Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Peeta » Hoofdstuk 6

Peeta

23 maart 2013 - 18:13

539

0

232



Hoofdstuk 6

Haymitch zit een beetje aan zijn eten te plukken, Haymitch is eigenlijk de enige die mij kan helpen. Een beetje twijfelend begin ik te praten, 'euh ja jij bent onze mentor en zou je mij willen helpen om mijn laatste missie te volbrengen?' Geïnteresseerd kijkt hij op van zijn bord onder zijn ogen zitten erge wallen, 'en wat is die laatste missie dan jongen?' Ik begin verder te praten, 'nou kijk in de arena...' Ik bedenk dat ik er niet omheen kan draaien en zeg dan maar gewoon, 'moet je niet mij maar het meisje proberen naar huis te krijgen.' Haymitch kijkt me recht in de ogen aan, 'waarom? Kijk jongen ik wil je helpen maar ik kan niks beloven.'
Ik kijk weg, 'omdat ze het mooiste meisje is dat er bestaat, en zij verdient het niet om zo jong te sterven.' Ik voel me wangen gloeien. 'En jij verdien het wel om vroeg te sterven?' Vraagt Haymitch zacht. Tja wat moet ik daar op antwoorden, dus ik zeg niks maar zwijg. Ik begin te eten en proef uit de mok die naast me bord staat, 'wat is dit?' 'Chocolademelk,'antwoord Haymitch zacht. Hij is er met de gedachten niet bij. Effie komt ook binnen dan staat ze stil in de opening van de deur, volgens mij is ze niet blij dat Haymitch er is en dat laat ze merken. 'Wat is er schatje van me?' Zegt Haymitch en hij begint te grinniken. Ik kijk hun aan dan laat Effie een beledigt pufje horen en loopt beledigend weg. Even later komt Katniss ook binnen terwijl Effie langs haar loopt met een kop koffie en allemaal verwensingen binnen mond mompelt. 'Ga zitten! Ga zitten!' Zegt Haymitch opgewekt terwijl hij op de stoel naast hem klopt. Terwijl Katniss eten krijgt opgediend geeft Haymitch een korte knipoog naar me, en mijn wangen beginnen te gloeien. Zolang hij er maar niet opeens iets uitfloept over mij en Katniss. Katniss kijkt langs haar bord en ik zie dat haar ogen op de chocolademelk blijven hangen, 'het schijnt chocolademelk te heten, erg lekker.' Ze knikt en drinkt het op. Ik eet verder dan pak ik stukjes brood en dip het in de chocolademelk, ik zie dat Katniss naar me kijkt en probeer niet te blozen. Ze doet dan hetzelfde met de broodjes en ik glimlach. Haymitch eet niet veel maar drinkt de hele tijd, natuurlijk met alcohol er doorheen. Ik zie dat Katniss er zich erg aan irriteert, ik ook hoe kan hij me nu helpen?dan begint Katniss met ergernis in haar stem te praten, 'ik begrijp dat jij ons advies hoort te geven.'
'Ik zal jullie eens wat advies geven. Blijf leven,' zegt Haymitch waarbij hij in lachen uitbarst. Ik kijk Katniss aan, en zie de ergernis in haar ogen. 'Heel grappig,' zeg ik kwaad en sla het drinken uit Haymitch hand. 'Maar niet voor ons.' Haymitch die al dronken is, denkt er over na en slaat me dan tegen de kaak. Daardoor val ik van me stoel, en alsof het afgesproken is boord Katniss haar mes tussen Haymitch's hand. Haymitch zakt naar achter in zijn stoel, waarbij hij ons even aankijkt. 'Wat krijgen we nou, hebben ze me dit jaar zowaar een stel vechters gegeven?'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.