Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Spoed » De waarheid?

Spoed

11 april 2013 - 13:05

3547

0

558



De waarheid?

Ellen komt te weten van wie het kind is en is daar niet zo blij mee.Zal Iris het verhaal van Ellen en Filip geloven en waarom doet Hofkens nu zo vaak de nacht op spoed?Gaat Pierre wel echt naar de kaartclub?

De moeder van Hofkens werd naar de nachtkamer gebracht en de dag op spoed zat er op,ten minste voor die dat de dagshift deden.



Mel en Hofkens zaten in de zetel."En Claire was van de trap gevallen?"zei Mel."Ja,en de kat had dat gezien".Mel keek hem aan"Zeg Steven?Zou je niet beter wat rustiger aandoen,nu Ambroza bevestigd heeft dat je terug hervallen bent?"probeerde ze voor de zoveelste keer."Maar schatje!Ik heb niks!Die Ambroza overdrijft gewoon!"antwoordde Hofkens onmiddellijk."Ja,dat zal wel"zei Mel"jij luistert ook nooit als iemand goede raad geeft!"Hofkens keek haar aan"dat is dan toch mijn probleem?""Ja,maar als er dan iets gebeurd kan ik er voor opdraaien!"antwoordde Mel terwijl ze opstond."Wat ga je doen?""Ik ga mijne flair lezen!"antwoordde ze.Dat ontbrak er nog aan!Hofkens pakte de afstandsbediening van de tv en begon te zappen,daar was weer niks op!Mel keek vanuit haar tijdschrift op."Niet zo hard,straks word Thabo wakker!"Hofkens zuchtte en zette het volume zachter."Je kunt hier ook niks,he!Ik ben weer een keer thuis,zenne!"Mel deed haar flair dicht."Ik kan er ook niks aandoen dat je van Gijsbrecht altijd de nacht moet doen,he!""Nee,maar de keren dat dat niet zo is zouden we iets leuks kunnen doen!"Mel keek hem aan."Je hebt gelijk,maar Thabo slaapt al.We kunnen hem toch niet alleen laten?En vergeet niet dat je morgen moet werken!""Kunnen we geen babysit bellen?""Een babysit?"herhaalde Mel"waar gaan we die vandaan halen?Je moet dat wel zeker een dag ervoor aanvragen."Mel stond op."Ik heb wel een idee"

Ellen zat in de zetel voor de tv een film te kijken.Het ging over een vrouw die vreemdging en bleek dat ze zwanger was van die andere man.De persoon met wie ze getrouwd was wist helemaal geen raad.Zo ging het bij haar ook wel een beetje.Ze had geen echte vriend omdat ze zo onbetrouwbaar was in dat soort dingen.Maar ze had wel alle collega's al gehad!Denk maar aan Bob.De relatie met hem en Britt was ook helemaal stukgelopen door haar.En nu deed ze hetzelfde met Filip en Iris.Nog een geluk dat Iris straks niet aan Gijsbrecht had verteld wat er werkelijk gebeurd was.Ze was zwanger,dat was zeker!Die test was positief!Maar van wie?Dat was de grote vraag.Bob kon het niet zijn want die had ze niet meer gesproken van voor het congres.Filip was het nu ook niet dat bleek uit de test.Nog collega's?Ja,Hofkens!Maar die was getrouwd 'met Mel en daar pakte haar trucjes niet bij!Opeens dacht ze eraan.Gijsbrecht!Ze zag het weer helemaal voor zich.Die avond op het congres toen gij vroeger vertrokken was uit het ziekenhuis van bij Iris.Bea was daar gebleven en zij had Gijsbrecht meegevraagd om iets te gaan drinken,beneden aan de bar.Hij had je gezegd omdat hij net meer wist hoe hij dit allemaal moest oplossen.En daar was hij dan blijven drinken.En voor ze het allebei wisten was het gebeurd.Ze was zwanger van Gijsbrecht!Nu was ze nog verder van huis!Hoe moest ze hem dit in godsnaam vertellen?

