Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » love can change your life *finished* » hoofdstuk 5

love can change your life *finished*

1 feb 2013 - 18:56

2001

1

334



hoofdstuk 5

Na een week of nee een week en een paar dagen ga ik naar Pia en Maja. Hey Romy heb je nog wat gehoord van zayn! Vraagt Maja. Nee al bijna 2 weken niet meer. Van geen van hen om eerlijk te zijn. Waarom laten ze niks meer van zich horen, vraagt Pia. Geen idee misschien zijn ze wel heel druk. Maar dan kunnen ze toch wel even sms’en, zegt Maja eigenwijs. Ik weet het niet, geen bereik misschien. Zo ging het ongeveer de hele middag, maar als ik net naar huis wil gaan krijg ik ineens een sms van Louis. IS HET ZAYN, zegt Maja meteen. Nee het is Louis. Wat staat er, vraagt Pia. Er staat; sorry dat we niks meer van ons laten horen maar we zijn echt ongelooflijk druk en onze fans worden steeds gekker een van hun stool mijn telefoon niet cool ik kreeg hem wel terug als we nieuws hebben melden we dat meteen .Louis. zijn telefoon dat is erg, zegt Pia. Zijn telefoon ik kan Zayn niet meer zien zegt Maja overstuur, dadelijk vindt hij me niet meer leuk. Maak je geen zorgen waarom zou hij je niet meer leuk vinden. Ow ja das waar ik ben Maja, zegt ze en gooit haar haar naar achteren.



Na 2 weken heb ik nog niks van ze gehoord, alleen dat vage sms’je van Louis dan. Ineens gaat de bel, fijn nu moet ik helemaal naar de deur lopen. Als ik de deur open maakt stormt liam gelijk naar de wc. Maar..maar stotter ik. Jaah zeg maar niks geef me gewoon een knuffel zegt harry. Dat doe ik en laat de jongens binnen. Ik dacht dat jullie zo druk waren zeg ik. Tijden veranderen, zegt niall. We hadden deze week een paar optredens in een of andere studio. Maar de lichten werkten niet dus hebben we vrij. Waar zijn je vriendinnen, vraagt liam. Thuis ze wonen hier niet, zeg ik. Oh ja, zegt liam alsof hij blond is. Hebben jullie een plek om te slapen? Vraag ik. Ja een hotel in de buurt lekker dichtbij, zegt zayn. Ok ik weet dat ik Pia en Maja moet bellen zayn rustig maar, ik pak de telefoon en draai het nummer. Met Maja, hoor ik aan de andere kant. Hey Maja jullie moeten nu hierheen komen ik heb iets voor je, roep ik. Omg heb je een zayn poster, zegt ze. Uhmm… ja tuurlijk kom maar. JAAH ZEKER, schreeuwt ze en hangt op. Ik hoor albert nog net zeggen dat ze stil moet zijn. Ze komen! Zeg ik. Ik kijk naar niall, ik zie aan zijn gezicht dat hij honger heeft. Wil er iemand een koekje, vraag ik voorzichtig. IK, roept niall meteen. Mag ik wat te drinken, vraagt Louis. Uhm.. ja thee? Is goed, zegt hij sip. Als ik naar de keuken loop volgt harry me. Hij is nog steeds niet happy, We kwamen hierheen met de hoop dat jij hem op kon vrolijken fluistert harry. Ik zal mijn best doen, zeg ik terwijl ik de waterkoker pak. Opeens pakt hij mijn schouders vast en zegt, eey jij hebt iets speciaals. Ik schud hem van me af en zeg, uhm…. Oke. Dat is leuk, waarom eigenlijk. Hij haalt zijn schouders op en loopt teleurgesteld terug. Ik vul de waterkoker met water en zet hem aan, dan gaat de bel. Maja en Pia zijn er, roep ik. Ik maak de deur open en Maja stormt gelijk naar binnen. WAAR IS MIJN POSTER, roept ze. Pf… loop door dan zie je hem vanzelf. Pia en Maja lopen naar de kamer en ik hoor Maja schreeuwen; aaaaaaah ZAYN. Ze zijn er, herhaal ik. Das te merken zegt niall. Niall komt naar me toe en pakt de koekjes trommel. Hij gaat tegen het keuken blad staan en begint rustig te eten. Smaakt het? Vraag ik. Jaaww, zegt hij met volle mond. Liam heeft het door en komt er bij staan. Laat me is proeven, zegt hij en begint mee te eten. O god, zeg ik en pak de trommel af. IK WAS NOG NIET KLAAR, roept niall. Kom maar hier voor zitten, zeg ik en zet hem voor neer. Ik hoor dat het water kookt en schenk de thee in. Als ik de jongens hun thee heb gegeven vraagt Maja ineens; Romy? Waar zijn de koekjes. Ik zeg, uhm.. in de trommel. Ik kijk in de trommel en zie dat hij leeg is. Ik kijk naar niall en hij begint ineens te lachen. Met mijn hoofd schuddend pak ik een ander pak koekjes en doe die in de trommel. Ik wijs naar niall en zeg; kalm aan jij ze zijn niet alleen van jou. Als ik om kijk zie ik dat Maja en zayn zitten te zoenen. HEY, rustig aan geen kwijl op de vloer, roep ik. Maak je geen zorgen een van hen slikt de ander toch wel in, zegt Louis. Dat is niet gezond antwoord ik en ga naast hem zitten. Niet grappig, zegt Maja boos. Trek het je niet aan dat krijg je als ze geen vriendin hebben, zegt zayn. Voor ik het weet heeft zayn een koekje tegen zijn hoofd. NOU SORRY HOOR IK GA NIET MET WIJVEN DIE VREEMT GAAN, roept Louis en barst in tranen uit. Kom op jij kunt er niks aan doen, Zeg ik troostend en wrijf over zijn rug. Romy? Kan ik even met je praten zegt liam. Uhm.. tuurlijk zeg ik en duw Louis nog snel een pakje zakdoekjes in zijn handen, zal hij wel nodig hebben. Als we in de gang zijn begint liam meteen. Nou kijk je weet dat elenoar ineens in new york was. Jaah, zeg ik droog. Louis wou weten waarom en haar antwoord was, ik wil niet de hele tijd last van jou hebben. Ik schrok en keek alsof ik het niet kon geloven. En dat was nog niet het ergste, ze vertelde ook dat ze hem gebruikte voor meer aandacht van de pers. Louis is er kapot van, help ons we hebben alles al geprobeert. Eerst aarzelde ik maar ik wist dat het Louis was dus antwoorde ik; oke dan maar hoe ik heb geen verstand van jongens. Alsjeblieft doe me een plezier en ga morgen met hem iets doen. Wij zitten hier al 2 weken mee, zegt liam. Oke, zeg ik. Als we terug lopen naar de woonkamer is Louis nog steeds aan het huilen, ik ga naast hem zitten en geef een knuffel. Ik fluister in zijn oor, wat dacht je er van als wij morgen met zijn 2tjes wat leuks gaan doen. Hij kijkt me aan en zegt, alleen wij 2. Ik knik en zeg, alleen om even afstand te nemen. Graag heel graag, zegt hij blij.

