Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Spoed » Personages

Spoed

29 april 2013 - 16:49

2198

0

2366



Personages

Omdat er toch wel veel verschillende personages in het verhaal voorkomen hier even een overzicht en beschrijving.

SpOed personages

Omdat er in het verhaal nogal veel verschillende personages voorkomen hier even een overzicht.

Dr.Luc Gijsbrecht : diensthoofd van de spoedafdeling en medisch directeur is getrouwd met Marijke Willems diensthoofd van pediatrie.Luc heeft een zoon Tom die verhuist is naar Engeland en hem regelmatig komt bezoeken.
Familie:
Marijke Willems
Tom Gijsbrecht

Dr.Kathy Pieters : had vroeger een relatie met Australiër Brian die hiv-positief was.Hierdoor word ook Kathy besmet met het hiv-virus.Later ontmoet ze Brian weer maar ze wil niks meer met hem te maken hebben.Daarna ontdekt Kathy dat ze wel zwanger is van hem.Maar ze wil geen kind van Brian.Later wil ze het kind toch en krijgt haar zoon de naam Nicolas.Kathy heeft een tante : Kitty en een nicht Karen die een zoon heeft : Thomas.Pieters erft van Brian een huis in de Provence.Lies is haar beste vriendin.
Familie:
Brian
Thomas,Kitty,Karen ,Nicolas

Dr.Steven Hofkens : Hij kwam voor het eerst op spoed als vervanger van Kathy.Daarna is hij op de spoedafdeling blijven werken maar het word voor de collega's al snel duidelijk dat Hofkens niet van de gemakkelijkste is.Hij kan daarom ook heel irritant doen.Hofkens is later getrouwd met verpleegster Mel(inda) De Cock.Als na onderzoek blijkt dat ze geen kinderen kunnen krijgen besluiten ze er een te adopteren.Maar de adoptie uit Tanzania verloopt niet zoals verwacht in is telkens uitgesteld.Hun zoon Thabo arriveert in kritieke toestand in België als blijkt dat hij een nierziekte heeft.Dat was de oorzaak van het drinkwater in Afrika en Thabo word weer helemaal beter.Maar dan gaat Hofkens veel meer om met Sonja,de vrouw van Harry zijn oude studie genoot.Harry en Sonja hebben een café genaamd Harry's.
Familie:
Mel(inda) De Cock,Thabo Hofkens
Pierre en Claire Hofkens

Mel(inda) De Cock : verpleegster in het AZ.Ze is de vrouw van Hofkens en samen hebben ze een adoptiekind uit Tanzania : Thabo.Mel heeft een goede vriendin die ze regelmatig ziet.Bianca heeft een chalet in de Ardennen.Daar gaan ze ook regelmatig op vakantie omdat Hofkens niet veel geld wilt uitgeven.
Familie:
Steven Hofkens
Thabo Hofkens
Jean en Ann De Cock

Dr.Ellen Van Poel : Ellen was stagiair op de spoedafdeling.Hofkens was haar stagemeester en dat was ook niet alles.Steven geeft Ellen uiteindelijk een slecht stagerapport omdat hij vind dat haar gedrag niet op een spoedafdeling past.Luc Gijsbrecht zorgt ervoor dat ze mag blijven.Ellen flirt met alle collega's en zo zorgt ze ervoor dat sommige relaties stuklopen.Zoals ook het geval met Britt en Bob.Maar nu gaat het ook mis tussen Iris en Filip.De grote schuldige is Ellen Van Poel!Later als ze zwanger is en niet weet wie de vader is weet Ellen helemaal niet wat ze moet doen.Zeker niet als blijkt dat haar diensthoofd misschien de vader is...
Familie:
Bob Verly

Lies Weemaes : Werkt als verpleegster in het AZ.Ze is de beste vriendin van Kathy.Weemaes had vroeger een relatie met Dr.Ben De Man.Later bleek dat Ben toen al een ander had.Nadat Ben stierf aan de Chinese griep ontdekt Lies dat ze zwanger is van hem.Ze denkt erover om abortus te laten doen en ze wil dat Kathy haar daarbij helpt.Pieters is daar in het begin niet mee akkoord.Mel weet haar te overhalen om het kind toch te houden.Lies bevalt van een zoon : baby Ben.
Familie:
Ben De Man
Ben De Man junior (baby Ben)

