Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Spoed » Het congres deel 2

Spoed

31 maart 2013 - 20:21

818

0

468



Het congres deel 2

Deel 2 van het hoofdstuk de collega's op medisch congres

Hofkens keek door het raam van de ambulance.Ze waren aangekomen op het vliegveld.Thabo kwam vandaag eindelijk naar België,ze hadden zolang op deze dag gewacht.De ziekenwagen stopte en hij stapte uit.Hij bleef kijken naar Thabo die uit het vliegtuig zou komen,maar hij was ziek.Hij moest onmiddellijk mee naar het ziekenhuis.Maar hij had wel gekregen wat hij wou.Hofkens werd wakker naast Mel in het ziekenhuis en zag toen Thabo die zijn ogen opendeed.Hij stond in de kerk.Naast Mel die een lange witte jurk aanhad.De Priester keek hen aan."Steven Alexander Hofkens,neemt Gij Melinda De Cock tot uw wettige echtgenote en belooft u haar trouw te blijven in goede en slechte tijden?""Ja!""Melinda De Cock,neemt gij Steven Alexander Hofkens tot uw wettige echtgenoot en belooft u hem trouw te blijven in goede en slechte tijden?""Ja!"Ze liepen weer de kerk uit.Alle collega's waren op het feest.Hofkens had ruzie met Karel,zogezegd natuurlijk."Kijk naar die hun gezichten,ze trappen er allemaal in!"Ze zaten in de rechtbank.Ze moesten Thabo naar België krijgen.Hofkens zag Mel vertrekken uit de rechtszaal zonder nog iets te zeggen.Hij stond bij Harry."Ikke wel ja"Harry keek hem aan"Hoezo,ikke wel?""Mel"antwoordde Sonja"Ja Mel.Nu dat het eindelijk zover is loopt ze weg.In plaats van mij te steunen in al wat ik doe"Hofkens draaide zich om en zag Mel achter hem staan."Nu heb je u zin!""Nu heb ik mijn zin?"herhaalde Hofkens."Als dat kind straks naar België komt,en het sterft,dan moet je niet denken dat ik er zal zijn om u te troosten"zei Mel en ze vertrok.Hofkens liep over de brug naar Mel."Ik wist wel dat ik u hier zou vinden"Mel keek hem aan.Maar ze zei niks."Ik weet dat ik een klootzak ben,en zenuwachtig ben,en iedereen op de zenuwen werk,ik weet dat allemaal"zei hij opeens.Mel keek hem weer aan"Ik weet niet of ik dat aankan""Ik ook niet,ik ook niet.Alleen gaat dat niet,maar met twee wel.We hebben al voor veel hetere vuren gestaan"Steven...""Nee!""Steven...ik zie u graag!"Mel kuste hem en toen ging zijn gsm weer.De spoed,er was iets met Thabo!Opeens zag hij de brief,de brief van het onderzoek waaruit bleek dat ze geen kinderen konden krijgen.Bea dat bemoei ziek mens had die opengemaakt toen hij op vakantie was.Vakantie kon je het eigenlijk niet noemen.Hij zag Vanhandenhoven die het onderzoek voor adoptie zou uitvoeren."Ola!""Wat nu weer?""Te veel eiwitten in de urine!""Dat kan niet!""Moet u vaak plassen?""Niet meer dan anders!"Het gesprek ging verder en toen stond hij aan de balie"Durft niet he,Goossens !durft die Judas niet naar beneden halen wat hij gaat wat meemaken zenne!""Wat is er gebeurd Hofkens!"Hij zag dat hij samen met Mel bij die van het adoptie bureau zitten."Ik wil dat medisch dossier zien!""Dat gaat niet meneer Hofkens!""Het is dokter Hofkens"De vrouw keek hem aan"ik heb niet zo goed nieuws voor jullie,Thabo is ziek!""Thabo is ziek,Thabo is ziek!"Ze bleef deze zin maar herhalen en opeens viel hij naar beneden.Het was donker buiten.Hij viel beneden in het gras en hoorde stemmen die zijn naar hem riepen"Hofkens,Hofkens!Kun je mij horen!"Hij hoorde ze wel maar hij kon niks antwoorden.Opeens opende hij zijn ogen in de ambulance.Hij zag weer die wazige gele muren met daarnaast onbekende mensen.Verschillende beelden volgden elkaar snel op."Wat u daarstraks deed,juffrouw ,dat lapt u mij geen tweede keer!""Gij zijt geen verpleegster,gij zijt een wandelende oorbel!""Hij moet weten wat hij moet weten is dat gij u niet moet bemoeien met zijn zaken dat doet gij hier met iedereen godverdomme se bemoei zieke trut!"Don't push it!Do not push it!""Gij zijt ziek mens!""Dokter Hofkens geen assistentie nodig?""Dokter Hofkens die kan niet laag vallen,daarvoor moet hij eerst omhoog durven!""Is hier ergens een café in de buurt?Ik wil een koffie gaan drinken kom!""Zijt gij zot geworden?""Kom gaat mee een koffie drinken ik trakteer!""Er moet altijd een dokter in de zaal zijn!""Kom je?""Wat ga je doen?""Ik zal wel mijn overplaatsing aanvragen!""Niks van!Geen sprake van!""Hoe komt dat dan dat ik dat nu pas hoor ?""Ik wist nog niet wat ik ging doen!""Wat ga je doen?""Thabo komt naar België!""Thabo is ziek!""Ik wil dat medisch dossier zien!""Hofkens!Hofkens!Kun je mij horen!""Laat mij gerust!Laat mij gewoon gerust!""Wat ga je doen?"Toen zag hij opeens Riet in het café,beneden in de toiletten."Oh wat leuk!""Wat doe je nu?""Geen zin om even met me mee te gaan?""Ik ben je vrouw,Steven en dit is Thabo,onze zoon!""Dat is straf!En hoe komt het dan dat ik dat nu pas hoor?""Ik wist nog niet wat ik ging doen!"Dokter Hofkens?Geen assistentie nodig?""We moeten zeker zijn he dokter Hofkens!We moeten zeker zijn,Dokter Hofkens!"Thabo is ziek!""Neemt gij Melinda de Cock tot uw wettige echtgenote?"Ja!"
Hofkens werd wakker en deed zijn ogen open.Hij keek rond en merkte dat hij in het ziekenhuis was.Mel lag naast hem op en stoel te slapen met Thabo in haar armen."Mel?"Melinda werd wakker en keek hem aan."Jij bent mijn vrouw!"zei Hofkens opeens."En Thabo is onze zoon!"Mel haar ogen werden groot."Je weet het terug?"Hofkens antwoordde niet.Het was zo vreemd wat hij daarjuist had gezien!Momenten van zelfs een jaar geleden zag hij weer alsof ze gisteren gebeurd waren!"Ik ga dokter Bouten halen!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.