Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » love can change your life *finished* » hoofdstuk 6

love can change your life *finished*

1 feb 2013 - 18:57

2836

1

399



hoofdstuk 6

Als Pia, Maja, harry en zayn terug zijn is het eerste wat ik hoor. En waar zijn jullie geweest! Naar het zwembad, zegt Pia. En was het leuk? Vraagt Louis. Jaahzayn was er, zegt Maja. Wat hebben jullie 2 gedaan? Vraagt zayn terwijl hij naar mij en Louis wijst. Naar het strand geweest, wat gedronken, wat gedanst niets bijzonders zeg ik terwijl ik Louis aanstoot. Gedanst! Samen? Vraagt harry meteen. Uhm.. ja is dat een probleem. Nee… nee ik wou het alleen weten. HAAH OP ROMANTISHE MUZIEK, ZO LANGZAAM EN KNUFFELT, roept niall. Louis begint te blozen en zegt dan, uhm… jaah. Harry kijkt geschrokken, dat meen je niet. Jawel… en uhmm we hebben… ook gezoend. IK BEN DUS NIET DE ENINGE, roept Maja en rent op me af. Ik ben zo trots op je, zegt ze en knuffelt me. Harry kijkt niet zo blij als Maja. Hij kijkt een beetje in de steek gelaten. Ik moet even naar het toilet, zegt hij opeens. Wat heb ik gedaan, zegt Louis. Je hebt niks verkeerd gedaan, zegt liam. JAWEL IK HEB MIJN BESTE VRIEND TELEUR GESTELD! Roept Louis kwaad en loopt harry achterna. Wat een drama zeg, zegt liam. Is hij niet aan het huilen is hij kwaad opzich zelf, zegt zayn. Ach kom op doe niet zo gemeen, zeg ik. Jullie weten niet hoe hij zich voelt. Niall begint kei hard te lachen. ALSOF HAAHA ALSOF JIJ DAT WEL WEET, gilt hij. dat zeg ik toch niet, zeg ik. Niall stopt met lachen en zegt dan, horen jullie dat. Wat? Vraagt Maja. Ik hoor geschreeuw op de gang het klinkt als dit; Louis het boeit me niet hoe jij je voelt. Ik vind haar leuk maar dat begrijp je niet, roept Louis. Ik ook, zegt harry. Oww nee daar gaan we weer, zegt zayn. HARRY BUKKEN, roept niall. Niet grappig, zegt Pia. Opeens slaat de voordeur dicht en rijd Louis weg. Harry komt terug en zegt, SHIT. hij gaat op de grond zitten. Ik Piaknielt bij hem neer en vraagt kan ik iets voor je doen? Harry kijkt naar Pia en zegt, haal Louis terug of maak me af. Wtf ik ga je niet vermoorden, zegt Pia. Waarom niet ik ben een vreselijke vriend, zegt harry. Nee je bent een mens en ieder mens maakt fouten, zegt Pia en knuffelt harry.

