Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » It was just starting to fall apart. » 5.

It was just starting to fall apart.

27 mei 2013 - 18:22

1049

9

382



5.

Heyy! Sorry dat het zo lang duurde, ik zat een beetje vast ;) reactie=heel lief

'Ryuzaki, wat wat brengt jou op de gedachte dat IK Kira ben?!? Kan ik niks doen om jou ongelijk te bewijzen?'
Strak straarde Zayn voor zich uit, regendruppels tikte tegen de ruiten, ze zorgde voor een onduidelijk zicht op de weg, het lawaai van de toeterende auto's en een luide sirene dreunde mijn oren binnen, elke dag van de week was het zo, zonder enig uitzondering. Zelfs op de zondagen, wat ik wel verwachtte van New York.
'Begrijp me niet verkeerd, ik verdenk je alleen, als je hem niet bent is er niks om je zorgen over te maken, of wel? Hier rechts afslaan graag.'
Waarom praatte hij altijd zo onverschillig? Het begon me langzaam te irriteren. Snel voerde hij zijn snelheid op en scheurde de bocht in, wat er voor zorgen dat beide jongens hun evenwicht verloren.
Piepend kwam de auto tot stilstand, recht voor een of ander landhuis, wat vele keren mooier was dan het voorafgaande huis, dit huis was antiek, het was omringt door velen fruitbomen en rozenstruiken, ik snapte waarom hij hier wilde wonen, ondanks de enorme drukte en de dramatische gebeurtenissen in deze stad straalde dit huis klasse en rust uit. De prachtig met mozaïek gedecoreerde ramen waarin de mooiste figuren in verwerkt werden, de mooi versierde deurbel, het vaag roodkleurige dak. Een normaal mens zou het niet opvallen, maar als je goed zou kijken zag je er een klein verhaal in afspelen. Het bouwen van dit huis zou echt een fortuin gekost hebben.
'Bedankt voor je lift, Zayn.'
De man had moeite om de auto uit te kunnen stappen, wat zichtbaar was. Uiteindelijk liep de man snel naar zijn huis, haast rennend, alsof hij zich schaamde. Vrijwel meteen werd de deur geopend door een oude, goed gekleden man.
'Wat ga je doen?'
Een voor een sprak ik de woorden uit, elke lettergreep spuugde ik als het ware uit.
'Niks.'
Tikkend op de ruit keek ik doordringend naar de man, een mysterieuze glimlach verscheen op zijn gezicht.
'Ik heb alleen zijn naam nodig. Dat is het enige wat tussen mij en zijn dood staan.'
Fout... Alweer, de idioot. Maar ik zij niks, ik hield mijn mond.
'Rijd snel naar huis. Ik moet je nog het een en ander over ons uitleggen.'
Terwijl hij aan de sleutel draaide keek hij naar zijn achteruit-kijk spiegeltje, mijn spiegelbeeld was werkelijkwaar afgrijselijk. De persoon die ooit gezegd had dat iedereen mooi op zijn eigen manier was, loog. Diegene was een leugenaar.
Een pijnscheut ging door me heen toen ik met mijn vingers over mijn brandwonden streelde, het brandde nog steeds, het voelde net alsof iemand mijn huid van mijn gezicht aftrok en er zout overheen strooide, de pijn was vreselijk. Het feit dat ik niet dood kon was nog erger.. Nou ja.. Het kon wel, maar alleen een verschrikkelijk slim persoon was in staat om een shinigami te doden.
Het leek eindeloos te duren, nog steeds hoorde ik het geluid van die ene sirene. Een oorverdovend geluid dat in mijn oren bleef piepen.
'we zijn er.'
Een klik klonk zacht en de deuren opende zichzelf, een dood gewoon rijtjes huis.
'zijn er nog mensen met wie je dit... Huisje deelt?'
Zacht schudde Zayn zijn hoofd, waarbij zijn haar strak omhoog bij bleef staan. Er zat duidelijk teveel gel in.
