Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Spoed » 3 maanden later...

Spoed

11 april 2013 - 12:57

6555

0

888



3 maanden later...

Na 3 maande gaat alles weer zijn gewone gang.De collega's gaan weer aan de slag op de spoedafdeling,maar alles gaat toch niet zoals verwacht...

Ellen en Filip zaten in de koffiekamer.Filip keek haar aan."Wat moest je mij nu vertellen?"Ellen zuchtte."Ik..ik ben zwanger!""Zwanger?"antwoordde Filip"maar dat is toch leuk voor jou!"Hij veranderde van idee toen hij Ellen haar gezicht bekeek."Ik denk dat...."begon Ellen."Dat ...jij de vader bent!"Filip keek haar ongelovig aan."Dat kan toch niet,Ellen.Wij hebben toch maar een keer..."Het was even stil"Hoe weet je dat zo zeker?"Ellen keek hem aan."Dat si het juist,ik weet niks zeker!Maar het is een ramp!Als ik echt een kind van jou verwacht Filip,dan,dan begaat Iris een ongeluk!"Nu drong het pas echt tot hem door:Ellen was misschien zwanger van hem.Misschien,wat was hij nu met misschien?"Ellen volgens mij kan dat niet!"zei Filip.Hij wou het niet geloven!"Maar waarom dan niet Filip?""Omdat het niet kan!"riep Filip."Het kan niet!Het kan niet!"Ellen keek hem aan."Ik weet het ook niet meer!""Denk na Ellen!""Wat,bedoel je,denk na!""Denk na,dat er bewijs is dat dat niet mijn kind is!"riep Filip die niet meer wist wat hij moest doen.Wat als dat nu waar was,dat Ellen zwanger was van hem?Iris werd gek!Niemand mocht dit te weten komen."Ellen!Niemand moet dit weten!"zei hij opeens."Dat weet ik ook wel"antwoordde Van Poel"Maar het is nog niet zeker,als jij nu eens een test laat doen en dan...De deur van de koffiekamer ging open en Hofkens kwam binnen."Goede morgen,collega's!"Ellen en Filip keken hem aan."Dag Hofkens!"zeiden ze simpel.Steven liep naar de kastjes achteraan"zeg wat is er hier aan de hand?""Hoezo,niks"antwoordde Filip."Ik heb het over die patiënten"antwoordde Hofkens"jullie moeten niet werken,zeker?"Ellen stond op."Ik ga maar eens een patiënt behandelen."En weg was Ellen."Zeg,Driessen!"zei Hofkens opeens."Denk maar twee keer na!"Filip ging op de bank zitten en keek hem aan."Wat bedoel je?""He,ik heb een bril aan!"antwoordde Hofkens"dat ziet iedereen toch?"Filip zuchtte"Ellen?""Nee,Van Poel!"antwoordde Hofkens"ze is weer bezig!""Maar nee!"zei Filip."Ze wou gewoon even praten""Praten?"herhaalde Hofkens terwijl hij in de spiegel keek."Praten over wat?Over haal avonturen deze nacht zeker?""Lach daar niet zo mee!"antwoord Filip.Hofkens luisterde niet en begon zijn gekleurde haren goed te leggen."En Vijverke dan?Wat gaat ons Vijverke daarvan zeggen,weet ze het al?"Filip keek hem aan."Maar wat is dat nu weer voor iets?""Dat is wat ik zie!"antwoordde Hofkens terwijl hij naar de deur liep."Ik zeg het u,pas op met Van Poel want ze is u iets aan het lappen!Dat kan ze goed he?"Voor Filip nog iets kon zeggen vertrok Hofkens.Filip bleef zitten.Wat moest hij nu doen,met Ellen?

Hofkens ging naar de balie."Krijg ik een patiënt?"Bea keek hem aan"Hier meneer Blomme!"Hofkens pakte het dossier aan en keek ernaar."Allergische reactie?"Hij ging naar de wachtkamer."Meneer Blomme?Ik ben dokter Hofkens,komt u maar mee!Goossens,onderzoekskamer?""De vier."antwoordde Bea."Assistentie!""Er is niemand!"antwoordde Bea."Hoe er is niemand?"herhaalde Hofkens"Als er iemand vrij is stuur ik die!"antwoordde Goossens.Hofkens ging naar de onderzoekskamer waarna Bob binnenkwam."Verly!"zei Hofkens toen."Goed meneer,gaat u maar zitten.Wat is er gebeurd?Op uw medische fiche staat dat u een allergische reactie heeft?"Meneer Blomme keek hem aan."Ik weet niet hoe dat komt,dokter!Ik ben naar een verjaardagsfeestje geweest van mijn kleinkind en toen is dat ineens begonnen.""En u heeft niks speciaal gegeten?""Nee,of ja.Taart.""En wat voor taart was dat?""Aardbeientaart"antwoordde de patiënt."Ja dat zegt genoeg,u hebt netelroos,dat is een soort van allergische reactie op aardbeien""Maar ik heb dat nog nooit gehad,dokter""Dat is heel normaal,meneer!"antwoord Hofkens"een allergie die komt en die gaat,we gaan u nu een middel geven,waarna die stippen zullen verdwijnen.Maar u moet niet vergeten dat u dus moet oppassen met aardbeien!"Hofkens keek naar Bob"Verly!""Ja,dokter!"Hofkens ging zitten.Hij voelde zich opeens zo duizelig.Hij zag weer die donkere nacht toen hij naar beneden was gevallen en hoorde Staelens in gedachten roepen"Hofkens,Hofkens!""Hofkens?"riep Bob"Is het deze ampul?"Hofkens keek hem aan"ja,wat zou het anders zijn?""Ik wou zeker zijn,dokter"antwoordde Bob terwijl hij Steven aankeek."Alles oké,dokter?"vroeg Bob opeens."Ja,breng jij die patiënt dan maar naar de nachtkamer.Ik ga even naar het toilet.""Oke"Hofkens vertrok vanuit de onderzoekskamer en ging verder de gang door naar het toilet.Toen hij daar aankwam keek hij in spiegel en deed even zijn bril af.Hij had het gevoel dat alles ronddraaide.Hij deed zijn bril weer op.Dat haalde niks uit.Misschien was het wel inbeelding.Hij ging terug naar de balie."Hier Hofkens,nog een patiënt"zei Bea terwijl ze hem het dossier gaf."Hofkens leek het niet te horen en bleef gewoon voor de balie staan."Hofkens!"riep Bea!Steven keek op"Ja?Is er iets?""Een patiënt!"vertelde Bea terwijl ze hem aankeek."Zeg,is er iets?Jij ziet zo bleek!""Goossens ,alstublieft!"antwoordde Hofkens"ik voel mij een beetje duizelig maar voor de rest is er niks""Ga anders even liggen in de residenten kamer"stelde Bea voor"ik zal die patiënt wel een Kathy geven!""Nee,niet overdrijven he Goossens!""Oke,ook goed!"Bea gaf hem het dossier.Hofkens liep naar de onderzoekskamer"Mevrouw Smets?"