De volgende dag staat Louis voor de deur met een vragend gezicht. Wat gaan we eigenlijk doen? Zegt hij. Ik dacht aan het strand, niet dat het warm is maar voor wat afleiding is het goed genoeg. , Klinkt goed, wanneer gaan we? Tegen 11 uur eerst nog wat spullen pakken, zeg ik. Hij loopt naar de eet tafel en gaat zitten. Het is toch wat, zegt hij. Wat!? Vraag ik. Nou iedereen probeert me op te vrolijken, zegt hij met een smile op zijn gezicht. Vind je het vervelend dan, vraag ik weer. Nee maar ik wist niet dat jullie zoveel om me gaven, lacht hij. Ach omdat jij het bent, grap ik.

Tegen 11 uur stappen ik en Louis de auto in. Je kunt zien dat hij al wat vrolijker is. M..mm.. mag ik wat vragen, vraagt Louis. Dat deed je al, zeg ik. Haha grappig, nee ik bedoel iets persoonlijks. Tuurlijk waarom niet, zeg ik. Wat zou jij doen, vraagt hij. Hoe bedoel je, vraag ik. Nou met elenoar, moet ik haar nog een kans geven. Oww Louis toch die meid verdient jou niet je bent veel te goed voor haar, en iemand die je hart breekt moet je geen tweede kans geven, zeg ik. M..me.. meen je dat? Vraagt Louis. Jaah tuurlijk je bent een geweldige jongen met een groot hart. Jij verdient veel beter dan dat, zeg ik. Zoiets liefs heb ik tot nu toe nog niet gehoord, zegt hij. ik glimlach en denk, wel erg dat de jongens dat niet hebben gezegd.