Mel kwam naar beneden.Ze had een zwarte jurk aan.Hofkens keek haar aan."En wat vind je?""Mooi,echt!"Mel lachte."Nu alleen nog wachten op onze babysit!"Ze ging naast Hofkens in de zetel zitten."Maar wie is dat nu?"vroeg hij."Dat zal je wel zien"antwoordde Mel geheimzinnig.Net op dat moment ging de bel.Mel liep naar de deur,Hofkens volgde haar.De deur ging open."Dag meiske!Dag Hofkens!"Hofkens keek met grote ogen naar wie er binnenkwam."Goossens!Ook goeie avond!"Bea lachte."Dat is een verrassing he!"Mel deed de deur weer dicht."Zo wij gaan vertrekken,Bea.Thabo slaap nu,maar jij gaat dat zeker goed doen!"Hofkens keek haar aan."Dan kunt ge toch nog moederke spelen!""Ja goed he!" Mel pakte haar handtas."Kom,Steven!We gaan!"Hofkens volgde haar naar de deur."Doet dat goed he Goossens!""Komt in orde Hofkens!"antwoordde Bea vriendelijk."Niet te hard"kwam Mel ertussen."Straks word Thabo wakker.""Ja,ik zal stil zijn,veel plezier samen he!"Hofkens keek haar aan"Goossens,alstublieft!""Ja,ja!Dag!"Mel en Hofkens deden de deur dicht."Waar zullen we eigenlijk heen gaan?"vroeg Mel toen"we gaan wel vertrekken maar naar waar?"Hofkens die naar de auto liep keek haar aan."Iets gaan drinken bij Harry's?""Oké!"antwoordde Mel"maar daar hebben we de auto toch niet voor nodig?We kunnen te voet gaan.""Ja hebt gelijk,schatje!Dan besparen we nog!"Mel en Hofkens vertrokken.

Op spoed waren Evi,Kathy,Femke en Filip naar een auto-ongeluk gestuurd.Filip zat met Femke in de mug.Kathy en Cauberhgs waren mee met de ambulance met Rudy.Filip keek naar Femke."Wat was er eigenlijk gebeurd?""Een auto-ongeluk onder de brug op de autosnelweg."antwoordde Vincke."Het is een vreemd verhaal hoor.Het had iets te maken met een achtervolging maar meer weet ik ook niet."Ze keek op van haar stuur naar Filip die naar buiten keek."Luister jij eigenlijk wel?"Filip keek haar aan."Zei je iets dan?Ik ben gewoon een beetje moe.""Had dat dan gezegd"antwoordde Femke "dan had ik wel iemand anders opgeroepen.""Ik moest de nachtshift doen van Gijsbrecht"vertelde Filip"als hij de lijst van behandelde patiënten in zijn handen krijgt zal hij niet lachen.""Je hebt gelijk"Filip keek naar de ambulance die voor hen reed met loeiende sirene."Hier is het"zei Femke terwijl ze de mug aan de kant van de weg parkeerde.Filip stapte uit en