"Zo,Filip!Die patiënt mag naar de nachtkamer"zei Iris terwijl ze iets op het dossier invulde.Filip keek haar aan."Ja,Lies?"Lies knikte en bracht de patiënt naar de kamer."Is er iets Filip?vroeg Iris opeens"jij bent zo stil?""Nee,wat zou er zijn?"antwoordde Filip."Oke dan!"

Hofkens keek nog eens naar het dossier van mevrouw Smets."kattenbeet!"Ellen keek hem aan."Dokter Hofkens?Je zit hier nu al zo vijf minuten zonder iets te doen!"Hofkens keek op"sorry ik...euh..""Blijf er dan met je gedachten bij!"zei Ellen geïrriteerd."Ja,kattenbeet dus!Ontsmetten,Van Poel!""Zal ik maar weer alles doen!"antwoordde Ellen.Ze pakte de set om te ontsmetten en keek naar Hofkens die nog steeds op de stoel zat."Heeft meneer geen zin?"Hofkens keek op"wat?""Niks!"antwoordde Ellen.Hofkens voelde zich nog steeds niet goed,wat was dat toch?En dat stom mens daar moest weer eens commentaar kunnen geven!Hofkens stond op-waarna hij zich nog vreemder voelde-en ging naar Ellen."Zo,we gaan u antibiotica geven,dokter Hofkens neem jij even Dalacin?"Hofkens liep naar de apotheek en opende de kast."Wat was het?"Dalacin!"herhaalde Van Poel.Hofkens keek naar de doosjes medicijnen die in de kast stonden.Waar was dat nu ergens?Augementin was het zeker?Ellen kwam eraan en pakte een doosje uit de kast."Dalacin,had ik toch gezegd?Wat is dat met u?"Hofkens keek haar aan"Sorry,Mel,ik...euh..""Mel?"herhaalde Ellen verbaasd."Van Poel!"antwoordde Hofkens.Ellen keek hem aan."Kom,vertrek maar!Ik kan zo bij u niks doen!"Hofkens ging weer zitten en sloot zijn ogen.Opnieuw zag hij beelden van in de auto,met die Engelsen."No,no!I don't think so!""Staelens wat is dit?"Hij had het weer.Hij hoorde weer vanalles door elkaar terwijl hij de beelden steeds weer voor zijn ogen zag."Wat is er gebeurd Hofkens?""Thabo is ziek!""We moeten zeker zijn he,dokter Hofkens!""Don't push it,do not push it!""Wat ga je doen?""Hallo!Dokter Hofkens!"klonk de stem van Ellen opeens.Hofkens opende zijn ogen en keek haar aan."Is er iets,Van Poel?"

Hofkens,Bob,en Karel zaten in de ambulance.Hofkens voelde zich nog steeds vreemd."Gaan we naar de kermis?"vroeg Hofkens opeens"ik heb zin om een suikerspin te gaan eten!"Karel keek hem aan"zeg Hofkens!Niet onnozel doen he!We zijn op interventie!""Op inter...wat?"herhaalde Hofkens"we gaan naar het circus zeker!Naar de beestjes!""Hofkens!Doe eens normaal!"zei Karel die het niet begreep."Dokter Hofkens doet vreemd"zei Bob."Wat u daarstraks deed,juffrouw,dat lapt u mij geen tweede keer!"riep Hofkens opeens.Karel keek hem weer aan"tegen wie heb je het?""Ellen!"antwoordde Steven"Ellen?Maar die is hier helemaal niet!"Hofkens leek het niet te horen"We gaan straks in de botsauto's he Staelens!Op de Kermis!En gij ook he Verly!"Die doet echt niet normaal"zei Karel"ik zei het toch"antwoordde Bob.Hij keek nog eens naar Hofkens die nu heen en weer begon te wiebelen."Haast u Staelens!Ik moet dringend pipi doen!""Ook dat nog"antwoordde Karel die zijn gedoe echt beu was.Hofkens begon te lachen."Hehe!hehe!""Wat gaan we daar nu meedoen?"vroeg Karel aan Bob.Ik ga naar Bea bellen!Dat ze een andere unit moet sturen!"Opeens begon Hofkens te zingen:"Ik moet pipi doen!Ik moet pipi doen!Ik moet zo dringend pipi doen!""Is die nu zot aan het worden?"zei Karel.Hij keek nog eens naar Hofkens die nog erger begon te wiebelen."Hofkens?Wat scheelt er?Voelt ge u niet goed?"Hofkens keek hem met grote ogen aan."Ik moet zo dringend pipi doen,Charlie!Ik ga ....oei!Te laat!"Karel keek naar Hofkens die gewoon in zijn broek begon te plassen,in de ambulance!"Godverdomme,Hofkens!"Bob begon te lachen"Wat is er,Verly is het grappig?"vroeg Karel geïrriteerd."Heb je gezien,Hofkens is pipi aan het doen"antwoordde Bob."Ja,alsof ik dat nog niet gezien heb!Dat is volgens mij weer iets van de val van dat congres!"zei Karel opeens"dat is het,hij heeft het weer!Ik ga naar Bea bellen!""Wat ga je doen,Staelens?"vroeg Hofkens toen."Sorry he,Staelens!Voor uwe ambulance!Maar ik kon de pipi niet tegenhouden...en...ik zie spoken!""Het is al goed,Hofkens!"antwoordde Karel terwijl hij de telefoon nam."Hallo,Bea Goossens van spoed"klonk het aan de andere kant van de lijn."Ah,Bea!Stuur een andere unit naar de Veldstraat want er is iets met Hofkens!""Zie je wel!"zei Bea"ik vond al dat die daarstraks raar deed,wat is er gebeurd?""Dat zijn uw zaken niet!"Karel legde de telefoon weer neer en keerde om.Ze gingen terug naar het ziekenhuis.Daar moesten ze Mel bellen en weer een onderzoek doen,want dat was niet normaal."Zeg Staelens!"zei Hofkens opeens"ik moet terug pipi doen!""Het maakt toch niet meer uit!"antwoordde Karel"mijne ambulance is toch al helemaal...!""Maar als er niet snel iets gaat gebeuren dan gaat de pipi weer in mijn broek belanden!"riep Hofkens."We moeten ons haasten!Het vliegtuig van Thabo wacht!""Die doet echt vreemd"zei Bob weer."Ik

