Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Once Upon A Time in Neverland » Chapter Three

Once Upon A Time in Neverland

21 mei 2013 - 18:34

1176

5

381



Chapter Three

Laat even weten wat jullie er van vinden? Ik heb al zo lang niet geschreven en heb echt behoefte aan goede feedback! Dikke kus!xxx

Om zes uur werden Emma en Hook afgelost door David en Mary Margaret. Stiekem hadden ze gehoopt dat de Emma en Hook combinatie niet zou werken en dat er andere koppels zouden werden gemaakt. Toen ze Emma naast Hook zagen zitten, inmiddels zaten ze allebei op de tafel en had Emma zijn leren kapiteinsjas aan, keken ze elkaar bezorgd aan.
''Dit bevalt me niet." mompelde David en hij liep naar boven met Mary Margaret achter zich aan.
"Goeiemorgen, is het rustig geweest vannacht?" vraagt David aan Emma.
"Ja hoor, alles is gewoon goed gegaan." Antwoorde zij en ze keek even vanuit haar ooghoeken naar Hook, die instemmend knikte, zich uitrekte en van de tafel afkwam. Hij stak zijn hand uit naar Emma en hielp haar ook van de tafel af.
"Sinds wanneer ben jij zo'n gentleman?" Vroeg Emma, met een zweem van een glimlach. Dit keer was het Killian zijn beurt om met zijn ogen te rollen.
"Schat, ik ben altijd een gentleman." Zei hij met zijn hese stem, Killian knipoogde naar haar voor hij zich omdraaide en de trap af liep. Emma praatte nog even met haar ouders maar wenste hen toen weltrusten.
Ze liep naar Hook's kajuit en klopte op de deur.
Ze hoorde een grom en wat gevloek, maar na een tijdje ging de deur open.
Emma staarde even naar zijn half ontblote bovenlijf en probeerde zich toen op zijn gezicht te focussen. Killian grijnsde breed.
"Ehm," begon Emma, "Ik heb je jas nog. En je hebt me ook nog niet verteld waar ik slaap." Ze gooide de jas over hem heen en wachtte geduldig tot hij aanstalten zou maken om haar, haar slaapplek te wijzen.
Hook leunde echter tegen de deurpost aan en glimlachte.
"Zeker weten dat je niet liever hier wil slapen? Een goede nachtrust kan ik je helaas niet beloven.." Hij maakte een uitnodigend gebaar naar binnen en Emma lachte wat nerveus.
"Nee bedankt." antwoorde ze.
"Your loss, sweetheart." Grinnikte hij waarna hij naar de kajuit achter haar wees. "Daar slaapt Regina, de kajuit ernaast is voor jou. Slaap lekker liefje." Hij boog zich wat dichter naar haar toe, gaf haar de zoveelste knipoog en deed toen de deur dicht. Emma schudde verward met haar hoofd en liep toen naar de aangewezen kajuit.

Na ongeveer drie uur slaap werd Killian wakker gemaakt door Emma’s stem en geschud aan zijn bovenlijf.
‘Wake up bloody pirate.’ Zei ze gefrustreerd terwijl ze bleef schudden en hem tegen zijn gezicht tikte.
‘I love it when you talk dirty,’ Hij greep haar pols vast, ‘Leuk dat je je bedacht hebt, maar kan het niet allemaal wat, ‘ Hij pauzeerde en trok haar naar zich toe, ‘liefdevoller.’
Emma trok haar wenkbrauwen op, ‘Het stormt, iedereen moet aan dek komen.’ Verklaarde ze.
Killian draaide zich om in zijn bed, ‘Kun je Repelsteeltje niet wat laten toveren? Ik lag net zo lekker.’
Emma dacht na bij dat idee en liep naar buiten.
‘Onze kapitein ligt net zo lekker,’ riep ze naar David, hopend dat hij haar zou horen door de harde wind en regen, ‘hij vraagt of je Gold niet wat kan laten toveren.’
David rolde met zijn ogen en knikte toen.
‘Ga jij Gold halen?’
Emma stemde in en rende terug naar Hooks hut, inmiddels kletsnat.
‘Ga weg.’ Kreunde hij, ‘Ik kom toch niet.’
‘Waar is zijn hut?’
‘Ga je nog meer mensen verblijden met je gezelschap?’ Hij deed één oog open.
‘Swan, je bent zeiknat.’
‘Goed opgemerkt vriend, geef nou maar antwoord op mij vraag!’ Riep Emma geïrriteerd.
Hij dacht even na en legde haar al weer half slapend uit waar het was. Emma liep meteen zijn hut uit en sloeg de deur met een klap dicht.
Het duurde niet lang voor het deinen van het schip minder werd en hij weer in slaap viel.

