Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Peeta » Hoofdstuk 7

Peeta

23 maart 2013 - 20:52

297

0

238



Hoofdstuk 7

Het 7de hoofdstuk al :) ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden

Ik wil ijs pakken om tegen me kaak aan te drukken, maar Haymitch houd me tegen. 'Nee, laat het maar een blauwe plek worden. Hetpubliek zal denken dat je nog voor je inde arena bent beland met een andere tribuut heb geknokt.'
'Dat is tegen de regels,' zeg ik. 'Alleen als ze je betrappen die blauwe plek zal zagen dat je hebt gevochten zonder betrapt te worden, des te beter,' zegt Haymitch. Dan kijkt hij naar Katniss, 'kun je behalve een tafel nog iets anders raken met dat mes?' Als antwoord daarop trekt Katniss het mes uit de tafel en gooit het tegen de want van de Coupé. Haymitch kijkt terug met een goedkeurige blik, 'kom eens hier staan. Allebei,' en hij knikt naar het midden van de coupé. We gehoorzamen en dan bekijkt hij ons alsof we dieren zijn, prikt af en toe en bekijkt onze spieren. 'Nou dat ziet er nog niet eens helemaal hopeloos uit,' stelt hij vast. 'Jullie lijken fit. En zodra de stylisten jullie onder handen hebben genomen zijn jullie ongetwijfeld ook mooi genoeg. Goed dan ik spreek met jullie het volgende af, jullie bemoeien je niet met mijn drankgebruik en ik zal nuchter genoeg blijven om jullie te helpen. Maar jullie moeten precies doen wat ik zeg.' Ik knik het is niet een hele geweldige afspraak, maar beter iets dan niets. 'Best,' zeg ik dan. 'Dan moet je ons wel echt helpen,' zegt Katniss dan. En ze begint meteen met vragen, maar Haymitch houd haar tegen, 'een ding tegelijk. Over een paar minuten komen we aan bij het station. Daar worden jullie afgeleverd aan jullie stylisten. Jullie zullen het niet leuk vinden wat ze met jullie doen. Maar jullie protesteren niet.' 'Maar...' Begint Katniss.
'Geen gemaar. Je protesteert niet,' zegt Haymitch


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.