Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » Friends or more...|| Louis Tomlinson [Afgerond] » Hoofdstuk 19

Friends or more...|| Louis Tomlinson [Afgerond]

14 april 2013 - 18:54

1331

4

557



Hoofdstuk 19

Heel erg bedankt voor de reacties! <3 Love you all! Dit is hoofdstuk 19 alweer, dat betekent dus dat we na het volgende hoofdstuk een Q&A gaan doen! Ik heb er zin in, jullie ook? xoxo

Silvanita POV
Kreunend open ik mijn ogen. Ik kijk op mijn wekker en m’n oog valt meteen op de datum.
Vijftien april. Wauw, vijftien april al! De weken zijn blijkbaar voorbij gevlogen.
Dan spoelt de angst over me heen. Angst voor Thomas, angst voor Louis, angst voor mijn gevoelens.
Langzaam sta ik op en werp ik een blik in de spiegel. Ik zie er verschrikkelijk uit. Doordat ik Thomas een paar weken geleden was tegengekomen en hij had gedreigd dat ik nog niet van hem af was, heb ik amper geslapen.
Het feit dat ik geen colleges meer heb, ik heb net m’n eerste jaar afgerond, helpt er ook niet echt aan mee. Ik heb geen afleiding. Ik kijk nog een keer in de spiegel.
Mijn zwarte krullen zitten door de war en onder m’n ogen hebben zich donkere kringen gevormd.
Mijn ogen zelf kijken futloos en sprankelen niet meer.
Ik loop langzaam naar de keuken. Kaartjes voor een concert staren me aan.
Even kan ik niet meer bedenken waar ze van zijn, dan schiet het me weer te binnen. Vijftien april, de dag dat One Direction in Doncaster optreed.
Ik hou m’n adem in. Vandaag. Ik pak ze langzaam op en wil ze verscheuren.
Een stemmetje houd me tegen. ‘Niet doen. Je hebt ze nodig. Het gaat gebeuren.’
Verwart laat ik de kaarten vallen. Wat gaat gebeuren? Het stemmetje in mijn hoofd zwijgt hardnekkig. Ben ik gek aan het worden?
Snel schud ik mij hoofd en sprint naar de douche. Een warme douche helpt me wel.
Ik schiet uit mijn slaapshirt en joggingbroek en spring onder de douche.

Langzaam loop ik de keuken weer in. Ik heb een leuke outfit aan.
((shirt: http://www.def-shop.nl/miss-sixty/dames/bovenkleding/blouses-tunieken/korte-mouw/miss-sixty-chasity-shirt-black.html)) ((broek: http://www.def-shop.nl/cipo-baxx/dames/broeken/stoffen-broeken/cipo-baxx-emma-chino-pants-green.html ))
Over twee en een half uur begint het concert namelijk al.
Snel prop ik een late lunch naar binnen. Dan ga ik op de bank zitten.
Ik sla mijn armen om m’n knieën en begin heen en weer te wiegen.
Wat als Louis me ziet? Erger nog, wat als Thomas er is?
Mijn hele lichaam huivert als ik aan Thomas denk. Het litteken begint te steken, waardoor ik nog eens aan zijn ongelofelijke daad wordt herinnerd.
Dan gaat de bel. Dat is Carola waarschijnlijk. We hebben samen de kaartjes betaalt.
Op m’n gemakje loop ik naar de deur en trek ik hem open. ‘He Car!’
Ze geeft me een knuffel. ‘Hey! Ik heb er zo’n zin in!’ Ik knik. ‘Ik ook!’
Ze grijnst. ‘Echt ongelofelijk dat we zo dicht bij staan.’ Ik knik, dat is ook een van mijn angsten.
Ze kijkt me aan. ‘Weet je zeker dat je dat aankan?’ Ik knik weer.
‘Mooi zo. Nou trek je schoenen aan. We gaan.’ Ik kijk op de klok. Nog een uur en drie kwartier te gaan. Ik loop naar mijn kast en pak een leuk paar.
((http://www.def-shop.nl/jumex/dames/schoenen/pumps/jumex-kerry-pumps-black.html ))
Snel trek ik ze aan, dan loop ik terug naar Carola. Ze kijkt even snel naar mijn hakken.
‘Ik snap nog steeds niet hoe je op zulke palen kan lopen.’ Ik grinnik duister.
‘Ik ben een Alien.’ Ze lacht. ‘Een alien, me hoela.’ Ik lach met haar mee en trek de deur in het slot.
De kaartjes zitten veilig in een tasje, net zoals mijn sleutels en Iphone.
We lopen naar beneden, ja lopen ja. ‘Gaat het?’ vraagt Carola.
Ik grijns. ‘Maak je maar geen zorgen Car. Ik kan prima overweg met deze ‘’palen’’ zoals jij ze noemt.’
Ze zucht opgelucht als we beneden staan. Er staat al een taxi te wachten.
We stappen in en ik zeg hem dat we naar Het Keepmoat Stadium moeten.
Hij grijnst. ‘Het One Direction concert?’
Glimlachend knikken we. De reis verloopt in stilte.
Als we er zijn wenst hij ons veel plezier en stappen we uit.
Carola werpt weer een blik op mijn palen en ik zucht geërgerd.
‘Het gaat echt wel Carola.’ Ze grijnst. ‘Sorry sorry. Ik kan het niet dus ik maak me zorgen om mensen die het wel kunnen.’
Ik glimlach en kijk naar Carola’s ballerina’s
‘Jij hebt hakken ook niet echt nodig.’
Ze grinnikt. ‘Eigenlijk niet nee.’ Ze is 1.80, en draagt dus het liefst ballerina’s.
Ik daarin tegen ben net 1.68 en vind het dus fijner om een paar hoge hakken aan te hebben.
Anders lijk ik zo klein vergeleken met Carola (1.80), Faraya (1.70), Karen (1.75) en zelfs Louis (1.75).
Ik zucht, Louis. Carola kijkt me aan. ‘Oké, wat is er?’
Ik slik en kijk haar aan.
‘Ik maak me gewoon wat druk. Niks om je zorgen over te maken.’ Ze schud haar hoofd. ‘Nou heb je me nog nieuwsgieriger gemaakt.’ Ik grinnik, maar ga er niet meer op in.
We zijn bij de ingang. Ik haal de kaartjes uit mijn zak en laat ze aan de bewaker zien.
Hij scheurt het daarvoor bestemde stukje eraf en laat ons binnen.
We moeten nog even wachten, want het is nog niet echt tijd.
Als dan uiteindelijk de deuren open gaan lopen we naar onze plek.
De tweede rij. Ik grijns. Vlakbij het podium dus. Carola en ik gaan staan en wachten geduldig af.
Dan gaat het licht uit.