Met zijn handen in zijn zakken zocht hij naar zijn sleutels terwijl hij richting zijn huis liep.
Al snel draaide hij de deur van het slot af en veegde zijn schoenen af op de deurmat.
Een kapstop met enkele jassen hing aan de deur, zacht geel behang plakte aan de muur, met een deur aan de rechter kant en aan de linker kant een trap. Een enkele schilderij hing vlak boven de deur, een schilderij van een masker dat met felle kleuren gedecoreerd was. Het was hier lang niet schoongemaakt, ik had zelf het gevoel dat ik woorden in het stof kon schrijven want enkele stofdeeltjes dwarrelde door de kleine gang. Wat er voor zorgen dat Zayn begon te niezen.
Nadat hij zijn schoenen uittrok en zijn jas op de grond gooide liep hij de trap op. Het was al laat, toch wist ik dat hij nog klaarwakker was. Vandaag was een enorm heftige dag voor hem geweest, die hij niet zo snel zou verwerken.
'Wat wilde je vertellen?'
Zacht schoof hij zijn bureau stoel naar achter waarna hij neer plofte en een pluk haar tussen zijn wijsvinger en duim hield.
'Zayn.. Hoe ga ik dit nou eens zeggen, wat.. Wat maakt shinigami's en mensen nou zo verschillend?'
Verward keek de man me aan, een frons verscheen op zijn voorhoofd, kleine rimpels die niet op hun plaatsen bleven.
'Makkelijk.. Jullie kunnen niet gestraft worden aangezien jullie "Niet bestaan".'. Was zijn antwoord, het klopte. Maar het was niet het compleet correcte antwoord.
'Er zijn nog een paar dingen. Wij shinigami's krijgen de helft van ons slachtoffers levenduur, dus nog 50 jaar te leven betekend 25 jaar voor ons, 3 maanden word 1,5 maand, een dag word 12 uur, ten tweede kan ik mezelf in elk persoon veranderen die ik ooit gedood heb, inclusief mezelf. Waarom ik dat niet gedaan heb? Makkelijk. Ik, Alice Rosenfield ben 2 jaar geleden dood gegaan, mijn dood is nog steeds een mysterie.Ik werd dood op bed gevonden, met een brief in mijn hand, de tekst erop was in een onduidelijk handschrift geschreven, iedereen, elk leven wezen dat mijn brief las, ging dood. Ik kan nu moeilijk als een halve gare weer op straat gaan lopen alsof er nooit iets gebeurd zou zijn.' Zuchtend nam ik plaats op zijn witte een persoonsbed terwijl ik verder praatte.
' Nu komen we bij het laatste punt. Ik, als Shinigami, zie iedereen zijn of haar naam en levensduur boven het hoofd hangen. Waarom dit zo interessant is? Nou, kijk. Als een mens, in dit geval jij, de death note oppakt, kan die shinigami ogen krijgen, waarbij ik maar een ding van je wil, de helft van je levensduur. Dat is alles.'
Een diepe zucht ontsnapte uit zijn mond, hij zag er gefrustreerd uit, hij dacht na.
'Dit.. Wat je me nu aanbied, het kan niet.' Was zijn antwoord geweest op mijn verhaal, het zou misschien wel te veel om te verwerken te zijn voor hem.. Net als voor de rest, elk mens dat ooit te maken heeft gehad met dit verschijnsel, de death note, had het niet lang overleefd..


Reacties:

1 2

Kazemarux
Kazemarux zei op 25 juli 2013 - 11:30:
Snel verder!
Melding plz.


samke
samke zei op 20 juni 2013 - 19:44:
cool verhaal


Lotteimy
Lotteimy zei op 29 mei 2013 - 21:37:
Ik geloof dat ik het snap. AND I LOVE IT.

Seriouslyyy! Ik vind dit verhaal echt mooi. Zo mysterieus enzo, en anders dan andere verhalen Ben benieuwd x


Azula
Azula zei op 27 mei 2013 - 20:09:
I'm confused, but I like this a lot.<3


Ims
Ims zei op 27 mei 2013 - 20:03:
heb het nog steeds niet gezien (sorry)
maar Zayn heeft toch de deathnote, dus dat kan toch helemaal niet???

Snel verder!!!!

XxXxXxXxXxXx