merk het,Verly!"Hij keek nog eens naar Hofkens die weer overdreven begon te wiebelen.Dat was terug,dat van dat congres!Hij wist het zeker!Hofkens voelde zich nog steeds heel raar en vreemd.En hij had weer steeds het gevoel dat hij heel dringend moest plassen.Opnieuw zag hij die beelden voor zijn ogen en hoorde hij weer delen van gesprekken."Wat ga je doen?"Hij zag dokter Vanhandenhoven weer"te veel eiwitten in de urine""Dat kan niet""Moet u vaak plassen"Opeens zag hij een patiënt komen"Ivan Speelman,ik ben dokter Hofkens komt u maar mee!"Zo ziek bent u nu ook weer niet he meneer!""Was dat nu echt nodig om naar hier te komen?""Ik voel mij echt niet lekker dokter""Voor zo een stommiteiten wil ik u hier niet meer zien!""Als de patiënten mij echt nodig hebben dan kunnen ze op mij rekenen!""Ga zitten,Hofkens!Ga zitten""Zonder melk en geen suiker!""Ik wil een koffie gaan drinken,kom!""Drijf het niet te ver he,Van Poel!""Wat is er gebeurd Hofkens?""Toffe tip!""Wat ga je doen?""Nee schat het moet niet,nee het moet niet en lacht niet!""Ik ben Filip Driessen""Een interactief programma!""Een veertien daags verblijf in het ziekenhuis?""Sorry mensen!Ik moet dringend pipi doen!""Sorry,ik raak altijd een beetje in de war als ik u zie!""Dokter Hofkens?Geen assistentie nodig?""Is dat uw job,moederke spelen?Doet dan maar verder want dat zul je nooit meer worden,uw biologische klok,die staat al lang stil!""Allez,Mel!Is het zeker?"Hofkens!"riep Karel opeens.Hofkens keek hem aan"Wat?""We gaan terug naar het ziekenhuis"antwoordde Karel"Gaat het?""Nee,ik moet pipi doen!"riep Hofkens terwijl hij als een klein kind weer begon te wiebelen."Ik moet nu Staelens!Ja,nu is het te laat he!"Karel keek naar Hofkens die weer in zijn broek begon te plassen en naar de natte plas op de grond."Hier Bob,bel maar naar Bea en zegt dat ze vraagt dat dokter Vanhandenhoven stand-by is.""Oké!"
Bob toetste het nummer van de spoed in en belde naar Bea."Bea van spoed"klonk het weer"Ja,Bea!Het is Bob hier,we komen nu terug naar het ziekenhuis.Kun jij dokter Vanhandenhoven oproepen?""Oke""Bea?Vergeet de tweede unit niet te sturen"

Ellen zat in de koffiekamer toen Filip binnenkwam."zeg,Filip?""Wat nu weer?""Ik heb een afspraak gemaakt met dokter Vanhandenhoven om bloed te prikken.""Bloed te prikken?"herhaalde Filip."Ja,voor een DNA-test "antwoordde Ellen"We moeten toch zeker zijn dat het ons kind is?"Filip keek haar aan"Koffie?""Ja,graag,zonder melk en een klontje suiker""Ik begrijp nog steeds niet dat..."Filip maakte zijn zin niet af"Dat wat?"vroeg Ellen"Dat het misschien ons kind is,Ellen!"riep Filip."Je moet nu ook zo niet doen,he!"antwoordde Ellen"Toen had je er anders geen problemen mee,toen Iris in het ziekenhuis lag.""Hou op over Iris!"zei Filip terwijl hij een tas koffie op tafel zette.Ellen keek hem aan."Stel nu,dat het echt ons kind is,dan ga ik dat echt niet voor heel de dienst gaan verzwijgen!""Je houd je mond!"riep Filip"Als Gijsbrecht dit te weten komt worden we allebei ontslagen,je weet goed genoeg hoe hij hierover denkt.""Dan had je maar beter moeten nadenken,he Filip!"antwoordde Ellen."Nadenken!"herhaalde Filip"jij weet niet wat je zegt,Ellen!Het is helemaal niet zeker dat het'ons'kind is!En zelfs ik wil helemaal geen kind met jou!"riep Filip boos.Het was even stil."Dus jij voelt helemaal niks voor mij?"vroeg Ellen opeens.Filip keek haar aan."Sorry,Het was niet de bedoeling"Ellen keek hem aan"Ik weet niet wat ik moet doen Filip,ik weet niet wie de vader is en...""Ook niet moeilijk he!"antwoordde Filip.Ellen luisterde niet"Maar stel je nu voor dat het ons kind is,zou je er dan niet over nadenken om....om weg....te gaan bij Iris?"Filip stond op en liep naar de deur"Wat is er nu?"vroeg Van Poel verbaasd."Vergeet het!"riep Filip nog waarna hij de deur met een klap dichtgooide.Ellen zuchtte.Als Filip nu niet de vader was,wie kon het dan zijn?Misschien....Bob?

Hofkens zat met Karel in de wachtkamer."Waar blijft die Vanhandenhoven nu?"vroeg Karel opeens."Ik heb hem opgeroepen"antwoordde Bea"hij zou zo snel mogelijk komen!""Het is eraan te zien!""Ja,Kareltje ik kan er ook niks aandoen he!"
Hofkens zag weer die beelden voor zijn ogen,het hield maar niet op."Hoe komt het dan dat ik dat nu pas hoor?""Wat ga je doen?""Wat is er gebeurd,Hofkens?""We moeten zeker zijn he,dokter Hofkens!""Al eens aan de gevoelens van Bea gedacht?""Het gaat hem niet over de flesjes!Het gaat hem over de etiketjes!Groen!Wit!Groen!Wit!Kun je nog lezen gaat dat nog?""Dokter Hofkens?Geen assistentie nodig?""Wat ga je doen?""Als dat kind straks naar België komt,en het sterft,dan moet je niet denken dat ik er zal zijn om u te troosten!""Ga zitten Hofkens!Ga zitten!""Nee,wij gaan niet naar boven!""Wat u daarstraks deed,juffrouw,dat lapt u mij geen tweede keer!""Wat dacht u dat ik in de onderzoekskamer stond te doen?""Ik wil u en uw angine hier niet meer zien!""Ga je weer beginnen?""Ik ben al bezig meneer!Met een angine ga je naar de huisarts!""Huisarts?Zegt u dat iets?""Of nee da wachtkamer zat misschien te vol en meneer had geen geduld dan is hij maar naar hier gekomen!""Ze hebben het hierboven nog niet geleerd zeker!""Hoe heet hij weer?Ongena!""Ja,ik ben er ook niet zo gelukkig mee hoor!""Wat ga je doen?""We moeten zeker zijn he,dokter Hofkens?""Wat scheelt er,dokter Hofkens?""Gaat het?""Gaat het?Wat is dat nu weer voor iets?"Mel!....euh..De Cock!""Oké,oké,oké!""Ik wist nog niet wat ik ging doen,maar als het nu toch moet!"Juffrouw Verhaevert?Ik ben dokter Hofkens,komt u maar!""Van een ding kun je zeker zijn,dokter Vanhandenhoven!""Wat scheelt er,dokter Vanhandenhoven dat scheelt er!""Toffe tip!""Ah,Bea we kunnen hem oproepen!""Durft niet he Goossens!""Sorry,mensen!Ik moet dringend pipi doen!""Excuse me,i need to go to the toilet!""Hij moet pipi doen,Goossens!""Nee,hij doet de regendans!""Amai,dokter!Is het weer zo dringend?""Een interactief programma!""Ik ben Filip Driessen!""Mag ik vragen hoe oud u bent?""Jij kunt nog vader worden!Denkt daar maar eens over na,dokter Hofkens!""Adoptie?""Nee,geen sprake van!""We hebben alle tijd!""Wat ga doen,Vincke!Wat ga je doen?""Moet jij juist niks vragen aan de OK!""Dat is Bob Verly!""Ik moet ook even iets doen nu,Van Poel!""Het is dan toch waar wat ze zeggen!"Dokter Hofkens?"Hofkens keek op.Hij zat nog steeds in de wachtkamer.Naast Staelens!Wat deden ze daar?Waarom waren ze hier in het ziekenhuis?Hij had toch verlof,om met Mel en Thabo naar de zee te gaan met de sleutel van het appartement van Gijsbrecht dat Staelens nog altijd niet had teruggegeven!"Zeg,Staelens!Hoelang gaat dat hier nog duren?""Zolang dat het duurt he Hofkens!""Ga zeg!Kom,ik heb zin in frieten!Kom gaat een pak frieten halen!"Karel keek hem aan"doe eens normaal zeg!""Hoe bedoel je?Gaat anders nog bloemen halen,voor Mel!En pralines voor Goossens!En voor mij een koffie zonder melk en geen suiker,pakt voor Gijsbrecht ook nog maar ene mee!En vergeet geen handschoenen voor Vanhandenhoven!"De mensen in de wachtkamer waren de hele tijd aan het kijken."Staelens?"vroeg Hofkens opeens."Ja,wat nu weer?""Ik moet pipi doen!Kom je mee?"Tegen zijn zin ging Karel mee naar het toilet want hij wou niet dat Hofkens nog meer vreemde dingen zou doen.