De dag erna krijg ik een sms van Louis. Hey, ik heb nagedacht over gister. De ruzie ging eigenlijk over niks. Ik ben meer kwaad op mezelf. Ik weet niet waarom, daarom ga ik naar een psycholoog. Ik wil niet dat mensen me gek gaan vinden. Ik heb niall geslagen, een echte vriend doet zoiets niet. Er moet iets mis met me zijn. Gr. Lou. WAT!? EEN PSYGO.. PSILOOG Psy-cho-loog. Dit kan je niet menen. Louis naar een jeweetwel. Wat is er gebeurt met 1D. dus ik sms hem terug; omg dat meen je niet, dit is een grapje. Lou. Stop het je bent niet gek. x r. hopelijk leert hij hiervan, denk ik. Verkeert gedacht want even later krijg ik terug; nee ik meen het. Ik heb geen zelfvertrouwen meer hierdoor. Ik weet echt niet meer wie ik ben op dit moment. Lou. Ik krijg spontaan tranen in mijn ogen en schrijf; lou. Je bent in de war maar als je dit echt wil zal ik je er in steunen.Niet dat ik het graag doe maar wat moet dat moet. Na een tijd wachten krijg ik terug; tnx dat stel ik zeer op prijs x lou.
ik zit op het puntje van mijn stoel. Ik weet echt niet wat ik moet verwachten van die psylo.. psy-cho-loog. Waarom is dat ook z’n moeilijke naam. Ik noem hem vanaf nu gewoon jeweetwel. Zal het een man zijn of een vrouw? Vraag ik aan Louis. Hij kijkt op van zijn telefoon en vraagt, wie? Die…. Jeweetwel, zeg ik. Ow de psycholoog, volgens mij een man zegt hij. de deur zwaait open, er loopt een of ander verschrompelt oud mannetje binnen. Goedemiddag dame en heer mag ik me even voorstellen ik ben meneer vlaszak maar zeggen jullie maar henk. Ik sta op en schud zijn hand, Romy cox. Hij steekt daarna meteen zijn hand uit naar Louis en vraagt, en uw naam? Louis tomlinson, zegt Louis en schud henk zijn hand. En jullie zijn een stel? Vraagt hij. Louis kijkt me aan met een vragend gezicht. Ik heb zelf ook geen idee hoe het tussen ons zit op dit moment. Uhm… een soort van, antwoord ik vaag. Pf… de jeugd van tegenwoordig, zucht henk. Oke waar kan ik je mee helpen? Vraagt hij. uhm… mijn probleem, zegt Louis. JUIST! En wat is je probleem, zegt henk. Zo te zien is onze henk een beetje oud aan het worden. ik zal beginnen bij het begin, zegt Louis. Ik had dus een vriendin elenoar, maar mijn vriend niall heeft haar gezoend. Ik werd toen heel kwaad en heb hem geslagen. Ik weet niet waarom ik dat deed het maar kwam uit het niets. Een paar dagen geleden ben ik met Romy naar het strand geweest. Het was heel gezellig, maar toen we thuis kwamen en ik vertelde wat we hadden gedaan werd mijn beste vriend harry ineens jaloers. Hij liep weg dus ik liep hem achterna. Op de gang hebben we een heel gesprek gehad en nu hebben we ruzie. Ik weet op dit moment niet wie ik ben of waar ik sta, legt Louis uit. AAHH je bent in de war, zegt henk. Jaah ik ben in de war, zegt Louis. Ik denk dat je gewoon een paar keer hierheen moet komen en met mij praten. Neem ook wat afstand van iedereen, begint henk uit te leggen. Wat voor werk doe je? Vraagt hij. ik ben een professioneel zanger uit de popgroep onedirection, zegt Louis. Hoe beroemd ben je? vraagt henk. We zijn op dit moment een van de succesvolste bands, antwoord Louis. Dan gaat afstand nemen moeilijk, maar neem vooral meer tijd voor jezelf. Denk gewoon even na, zegt henk. Louis knikt.
Op school vertel ik het hele verhaal tegen gilles. WAUW, zegt hij verbaast. Cas die heeft meegeluisterd ligt dubbel van het lachen. Ik kijk hem aan en vraag; wat is hier grappig aan!? Inplaats van antwoord te geven begint hij nog harder te lachen. Laat maar, zeg ik en kijk weg. Ik zie dat nanette aan komt lopen. En hoe ging het bij die psycholoog? Vraagt ze. Uhm.. goed ik gaan vrijdag weer terug, zeg ik. Opeens krijg ik een sms van Pia waarin staat: hey ro hoe gaat het. Ik hoorde net dat je met Louis naar die psycholoog was geweest. Is dat goed gegaan? XxxPia.Waarom wil iedereen dat opeens weten! Zeg ik. Weet ik veel, zegt cas die eindelijk bij is gekomen van het lachen. Ik sms terug; volgens mij wel goed maar die vent is egt dement. Hij heeft volgens mij niks gevolgt van het gesprek. XxxRomy.De bel gaat, ik pak mijn tas en val over de trap. Ik schaam me dood. Als ik op kijk zie ik dat gilles me helpt opstaan. Wat ben je toch onhandig, zegt hij met een lach op zijn gezicht. Ik sta op en zeg, weet ik dat is nog niks tegenover wat me meestal overkomt.