Eenmaal aangekomen zie ik het strand voor me. Het ruikt naar de zoute zee, en ik voel de wind in mijn haar. Het is best koud maar daar heb ik een jas voor. kom we gaan lol trappen, zegt Louis. Het is toch gek dat iemand die 8 jaar ouder is dan mij dat zegt. Hij sprint naar het strand en valt na een paar stappen al. Auwww dat doet pijn, roept hij. ik loop naar hem toe. Ik steek mijn hand uit om hem te helpen opstaan. In plaats van dat hij mijn hand pakt geeft hij me een high 5 en staat zelf op. Kom genieten van onze vrije tijd, zegt hij en pakt me vast om mijn schouders. We lopen samen naar het water en trekken onze schoenen uit. Brrr.. het water is koud zeg, zegt Louis. Ja nogal, antwoord ik. Wacht, zegt hij. hij gooit wat water naar me. En hoe voelt het nu, roept hij lachent en rent weg. Haha nog steeds koud zeg ik en ren achter hem aan. Na het halve strand af te hebben gerent en we allebei kletsnat zijn gaat Louis zitten. Hij zucht en zegt dan, zoveel lol had ik eerst met elenoar. Louis zet elenoar nou van je af. Vergeet haar en focus je op iets anders, zeg ik. Je hebt ook gelijk, ze is het niet waard. Hij lacht naar me en zegt, ga zitten. Ik ga zitten. Kijk is! Zegt Louis. Ik kijk en zie de zonsondergang. Wauw, zeg ik. Mooi hé, zegt Louis. Jaah, dat zeker. Louis pakt mijn hand en zegt, het is best gezellig. Ik kijk hem aan en lach. Waarom zou het niet gezelig zijn, vraag ik. Ik dacht dat ik weer zou gaan huilen ofzo. Maar dat gebeurde niet, zegt hij. zullen we wat gaan drinken? Vraagt hij. oke is goed, zeg ik.

Als we bij een bar aan zijn gekomen, bekijkt de vrouw achter de bar ons eens goed. En naar het strand geweest? Vraagt ze. Jaah het water is nat, zegt Louis. Willen jullie wat drinken, vraagt ze. graag 2 cola, zegt Louis. Komt eraan, zegt ze vriendelijk. Luister eens, zegt Louis. Ik hoor alleen wat rustige muziek. De vrouw heeft het door en zet de muziek harder. Hij staat op en vraagt, dansen? Ik glimlach en zeg, omdat jij het bent. Hij pakt mijn heupen vast en ik zijn nek. Ik kijk recht in zijn ogen. Ik zie hem glunderen. Alsof hij denkt, HEBBES. Na heel wat kijken buigt hij voorover en fluistert, mensen zoals jij horen niet single te zijn. Mensen zoals jij ook niet, fluister ik terug. Opeens kust hij me. Ik schrik er best wel van. Ik trek me er niks van aan en laat me meeslepen met het moment. Achter me hoor ik ineens mensen klappen. Louis draait zich om en zegt, we worden aangemoedigd. Is dat een goed teken? Vraag ik. Hij lacht en zegt, tuurlijk.

Als we thuis komen zie ik dat mijn huis een grote rotzooi is. WAT IS HIER GEBEURT, roep ik. Ik kijk naar niall die rood word. Uhm… uhmm.. het is…. Een… uhmm welkom thuis feestje. Ik sla een hand voor mijn hoofd en zeg, help maar opruimen. Was het leuk, vraagt liam. Louis kijkt naar mij en zegt, heel leuk. Niall trekt een vragent gezicht maar ruimt gewoon verder op. waar is de rest? Vraag ik. Oww die zijn met Maja en Pia ergens naartoe, zegt liam meteen. Oke dus jullie dachten laten we hier de boel dan maar op stelten zetten. Jep goed he, zegt niall. Ik geef hem een tik, NEE MAN. Hij wrijft met zijn hand over zijn hoofd en zegt, auw. Stel je niet aan niall, zegt Louis.


Reacties:


tamarastyles
tamarastyles zei op 28 mei 2013 - 19:24:
Superleuk, ik weet niet meer hoe je el's volledige naam schrijft maar ik weet wel dat jij 'm niet goed schrijft maar dat maakt niet uit! Want ik weet het ook niet
Ik wist dat Louis haar zou gaan zoenen, ze gaf allemaal signalen die ze (misschien) niet zo bedoelde.
Ik ben benieuwd wat harry hier van vind, want hij vond haar ook leuk,
Hoe dan ook als ik moest kiezen zou ik zeggen dat Louis en romy een stel moeten worden!
X tamara