Voor de zoveelste keer ging Hofkens naar het toilet.Nu wist Karel het zeker,dat het weer begonnen was zoals toen op dat congres.En Vanhandenhoven die was nergens te bespeuren!"Je moet daar mijne naam opschrijven,Staelens!"zei Hofkens opeens."Zijt ge nu helemaal zot geworden!"antwoordde Karel."Maar nee!Je moet mijne naam op de deur van die wc schrijven!Die is alleen voor mij!Dokter Hofkens!""Kom Hofkens!Wij gaan in de koffiekamer zitten!"zei Karel"dokter Vanhandenhoven zal wel komen!""Zeg weet je wat ik gehoord heb?"zei Hofkens opeens"Van Poel is in verwachting van Driessen!""Jij weet niet wat je zegt!"antwoordde Karel."Maar jawel ik heb het hem zelf horen zeggen!"Toen ze de deur van de koffiekamer weer dichtdeden zagen ze pas dat Bea daar zat.Zonder nog iets te zeggen vertrok ze."Wat heeft die nu?""Trek het u niet aan, Staelens!Die heeft dat regelmatig!"

Filip keek met grote ogen naar dokter Vanhandenhoven."Zie,je wel!""Wat?""Dat het kind niet van mij is!"antwoordde Filip."Inderdaad,uit het onderzoek blijk dus dat het niet uw kind is,dokter Driessen.""Maar van wie is het dan wel?"Voor Vanhandenhoven kon antwoorden ging opeens zijn telefoon."Hallo,Dokter Vanhandenhoven !""Bea van Spoed hier!"klonk het aan de andere kant van de lijn."Zou u zo snel mogelijk kunnen komen,want dokter Hofkens doet nogal vreemd.""Ik zal mijn collega sturen.""Oke,bedankt!"Bea keek naar Anne Sophie die achter de computer zat."Het is hier rustig vandaag,he!""Ja,nu je het zegt!""Weet je wat ik gehoord heb?"zei Bea opeens.Anne Sophie keek haar aan"Nee!""Dat Ellen zwanger is van Filip!""Dat meen je niet!""Toch wel!"antwoordde Bea"Maar nu,wat
gaat er gebeuren met Iris?Dat meiske gaat niet weten wat haar overkomt!""Ja,erg he!"antwoordde Anne Sophie."Tegen wie zeg je het!Ik denk dat ik straks toch maar eens met Filip ga praten."zei Bea opeens.Ze keek naar Anne Sophie die vertrok"Ik denk niet dat dat zo een goed idee is!"

Karel en Hofkens zaten in de nachtkamer,ze waren daar naartoe gestuurd om te wachten tot dokter Vanhandenhoven kwam.Maar die had dus zijn collega gestuurd.Karel keek naar Hofkens"Ik ga naar Mel bellen"Dus belde hij naar Mel."Hallo,met Mel?""Het is Karel hier!Er is iets met Hofkens!""Wat is er met Steven?"vroeg Mel onmiddellijk."We weten het niet precies,maar ze gaan een dokter sturen.Kun jij naar hier komen?""Nu kan ik niet komen!Ik ben bij mijn moeder,die is ziek!Ik denk dat ze beter naar het ziekenhuis komt"antwoordde Mel."En dan Thabo nog!Die is hier weer alles overhoop aan het halen!""Nee,mama!Jean komt nu nog niet!"hoorde hij Mel zeggen."Ja,Karel?Ben je er nog?""Ja,ik ben nog altijd in het ziekenhuis in Antwerpen!""Oke,ik kom zo snel mogelijk!"Ongeveer een minuut later ging de deur van de kamer open en kwam er een dokter binnen."Dag,Ik ben Dokter Erik Ambroza!"Hofkens keek Karel aan"Wat krijgen we nu?"Toen keek hij beter naar Ambroza.Maar dat was die van het onderzoek!"Zo we gaan eens kijken naar onze patiënt!"ging Ambroza verder."Oh!U bent zelf dokter zie ik!Maar ik mag u toch wel bij uw voornaam noemen,dat gaat makkelijker!""Nee,u mag dat niet!"antwoordde Hofkens onmiddellijk"En weet u waarom niet?Omdat nog niemand dat heeft gedaan en ook niemand zal doen,Ambrozo!"Erik lachte"Ik heb het begrepen,meneer Hofkens!Maar het is wel Ambroza!""Ambrozo,Ambroza!"herhaalde Hofkens"voor mijn part was het Ongena of weet ik veel!""Over dokter Ongena gesproken"antwoordde Erik"hij was toch een goede stagiair!"Hofkens keek hem aan"Een goede!Het trok op niks!Pieters heeft daar mee afgezien,zenne!En trouwens dokter...euh ...Ambroza!Een stagiair met een beetje ervaring weet dat je zo geen dure ring aanneemt als ge weet dat die vrouw op sterven ligt he!Wie dat die opgeleid heeft!Dat moet toch ook maar...iemand gedweest zijn met...weinig ervaring!"Ambroza keek hem serieus aan"Dat was ik toevallig!Dat is het nu gedaan met die koffieklets en gaan we beginnen!Ik heb nog wel meer te doen,meneer Hofkens!""Het is dokter Hofkens!Nu we toch over koffie bezig zijn,voor mij zonder melk en geen suiker!"Ambroza luisterde niet."Dus wat is het probleem?"Karel keek hem aan."Ja,dus dokter Hofkens is op congres,hoe zal ik het zeggen...gevallen!Van het raam naar beneden.Toen zijn we daar naar het ziekenhuis gegaan.Hij had een gebroken been en een verstuikte voet maar voor de rest was alles in orde.Behalve dat geheugenverlies dan.Volgens mij is het terug,zou dat kunnen dokter?En toen hadden ze ook iets gezegd van de val op de rug dat iets te maken had met de blaas,precies dat dat terug begonnen is."Ambroza keek hem aan."Ja.we gaan dat verder onderzoeken"

