Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Before and After. || ft. Zoe Sugg, Jack and Finn Harries. » Before || 280 days

Before and After. || ft. Zoe Sugg, Jack and Finn Harries.

11 mei 2013 - 16:21

633

0

190



Before || 280 days

280 dagen voor het ongeluk.
Afgelopen week deed Finn alsnog vrij raar tegen me. Hij zat soms naast mij, ik had door dat hij toch afstand probeerde te nemen. Hij keek me zo onzeker aan wanneer hij naast mij ging zitten zei hij amper wat. Het blauwe oog was al aan het genezen, gelukkig. Het enige wat hij had verteld was dat vrienden van zijn vorige klas aan hem vroegen: Wat is er gebeurt met je oog? En dat hij antwoordde dat hij van de fiets gevallen was. De school was net uit. Ik stond bij mijn kluis en keek even verderop, Finn stond naast Jack die tegen hem aan het praten was. Finn knikte alleen maar wat van ja. Jack zag dat ik naar hun stond te kijken, hij keek mij meteen dodelijk aan. Hij zei iets tegen Finn waardoor Finn mijn kant opkeek. Ze hadden het dus over mij, fijn. Ik keek snel het kluisje weer in. Ik zag in mijn ooghoek dat Jack op mij af kwam lopen. Ik werd er zenuwachtig van. Hij stond naast me en keek me echt ontzettend boos aan. “Omdat Finn dronken zaterdag avond was betekent het niet dat hij je wilt. Sterker, hij kotst je uit net zoals mij. Kijk ergens anders naar, naar Aaron of zo, hij is meer van jou niveau.” We keken beide opzij naar Aaron die echt een stereotype nerd was. “Waarschijnlijk is hij jou niet eens waard, hersenen heb je ook al niet hè? Waag het meisje.” Ik keek Jack licht arrogant aan. Meisje? Stoer hoor. ‘Weetje, mijn vader had gelijk. Jullie familie is een achterbakse, arrogante, kut kakker familie. Rot een eind op joh.’ Ik sloeg mijn kluisje hard dicht, een seconde later voelde ik een klap in mijn gezicht. Mijn mond viel open van verbazing. Hoe, wat? Hoe durfde hij? Ik liet al me boeken los en pakte alleen mijn map en sloeg zo hard als ik kon tegen zijn hoofd aan, al wist hij zich te beschermen. Al snel kwam Finn erbij en ging tussen ons in staan. “Jack doe normaal!” Finn drukte Jack naar achteren tot er genoeg ruimte tussen ons in zodat Jack mij niet kon aanvallen. Jack schold me nog voor alles en nog wat uit tot een leraar op ons af kwam en Jack naar buiten stuurde. Finn keek Jack na en keek mij iets teleurgesteld aan. ‘Wat?’ Zei ik nogal boos. “Een achterbakste, arrogante, kut kakker familie? En bedankt.” Ik wist even niet wat ik moest zeggen, maar aan de andere kant, Finn kon het nu krijgen ook. ‘Je weet dat ik dat niet van je vindt. Kom eens voor jezelf op, jij hebt ook geen ruggengraat. Je laat je tweeling broer de baas over je spelen, je hebt inderdaad achterbakste, arrogante kut tweeling broer!’ Het rolde er zo allemaal uit. Finn keek mij ontzettend boos aan maar het enige wat hij zei was: “Ik hoop dat je schuldgevoel je meer raakt dan de klap die je zo net ontvangen hebt.” Hij pakte mijn boeken op en duwde het in mijn armen, hij liep zo voorbij. Ik stond stil en keek mijn kluisje in. Schuldgevoel over wat ik zo juist tegen Finn heb gezegd? Ik deed mijn kluisje dicht en keek naar de deur waar Finn doorheen liep. Misschien had ik niet moeten zeggen dat het de “hele familie” was. En hoogst waarschijnlijk had ik al helemaal niet tegen Finn moeten zeggen wat ik van zijn broer vond. Ik zuchtte heel diep uit en keek naar beneden. Lisa liep naar me toe, ze sloeg haar armen naast zich. “Waar sloeg dat op?” Ik keek Lisa aan en haalde mijn schouders op. ‘Nergens, ik weet het. Sorry Lies, maar ik en Jack liggen elkaar niet.’ Ik en waarschijnlijk die hele familie niet.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.