pakte de koffer.Ook Evi en Kathy waren al naar de plaats van het ongeluk gelopen.De auto's waren tegen elkaar gereden maar lang de achterkant.Kathy opende de deur van de groene auto en keek naar de bestuurder."Hallo,ik ben dr.Pieters,kunt u mij horen?"ze keek naar de vrouw die met haar ogen dicht in de zetel zat."Evi,halskraag en zuurstof!"Kathy pakte een lampje en keek in haar ogen.Ze was duidelijk buiten bewustzijn en had een zwakker pols.Maar verder viel het nog wel mee."Rudy,zij mag naar de ziekenwagen!"Evi opende de andere deur en bekeek de man die in de stoel zat."Wat is er gebeurd?"vroeg die toen hij haar zag."U heeft een ongeluk gehad"vertelde Evi"heeft u ergens pijn?"de man keek haar aan"mijn hand""we zullen eens kijken,is dat uw vrouw?"De man knikte voorzichtig"hoe gaat het met haar?""Vrij goed"Evi trok haar paarse handschoenen aan en bekeek de man zijn hand."Glas?"vroeg ze aan Kathy die voorbijkwam.Toen viel haar oog op de ruit die kapot was gegaan."We gaan u naar de ambulance brengen."Filip was ondertussen bezig met de twee mannen in de achterste auto.Die waren er veel erger aantoe.Alle twee buiten bewustzijn.Toen de eerste door Kathy naar de ziekenwagen werd gebracht deed de andere voorzichtig zijn ogen open.Ook Femke was eraan gekomen."Hoe gaat het hier?"Filip keek haar aan."Niet zo goed,deze is volgens mij in shock."Femke bekeek de man.Ze voelde zijn pols."Snelle pols,zwakke ademhaling en hij voelt klam aan.Filip zuurstof!"Toen de patiënt gestabiliseerd was brachten ze hem naar de ziekenwagen.Toen Femke dat wou doen keek ze vreemd op."Wat is er?"vroeg Filip die had gezien hoe ze keek.Femke bukte zich en hield een zwarte zak omhoog."Wat is dit?"vroeg ze aan Filip."Ik weet het niet,doe dat open,misschien hebben ze pillen genomen!"antwoordde dokter Driessen.Femke keek hem aan en opende toen de zak.Ze zag glinsterende dingen."Wat is het?"vroeg Filip.Femke pakte iets uit de zak."Een ketting?"zei ze verbaasd.Filip kwam naar haar toe gelopen."Geef eens hier!"Hij nam de zak aan en keek erin."Juwelen!""Maar hoe komen ze daaraan?"vroeg Femke.Filip keek haar aan"zouden die dat gestolen hebben?""En daarna zijn ze gevlucht"antwoordde Femke"en toen hebben de uitbaters de achtervolging ingezet"maakte Filip het verhaal af."Dan moeten we de politie inschakelen!"