Dr.Filip Driessen : Heeft ook een medisch programma : Mag dat,Dokter? waarin hij de mensen informatie geeft over hun ziekte of aandoening.Heeft een relatie met Dr.Iris Van De Vijver.Maar Ellen steekt daar een stokje voor.Daardoor begint Filip te twijfelen tussen Iris en Van Poel.Als Bea dit te weten komt zegt ze dat hij moet kiezen : Ellen of Iris!Filip kiest uiteindelijk voor Iris maar als ze weer in Antwerpen zijn komt Ellen hem vertellen dat ze misschien zwanger is van hem!Filip flipt helemaal en gaat en DNA test doen.Hij komt te weten dat het kind niet van hem is.Maar Iris denk daar anders over.Filip en Ellen proberen haar ervan te overtuigen dat het niet waar is...
Familie:Iris Van De Vijver

Dr.Iris Van De Vijver : Werkte in Afrika voor artsen zonder grenzen samen met haar broer Ivan Van De Vijver.Toen ze ontdekte dat Ivan andere dingen dan hun werk deed is ze teruggekeerd.De collega's vinden het vreemd dat ze niks wil vertellen over waarom ze terug uit Afrika is gekomen.Heeft een relatie met Filip maar die loopt niet zo goed als ze ziet dat Ellen vaak bij Dr.Driessen is.Ellen en Iris zijn ook niet de beste vriendinnen.Iris is jaloers op Van Poel,ze word helemaal gek als ze te horen krijgt van Anne Sophie dat Ellen zwanger is van Filip.Alle twee ontkennen ze het verhaal.Maar wat moet Iris geloven?Iris heeft ook een zus,Roos Van De Vijver.Roos in samen met Marc en heeft een zoon Tim.
Familie:
Filip Driessen
Roos Van De Vijver
Marc,Tim

Anne Sophie de Mayer : Verpleegster op de spoedgevallen.Ze geeft niet echt zoveel medische kennis omdat ze aan die job geraakt is door haar vader,Dr.de Mayer die in de raad van bestuur zit.Daarnaast luistert ze graag naar de roddels die over haar collega's worden vertelt.Als ze niet aan het werk is gaat ze graag naar feestjes die duren tot in de vroege uren.Ze had vroeger een korte relatie met Sam Vermoessen,verpleger op de dienst.Toen ze onverwacht zwanger was van hem wist ze niet wat te doen.Ze had besloten om abortus te doen en daar had ze flink spijt van.Omdat ze die beslissing had gemaakt is Sam zomaar vertrokken omdat het hun kind was en dat ze daar niet alleen over te beslissen had.
Familie:
Sam Vermoessen
Gerrit De Mayer

Karel Staelens : Ambulancier van het AZ.Heeft een relatie met Frie en heeft twee kinderen van zijn twee vorige huwelijken.Hij is twee keer gescheiden en zijn ex had recht op de kinderen waardoor Karel ze maar weinig kon zien.Toen zijn ex was omgekomen in een auto ongeluk kreeg hij het recht op zijn kinderen Ellen en Nathan.Daarna is hij opnieuw getrouwd met poetsvrouw Frie.Hij en Hofkens maken vaak ruzie maar wat de meesten niet weten is dat het allemaal maar toneel is.De twee kennen elkaar al van op school en houden ervan de mensen voor de gek te houden.Karel heeft ook nog een neef Geert Staelens.Later trouwt Geert met baliebediende Bea.
Familie:
Twee exen
Ellen en Nathan Staelens
Frie Van Asse
Geert Staelens

Bea Goossens : Baliebediende op de spoedafdeling.Bea is ook verpleegster maar kan dit werk niet meer doen omdat ze last heeft van haar rug.Ze word ook wel bemoei ziek Bea genoemd omdat ze zich overal mee bemoeit.Ze verspreid dan ook roddels over de collega's.Goossens word regelmatig ingeroepen als babysit voor Thabo.Tot die tijd had ze nog nooit een man gehad waardoor er enkele van de collega's dachten dat ze op vrouwen viel.Als Bea een blind date had viel deze helemaal in het water door Karel en Hofkens.Ze is getrouwd met Geert,de neef van Karel die vaak weg is omdat hij als piloot werkt.Op een dag worden Wim en Filip naar een auto ongeluk gestuurd.Blijkt dat de man die in de brand was omgekomen haar echtgenoot was die haar al jaren bedroog met een collega.
Familie:
Geert Staelens
William


Femke Vincke : Verpleegster en ambulancier.Ze rijd dan ook met de mug.Nu Vincke al even op de spoedafdeling werkt beginnen de anderen zich toch af te vragen wie haar echtgenoot is.Op het feest van Bea omdat ze vijfentwintig jaar in dienst is word het geheim eindelijk onthuld.Blijkt dan dat Femke op vrouwen valt en getrouwd is met de pianolerares van Sam.

