Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Spoed vtm » Een nieuw begin

Spoed vtm

20 april 2013 - 13:17

510

0

361



Een nieuw begin

Na de vakantie waarin de andere ploeg het werk heeft overgenomen gaan de collega's weer aan de slag op spoedafdeling.

Het was weer zomer,weer veel van die typische zomergevallen die naar het ziekenhuis zouden komen dus.Al vanaf de ochtend waren er al veel patiënten gekomen.Iedereen kon nu terug beginnen werken,en de ene was daar blijer mee dan de andere.Kathy was met Thomas op vakantie geweest in de Provence,omdat Thomas daar zo graag ging had ze ervoor gekozen om een ander huisje te kopen.Dan moest ze de schulden van Brian tenminste niet betalen.Mel was thuis en had nog langer verlof gekregen omdat ze moest zorgen voor Thabo,het adoptiekind van haar en Hofkens waar ze zo lang op hadden gewacht.

"Hier het dossier van de patiënt "zei Hofkens terwijl hij het dossier op de balie gooide.Bea keek op."Zeg Hofkens,pas eens op!Straks liggen al mijn papieren overhoop,kan ik weer opnieuw beginnen!""Wat zijn we weer goed gezind!"antwoordde Hofkens terwijl hij haar aankeek ."Zijn er nog patiënten ?"Bea keek op haar papier."Ja,een vrouw die last heeft van de warmte.""Ze zijn weer eens vergeten wie de huisarts is!"Bea gaf het dossier aan Hofkens."Zeg,je weet toch dat Luc gezegd heeft dat er iemand nieuw komt vandaag?""Dat is het eerste wat ik daarvan hoor!Toch weer geen stagiair ,zeker?""Ik weet het niet "antwoordde Bea .Opeens ging de deur open.Er kwam iemand binnen die blijkbaar geen patiënt was.Een oude bekende....

Er werd op de deur van het kantoor van dokter Gijsbrecht geklopt."Kom binnen."De deur ging open.Luc keek naar wie er in de deuropening stond."Dokter Ongena?Je bent dus toch gekomen?"zei Gijsbrecht verbaasd."Ja"antwoordde Sven "u had mij gevraagd om terug op de dienst te komen werken.""Inderdaad ja!Ik vond eerlijk gezegd dat je een tweede kans verdiende.En nu heb je tenminste je diploma!""Dan denk ik dat je mag beginnen,de nieuwe collega's ontmoeten.Sommige ken je natuurlijk al van je stage."Ongena keek hem aan."zeg dokter,mag ik u vragen wat de rede eigenlijk is dat ik nu opeens,meer dan een jaar later een tweede kans krijg?"

Lies kwam de koffiekamer binnen en keek vriendelijk naar Ilse die een tijdschrift zat te lezen."Goede morgen !"Ilse keek op"dag Lies"zei ze simpel.Lies ging naast haar zitten."Het is warm vandaag vind je niet?"Ze merkte dat Ilse nogal afwezig was."Is er soms iets?""Nee"antwoordde ze kortaf"waar bemoei jij je eigenlijk mee?""Sorry,zo bedoelde ik het niet"antwoordde Lies onmiddellijk.Ilse gooide het boek op de tafel en zuchtte."Nee,het is mijn schuld!Ik weet gewoon niet wat ik moet doen!"Lies begreep niet echt wat ze bedoelde."Hoezo?"vroeg ze voorzichtig."Marijke"begon Ilse "ze heeft me gevraagd om op pediatrie te gaan werken,omdat ze vind dat ik zo goed met kinderen omga,maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen,Lies!"Voor die iets kon zeggen ging Ilse verder."En nu is het te laat,ik ben al naar Luc gegaan om mijn overplaatsing aan te vragen!Maar nu denk ik steeds dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt,het staat nu dus vast."Het was even stil."En je was blijkbaar niet van plan om hier iets aan te vertellen!"begon Lies die hier duidelijk niet mee akkoord was.Ze vond dat Ilse daarmee mocht doen wat ze wou maar dan moest ze er toch geen geheim van maken ."Nu je besluit toch vaststaat"ging ze verder"moet je toch op een leuke manier vertrekken?"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.