhalen over hoe haar dag was, die ze doorgebracht had met Alicia en Bram, en dat Jared daarna voor de deur had gestaan. En dat hij nu daar sliep, omdat hij had gezegd thuis dat hij bij Kim zou slapen. En dus niet naar huis wilde.

Het feit dat Jared daar sliep deed me niks. Ik had Ellis leren vertrouwen in de tijd dat we niet bij elkaar waren, en dat waren we meer als bij elkaar. Plus dat het gesprek met Jared ook wel had geholpen. Een half uur later hing ik op, verplaatste mezelf naar mijn bed en viel als een blok in slaap.

Ellis POV
Toen ik de woonkamer binnen liep zag ik dat Jared ei aan het bakken was.

'Wil je ook'

Ik knikte, pakte een pak jus uit de koelkast en schonk een glas in.

'Moest je niet naar school?'

'Jawel. Geen zin'

'Zo was je vroeger nou nooit'

'Ach, mensen veranderen'

Hij zette een uitsmijter voor me neer, die ik langzaam op begon te eten.

'He Lis. Ga je naar Londen verhuizen? Uiteindelijk?'

Ik haalde mijn schouders op.

'Weet ik niet. Ik denk het'

'Hoezo weet je dat niet dan?'

'Mama gaat naar Barcelona. En als ik wil kan ik zo terug naar het hotel daar. Ik mis het Spaanse leven best wel'

Hij knikte.

'Maar?'


Reacties:


fallinlove
fallinlove zei op 28 dec 2012 - 18:43:
Oehhh!! Cliffhanger! Ik ga snel doorlezen


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 27 dec 2012 - 19:03:
Waag het niet om mij nog een keer zo lang te laten wachten!
Grapje.
Maar wel snel verder alsjeblieft?