Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Peeta » Hoofdstuk 3

Peeta

22 maart 2013 - 18:38

529

0

247



Hoofdstuk 3

Daarna komt Delly nog binnen, ze zegt niks maar knuffelt me gewoon de hele tijd tot de vredebewaker komt. Dan laat ze me los en droogt haar tranen. Ze zegt ook met een schorre stem dat ze me gaat missen. Ik knik stom, ik weet niet echt wat ik zou moeten zeggen. Als Delly weg is word ik door een stel vredebewakers weggebracht. Eenmaal op het station heb ik spijt dat ik moest huilen overal staan mensen. Dit gaat me niet helpen op mijn laatste missie , dat is om Katniss naar huis te brengen. Nu denken alle andere tributen dat ik slap ben. Ik voel dat Katniss me aankijkt, zij zou mijn rode ogen zien. Misschien denkt ze dat dit slechts een tactiek is om te overleven, net als een meisje van een tijdje geleden. Zij had het wel overleefd, toch? Nou ik ben niet van plan om het te overleven want als dat gebeurt betekent het dat Katniss niet mee terug zou keren. Bij de trein duurt het even voordat we naar binnen mogen eerst worden we gefilmd. In de trein is het erg luxe, iets wat mensen uit district 12 niet kunnen veroorloven. We krijgen ieder een eigen slaapkamer en een badkamer. Effie zegt nog even snel voordat ik naar me kamer loop dat we over een uur precies aan tafel moeten zitten voor het eten.
Ik douche nog even snel en kleed me om, aan deze kleren zit verdriet. Effie klopt op de deur dat het tijd is om te eten, ik neem plaats in de restauratie station en effie loopt weg om Katniss op te halen, Haymitch komt ook nog langs en zegt dat hij een dutje gaat doen. Dan komen Effie en Katniss binnen, en effie vraagt naar Haymitch en ik vertel haar dat hij een dutje aan doen is. Je ziet Effie opgelucht kijken en zegt dat het ook 'een erg vermoeiende dag is geweest.' Ze is volgens mij opgelucht dat Haymitch er niet is. Het diner zijn veel gangen, en Effie wijst ons er de hele tijd op dat ' we nog een plekje vrij moeten houden.' Ik zie dat Katniss zichzelf aan het volproppen is, en ik doe het zelfde ik kan nog best wat meer vet gebruiken. Ook al ben ik een bakkerszoon het is niet dat ik elke dag heerlijk vers brood kreeg. Dan begint Effie weer te praten: 'jullie hebben in elk geval fatsoenlijke manieren, het koppel van vorig jaar was net een stel wilden.' Effie praat door net of ze onze boze blikken niet ziet. 'Ze aten alles met hun handen.' Vaag herinner ik me het stel van vorig jaar, ze kwamen uit de laag ik geloof dat ze nog nooit iets fatsoenlijks hadden gegeten. Ik kijk naar Katniss zo te zien walgt ze echt van de opmerking van Effie, de rest van de maaltijd eet ze met haar handen, en daarna veegt ze haar handen aan het tafelkleed af. Dat is nou precies een van die dingen die zo leuk zijn aan haar, als ze ergens het niet mee eens is laat ze het merken. Het is een grappig gezicht hoe Effie dan haar lippen op elkaar perst.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.