Mel en Hofkens zaten in het café bij Harry en Sonja."Er komt toch nog veel volk"zei Mel opeens.Hofkens keek haar aan."Ik zei toch dat dit zou opbrengen?""En waar is Thabo nu?"vroeg Sonja die erbij was komen staan.""Thuis"antwoordde Hofkens"met de babysit!"Sonja lachte"babysit?""Bea,de baliebediende"vertelde Mel.Sonja keek haar aan."Zeg,die daar zit hier nu al van vijf uur!"ze wees naar iemand die achteraan aan een tafel zat."Maar dat is Van Poel!"zei Hofkens toen hij haar goed had bekeken."Wat doet die hier nu?"vroeg Mel zich hardop af."En alleen"zei Sonja.Ze keek naar Hofkens die begon te lachen."Wat?Dat is toch die dat daar achter de mannen loopt?""Zit die hier al zo lang?"vroeg Mel."Ja,van vijf uur.Die zit hier al de hele tijd rode wijn te drinken."Hofkens keek haar aan."Ik weet het niet maar het gaat niet goed met Van Poel.""Je zou voor minder"antwoordde Sonja.Ze keek naar Ellen die opstond.Van Poel liep de tafel voorbij en knikte gewoon toen ze Mel en Hofkens zag.Sonja keek nog eens naar Ellen die de wc's binnenging."Die zag er inderdaad niet vrolijk uit,maar ik verdien er wel aan!Moeten jullie nog iets hebben?"Mel keek naar Hofkens die knikte."Een glaasje rode wijn en een pint.""Komt eraan!"Hofkens keek Sonja na die met haar korte rok naar de toog liep.Mel had niks in de gaten.Hofkens stond op."Wat ga je doen?""Ik moet even naar het toilet"Hofkens liep door en kwam de toiletten binnen waar Ellen in de spiegel stond te kijken."Wat heb ik toch gedaan?"zei ze tegen zichzelf.Ze schrok toen ze de deur hoorde dichtvallen.Ellen draaide zich om en keek naar Hofkens die naar haar toekwam."Van Poel!""Dag Steven!"probeerde ze zo vrolijk mogelijk te zeggen.Het was even stil.Wat wilde hij nu van haar?Ellen keek nog eens in de spiegel en kreeg tranen in haar ogen."Alles oké?"vroeg Hofkens toen hij haar aankeek.Ellen zuchtte"Nee!Ik weet niet meer wat ik moet doen!Alles is verpest!En dat allemaal omdat ik zo stom ben geweest!"riep ze boos.Hofkens ging dichter bij haar staan.Hij zag zichzelf in de spiegel.Gekleurde haren en een bril met daarachter twee bruine ogen.Hij begreep eigenlijk niet dat Ellen zomaar iets begon te vertellen maar hij wist niet waarover het ging,het was misschien beter dat hij dat ook niet vroeg.Hij wilde namelijk niet worden zoals bemoei zieke Bea!Ellen keek hem aan."Wat moet ik toch doen?"zei ze terwijl ze begon te huilen.Hofkens wist niet echt wat hij moest doen,zo had hij Van Poel nog nooit gezien.""Ik ben zo stom geweest"begon Ellen"je hebt gelijk!Ik ben ziek!Ik moet me laten behandelen!Hoe moet ik dit nu gaan uitleggen!Door mijn schuld wilt Iris Filip niet meer zien!En nu,nu word het allen maar stommer!"vertelde ze tussen haar tranen door.Hofkens zei niks."Het is mijn fout!Ik wil dat kind helemaal niet!"riep Ellen boos.Kind?Waar had ze het nu over?Welk kind bedoelde ze nu?Was ze zwanger?Opeens zag Hofkens het beeld weer voor zich.Toen hij aan het flippen was ging hij met Staelens naar de koffiekamer om te wachten op Vanhandenhoven!"Heb je het al gehoord?""Wat?""Van Poel is in verwachting van Driessen!"Was het dan toch waar?Ellen begon nog harder te huilen."Ik ben zo dom!Ik wil dat kind niet!Ik weet niet eens hoe ik het moet vertellen!"Hofkens keek haar aan.Hij durfde het niet goed te vragen maar deed het uiteindelijk toch."Aan wie?""Aan Gijsbrecht!"antwoordde Ellen"ik ben zwanger van ons diensthoofd!"Hofkens zijn bruine ogen werden groot."Wat?"Ellen keek hem aan en kwam dichter bij."Van Gijsbrecht,ja!Op dat congres!Omdat ik Filip niet kon krijgen!"Ze kwam naar Hofkens en legde haar hoofd op zijn schouder en huilde verder."Help mij alstublieft!"Hofkens wist niet wat hij nu moest doen.Hij moest echt dringend naar het toilet,maar hij kon Ellen daar toch zomaar niet laten staan omdat hij dringend een plasje moest doen?Ellen deed een stap achteruit en keek in de spiegel waarna ze een papiertje pakte en daarmee over haar gezicht wreef."Ik weet het echt niet meer!"Hofkens begon met zijn voeten te trippelen."Sorry,ik moet nu echt....""Ja,ga maar"antwoordde Ellen.Ze keek hem nog eens aan.Ze probeerde naar hem te lachen hoewel ze daar helemaal niet voor in de stemmig was.Hofkens lachte terug en verdween toen achter de deur van de heren wc's.Ellen keek nog eens in de spiegel,gooide het papiertje in de vuilnisbak en liep terug naar binnen.


