Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » He loves me?|| Harry Styles [AFGEROND] » Hoofdstuk 1~Sharon Wodner

He loves me?|| Harry Styles [AFGEROND]

13 april 2013 - 16:03

952

6

965



Hoofdstuk 1~Sharon Wodner

enjoy the first chapter, my lovely three readers xoxo

Langzaam open ik mijn ogen. Mijn moeder bonkt op de deur en roept me.
‘Sharon! Opstaan meid! Je moet naar school!’ Ik kreun als ze het woord school zegt.
Ik haat het daar. Ik wordt buitengesloten en gepest. Ik heb maar één vriend, maar hij is er bijna nooit. Hij moet veel optreden met zijn band. Conclusie, ik ben alleen en buiten gesloten.
‘Sharon?! Opstaan meid!’ m’n moeder bonkt weer op de deur.
‘Jaja mam! Ik kom al!’ Ik hoor mijn moeder weglopen en spring uit bed.
Snel trek ik een joggingbroek aan, dan loop ik m’n kamer uit, richting de keuken.
Ik schuif naast mijn zusje aan de tafel. ‘Hey sis.’ ik wrijf door haar haren.
Ze kijkt op van haar eten en geeft me een glimlach. ‘Sharon!’ roept ze blij.
Awwh, mijn zusje is zoo lief. Ze is acht en klein, net 1.50 en heeft blauwe ogen. Haar haren zijn blond en stijl. Ik ben dol op haar. Ook al zijn we complete tegenpolen.
Zij is redelijk populair en heeft vele vriendinnen, ze houdt van jurkjes en rokjes en dat soort spullen.
Ze kan totaal niet zingen of tekenen en kan haar aandacht niet bij een boek houden.
Ik daarin tegen kan heel goed zingen en tekenen en kan me uren verstoppen met een boek.
Ik ben niet populair en heb maar één echt vriend die bijna nooit op school is.
Spijkerbroeken, hoodies en gympen zijn mijn favoriete kledingstukken.
Het is dus een groot raadsel hoe wij zo goed met elkaar kunnen opschieten.
‘Ook goeiemorgen.’ Zegt mijn vader. Ik grijns. ‘Goeiemorgen paps.’ Dan val ik m’n ontbijt aan.