Iris zat in de koffiekamer toen Anne Sophie binnenkwam."Dag,Iris!"zei ze vriendelijk."Iris keek op"Anne Sophie!""Het is hier rustig vandaag,vind je niet?"Iris knikte."Hoe gaat het nu eigenlijk met jou en Filip?"vroeg Anne Sophie opeens.Iris keek haar aan"Goed waarom?""Nee,zo maar!""En jij?Heb jij Sam eigenlijk nog gezien?"Anne Sophie schudde haar hoofd."Nee,als ik dat kind van hem gehouden had waren we nu misschien getrouwd!"Iris lachte"Ja,maar toch.Als hij jou echt graag zag was hij toch niet zomaar weggegaan!"antwoordde Iris."Daar heb je misschien wel gelijk in.Daarmee dat ik zeg dat jij en Filip misschien....""Waar wil jij eigenlijk naartoe?"vroeg Iris opeens."Hoe bedoel je?"antwoordde Anne Sophie."Jij bent de hele tijd bezig over mij en Filip!Waar bemoei jij je eigenlijk mee?"Anne Sophie keek haar aan"Ik zal nog eens wat interesse tonen!Bij jou is ook niks goed!"riep ze."Wie begint er nu zomaar over zoiets!riep Iris terug."Mensen die vriendelijk proberen te zijn misschien!"antwoordde De Mayer."Oh vriendelijk!"riep Iris boos"Dat is het hem juist,wil je weer een goede indruk maken,is het dat wat je wilt?Dan is dat vooral niet gelukt!""Sorry hoor!"riep Anne Sophie "Ik kan er ook niks aandoen dat Filip een kind heeft met Ellen en dat daardoor jullie relatie stuk gaat lopen!Oeps!Ik denk dat ik iets te veel heb gezegd!"Iris stond op en liep naar haar toe"Wat?"Anne Sophie ging op de bank zitten."Sorry,het was niet de bedoeling om..."Iris ging naast haar zitten."Maar wat zei je daar?""Dat Ellen zwanger is,van Filip!"Iris haar ogen werden groot"Maar dat kan toch niet!Hij heeft in het ziekenhuis beloofd dat hij voor mij koos,dat hij Ellen niet meer....dat hij niet meer met haar zou afspreken maar...nu,nu doet hij het weer!En ik maar denken dat Filip mij graag zag!"riep Iris boos."Van wie weet je dat?""Van Bea!"antwoordde Anne Sophie"ze zei dat ze eens met Filip ging praten"Iris stond op"ik zal dat wel doen!"


Mel pakte een sportzak en liep naar de kast met kleren van haar moeder."Wat ga je doen,kindje?"vroeg die onmiddellijk."Je gaat naar het ziekenhuis!"antwoordde Mel"je bent ziek!"Ann keek haar aan."Maar jij kunt mij toch verzorgen!"Mel pakte de kleren uit de kast."Ik moet naar Steven!"antwoordde ze."En Thabo moet ook mee!""Maar Melinda!Ik wil niet naar het ziekenhuis!Ga maar,ik blijf hier!"Mel ging naast haar op het bed zitten."Goed,maar als er iets is bel je me!"

Filip en Iris waren aan het joggen in het park rond het ziekenhuis."We hadden beter binnengebleven!"zei Filip opeens."Zie eens het is aan het gieten!"Hij keek naar de lucht en daarna naar Iris die naast hem liep."Dat is toch leuk!""Leuk!"herhaalde Filip"We waren toch beter gaan golfen!""Ben je nu weer daar met je golfen!"zei Iris lachend."Ja,indoor-golfen!Zou dat al bestaan?"Iris keek hem aan"geen idee!"Het was even stil."Zeg,jij hebt toch niet meer afgesproken met Ellen?"vroeg ze opeens.Filip stopte en keek haar met grote ogen aan."Hoe kom je daar nu bij,Iris?""Zomaar"antwoordde ze."Nee,niet zomaar!"zei Filip"Wat denk je nu?""Wat ik denk!herhaalde Iris."Komaan,Filip!Heel het ziekenhuis heeft het erover!"Filip keek haar aan.Iris keek naar het water onder de brug daarna naar Filip.Het was opnieuw stil."Iris,ik weet niet waar je het over hebt"zei Filip opeens."Dat Ellen zwanger is van jou!"riep Iris boos.Filip zijn ogen werden groot."Ellen?Maar Iris!Daar is toch helemaal niks van waar!""Nee,zeker!"riep Iris"en Bea gaat dat voor haar plezier vertellen zeker!""Bea?"herhaalde Filip verbaasd"jij weet dat van Bea."Ja,erg genoeg dat ik het zo moet te weten komen,he!"antwoordde Iris."Ik dacht dat je eerlijk was tegen mij en dat je niet meer met die stomme Van Poel had afgesproken maar je liegt!"Filip keek naar Iris,haar haren waren kletsnat van de regen en ook haar kleren begonnen stilaan nat te worden maar dat kon haar niks schelen.Ze was boos dat Filip zo tegen haar had gelogen!"Waarom doe je dat,Filip?"vroeg ze terwijl ze nog steeds naar het water onder haar keek."Ik begrijp je niet Iris!"antwoordde Filip"ik heb niks meer met Ellen!"Iris keek hem met grote ogen aan."Daarom is ze zwanger van jou zeker!"riep ze boos."Maar geloof me nu"probeerde Filip weer."Ellen is zwanger,maar niet van mij!Ze weet niet eens wie de vader is!""Dat bewijst toch helemaal niks!"antwoordde ze zonder hem te laten uitspreken."Maar Ellen is al met zo veel mannen naar bed geweest Iris!Ik heb een test laten doen en de dokter heeft het gezegd:het kind is niet van mij!""Dat kan je iedereen wijsmaken!"riep Iris terwijl ze een stap achteruit deed."Ik zie u graag,Iris!Waarom zou ik je dan met Ellen bedriegen!riep Filip die het nu stilaan beu begon te worden.Iris kon zo blijven doordrammen!Waarom geloofde ze hem nu niet?Ze was daar veel te koppig voor!"Ik heb geen kind met Ellen!"zei Filip weer."Het heeft geen zin Filip!Hoeveel kansen heb ik je al gegeven?Denk daar maar eens over na!Ellen die gebruikt je gewoon!"Filip bleef haar maar aankijken."Ik zeg het toch maar jij luistert niet!"Iris draaide zich om en liep weg."Ja trap het maar af!"riep Filip boos"als jij niet de moeite doet om te luisteren!""Ik ga naar Ellen!"riep ze nog"haar eens vragen wat haar bezield!""Maar Iris,Ellen heeft niks..."hij maakte zijn zin niet af,want hij wist dat ze toch niet meer luisterde.Het was volgens hem geen goed idee om haar nu achterna te gaan.Maar hij moest wel dezelfde weg nemen want straks was hij te laat terug in het ziekenhuis en daar zou Gijsbrecht niet blij mee zijn!