Femke keek naar Filip die zich op een stoel liet vallen.Ze kwam naast hem zitten."Ga jij nu maar naar huis,de anderen nemen het wel over."Filip keek haar aan."Denk je nu echt dat het over diefstal gaat?""Ik weet het niet,maar wat doet die zak vol juwelen dan in hun auto?"antwoordde Femke."Misschien is daar een andere verklaring voor"probeerde Filip."Ze hebben die zeker zomaar gekregen!""Nee,natuurlijk niet!"Femke keek hem aan."Ik vind dat we het aan Gijsbrecht moeten melden.""Ik ga mee"antwoordde Filip onmiddellijk.Femke schudde haar hoofd."Jij gaat naar huis,voor dat je nog een fout maakt.Als je moe bent kun je niet werken."

Hofkens wilde de deur weer opendoen.Hij wou het slot omdraaien maar dat lukte niet.Opnieuw probeerde hij het maar er kwam geen beweging in.Zeg dat het niet waar is!"Godver nonde shit!"Nu was het helemaal niet het moment!"Is daar iemand?"probeerde Hofkens"maar er kwam geen antwoord.Nu zat hij hier mooi!Straks zou er toch wel iemand komen zeker?Ondertussen in het café had Mel haar nog een glas wijn besteld.Harry kwam het haar brengen."Zeg,waar is de smurf nu?"vroeg Harry terwijl hij het glas op de tafel zette.Mel keek hem aan."Op het toilet""Nog altijd"kwam Sonja ertussen."Die komt zo wel terug"antwoordde Mel."Toch zeker dat hij niet bezig is met die...hoe heet ze ook al weer?""Van Poel!"antwoordde Melinda."Ja die!Je weet maar nooit!"Sonja ging naast haar zitten."Hoe gaat het nu met Thabo?""Heel goed!"Sonja lachte."Wat is er zo grappig?"vroeg Harry.Sonja keek hem aan."Ik moet opeens denken aan toen ik nog met Hofkens samen was!""Jij met Hofkens?"vroeg Mel verbaasd."Dat is het eerste wat ik daarvan hoor!""Maar dat is ook lang geleden hoor!"Mel stond op"ik ga eens kijken waar Hofkens blijft."Ze liep verder en deed de deur van de toiletten open.Toen ze binnen kwam zag ze Hofkens zijn schoenen onder de deur."Steven?"'Mel?""Waar blijf je nu?"vroeg ze toen."Die deur gaat niet meer open"klonk de stem van Hofkens."Hoezo?""Dat slot is kapot,Mel!""Oh!Ja probeer het nog eens"antwoordde Mel.Hofkens probeerde opnieuw het slot om te draaien maar dat ding zat gewoon vast!"Ja,dat gaat niet,he!"Mel zuchtte."Ik zal eens gaan zien wat Harry en Sonja kunnen doen,anders zullen we de slotenmaker moeten bellen."Slotenmaker?"herhaalde Hofkens"hoe lang gaat dat weer duren,zeg!Ik zou graag naar huis willen gaan,zenne!""Ja,Steven!"antwoordde Mel"ik weet het maar die deur is kapot.Ik kom zo terug,he!"Hofkens hoorde Mel die weer vertrok en de deur die weer dichtviel.Nu was al het volk natuurlijk weg!Hopelijk moesten ze geen slotenmaker bellen,wat dat ging weer niet vooruit gaan!Hij moest mogen wel om zeven uur op spoed zijn!Hij had de wc-bril omlaag gedaan en was gaan zitten.Maar de tijd ging niet voorbij.


Femke zat in het kantoor van Gijsbrecht.Luc keek haar aan."Dus jij denkt dat we de politie moeten inschakelen?""Ja,ze hadden die juwelen gewoon in hun auto liggen,een hele zak!Waar halen ze dat dan vandaan?""Het is inderdaad een vreemd verhaal"gaf Gijsbrecht toe"maar we kunnen nooit zeker zijn.Die juwelen kunnen toch ook van hun zijn,een erfenis of zo?"Femke knikte"maar waarom hebben die anderen dan de achtervolging ingezet?""Hoe is het dan volgens jou gegaan?"vroeg Luc toen."We werden dus opgeroepen voor een botsing op de autosnelweg."begon Femke"toen we daar aankwamen bleek dat twee auto tegen elkaar waren gebotst,maar het leek meer op een achtervolging.Toen vond ik die zak in de auto van de passagiers.Het kan toch goed zijn dat die mensen van de zaak de dieven hebben willen volgen?""Goed,ik ga de politie toch contacteren om te zien wat zij van dit verhaal vinden.Hoe is het nu met de patiënten?"Femke stond op"buiten levensgevaar.Ze zijn er eigenlijk niet zo erg aan toe als je zou verwachten.Alleen de bestuurder,een vrouw.Die is nog steeds buiten bewustzijn.Als ze wakker word gaan ze naar radiologie om te kijken of ze breuken heeft.""Goed,ga jij maar terug aan het werk.""Dag dokter!"