Dr. Evi Cauwbeghs : De stagiair -dokter die een vaste job in het ziekenhuis kreeg.Ze wou een relatie met Wim Michiels,hoofdverpleger.Maar die heeft nog een vrouw Sandra en twee kinderen die hij niet wil achterlaten.Evi had op dat moment al een vreemd waarmee ze het speciaal heeft uitgemaakt op bij Wim te zijn.Als Michiels afscheid neemt van de spoedafdeling komt er na een tijdje een nieuwe dokter.Peter Paul.Evi ziet meteen haar kans maar ook daar is dat niet zo simpel...
Familie:
Wim Michiels

Dr. Peter Paul Stekelenburgh : De nieuwe dokter in het AZ.Hij werkte eerst op de spoedafdeling in Nederland.Maar toen Dr.Ivette was teruggekomen moest er iemand vertrekken.Peter Paul kwam dus in Antwerpen werken nadat hij is verhuist naar een appartement met zijn vriendin Anneke.Evi heeft een oogje op hem maar hij heeft wel nog Anneke...Stekelenburgh verbaasd al vanaf de eerste dag nadat hij een vreemde diagnose stelt die zelfs Dokter Steven Hofkens niet kan vinden...
Familie:
Anneke Maas

Anneke Maas : De vriendin van Peter Paul.Ze woonde eerst in Nederland en was daar kinderarts en zangeres.Haar talent hebben ze in Antwerpen nog niet ontdekt maar ze heeft daar al een praktijk.Zij en Peter Paul hebben al veel reizen gemaakt en ze houd ervan om die foto's aan iedereen te laten zien.Hoewel ze dokter is,is ze toch niet erg slim.
Familie:
Peter Paul Stekelenburgh


Dr.Erik Ambroza : Werkt op het derde verdiep in het ziekenhuis.Hij kan inspringen als het op spoed te druk word maar is ook dokter voor de urgentieartsen zelf.Dat doet hij samen met collega Vanhandenhoven.Hij is heel vriendelijk tegen zijn patiënten maar kan wel streng zijn als de patiënt irritant doen.Ambroza heeft ook een broer Orlando die later pas in de kliniek komt werken.Hij heeft geen vrouw meer want die heeft hem verlaten omdat hij nog niet klaar was voor kinderen.


Dr.Vanhandenhoven : Hij werkt ook op het derde verdiep en doet voornamelijk onderzoeken bij de artsen van de spoed.Soms ontvangt hij ook patiënten en net als Ambroza springt hij in als het te druk word.Vanhandenhoven heeft ook het onderzoek gedaan voor adoptie bij Hofkens.

Claire : De moeder van Hofkens.Is getrouwd met Pierre en heeft een zwart met witte kat : Minoe.


Pierre Hofkens : De vader van Steven.Hij is getrouwd met Claire.Hij gaat regelmatig met zijn vrienden kaarten in het café.Claire vermoed dat er meer achter zit.


Ann : De moeder Van Mel(inda).Ze profiteert ervan dat haar dochter verpleegster is.Ze is getrouwd met Jean.


Jean De Cock : De vader van Mel(inda).Is getrouwd met Ann.

Hilda : De buurvrouw van Pierre en Claire.


Bob Verly : Hoofdverpleger op spoed.Hij was vroeger getrouwd met Babs.Toen Dufour in Rome was voor haar opleiding is ze verongelukt.Daarna is Bob getrouw met Britt de Poorter.Britt was zwanger en Bob bedroog haar met Ellen.Als hij daarna terug naar Britt gaat om te vragen hoe het met hun kind gaat wil ze dat niet vertellen.Bob mag zijn kind niet meer zien.Daarna ontdekt hij ook dat Ellen hem alleen maar gebruikt heeft.Soms laat hij zich toch nog vangen door Van Poel.
Familie:
Barbara Dufour (Babs)
Britt de Poorter
Ellen Van Poel

Bijpersonages :