"Inderdaad!"zei Ambroza toen."Dat is dat van congres,wat u vertelde,meneer Staelens!""En nu?"vroeg Karel."Hij moet rusten,en dan gaat dat vanzelf wel door!""Rusten?"herhaalde Hofkens"Niks van!Niet overdrijven he,Ambroza!Iedereen doet hier precies of ik ziek ben!Ik heb juist niks!""Jawel!"antwoordde Erik"u heeft weer last van dat geheugenverlies en die druk op uw blaas is ook terug!"Hofkens keek hem aan"Alstublieft zeg!Hebt ge dat wel goed gezien!?Want met Ongena was het ook niet alles,zenne!""Jij gaat rusten,Dokter Hofkens!Hier in het ziekenhuis!""In het ziekenhuis!Maar allez zeg!Mijn patiënten wachten!""Over uw patiënten moet u zich geen zorgen maken."vertelde Erik"die zijn in goede handen bij de collega's!Ik moet nu maar eens terug naar het derde verdiep!Vanhandenhoven heeft me nog nodig!"Ambroza pakte het dossier en vertrok.

Claire stond op en keek door het raam.Waar was Pierre nu toch?Hij zou allang thuis moeten zijn.Normaal duurde dat toch niet zo lang?Hij ging elke week met zijn vrienden kaarten in het café,daar had ze een hekel aan want dan zat ze alleen thuis.Ze zag de kat die voor de deur stond te miauwen."Dag minoeke!Kom je binnen?"zei ze terwijl ze de deur opendeed.De zwart met witte kat liep naar binnen."Zo dan gaan we wachten op de papa."zei ze.Maar de kat begreep dat natuurlijk niet en liep onmiddellijk naar de plek waar haar eten stond.Toen dacht Claire eraan dat ze boven de vensters nog niet dicht had gedaan?Pierre was dat natuurlijk weer vergeten.Ze had hem nog zo gezegd voor dat ge naar de kaartclub gaat doe dan die venster boven dicht.Pierre zal het weer niet gehoord hebben,zeker!Dan ging zij dat nu maar doen!Claire ging de trap naar boven op en ging naar de slaapkamer waar inderdaad het raam nog openstond.Het was best al koud buiten.Ze deed het raam dicht en keek naar haar gordijnen die op het bed lagen.Die was Pierre ook al vergeten naar beneden te brengen!Ze moest die dringend eens wassen maar dat kwam er nooit van!Claire pakte de lange beige gordijnen vast en liep de gang op naar de trap.Toen ze de eerst drie treden deed hoorde ze de kat beneden miauwen."Minoe,wat scheelt er?"vroeg ze bezorgd terwijl ze verder de trap afging.Maar ze keek niet waar ze liep en de gordijnen raakten de volgende trede.Ze zette haar voet op de trede en gleed uit.Ze wist niet wat er gebeurde en opeens viel ze met een klap op de grond.Ze voelde zich duizelig en had het gevoel dat het opeens donker werd.Ze wou om hulp roepen maar haar ogen vielen dicht.


Iris kwam boos het ziekenhuis binnen.Ze had verder al joggend naar daar gegaan en had Filip niet meer gezien.Bea die achter de balie zat keek haar aan."Ca va,'meiske?"Iris die nog steeds buiten adem was keek op."Ja,het gaat wel!""Waar kom jij vandaan?"vroeg Bea toen."Van buiten,joggen."antwoordde Iris"je nog maar net vertrokken en het begon opeens te regenen!""Niet slim he!"Iris lachte"ik weet het!"Ze wou verder gaan maar toen ging ze terug."Zeg Bea?Heb jij Ellen gezien?"Bea keek haar aan"koffiekamer!""Oké,bedankt!"Iris liep door naar de koffiekamer waar Ellen inderdaad op haar gemak op een stoel een koffie zat te drinken."Jij moest je schamen!"riep Iris toen ze achter haar stond.Geschrokken keek Ellen op."Ik had je niet zien binnenkomen"zei ze simpel."Hoe gaat het?""Hoe gaat het?herhaalde Iris"dat je dat nog durft te vragen jij hebt zonet..."verder kwam ze niet.Ze was zo boos dat ze Ellen zo een klap in haar gezicht wou geven bij het zien van haar stomme kop maar ze deed het niet want dan was zij weer de slechte."Ik weet niet waar je het over hebt!"antwoordde Van Poel."Doe niet zo dom!"riep Iris terwijl ze langs de tafel liep."Jij hebt godverdomme alles verpest!"Ellen schudde haar hoofd"rustig Iris!Je hoeft je toch niet zo druk te maken!""niet zo druk te maken!"riep Iris boos"jij bent zwanger van Filip,van mijn Filip en durf het niet te ontkennen!"Ze was echt razend.Ze kon Ellen haar stomme kop niet meer zien.Ze kon echt niet begrijpen dat iedereen zomaar op haar viel!Dat mens hoorde niet thuis op een spoedafdeling!Ze moest er geen tekeningetje bij maken!Iris klopte op tafel.Ellen keek haar met grote ogen aan.Maar ze bleef hier zo kalm onder."Wat zeg je nu?"vroeg ze opeens."Dat jij zwanger bent van Filip!"riep Iris die echt aan het flippen was.Ellen begon te lachen."Oh jij vind dat grappig!"riep Iris."Dat is niet waar!"antwoordde die onmiddellijk."Hoezo?"Ellen pakte een twix uit het mandje dat op de tafel stond."Ik dacht dat Filip de vader was maar na de test bleek dat..."Iris liet haar niet uitspreken."Oh!Nu vertellen jullie allemaal hetzelfde verhaaltje!Alleen jammer dat het gelogen is!"Ellen stond op."Als jij het niet geloofd dan is dat jou probleem!""Komaan zeg!"riep Iris"iedereen hier weet dat...""Dat wat?Zeg het maar hoor!"daagde Ellen haar nog meer uit."Ik wil het allemaal niet meer weten!Ik ben het beu!"Iris.Ellen keek haar aan."Maar luister dan,ik bedoel..."Iris keek haar aan."Ga weg!Ga godverdomme weg!""He kalm!"riep Ellen"ik werk hier toevallig wel!""En ik ook!"riep Iris"ik werk hier ook maar daar zegt niemand iets van!""Ga dan op een ander,als het je niet aanstaat!"antwoordde Van Poel.Iris liep naar haar toe en duwde haar tegen de muur.Ellen keek haar geschrokken maar ook boos aan."Doe eens normaal zeg!""Nee jij moet normaal doen!"riep Iris"als jij iedereen eens met rust zou laten dan..,""Dan...daar moet jij je niet mee moeien!""Ik moei mij helemaal met niks!Jij pakt iedereen van elkaar af en probeerde mensen gewoon..."Wat probeer ik?""Wat is dit hier allemaal godverdomme!"klonk opeens een stem.Ellen en Iris waren stil.Het was Gijsbrecht die de koffiekamer binnenkwam."Wat is dat voor lawaai!"Hij keek naar Ellen en Iris die er allebei niet blij uitzagen."Niks"zei Iris.Ellen keek haar aan"Niks?Daarnet wou dat mens me iets aandoen!"riep ze overdreven."Wablieft?"vroeg Gijsbrecht terwijl hij de twee aankeek."Dit is hier godverdomme een spoedafdeling en jullie zitten hier elkaar bij de haren te trekken!"riep hij boos."Ik kan het uitleggen"zei Iris."Dat is je geraden!"antwoordde Luc streng."Kom maar mee naar mij kantoor,jullie allebei!"

