Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Peeta » Hoofdstuk 5

Peeta

23 maart 2013 - 11:03

340

0

249



Hoofdstuk 5

Terwijl Haymitch uit zijn kots probeert op te staan, zwijgen ik en Katniss nog steeds. Dan kijken we elkaar aan en alsof we het hebben afgesprokken pakken ik en Katniss tegelijkertijd een arm van Haymitch en helpen hem overeind. 'Ben ik gevallen.' vraagt hij. 'bah dat stinkt dat zeg.' dan veegt hij zijn hand af aan zijn neus afen daardoor zit zijn hele gezicht vol kots. ik kijk hem aan, dit is onze mentor onze enige redmiddel. 'kom dan brengen we terug naar je coupé,' zeg ik dan 'kunnen we je even opfrissen.' We slepen hem naar zijn coupé en daar gooien we hem maar meteen onder de douche, en zetten de douche aan. Ik zie aan Katniss dat zij echt geen zin heeft om haar menotr schoon te maken, dus ik zeg dat ik het wel doe. Ik zie een glimp van dankbaarheid over haar gezicht glijden. 'ik kan wel een van de capitoolmensen sturen om je te helpen,' zegt ze twijfelend. 'Nee die wil ik hier niet hebben.' Het laatste waar ik nu zin in heb is een piepend stemmetje naast me, dan begin ik aan Haymitch. Ik heb geen zin om hem uit te kleden, dus ik zet de douche wat harder aan en spoel de kots van hem af. daarna zet ik de douche uit en pakte een deken, zonder enige verdere moeite eraan te doen leg ik de deken over hem heen en laat hem in de badkuip liggen. Morgen heeft hij toch een enorme kater en is het maar goed dat de WC dicht genoeg bij hem is. Dan loop ik weg en ga rechtstreeks naar mijn kamer toe. Ik kruip in bed maar ik kan niet slapen. ik lig nog een tijd wakker en zonder dat ik het zelf doorheb val ik toch in slaap, vroeg daarna word ik wakker en loop maar gewoon naar de restauratiewagon, Haymitch is ook al wakker. Een beetje twijfelend loop ik verder, hopelijk weet hij niet dat ik hem vanacht gewoon in de badkuip heb laten liggen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.