Mel en Hofkens gingen vertrekken.Ze gingen terug naar huis.Mel deed haar jas aan en pakte haar handtas."Ik ga betalen,ga jij maar al naar buiten"zei Hofkens die ook zijn zwarte jas aandeed."Ja,ik wacht buiten."Hofkens wachtte tot de deur dicht was en ging toen naar de toog waar Sonja stond.Hij betaalde het geld meer toen hij wou doorgaan riep ze hem terug."Steven?""Is er nog iets?"Sonja keek achter zich om te zien of Harry wel echt weg was."Ik zou je iets willen vragen."Hofkens kwam weer dichterbij."Omdat wij mee zijn gaan golfen,die keer met Dr.De Mayer en'zijn vrouw'zou ik je willen vragen of je gaan zin had om mee te gaan,naar de cinema morgen avond om acht uur."Hofkens keek haar aan."Met Harry?"Sonja begon te lachen."Nee,natuurlijk niet!Met mij!Jij en ik?""Goed,ik zal er zijn."antwoordde Hofkens."Ja,ik vond dat we toch iets terug mochten doen"zei Sonja."Ja,inderdaad.Maar ik moet nu gaan want....euh....Mel wacht buiten.""Ja,tot morgenavond!"Hofkens keek haar nog een laatste keer na en deed toen de deur achter zich dicht.Mel keek hem aan."Het is koud geworden!We waren toch beter met de auto gegaan!""Allez schat!Dat is toch niet nodig,we moeten maar tien minuten stappen."antwoordde Hofkens onmiddellijk."Warm is het toch niet,ze!"Hofkens keek haar aan."Ga jij morgenavond iets speciaal doen?""Nee,waarom?""Gijsbrecht heeft gezegd dat ik morgen de late shift moet doen.Hij zegt dat het altijd dezelfde zijn!""Ja,doe dat dan maar"antwoordde Mel"ik ga eens iets leuks doen met een vriendin,Bianca.Ken je die nog?Van de huis in de Ardennen?""Is dat die dat u daar toen de sleutel heeft gegeven?""Ja,ik heb ze al lang niet meer gezien"vertelde Melinda"ik denk zelfs dat ze dat huis verkocht heeft.""Oh dat is nu spijtig!""Waarom?""Konden we nog gratis naar de Ardennen!""Zeg Steven!Je bent toch dokter!We kunnen ons wel iets meer permitteren,he!""We kunnen dat geld goed gebruiken."


De rest van de nacht verliep normaal.Morgen zou op spoed de politie onderzoek doen naar de diefstal van juwlelen.Dat zou pas kunnen als de patiënten hun toestand stabiel is.Mel had ook helemaal niks in de gaten dat Hofkens morgen niet echt op spoed was.Ellen had een veel groter probleem.Ze had geen idee wat ze nu moest doen.En waarom had ze dat toch aan Hofkens verteld?Was hij eigenlijk wel te vertrouwen?Ook bij Iris en Filip ging het niet goed.Iris wist nog steeds niet of ze het verhaal moest geloven.En Filip begint nu toch wel te twijfelen of hij nog wel bij Iris past.


De volgende dag was iedereen terug aan het werk op spoed.Iedereen nu ook weer niet.Ellen had haar vandaag nog niet laten zien.Voor de meesten was dat vreemd maar Hofkens en Filip wisten wel beter.Het was natuurlijk niet de bedoeling dat ze dit gingen door vertellen.Dat was meer de taak van Goossens.

Iris kwam de koffiekamer binnen en liep onmiddellijk naar de kastjes waar ze zich wou omkleden."Goede morgen!"klonk het opeens.Iris draaide zich om en zag Filip."Goede morgen."antwoordde ze simpel.Daarna deed ze gewoon verder waar ze mee bezig was.Ze opende haar locker en legde haar handtas erin.Filip bekeek haar.Was ze nu nog steeds zo kwaad?Iris liep naar de spiegel en haalde de speld uit haar haar.Filip kwam dichterbij."Ben je nu nog steeds boos?Je weet nu toch dat ik er niets mee te maken heb?"Iris deed alsof ze het niet hoorde en maakte een staart in haar bruine haar waarna ze de speld er opnieuw inklikte.Ze liep weer naar haar locker waar'Iris Van de Vijver'opstond en haalde haar blauwe kleren eruit."Ik zou me graag willen omkleden."Filip keek haar met grote ogen aan."Wil je nu zeggen dat ik moet vertrekken?""Nee,dat je hier gaat toekijken terwijl ik me omkleed!"antwoordde ze geïrriteerd.Filip vertrok zonder nog iets te zeggen.Iris zuchtte.Het was nu ook niet de bedoeling van hem zo maar weg te sturen.Maar ze wist nog steeds niet wat ze ervan moest denken.Ze trok haar kleren aan en ging toen naar het andere gedeelte van de koffiekamer."Koffie?"vroeg ze terwijl ze een tas pakte."Nee,dank je.Ik moet maar terug naar mijn patiënten."antwoordde Filip.Iris keek toen toen hij de deur opende naar buiten ging en de deur weer achter zich dicht deed.Ze had gewoon verkeerd gereageerd daarnet!Het was ook niet haar bedoeling geweest om hem weg te sturen.