Riet Van Santen : Werkt in het café kort bij de plaats van het congres.Ze is vooral uit op de mannen die haar een bezoekje brengen en spreekt dan vooral over haar 'klanten'.In het begin -wanner Karel en Hofkens haar voor het eerst zien-lijkt het erop dat ze niet echt vriendelijk is maar meer bezig is met haar klanten te verleiden.Later als Hofkens met spoed naar het ziekenhuis word gebracht laat Riet zich van een andere kant zien.Ze lijkt nu veel liever te zijn.Als Hofkens geheugenverlies heeft beweerd hij dat Riet zijn vrouw is en dat hij Mel en Thabo niet kent.Als Riet merkt dat het helemaal verkeerd gaat vertrekt ze zonder nog iets van zich te laten horen.


Dr.Roos Van Santen : Werkt in het ziekenhuis dicht bij het congres.Ze is geen familie van Riet hoewel dat wel zo lijkt maar ze hebben gewoon dezelfde familienaam.Roos is een hele goede dokter maar dan moeten de patiënten niet het onmogelijke vragen.Ze wil hen enkel behandelen als ze 'echt ziek zijn'.


Dr.Noortje Brink : Is een collega van Roos.Noortje is eigenlijk nog in opleiding maar werkt toch al in het ziekenhuis.Ze stelde de diagnose bij Iris.Noortje is heel vriendelijk en bezorgd over haar patiënten.

Dr.Pieter Bouten : Spoedarts in het ziekenhuis samen met Roos en Noortje.Hij is ook nog maar een stagiair en heeft normaal nog begeleiding nodig maar er waren niet genoeg dokters beschikbaar.Bouten komt Hofkens ophalen met de ambulance als die uit het raam gevallen is.Het word al snel duidelijk dat Bouten niet van de beste is.Op medisch vlak lijkt het nog wel mee te vallen maar de manier waarmee hij omgaat met zijn patiënten is niet echt om over naar huis te schrijven.Volgens Hofkens toch.

Rita : Verpleegster in het ziekenhuis waar ook Bouten enz. werken.Ze heeft helemaal niet veel geduld en is dan ook niet vriendelijk tegenover haar patiënten.Erger nog,ze negeert de oproepen soms volledig als die haar niet aanstaan en dat kan soms gevolgen hebben....

Cynthia : Hoofdverpleegster,collega van Rita.Zij is wel heel vriendelijk en bezorgd en doet er alles aan om haar patiënten tevreden te stellen.Het lijkt alsof ze nooit boos is,maar als ze ontdekt hoe Rita de patiënten behandeld besluit ze een woordje met de directrice te praten...

Thomas Smith : De nieuwe vriend van Anneke,de vriendin van Peter Paul.In het begin is er niet zoveel van hem bekend maar dan word duidelijk dat hij samen met zijn 'foute vrienden''meedoet aan bepaalde uitdagingen.Hij werkt bij de juwelier Choice samen met zijn Lidy Smith.Later komen ook zijn vrienden in het verhaal voorteven Goegebeur,Begijn Le Bleu en Jeron Dewulf.
Familie :
Anneke Maes
Lidy Smith

Verder zijn er natuurlijk ook nog patiënten,die hebben geen beschrijving tenzij ze meerdere keren in het verhaal terugkeren.Er word dan ook nog gesproken over sommige mensen (beschrijvingen).Het is nog niet zeker of deze ooit in het verhaal zullen voorkomen.Zo ja dan volgt ook een beschrijving.Nu gewoon een lijst van namen die vermeld staan maar (nog) niet meedoen.Kinderen die een belangrijke rol spelen staan tussen(. ).

Dr.Andre Maenhout (dir.)
Dr.Ben De Man
Dr.Andrea Leroy (diensthoofd)
Dr.Patrick Mathijssens(Luca,Sam,Kitty)
Dr.Sven Ongena (stagiair)
Dr.Barbara Dufour(Babs)
Vanessa Meurant(Baliebediende)
Staf Costers(ambulancier,Ivonne Costers)
Britt De Poorter(zoon)
Dr.Jana Stevens (stagiair)
Dr.Pieter Bouten(stagiair)
Dr.Gerrit De Mayer
Yves Servaes
Sam Vermoessen
Dr.Koen Laenen
Wim Michiels
Frie Van Asse
Dr.Ilse De Winne
Anja Aerts
Marijke Willems
Tom Gijsbrecht
Roos Van De Vijver


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.