Na school fiets ik naar het hotel van de boys. Als ik daar binnen loop zie ik Louis aan de ene kant en harry aan de andere. Het gaat nog steeds niet goed dus. Niall komt de keuken uit met ja natuurlijk met eten. Ik schud mijn hoofd en ga naast Louis zitten die een boek leest. Wat doe je? Vraag ik. Ik lees een boek! Zegt hij geïrriteerd. Ondersteboven? Zeg ik en draai het boek om. Hij slaat het boek dicht en zegt, jaah dat is ook mogelijk. Opeens komt paul de kamer in. Jongens ik heb slecht nieuws, zegt hij teleur gesteld. Wat dan? Vraagt zayn. JULLIE ALBUM IS NUMMER 1. Even leek het alsof harry en Louis naar elkaar lachten, maar dat bleek niet zo te zijn. Want toen ik beter keek keken ze elkaar aan alsof ze een moord konden plegen. Dit moeten Pia en Maja weten, zegt liam. Hij toets het nummer in en zet hem op speaker. Hij gaat een stuk of 3 keer over en Pia neemt de telefoon op. Met Pia, hoor ik. ONS ALBUM IS NUMMER 1, schreeuwt liam. WEEJO, zegt Pia verast. Ik hoor haar roepen, Maja het album van de jongens is nummer 1. Maja begint te gillen en pakt de telefoon. We komen naar jullie toe! Roept ze.
Ik lig op de bank als de bel gaat. DE BEL GAAT! Roept niall. bel dan terug, zeg ik. Hij slaat zijn hand voor zijn hoofd en staat met tegenzin op. De bel gaat nog een keer. IK KOM AL, roept hij. als hij de deur open doet stormt Maja meteen naar zayn. Hey schat, zegt zayn. Hey moppie, zegt Maja en knuffelt hem bijna fijn. Pia loopt ook binnen en ziet dat ik half naast de bank lig. Ze draait haar hoofd scheef en kijkt me met een vragend gezicht aan. En? Ligt het lekker, vraagt ze. Ik ga rechtop zitten en zeg; mhwaa ik heb lekkerder gelegen. Harry loopt de keuken uit met zijn mond vol spekjes. Hij lacht zodat je de hele inhoud kunt bekijken. Ook een? Brabbelt hij. nee bedankt na jou actie niet meer, zeg ik. Hij haalt zijn schouders op en gaat terug naar de keuken. Liam rent de kamer binnen en schreeuwt, GEVONDEN! Wat? Vraagt Maja. Mijn miniatuur sokken! Zegt hij geïrriteerd. HAHAHAHA, lacht niall ineens. Sorry mijn schuld ik heb de wasmachine te hoog gezet, zegt hij en loopt naar liam. Geef die sokken is! Zegt niall. liam geeft ze voorzichtig. Niall grijpt de sokken en rent naar Pia. Hij springt haast op haar en duwt de sokken in haar gezicht. Iewww ga weg met die stink dingen, roept ze maar bedenkt zich. Ze pakt de sokken en rent de keuken in. Ik hoor harry roepen; holy shit wat is dit?! Hij loopt de kamer in met in de ene hand de zak spekkies en de andere de sokken. Spekjes en sokjes echt waar? Zeg ik. Hij gooit een spekje recht in mijn gezicht. ik pak een stuiterbal die naast me ligt en gooi die naar harry. ik raak hem per ongeluk in de lagere gebieden. Ohhhhaa! Roept harry. sorry sorry! Roep ik en loop naar hem toe. Gaat het? Vraag ik. Jaah… ik uhm uh moet gewoon even.., zegt hij en strompelt naar de wc.Ik begin te lachen. Hey lou we moeten morgen naar henk toe! Roep ik ineens. O ja inderdaad niet dat ik daar veel zin in heb maar ok, zegt hij droog. Mag ik mee? Vraagt Pia. Pf.. moet je Louis vragen, zeg ik en loop naar de keuken. Ik pak een blikje pepsie. Ik loop terug en Pia schreeuwt; jeeeeej ik mag mee. Louis knipoogt naar me. Ik kijk verlegen weg en zeg terwijl ik het blikje omhoog hou; van deze hebben jullie ook genoeg. Vind je het gek dat bedrijf gaf ons 3 dozijn vol, overdrijft zayn.