Twee mannen stonden voor de balie.Bea keek hen vriendelijk aan."Wat kan ik voor jullie doen?""Wij zijn de politie"antwoordde een van de mannen."Politie?"herhaalde Bea verbaasd."Ja,wij zijn hier om een paar patiënten te ondervragen.""Oké,heeft u een naam?""Sorry,wij hebben ons nog niet voorgesteld.Inspecteur Snoeck en inspecteur De Smet."Bea lachte."Een naam van de patiënt!""Ja,zeker.Rosalie en Fabian."Bea keek op haar dossier."Rosalie en Fabian Ruitenburg?""Ja.""Oké,kamer 106.""Dank u."

Hofkens en Evi zaten in de koffiekamer."Ja,sorry dat ik gisteren zo reageerde."zei Evi opeens.Hofkens keek haar aan."Gisteren?""Ja,over je moeder,dat jij mijn patiënt had afgepakt.""Dat is niks.""Bedankt,maar ik begrijp nu wel waarom...."Hofkens liet haar niet uitspreken."Het is beter dat we het daar niet meer over hebben.""Ja,inderdaad."antwoordde Evi"ik vraag mij af hoe dat is afgelopen met die twee dieven!""Dieven?"Evi keek hem aan."Gisteren nacht,werden we opgeroepen voor een auto-ongeval.We denken dat die iets hebben gestolen bij de juwelier.Die zijn de dieven dan achterna gegaan.""Het is hier wel altijd iets de laatste tijd.""Ja zeg dat wel!"zei Evi"heb jij Ellen eigenlijk al gezien?"Hofkens keek haar aan."Van Poel?Die is niet in haar normale doen.""Nee,ik weet het.Ik heb het ook al gemerkt.Wat zou er zijn?"Hofkens keek haar geheimzinnig aan.Evi haar ogen werden groot."Weet jij soms meer?""Ik?""Ja!""Ellen is in verwachting."antwoordde Hofkens."Dat meen je niet!""Ja,ja toch wel!"Evi keek hem serieus aan."Maar waarom is ze daar dan niet blij mee?""Ze is niet blij met de vader."zei Hofkens toen."De vader?Wat toch niet van Filip zeker!Die is toch met Iris!""Nee,dat dacht ze eerst."Evi dacht na."Komaan zeg het!"Hofkens stond op."Dat ga ik nu eens niet aan uwe neus hangen,ze!""Komaan!"antwoordde Evi"je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt!""Ik zeg niks!Anders word ik nog zoals Goossens!"Hofkens wou de deur opendoen maar dat gebeurde ook aan de andere kant.Hij deed een stap achteruit en zag toen iemand binnenkomen.Een dokter met zwart haar en blauwe ogen die hij nog nooit had gezien.Hofkens bleef hem nakijken en ook Evi bleef kijken."Hoe is dat nu toch mogelijk!"zei Hofkens toen"weer een stagiair!Het kan weer niet op!Ze moeten niet gaan denken dat ik weer voor stagemeester ga spelen!"De dokters kwam naar hem toe."Ik ben geen stagiair."Hofkens keek hem verbaasd aan."Wat doe jij hier dan?""Ik ben Dr.Peter Paul,ik kom hier werken!Aangenaam!"De man stak zijn hand uit naar Hofkens.Steven schudde hem de hand."Ik ben Dr.Hofkens!Welkom op spoed!""Dank u!Het gaat er hier heel anders aan dan in Nederland."antwoordde Peter Paul."Jij komt uit Nederland?""Ja,ik heb daar op de spoedafdeling gewerkt.Maar Dr,Ivette is teruggekomen en dan waren we met te veel."Evi was ook al opgestaan."Hallo,ik ben Dr.Cauwerghs.""Aangenaam,Dr.Cauwberghs!"Evi lachte."Je mag Evi zeggen hoor!"Hofkens bekeek de twee eens."Niet beginnen he Cauwbeghs!Van Poel gaat haar kans missen!"Evi deed alsof ze het niet hoorde en lachte vriendelijk naar de nieuwe dokter."Het zal allemaal wel nieuw voor je zijn hier.Zal ik je even een rondleiding geven?""Graag!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.