Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » love can change your life *finished* » hoordstuk 16

love can change your life *finished*

25 feb 2013 - 19:05

1700

2

337



hoordstuk 16

ik schrik wakker. Het was maar een droom. De hele dag was een droom. Ik voel mijn voorhoofd. Helemaal bezweet. Stom hoe kon ik ook denken dat het echt was. Niall zou me toch niet willen. Ach ja ik kan me nu beter gaan focussen op louis en mij. Ik gooi mijn benen naast het bed en trek schonen kleren aan. ik loop de woonkamer in. daar zijn niall en wonder boven wonder de rest van de jongens. Goedemorgen, zeggen ze allemaal tegelijk. Goede ja je weet wat ik bedoel, antwoord ik met mijn vreselijke ochtend humeur. Kan ik je ergens mee van dienst zijn? vraagt niall. Nee ik heb alleen vreselijke hoofdpijn, jok ik om onder het gesprek uit te komen. Wat niet lukte want zoals ik had verwacht begon louis; romy zou ik je even onder 4 ogen kunnen spreken? Waarom ook niet! antwoorde ik geïrriteerd. Hij sleept me mee naar de slaapkamer waar ik nog geen 5 min. Geleden wakker werd. Ik doe de deur dicht en laat me met een sip gezicht op bed zakken. Misschien zie ik het verkeerd maar, je ziet er niet uit voor iemand die heel blij is, zeg ik. dat zie je goed maar het lijkt me ook heel logisch als je thuiskomt en je vriendin ofja ex is opeens verdwenen! Zegt hij terwijl hij me ernstig aankijkt. Dat is je eigen schuld als ik je moet betrappen in een stripclub met z’n grote lach op je gezicht! Vertel ik hem. En de disco? Vraagt hij. laten we die maar even vergeten! Zeg ik voordat mijn humeur nog slechter word. Waarom ging je er naartoe waarom? Vraag ik wanhopig. Vince stelde het voor, zegt hij voorzichtig. dus ga je gewoon mee! zeg ik onbegrijpelijk. Ik heb spijt oke ik had niet mee moeten gaan ik had naar jou toe moeten komen en op mijn knieën m’n excuses aan moeten bieden, maar dat deed ik niet! verontschuldigt hij zich. Je bent echt een sukkel! Lach ik een beetje. Dat weet ik, komt er onzeker uit zijn mond. Toen je besloot de oorbellen terug te geven voelde ik me echt vreselijk toen besefte ik pas dat ik het verpest had! Gaat hij verder. Dat heb je zeker! Geef ik toe en loop naar het raam. Toevallig sneeuwt het buiten. Je wilt me zeker niet meer terug hé? Vraagt hij. het is akelig stil. Louis als je me terug wil zul je mijn vertrouwen terug moeten winnen, zeg ik. ik hoor hem weglopen en de deur achter hem dicht slaan. SHIT! Er volgt een grote klap. Niet van een deur. Ik schrok er zo erg van dat ik dacht dat hij de deur had ingetrapt. Ik open de deur en zie dat louis nergens meer te bekennen is. Wat…. Wat heb ik gedaan! Vraag ik mezelf af. Ik zie harry met zijn hoofd in zijn handen. Niall die een diepe zucht uit zijn mond laat ontsnappen en liam en zayn die elkaar zonder vertrouwen aankijken. Romy? Vraagt harry. Ja…, zeg ik terwijl ik het liefste weg zou rennen. Louis heeft al die tijd een ander gehad! Verteld hij met moeite. Het leek alsof de tijd stilstond. Het meisje in de disco was violet, voegt zayn er nog aan toe. Ik wist niet wat ik moest zeggen. Wat ik er van moest denken. Dit was gewoon teveel in een keer. Alles bij elkaar geteld voelde het alsof mijn ouders gelijk hadden. Ik had beter thuis kunnen blijven wonen. Om het verhaal nog erger te maken was violet degene die had voorgesteld dat hij naar de stripclub zou gaan, zucht liam. En jullie wisten dit! Schreeuw ik. nee dit wisten niet tot een uur geleden! Roept niall. Ik… ik… ik ga terug! Fluister ik. wat! Roept niall. IK GA TERUG NAAR NEDERLAND! Terug naar mijn vrienden en familie! Herhaal ik. nee… nee! Blijf! zegt niall en loopt op me af. Blijf alsjeblieft bij mij dat is alles dat ik van je vraag! Zegt hij. ik zie zijn ogen nat worden. Hij wilt echt dat ik blijf. Alsjeblieft, smeekt hij en pakt mijn hand. Ik trek me los en ren naar mijn jas die ik van de kapstok trek en mee naar buiten neem. Ik loop 5 minuten en besef dan pas dat niall er was toen niemand om me gaf. Hij gaf me onderdak. Hem kan ik niet zomaar aan de kant schuiven. Was het nu wel zo slim om weg te lopen. Had ik hem niet beter een knuffel kunnen geven. Als ik nu terug loop heb ik het verpest. En als ik weg blijf lopen kijkt hij me nooit meer aan. ik blijf stilstaan. Ik kan me niet meer vooruit bewegen. Alsof iets me wilt zeggen ga terug. Ik zucht diep. Ik ben gek dat ik niet naar dat stemmetje in mijn hoofd luisterde en gewoon stug doorliep. Ow sorry ik… , stotter ik nadat ik tegen iemand aanliep. Het is vince! Sorry van alles! Zegt hij vlug en loopt door. Krijg nou de kleren wat willen ze nou. Moet ik weg of blijven! Het begint harder te sneeuwen. Zal ik dan toch maar terug gaan? Wacht! Pia en maja zijn er nog. Met een beetje hoop spring ik in de eerste de beste taxi en rij naar hun hotel. Aan de bali in de loby vraag ik naar hun kamernummer. De vrouw achter de bali met lang rood blond haar verwijst me naar kamer 326. Ik loop er naartoe. Als ik aanklop ben ik eerst bang dat ze me terug sturen naar niall. Maar realiseer me al snel dat ze niet zo zijn. maja opent de deur. Je kunt zien dat ze nog niet helemaal wakker is. Het is dan ook pas 11 uur. Romy? Wat kom jij hier zo vroeg doen? Vraagt ze slaperig. Advies vragen! Zeg ik loop naar binnen. ik hang mijn jas op en ga op een stoel zitten. Pia komt op me afgestormd. Rooo!!! Roept ze. Wacht je kijkt niet echt blij… wat is er gebeurt! Zegt ze bezorgd. Ik heb met louis gepraat en daarna nog wat van de jongens gehoord wat echt mijn hart brak! Begin ik. louis en ik zijn dus niet meer bij elkaar maar het ergste is dat de rest me moest vertellen dat het meisje in de disco zijn vriendin violet was! Voeg ik er aan toe en begin te huilen. Maja word eindelijk wakker en schreeuwt DIE STUITERBAL! HIJ ZOU NIET MOGEN BESTAAN! Ik snik en bedwing mijn tranen. WIE DENKT HIJ WEL NIET DAT HIJ IS! Roept pia er nog achterna. Meiden stop! Roep ik om dit gesprek te beëindigen en te beginnen aan waar ik het eigenlijk over wou hebben. Ik heb daar gezegd dat ik terug wou naar Nederland, niall heeft me gesmeekt te blijven maar toen ben ik hierheen gegaan! Wat moet ik nu! Vraag ik. ga terug nu! Roept pia en wijst naar de deur. Inderdaad niall verdient dit niet dus lucht die kont en hup terug naar niall, lacht maja en wijst net als pia ook naar de deur. Oke..oke , zeg ik en trek mijn jas aan. leuk jullie weer te zien! Zeg ik sarcastisch en trek de deur achter me dicht. Nooit gedacht dat ik ooit mijn beste vriendinnen aan de kant zou zetten. Maar deze keer was het zover ik luisterde niet naar ze. Ik wilde het ook niet. ik wilde niet toegeven dat ik terug moest. Ook al was dat het gene wat ik moest doen. Als ik het hotel uitloop kijk ik over de weg. Er lag daar ergens een strand. Maar hoe kwam ik daar. Na wat puzzelen had ik mijn weg uitgestippeld en begon aan mijn weg naar het strand. Wat als niall me zo belt! En wat als ik dan niet weet wat ik moet zeggen. Ik pak mijn telefoon. Geen gemiste oproepen. Bel ik hem? Nee slecht idee. Smsen dan? Nog slechter. Dat komt zo laf over. Ik zucht diep. Ik leg mijn telefoon op het bankje. Even mijn hoofd leeg maken. Ik trek mijn schoenen uit en loop naar het water. Ik ben gek dat ik dit ga doen! Voorzichtig loop ik het water in tot het tot mijn enkels staat. Ter info het is ijskoud. Ik maak mijn hoofd leeg. Ik voel de kou niet meer. De stres is weg het enige dat nu nog door mijn hoofd spookt is waar ga ik naartoe. Ik loop 3 passen achteruit. En draai me om naar het bankje. Mijn telefoon licht op! Ik ren naar het bankje. 1 gemiste oproep. Te laat! Er staat niet bij wie het was. Zal ik dan maar terug gaan naar niall? Ik trek mijn schoenen aan en loop het strand af.