‘Bedankt Rumple,’ Zei David tegen Gold, die met zijn handen door zijn haren ging om het wat droger te krijgen. Mr. Gold knikte vriendelijk naar hem en ging met zijn gezicht in de ontstane zon zitten. Mary Margaret, Emma en Regina gingen opzoek naar droge kleren.
‘Met al zijn avontuurtjes zou je toch denken dat hij vrouwen kleren aan boort heeft.’ Mompelde Regina nadat ze het halve schip doorzocht hadden.
‘Ik dacht dat hij gewoon een grote mond had.’ Zei Emma en Regina lachte.
‘Als hij was meegereisd naar Storybrook was hij waarschijnlijk een echte womanizer geweest. Je moet toegeven, hij is ergens best charmant en zeker niet onaantrekkelijk.’ Gaf Regina toe.
Mary Margaret en Emma keken elkaar aan met een grijns.
‘Oh mijn god.’ Lachte Emma, ‘Jij hebt ook met hem gerotzooid he?’
‘Niet waar.’ Regina begon heel licht te blozen en Emma keek haar sarcastisch aan, ‘Misschien één keer. Heel lang geleden.’
Emma en Mary Margaret begonnen hard te lachen terwijl Regina tegensputterende geluidjes maakte, toen Hook met zijn haar in de war en blouse nog half open de drie vrouwen tegemoet kwam lopen.
‘Wat is er zo grappig.’ Vroeg hij met zijn hese slaapstem.
‘Niets.’ Antwoorden ze in koor en betrapten elkaar op zacht giechelen.
Hij bekeek ze één voor één eens goed en schudde toen zijn hoofd.
‘Willen jullie droge kleren?’ Vroeg hij toen. Ze knikten en volgden hem naar zijn hut.
‘Dat hadden we kunnen weten.’ Mompelde Mary Margaret in Emma’s oor, die zacht begon te lachen.
Vanonder zijn bed trok hij een lange dichte kist die vol zat met vrouwenkleren.
‘Maar dat zijn jurken..’ Mompelde Emma, ‘Dat doe ik niet aan.’
‘Het ziet er niet uit alsof we veel keus hebben. Je moet maar gewoon hopen dat je kleren snel drogen.’ Antwoorde Regina.
Emma hield een enkellange wijde jurk voor zich uit met een korset erbij.
‘Mijn god. Heb je niks anders?’
Killian dacht even na en schudde toen zijn hoofd.
Emma zuchtte en doorzocht de kist naar iets beters, maar vond niets.
‘Kun jij me helpen mam?’ Vroeg ze toen maar. Killian grinnikte, liep de deur uit en keek even naar achter door het glazen raam.
‘Dus jij hebt dit bed al eens eerder van dichtbij gezien.’ Plaagde Emma Regina.
Hij bleef abrupt staan om te luisteren.
‘Ik was een koningin, denk je dat ik daarin was gaan liggen?’ Vroeg Regina beledigd.
Mary Margaret plaagde haar verder, ‘Dus je hebt hem maar gewoon thuis uitgenodigd? Classy.’
Hook grinnikte zacht, dat was bijna zoals het gegaan was, bijna.
‘Pas jij zelf maar op dat je niet daar beland Emma, jij hebt duidelijk een zwak voor hem.’ Zei Regina.
Emma hapte hoorbaar naar adem, waarschijnlijk door het korset dat dicht geregen werd.
‘Dat heb ik niet.’ Zei ze verontwaardigd, 'Jeetje, hoe konden jullie hier in lopen zeg. Wat zit dit strak.'
Mary Margaret viel Regina bij, ‘Jullie stonden gisteren anders wel heel gezellig samen het schip te besturen… ‘’ Regina maakte de zin verder af, ‘En was het vannacht nog gezellig?’
Emma begon heftig te protesteren en Killian moest heel hard zijn best doen om zijn lachen in te houden. Hij liep gauw naar het dek en voegde zich bij David om te kijken hoe ver ze van de juiste koers af waren door de storm, met een grote grijns op zijn gezicht.


Reacties:


ReginaM
ReginaM zei op 2 april 2015 - 8:46:
ik vind het verhaal geweldig.
Ik ben er helemaal weg van.
En ik stem in met dramaElf. Een verhaal over regina en emma zou ik ook meteen lezen.


Hermelien
Hermelien zei op 26 mei 2013 - 14:54:
Ik vind dit gewoon héérlijk om te lezen!
Gewoon geniaal en ik weet nu al dat Killian mijn lievelingspersonage word samen met Emma :3 Hoewel Regina ook interessant is en vast een geweldige achtergrond heeft!
Omygoshnesss ik vind het gewoon geweldig, zo kan ik dus uren doorgaan.
Hier en daar wat letten op van die minimale spellingfoutjes, maar dat overkomt iedereen net als ik
Anyhooow ik wil dus meeeeeer savy? xd
Regenboogkus


MarilynEmrys
MarilynEmrys zei op 22 mei 2013 - 21:21:
Alweer een fantastisch hoofdstuk, ik zit dit hier gewoon met een mega grijns op m'n gezicht te lezen, hoe je Hook schrijft is gewoon perfect c:
Haha, ik zie Emma al helemaal in sprookjesland-kleding (om het zo maar even te zeggen) rond lopen.

Sorry dat ik niet gisteren al meteen had gereageerd, maar ik kwam er gewoon niet aan toe, 'k had een Engels proefwerk vandaag snap je.

Gauw reactie


1Diloveniall
1Diloveniall zei op 21 mei 2013 - 23:26:
Ik heb bij Emma echt een stoer meisje met wel lange blonde haren in mijn hoofd, en bij Killian captain Jack Sparrow (:

Je vroeg om feedback, ik heb wel twee kleine puntjes:
- Als je een citaat gebruikt, en erna nog iets van fluistert hij, zegt hij erachter zet, moet je binnen de aanhalingstekens een komma zetten. Een voorbeeld:
''Emma, je mag best hier blijven,'' zei Killian met flirterige toon.

- En je veranderd wel eens van personage terwijl het in de autoriaal perspectief geschreven is. Dat is soms verwarrend

Maar je verhaal is echt super leuk!


dramaelf
dramaelf zei op 21 mei 2013 - 21:04:
Leuk!!! Regina en Emma lijken hier zo beste vriendinnetjes <3 zou je het trouwens leuk vinden om eens een verhaal van mij te lezen het moet niet maar het zou wel leuk zijn