"Claire!Claire!Kunt ge me horen!"riep Hilda terwijl ze bezorgd naar haar buurvrouw keek die op de grond lag.Ze keek even naar Minoe die naast haar stond.Een geluk dat dat beestje aan haar voordeur was komen miauwen!Anders had ze nooit geweten dat er iets gebeurd was.Hilda keek naar Claire die haar ogen opendeed."Waar ben ik?"vroeg ze zacht."In uw huis"antwoordde Hilda"ge zijt denk ik van de trap gevallen.Kom ik zal u helpen!""Dat gaat niet!"antwoordde Claire"mijn been!Ik kan niet opstaan!"Hilda keek haar bezorgd aan."Ik zal naar uwe zoon bellen,naar Steven!""Die is werken"antwoordde Claire."Ja,die zal u wel komen halen met de ambulance."zei Hilda bezorgd.Ze pakte de telefoon en toetste het nummer van de spoed in."Hallo,Bea Goossens van spoed?"klonk het aan de andere kant van de lijn."Hallo,kunnen jullie een ambulance sturen?""Wat is er gebeurd?""Claire,ze is van de trap gevallen en haar been doet pijn.""Ja,en waar?""De Stationsstraat"antwoordde Hilda."Oké,we zullen een ziekenwagen sturen.""Zou dokter Hofkens misschien kunnen komen?"vroeg Hilda toen."Dokter Hofkens?"antwoordde Bea"ja,maar die is niet beschikbaar om medische redenen,waarom?""Het gaat om zijn moeder,weet u"vertelde Hilda.Bea klonk verbaasd."Zijn moeder?""Ja,maar wat is er dan met Hofkens?"vroeg Hilda."Ik weet het niet echt"antwoordde Bea"maar die ligt in de nachtkamer.""Bedankt!""Dag."Hilda legde de telefoon neer en keek weer naar Claire die nu al recht was gaan zitten."Gaat het een beetje,Claire?"vroeg ze bezorgd.Claire keek haar aan."Mijn been doet zo pijn,he!Komt Steven?""Steven was bezig"antwoordde Hilda.Ze had wel gehoord dat er iets met Hofkens was maar ze wist niet wat en ze wou Claire daar niet mee bang maken.Opeens kwam Pierre binnen.Hij keek verbaasd naar Hilda die op de gang stond."Wat doe jij hier?"Hilda keek hem aan."Claire is van de trap gevallen!""Is het erg?"vroeg Pierre."Ik weet het niet,ik heb een ambulance gebeld"vertelde Hilda."Oké,ik hoop dat onze Hofkens ons kan helpen"

Mel kwam de kamer van Hofkens binnen,Karel was al weg.Thabo volde haar."Dag Steven!"zei ze vriendelijk."Ah Mel!""Dag Papa!"zei Thabo vrolijk"Dag jongen!"Mel ging naast hem op een stoel zitten."Gaat het?"Hofkens keek haar aan."Natuurlijk gaat het!Die Ambroza overdrijft gewoon!Dat lapt hij mij geen tweede keer!""Maar Steven!Blijf nu kalm"antwoordde Mel"je bent terug hervallen!""Allemaal onzin!"riep Hofkens"die is gewoon met mijn voeten aan het spelen,ja!""Nee,nee!Erik is een goede dokter,hij weet wat hij zegt."zei Mel."Wat wil je daar nu mee zeggen?"vroeg Hofkens"dat ik dat niet ben of wat!""Maar nee!"Hofkens was even stil.Hij zag weer die beelden en hoorde stukken van gesprekken."Wat ga je doen?""Nee,geen sprake van!""Wat u daarstraks deed juffrouw dat lapt u mij geen tweede keer!""Oké,Oké,Oké!""Wat als zij hier niet was geweest?""Meneer directeur?Problemen?""Daar gaat het niet over he!Het gaat hem over de etiketjes!Groen!Wit!Groen!Wit!""Denkt daar maar eens over na,dokter Hofkens!""Steven!"hoorde hij Mel opeens zeggen."Ja,is er iets?""Nee,je doet zo vreemd!""Vreemd!"herhaalde Hofkens"als er hier ene vreemd is,dan is het Ambroza!""Doe zo niet,Steven!"zei Mel."Ik ga gewoon terug werken"zei Hofkens terwijl hij opstond"ik heb geen zin om hier de hele tijd in dat bed blijven liggen!"Mel keek hem met grote ogen aan."Dat kun je toch niet menen!""Natuurlijk meen ik dat!"zei Hofkens toen hij naar de deur liep.Mel stond op."Nee,dat ga je niet doen!Dat gaat toch niet!""Ah nee!En waarom niet?""Omdat je moet rusten!"antwoordde Mel."Ik ga gewoon werken,maar eerst moet ik naar het toilet!"Hofkens liep onmiddellijk naar het toilet.Mel zuchtte.Waarom was hij toch zo koppig?Hij moest altijd zijn zin doen!"Steven!Maar je moet steeds plassen!"probeerde Mel."En dan?"klonk het vanuit het toilet."Dat gaat de mensen storen"

Gijsbrecht ging achter zijn bureau zitten en keek streng naar Iris en Ellen die voor hem stonden."Zit!"De twee gehoorzaamden."Wat had dat nu te betekenen?"vroeg Luc toen"collega's moeten samen kunnen werken en niet constant ruzie maken!""We maken toch niet constant ruzie!"kwam Ellen ertussen.Maar Gijsbrecht luisterde niet."En nu wil ik heel het verhaal,van A tot Z!""Het zat zo"begon Iris"ik had een patiënt.En ik vroeg Ellen een tweede opinie""En daarom moet je ruzie maken!"kwam hij ertussen."Nee,dat was niet de bedoeling"ging Ellen verder"maar we waren het niet eens over de diagnose en het is een beetje uit de hand gelopen."Gijsbrecht keek de twee nog steeds aan."En daarom heb jij sportkleding aan?"vroeg hij toen hij naar Iris keek die nog steeds de natte jogging aanhad.Haar ogen werden groot."Ik was buiten.Even gaan lopen.""Gaan lopen?"herhaalde Luc"tijdens de diensturen?""Dat helpt me"vertelde Iris"zo kan ik de diagnose makkelijker vinden.""Vreemde manier"zei Gijsbrecht.Iris knikte.Toen keek hij naar Ellen."Is dat wat er gebeurd is?""Ja"antwoordde Ellen."Goed,dan denk ik dat we klaar zijn.En laat zo een dingend niet meer gebeuren."zei Gijsbrecht toen."Jullie kunnen gaan."Ellen en Iris stonden op en vertrokken.Daar waren ze nog goed vanaf gekomen,maar nu:moest ze het verhaal van Ellen en Filip geloven?

