Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » drunk words are sober thoughts. - Larry. » five.

drunk words are sober thoughts. - Larry.

6 jan 2013 - 15:02

734

2

320



five.

“Louis, wakker worden.”¯ hoor ik ineens hard in mijn oor. Ik voel iemand zijn ademhaling op mijn wang. Ik doe mijn ogen open, en kijk naar rechts. Ik kijk recht in de mooie groene ogen van Harry. Onze lippen zijn enkele millimeters van elkaar verwijderd. Ik hou mijn adem in. Zal ik mijn lippen op de zijne drukken? De emotie in zijn ogen kan ik niet plaatsen. Zal ik het gewoon doen? Na enkele seconden verbreekt Harry de stilte. “Je hebt de hele middag geslapen, we gaan eten.”¯ en hij trekt zijn hoofd terug. Hij loopt naar de keuken. Ik sta op, en loop hem achterna. “Wat eten we?”¯ vraag ik, terwijl ik de keuken in loop. “Spaghetti í  la Liam.”¯ zegt Liam trots, en grijns. “Ik ben benieuwd.”¯ mompel ik, en ga naast Niall zitten. Harry komt tegenover mij zitten, en Zayn ploft naast mij neer. Liam zet de pan eten op tafel, en gaat naast Harry zitten. Ik kijk naar Harry, en schrik als ik zie dat hij mij aankijkt. Hij glimlacht, en ik smelt van binnen. Ik pers een glimlach op mijn lippen en wend mijn hoofd af. Ik kijk hoe Niall zijn hele bord vol schept. Als hij klaar is geeft hij de lepel aan mij. Ik schep twee lepels spaghetti op, en geef de lepel aan Zayn. Harry kijkt mij vragend aan, maar ik reageer er niet op. Ik heb gewoon niet zo’n honger, kan toch?! Als iedereen opgeschept heeft wenst iedereen elkaar smakelijk eten, en we beginnen we eten. Ik zit een beetje met mijn eten te prutsen als ik een schop tegen mijn been voel. Automatisch kijk ik op, recht in het gezicht van Harry. Harry kijkt mij vragend aan. Ik kijk om me heen, en zie dat de rest gewoon aan het eten is. Ik kijk Harry ook vragend aan, en hoor hem zuchten. “Wat is er?”¯ zegt hij, zonder geluid te maken. Ik haal mijn schouders op, en kijk weer naar mijn eten. “Is het lekker?”¯ vraag Liam voorzichtig. Ik heb nog geen hap genomen, maar toch knik ik. Ik speel nog wat met mijn eten, als Niall mij aantikt. Ik kijk hem vragend aan. “Ben je klaar met eten?”¯ vraagt hij, terwijl er een stukje van een spaghettisliert uit zijn mond hangt. Ik knik. Hij pakt mijn bord, en schuift de inhoud op zijn bord. Ik voel dat Harry mij aan kijkt. Ik weet niet waar ik moet kijken, of wat ik moet doen, nu ik geen eten meer op mijn bord heb liggen. Ik ga aan mijn nagels pulken. Ontzettend slechte gewoonte, ik weet het. Ik voel nog een schop tegen mijn been. Als ik niet op kijk, voel ik er even later nog een. Ik kijk op en geef hem een trap terug. Misschien iets te hard, want ik zie zijn gezicht vertrekken. Ik fluister een “Sorry.”¯ en kijk weer naar mijn nagels. Ik kijk naar links, Niall zit nog te eten, en is in gesprek met Liam. Ik kijk naar rechts, Zayn kijkt mij vragend aan, maar ik besteed er verder geen aandacht aan. Volgens mij heeft hij als enige door dat Harry en ik elkaar onder de tafel aan het schoppen zijn. Ik zucht en kijk recht voor me, recht in Harry’s ogen. Hij kijkt mij bezorgd aan. Ik schenk hem een glimlach, en hij glimlacht terug. Hij mengt zich in het gesprek van Niall en Liam, en ik kijk weer naar mijn nagels. “Iedereen klaar met eten?”¯ vraagt Niall ineens. Ik knik, en kijk op. Niall staat op, en pakt mijn bord. Ik sta ook op. Ik sta nog maar net op mijn benen of ik word meegetrokken door Harry. Hij heeft mijn hand vast, maar voor hem heeft het een andere betekenis dan voor mij, helaas. Harry gaat op de bank zitten, en ik ga naast hem zitten. Hij heeft mijn hand nog steeds vast. “Wat is er? Je doet zo vreemd vandaag.”¯ zegt hij, en kijkt mij bezorgd aan. Ik weet niet wat ik moet zeggen, dus ik zeg maar niks. “Je hebt bijna de hele dag geslapen en je eet nauwelijks. Heeft het met die jongen te maken?”¯ vraagt de jongen naast mij, en probeert oogcontact te maken. Ik zucht een keer, en ontwijk zijn blik. “Ja, het is de jongen die ik leuk vind.”¯ mompel ik, en ik voel hoe Harry in mijn hand knijpt.


Reacties:


dreamangel zei op 7 jan 2013 - 19:45:
snel verder melding


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 6 jan 2013 - 15:12:
Zeg het nou gewoon!
Dan hebben wij meer Larry-momenten in ons leven