Ik sta besluiteloos voor mijn kast. Wat zal ik aandoen?
Zal ik gaan voor een jurkje, om te laten zien dat ik er wel bij hoor?
Ik schud mijn hoofd. Ze accepteren me toch niet. Ik pak een simpele spijkerbroek en een zwarte hoodie uit de kast en trek ze aan. Dan loop ik de woonkamer weer in. Ik werp een blik op de klok en zie dat het tijd is om te gaan. Mijn ouders zijn al weg. Die vertrekken meestal na het ontbijt.
Ik breng mijn zusje naar school en ga dan zelf ook naar school.
‘Laurissa! Kom je? Het is tijd!’ roep ik. Mijn zusje komt aangerend.
Vandaag heeft ze een simpel zuurstokken roze jurkje aan. Haar haren zitten in een knot.
Ze springt in mijn armen. ‘Ga je me weer brengen?’ Ik glimlach.
‘Ik breng je toch altijd?’ ze knikt en laat zich uit mijn armen vallen.
‘Laten we gaan. Ik kan niet wachten om Annemieke en Sara en Jasmine en Jasmina en Marianne weer te zien.’
Ze loopt naar de deur en trekt haar schoentjes aan. Ik loop achter haar aan en schiet in mijn zwarte gympen. Dan help ik m’n zusje in haar jas, trek ik mijn eigen jas aan en lopen we naar buiten.
Haar handje glipt in die van mij. ‘Wat ga je vandaag doen, Sharon?’ vraagt ze terwijl ze naast me voort huppelt. Ik denk na. ‘Ik heb vandaag maar vier uurtjes les, dus ik kom jou vanmiddag ophalen.’
Haar gezichtje glundert. ‘Echt?!’ Ik knik.
‘Tuurlijk! Ik vind het leuk om je op te halen.’ Ze glimlacht. ‘Je bent aardig.’
Zachtjes gniffel ik. ‘Weet ik toch.’
Ondertussen zijn we bij haar school aangekomen. Ik loop met haar naar binnen en blijf daar totdat ze veilig in de klas zit. Snel zwaai ik nog even naar haar, dan loop ik de school weer uit.
De angst overspoelt me als ik naar Talks4you loop. Ik hoop heel erg dat mijn vriend er is, dan wordt ik namelijk niet gepest. Als hij er niet is… Ik slik, dan word dit weer een dag vol gepest en hatelijke opmerkingen.
Ik loop het schoolplein op en kijk snel rond. Ik zie een bekend blond koppie en glimlach opgelucht.
Geen gepest vandaag. Snel steek ik het schoolplein over dan sta ik bij mijn vriend. ‘Hmhm.’ Hij draait zich om en z’n ogen glinsteren. ‘Sharon hee!’ roept hij blij.
Hij geeft me een dikke knuffel. ‘Hee Niall. Hoe was de tour?’ vraag ik geïnteresseerd. Hij glimlacht. ‘De tour was geweldig! We hebben zo veel lol gehad.’ Ik grijns. Zijn enthousiasme is zo aanstekelijk! Samen lopen we naar binnen.
Hij babbelt vrolijk verder en ik luister aandachtig. Ik heb niet zoveel met de band, vooral omdat mijn beste vriend erin zit, maar zoals hij ze beschrijft klinken ze allemaal wel aardig.
‘Wacht even, Niall. Ik moet even m’n boeken pakken.’ Ik schud mijn zwarte rugzak van mijn schouder en pak mijn portemonnee eruit. Ik pak mijn sleuteltje en open de deur. Snel pak ik mijn Wiskunde en geschiedenis.
Jehg, kutvakken. Gelukkig ben ik er bijna vanaf. Niall staat geduldig te wachten totdat ik klaar ben. ‘Klaar?’ vraagt hij met glinsterende ogen. Ik knik en we lopen verder. Hij kletst alweer honderduit over de tour en ik luister aandachtig.
Dan zijn we bij mijn lokaal. Niall en ik lopen naar binnen en gaan op onze vaste plek zitten.
Achterin bij het raam. De meiden kijken me na en ik huiver. Ik ben zo blij dat Niall vandaag op school is. Snel laat ik me op de stoel bij het raam zakken en Niall pruilt. ‘Daar wilde ik gaan zitten.’
Ik steek m’n tong naar hem uit. ‘Pech gehad Niall. Ik zit hier nu.’
Hij glimlacht. ‘Vooruit dan maar. Omdat jij het bent.’
Ik begin te blozen. ‘Niall, hier hebben we het over gehad.’
Hij grijnst. ‘Maak je geen zorgen. Ik heb al iemand.’
Mijn ogen worden groot. ‘Niall Horan, jij hebt iemand en je vertelt het me niet?! Ik voel me heel erg beledigt nu.’ Ik keer mijn hoofd van hem af en hef verontwaardigd mijn kin.
Ik hoor hem lachen, maar kijk hem niet aan. ‘Ahh Sharon toe.’
Ik kijk hem weer aan en geef hem een knipoog. ‘Geintje.’ Hij lacht. ‘Wist ik toch.’
Dan schraapt meneer Vernar zijn keel en begint de les.


Reacties:

1 2

ILOVENIALLX zei op 1 sep 2013 - 15:45:
I love this story! Melding?


Team1D
Team1D zei op 10 juli 2013 - 12:26:
Die meisjes willen knokkken he ! Kom dan fittie doen kom dan KOM DAN breek je tanden eruit <3


IloveZayn
IloveZayn zei op 21 mei 2013 - 17:26:
Super leuk geschreven!
Melding ??
xoxo


lilovelou
lilovelou zei op 14 april 2013 - 0:46:
Awww! Echt super cute! K ben benieuwd..
XOXO


Malikaa
Malikaa zei op 13 april 2013 - 17:44:
Awwwhhh zooo cute <3
waarom pesten ze haar eigenlijk??
Snel verder!! Love this story
xXx