Hofkens stond aan de balie toen er een oudere vrouw werd binnengebracht.Gevolgd door een man en een andere vrouw.Hij had dan toch niet naar Mel geluisterd.Want hij had toch helemaal niks?Die Ambroza wou gewoon met zijn voeten spelen.Hofkens bleef kijken naar de vrouw."Kent ge die?"vroeg Bea toen.Natuurlijk moest zij net zoiets vragen,ze was nog steeds een bemoei ziek mens!Hofkens keek haar aan"Dat is mijn moeder!"Bea keek verbaasd op terwijl ze een dossier pakte."Wat is er gebeurd?""Van de trap gevallen"antwoordde Evi"ze is buiten bewustzijn geweest,pijn aan het been."Evi nam het dossier van Bea aan."Femke?Assistentie?""Ja ik kom!""Bea?Welke onderzoekskamer?"Bea keek op de lijst"de grote""Oké,kom maar mee!"Hofkens keek toe"kom geef die patiënt maar aan mij!"Evi keek hem verbaasd aan"Waarom,dat is mijn patiënt?""Daarom!"antwoordde Hofkens terwijl hij het dossier uit haar handen trok."Grote onderzoekskamer!Vincke!"Hofkens keek nog eens naar Evi die niet echt begreep wat er daarnet gebeurd was.Hij had daarnet zomaar een patiënt van haar afgepakt!"Wat is het Cauwberghs,staat het u niet aan?"vroeg Hofkens nog voor hij vertrok.Bea keek naar de twee mensen die hen mee wilden volgen."Het is beter als jullie daar even wachten."Ze wees naar de wachtkamer.De mensen deden wat van hen gevraagd werd."Zeg wat heeft die opeens?"vroeg Evi geïrriteerd.Bea keek op."Trek u niet aan meiske!""Ja,oké!Maar doet die nu zo?"antwoordde ze."Die vrouw"vertelde Bea"dat is zijn moeder."Evi keek haar aan."Ah zo!Maar dat is toch nog altijd geen rede om mijn patiënt af te pakken!""Je kent Hofkens toch"zei Bea die niet echt begreep waar Evi zo een drama over maakte."Zeg,Bea!"zei Evi toen."Normaal is het toch beter dat familieleden door een andere dokter worden behandeld?"Bea keek haar opnieuw aan."Waarom?Ge kunt toch wel begrijpen dat die zijn moeder wilt helpen.Wat zou gij doen?"Evi dacht na.Bea had hier misschien wel gelijk over maar toch."Dan kan die patiënt toch niet objectief behandeld worden?""Dat moet ge niet aan mij vragen"antwoordde Bea."Daarvoor is het niet nodig om zo te blijven doordrammen!""Goed dan!"antwoordde Evi,duidelijk dat ze geen zin had om het hierbij te laten maar als ze naar Luc zou stappen omdat Hofkens haar patiënt had afgepakt zou dat wel geen stom zijn."Is er nog een patiënt?"Bea gaf haar een dossier."Alstublieft,voor onderzoekskamer nummer 3"Evi pakte het dossier aan en liep naar de wachtruimte waar ook de vader van Hofkens en buurvrouw Hilda zaten.Maar daar lette ze niet op."Mevrouw Van den Broek?"Een vrouw met lang blond haar en mooi kleren stond op."Ik ben dokter Cauwberghs ,u mag met me meekomen."zei Evi vriendelijk."Assistentie?""Ja,Lies komt.""Oké!"

Hofkens was met Claire in de onderzoekskamer."En Steven,is het erg?"Hofkens keek haar aan."Je hebt geluk gehad,alleen een gebroken been.""Maar ik was zo duizelig daarstraks"antwoordde zijn moeder."Ja dat komt door de slag,he ma!" Ja,dan is het nog goed meegevallen!"zei Claire."Nog een geluk dat ge gekomen zijt want die andere dokter daar dat zag er toch ook maar een..."Hofkens lachte"Ja,ik heb het ook al gezegd!Wat dat Gijsbrecht hier allemaal aanneemt!Niks anders dan stagiairs!""Nog een geluk dat ik u heb he!"Hofkens keek naar Femke."Vincke,we gaan gipsen!"Femke liep naar de kast waar het materiaal in stond."Wat gaat ge doen,Vincke?""Ja,materiaal pakken om te gipsen"antwoordde Femke."Nee,gaat dat maar halen in de gipskamer!"antwoordde Hofkens onmiddellijk."Maar hier is toch nog en..."ze kon haar zin niet afmaken."Gipskamer heb ik gezegd!Of hoort ge niet goed,misschien!Weet je het nog ?Jullie volgen mijn bevelen op!"Zonder nog iets te zeggen vertrok Femke naar de gipskamer.Claire keek naar Hofkens die naast haar ging zitten."Amai zeg!""Ja,zo is dat hier he!Alles moet je zeggen!"antwoordde Hofkens"gaat het?"Claire knikte"ja alleen mijn been,he."Hofkens keek haar aan."En waar was onze pa dan?Weer op café?""Ja,je weet wel,bij de kaartclub"antwoordde Claire."Kaartclub"herhaalde Hofkens"dat geloof je toch zelf niet?"Claire haar ogen werden groot."Maar allez,Steven!Je dank toch niet dat hij daar gewoon gaat om te drinken!Nee,zo is mijne Pierre niet!""Dat weten we niet zeker,hoe zijt ge nu eigenlijk gevallen?""Van de trap,he"antwoordde Claire"ik was mijn gordijnen gaan halen,want Pierre was dat weer vergeten!En uitgegleden zeker!Een geluk dat ons Minoe er was om Hilda te gaan waarschuwen!""Zo dokter,we kunnen gipsen"zei Femke terwijl ze het materiaal op een klein tafeltje aan de kant zette."Dank u Vincke!"

"Gaat u maar zitten,mevrouw"zei Evi terwijl ze het dossier op de tafel legde."Wat is het probleem?"De vrouw die eigenlijk Lidy heette keek haar aan."Ik heb al twee dagen last van hoofdpijn!Niet te doen!Bij het minste geluid en licht word het erger!En soms dan zie ik zwarte vlekken voor mijn ogen!"vertelde ze.Evi keek haar aan"en die pijn is dat altijd de zelfde kant van het hoofd?"Lidy knikte voorzichtig."Ja,dokter.Het is toch niet te erg hoop ik!Want ik heb al pijnstillers genomen,en dan help niet.""We gaan eens kijken."Evi liep naar de vrouw"zeg Lies,wat vind jij ervan dat men al patiënten van mekaar afpakt?"Lies keek op"wat is dat nu voor een vraag?""Wel wat ik zeg"antwoordde Evi"dat er patiënten zomaar van elkaar worden afgepakt!""Dan heb je toch minder werk"zei Lies die het duidelijk anders bekeek dan Evi."Wat is er dan gebeurd?"vroeg ze toen."Hofkens pakt zomaar mijn patiënt af omdat het zijn moeder is"vertelde Evi"terwijl ik haar wel ben gaan ophalen 'met de ambulance!""Ja,dat is toch normaal dat hij graag zelf zijn moeder behandeld"antwoordde Lies.Evi luisterde niet meer."U heeft last van migraine,mevrouw"zei ze toen.Lidy keek haar verbaasd aan"migraine?""Ja,dat verklaart natuurlijk waarom u moeite heeft met licht en geluid.""En wat kan ik daar tegen doen?""Ik zal u Maltax voorschrijven"antwoordde Evi"en verder moet u vooral chocolade vermijden,dat kan een aanval uitlokken.""Bedankt dokter"Evi gaf haar het voorschrift en liep naar de deur die ze opendeed."Zo,tot ziens mevrouw Van den Broek""Dag dokter!""Zeg,Lies!Ga jij mee naar de balie voor haar sis-kaart?""Komt in orde"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.