Ik steek de sleutel in het slot. Zal niall kwaad zijn? daar kom ik maar op een manier achter. Ik duw de deur open en…. Daar zit niall. Hij huilt alsof hij niet meer is gestopt vanaf dat ik wegging. Hij kijkt op. Romy? Je bent terug! Roept hij en rent op me af. Hij knuffelt me. Niall ik wou eerst niet meer terug komen maar… toen realiseerde ik me dat jij er voor me was, toen iedereen me in de steek liet! Zeg ik. je weet niet hoe blij ik was toen je hier introk maar ik ben blijer dat je terug bent gekomen! Lacht hij. echt?! Vraag ik. ja en ik wil je wat vertellen, zegt hij. zeg maar, fluister ik. ik… ik hou van je! Bloost hij. mijn hart slaat een slag over. Ik had ook gevoelens voor hem. Maar jij denkt niet zo over mij, zucht hij. ik weet niet wat ik nu tegen hem moet zeggen. Ik sla mijn armen om hem en kus hem. Het voelt goed. Het is anders dan met louis dit is vertrouwt. De kus van louis voelde als verraad en lust. Deze kwam met liefde. Niall fluistert in mijn oor; ik heb al zolang op dit moment gewacht! Ik kijk recht in zijn ogen. die mooie glinsterende blauwe ogen. niall? Ik wil louis nooit meer zien! Zeg ik. dat hoeft ook niet! fluistert hij en drukt zijn lippen op de mijne.


Reacties:


tamarastyles
tamarastyles zei op 29 mei 2013 - 10:20:
YES goed dat je terug ging romy!
Heb nu al zin in het volgende deel
X tamara


1Dlover
1Dlover zei op 25 feb 2013 - 19:23:
aawwwww
leuk!