Louis POV
Zenuwachtig zit ik met de jongens in de limo. We gaan dit keer niet met de tourbus. Het is namelijk maar één optreden. Ik zucht en de staalkabels in mijn maag worden strakker aan getrokken. Zou mijn oude huis er nog staan?
Snel schud ik mijn hoofd. Niet aan denken Louis.
Ik zucht weer en Zayn kijkt me aan. ‘Lou, gaat het wel?’ Ik knik, maar trek mijn mond niet open.
Als ik dat doe ga ik waarschijnlijk breken. Ik hoop dat ik wel kan zingen dadelijk. De limo raast voort over de snelweg en ik staar nietsziend naar buiten. Het is drie uur en over twee en een half uur begint het concert. De staalkabels worden nog verder aangetrokken en het voelt aan alsof mijn maag wordt verscheurd.
Mijn gezicht vertrekt en dit keer kijkt Harry me bezorgd aan. ‘Lou, gaat het wel?’ Nu schud ik mijn hoofd. ‘Het voelt alsof mijn maag wordt verscheurd.’ Fluister ik. Ze kijken me allemaal bezorgd aan en Liam komt naast me zitten. ‘Wat is er dan?’ vraagt hij met zachte, bezorgde stem.
‘Ik maak me zorgen.’ Fluister ik, hardere klanken kan ik niet uit m’n keel krijgen.
Liam legt zijn hand om m’n voorhoofd. ‘Je bent niet ziek of zo.’ Ik schud mijn hoofd.
‘Silvanita.’ Fluister ik en de jongens knikken meteen begrijpend. ‘Je moet je gevoelens kwijt men.’ zegt Zayn. Ik knik en Liam kijkt bedenkelijk. ‘Weet je waar ze woont?’ ik schud mijn hoofd en sla mijn armen om mijn romp. De staalkabels trekken harder en mijn maag scheurt. Het voelt aan alsof mijn bovenlichaam van mijn onderlichaam wordt gespleten. Ik jammer zachtjes, de pijn!
Niall’s ogen worden groot van angst. ‘Louis, kom op. Je moet volhouden!’
Ik jammer weer. ‘Ik kan het niet.’ fluister ik en de jongens komen voor me op de grond zitten.
Ze schudden heen en weer, maar blijven zitten. ‘Je moet wel, Lou.’ Zegt Harry zacht.
‘Doe het voor de fans.’ Zegt Liam, die nog steeds naast me zit. Ik kijk ze één voor één in de ogen aan.
Zayn’s bruine, Harry’s groene, Niall’s blauwe en Liams bruine ogen komen voorbij.
Ik slik en de staalkabels verdwijnen. ‘Voor de fans.’ Zeg ik en de jongens zuchten opgelucht.

Het is half zes en de jongens en ik staan in de coulissen. Het is bijna zover. Over een halve minuut gaat het licht uit en kunnen we op.
De lichten gaan uit en we lopen op. Dan gaan de lichten boven het podium aan en beginnen de fans te gillen ‘ONE DIRECTION!’
De eerste klanken van What makes you beautiful klinken en we beginnen te zingen. Ik kijk de zaal rond en dan valt m’n oog op een meisje op de tweede rij.
Haar zwarte krullen komen tot halverwege haar rug en haar groen/blauwe ogen kijken blij naar het podium. Een bliksemslag gaat door me heen. Het is Silvanita.
Mijn keel wordt droog en ik krijg geen woord meer uit mijn keel.
De greep om mijn microfoon verslapt en hij valt op het podium. De jongens kijken me raar aan en kijken dan het publiek in. Ze zien Silvanita staan en kijken dan met grote ogen weer naar mij.
Ik slik nog eens en ren dan naar mijn kleedkamer.


Reacties:


lilovelou
lilovelou zei op 14 april 2013 - 23:01:
Wauw! Elke keer als het hoofdstuk uit is denk ik 'shit, weer te snel gelezen'
Xxx


Aimeery
Aimeery zei op 14 april 2013 - 19:57:
Awesome! Ik reageer altijd is het niet? maar goed... je schrijft echt heel goed! GO ON!


Malikaa
Malikaa zei op 14 april 2013 - 19:52:
What happened?!?!?!?! O.O
Louiss!!! noooooo
Snel verder
xXx


1Dlover
1Dlover zei op 14 april 2013 - 19:04:
Omg neeeeeee louis!
Nou denk ze dat je haar niet wil
Neeeeeeeeeeeee
Snel verder!
P.s. ik reageer toch altijd xoxo