SCHIET EENS OP, roep ik onderaan de trap. Jaja ik ben bijna klaar, zegt Pia kalm. Ik ga alvast in de auto zitten, zeg ik en loop naar Louis auto. Kom je me gezelschap houden? Vraagt Louis. JaahPia zal zo wel klaar zijn. vanmorgen was harry ineens weg, zegt Louis uit het niets. Echt?! Waar is hij dan naartoe, vraag ik. Weet ik niet, zegt Louis en kijkt naar buiten. De deur van de auto gaat open. Pia stapt in en vraagt; hoe laat moesten we daar zijn? 1 uur tijd genoeg dus, zeg ik. Louis start de auto. O en niet schrikken als je henk ziet! Zeg ik waarschuwend. Hoezo is hij lelijk? Vraagt ze. Uhm.. je ziet het vanzelf wel, zegt Louis. Pia kijkt met een vragend gezicht en zegt dan; uhwww… owke. Als we bij henk zijn blijft Louis voor de deur staan. Ik kijk verbaast. Loop je niet naar binnen? Vraagt Pia. Hij schud zijn hoofd en zegt; ik weet het niet. Wat weet je niet? Je wou dit zelf, zeg ik. Hij zucht en duwt de deur open. WAT DOE JIJ HIER, hoor ik hem ineens roepen. Ik kijk naar binnen en zie harry zitten. Neem plaats, zegt henk. Louis gaat aan de andere kant zitten dus ga maar naast hem zitten. Owke ik ga wel naast harry zitten, zegt Pia en gaat zitten. Waarom is hij hier!? Vraagt Louis geïrriteerd. Ik wil geen ruzie meer! Zegt harry. Louis staat op om naar de deur te lopen. Ik hou hem tegen en zeg; probeer het minstens. Ga alsjeblieft zitten, roept henk ineens. Louis gaat weer zitten maar blijft harry kwaad aankijken. Waarom hebben jullie eigelijk ruzie!? vraagt Pia. Voordat een van de jongens kan antwoorden komt henk ertussen; Uhm.. ik stel hier de vragen. Waarom hebben jullie nou ruzie, herhaalt hij. nou het begon met dat Louis met Romy naar het strand, legt harry uit. Ik werd een beetje jaloers en liep weg. Louis kwam me achterna en toen werd mijn jaloezie ineens woede. Ik schreeuwde en zei dingen tegen hem wat ik nooit had moeten zeggen. Wat voor dingen dan? Vraagt henk. Ik noemde hem een slechte vriend en wenste dat hij nooit in onedirection was geweest, zegt harry. ik zie dat hij het moeilijk krijgt. Pia bied hem een zakdoekje aan maar dat wijst hij af. Henk kijkt bedenkelijk naar zijn papier. Als ik het goed bekijk is het allemaal Romy’s schuld. Louis kijkt me aan en zegt; als je het zo wil bekijken maar zij kan er toch niks aan doen. Ik kijk geschokt rond. Je hebt gelijk het is mijn schuld, zeg ik. Maar niet expres, zegt harry geruststellend. Ik voel me schuldig. Harry loopt naar me toe en knielt voor me neer. Het is niet jou schuld, zegt hij. wel waar! Het is allemaal mijn schuld als ik die kaartjes niet had gekregen was dit nooit gebeurt. Ik sta op en loop naar de deur. Het is misschien maar beter als ik jullie met rust laat, zeg ik en loop weg. In de wachtkamer realiseer ik me wat ik heb gedaan en bel een taxi. Als die er is rijd ik naar huis. Thuis laat ik me op bed vallen. Wat heb ik gedaan. Ik neem afstand van onedirection. Wat ben ik voor raar mens. Ik ga rechtop zitten en begin te huilen. Dankzij mij was onedirection bijna uit elkaar. Ik had nooit zo dom moeten zijn om Louis mee te nemen naar het strand. Mijn telefoon gaat. Het is Louis. Nee, denk ik in mezelf. Vergeet het, en wijs het telefoontje af. Volgens mij kan hij me niet met rust laten want even later krijg ik een sms. Waarom doe je zo, ik wil je niet kwijt. Je bent tofste meisje ever. Alsjeblieft laat het niet zo eindigen. Xxxlou. Nee ik ga niks terug schrijven, ik moet volhouden. Ik gooi mijn telefoon naast me neer en ga voor het raam staan. Pff… dit kan ook alleen mij overkomen, zucht ik.
De volgende dag op school stap ik van mijn fiets af, en loop naar de garderobe. Daar is nanette. En hoe ging het gister? Vraagt ze. Ik kijk naar beneden en zeg; niet bepaalt goed. Ik hang mijn jas op en loop snel weg voor ze verder vraagt. In de aula zit de rest al, fijn nog geen tijd voor mezelf. Ik loop rustig naar mijn kluisje waar ik mijn telefoon in gooi. Waarom doe je je telefoon in je kluisje dat doe je anders nooit, zegt iris. Gewoon ben bang dat ik hem anders kwijt ben straks, zeg ik en haal mijn schouders op. Is er iets? Vraagt ze. Nee ik uhmm.. heb gewoon mijn dag niet, zeg ik en doe mijn kluisje dicht. Voor ik weg kan lopen gaat mijn telefoon in mijn kluisje. Grr… zeg ik en loop weg. Moet je niet opnemen? Vraagt chris. Nee ben ik nu niet aan toe. Chris kijkt me vragend aan. Oke… Zegt hij. shit daar is nanette weer. Wat ging er gister mis? Vraagt ze. Fijn nu weet iedereen het. Het is niks hoor…ik …ik heb gewoon even wat tijd voor mezelf nodig zeg ik en loop weg. o lekker dan mijn sleutels liggen nog daar. Met tegenzin loop ik terug. Als ik de aula weer inloop zie ik gilles die met mijn telefoon belt. Ik schrik me rot, gilles wat doe je! Ik ren naar hem toe en hang op. WIE WAS DAT, vraag ik. Uhm.. harry, zegt hij schuldig. Wat weet je? Vraag ik bang. Hij zei dat je gister overstuur weg was gegaan en je telefoon niet opneemt. Ik leg hem het verhaal uit. Sirieus, je gaat afstand van hen nemen! Lacht hij. dit is allemaal mijn schuld ik maak alles alleen maar erger! Dit leek me het beste, beslis ik.


Reacties:


tamarastyles
tamarastyles zei op 28 mei 2013 - 20:50:
Ik schrijf een korte reactie want ik ben met m'n mobiel bezig en dat schrijft niet zo lekker ok ga weer reacties schrijven als ik een groter scherm heb(computer of i-pad) mooi verhaal love it
X tamara