Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » WebAddiction » Try Or You'll Never Know ~ Thirty Three

WebAddiction

12 feb 2013 - 15:04

444

3

225



Try Or You'll Never Know ~ Thirty Three

‘Hoe is het gegaan?’vroeg Sara nieuwsgierig toen ik haar op school zag.
‘Dat ga ik natuurlijk niet zeggen, dan is de plezier ervan af.’grijnsde ik.
‘Serieus? Ik blijf toch net zo lang zeuren totdat je het verteld?’
‘Waarom zou ik je vertellen dat we door zijn en komende zaterdag de laatste voorronde hebben? Ik bedoel, wat is daar het nut van?’Het duurde even voordat Sara snapte wat ik zei. Ondanks dat ze net zoals ik op het vwo zat, was ze niet een van de slimste.
‘Aaaaaah!’gilde Sara.
‘Aaaaaah!’gilde ik. ‘Maar je moet beloven het tegen niemand te zeggen, ik wil dat het een verassing is voor iedereen.’Sara maakte met haar hand een sleutel beweging. We deden ons speciale ritueel (pinky swear, enkels klappen en een high five) en liepen naar de les.
‘Ah, Zoey, hoe ging het op de auditie?’vroeg meneer Sanden.
‘Sorry meneer, daar mag ik niets van zeggen van de organisatie, dan is de spanning ervan af.’
‘Ook geen tipje van de sluier?’Sanden knipperde overdreven met zijn ogen.
‘Dit ga ik nog vaak horen vandaag denk ik dan maar.’zuchtte ik.
‘Jup.’zei Sara bijdehand. ‘Ik denk van wel. Er zijn nou al weddenschappen over hoe lang je het uit gaat houden.’
‘Moet ik dat leuk vinden?’Sara haalde haar schouders op.
‘Ik denk het wel, tot nu toe denkt iedereen dat je minimaal de derde live show haalt. En dat terwijl ze je nog nooit hebben horen zingen! Laat staan met die anderen!’
‘Leg er maar druk op, kan ik wel hebben.’gromde ik.
‘Gaan jullie zitten? Dan kan ik beginnen met de les.’vroeg meneer Sanden. Hij zat al op zijn bureau met het geschiedenisboek in zijn handen.
‘Oke meneer.’Braaf gingen Sara en ik zitten. Bij meneer Sanden kon je veel flikken zolang hij je mocht.
‘Dus, hoe stierf Willem van Oranje?’
‘Filips de tweede, de koning van Spanje, had een beloning uitgeloofd aan degene die Willem vermoordde. Ene Balthazar heeft Willem uiteindelijk neergeschoten.’zei ik met opgestoken hand.
‘Heel goed Zoey, weet je toevallig ook wat er met Balthazar gebeurt is?’
‘Niet precies, maar zijn hand is afgehakt, omdat hij daarmee de trekker van het pistool overhaalde, maar daarvoor werden al zijn nagels van zijn handen getrokken. Hij is gevierendeeld en aan elke stadspoort werd een deel van zijn lichaam opgehangen. Er waren nog meer straffen maar die weet ik niet precies.’
‘Goed zo Zoey, ik zal het van je overnemen.’Sanden begon verder te praten over zijn favoriete onderwerp, de tachtig jarige oorlog.
‘Ineens weet ik weer waarom ik naast jou zit met geschiedenis. Je bent slim.’grinnikte Sara. Ik knipoogde en concentreerde me weer op de les. Geschiedenis vond ik altijd interessant.


Reacties:


ZoeyRedbird
ZoeyRedbird zei op 1 feb 2013 - 19:10:
dat met de twee hoofdstukken is nu gefikst als het goed is, bedankt voor het melden!!


Tweety
Tweety zei op 27 jan 2013 - 16:33:
IK HOU VAN JE VERHAAL
Het ene moment lach ik me rot,
het andere moment zit ik met tranen in mijn ogen
super mooi verhaal en ook super geschreven!
x


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 26 jan 2013 - 23:12:
Je hebt 2x hetzelfde hoofdstuk gepost, maar ach.

Ik wil weten wat er met ruby gaat gebeuren!