Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Degrassi » Het Delta College » De Eerste Schooldag

Het Delta College

2 juni 2013 - 20:26

849

6

443



De Eerste Schooldag

Hoofdstuk I

Anna Timmersen
De gangen van het Delta College zitten tjokvol met luidruchtige tieners. Anna Timmersen viel nogal op met haar bloemenjurkje tussen alle doorsnee jeans-met-een-trui outfits. Iedereen keek haar aan en wisten meteen dat ze nieuw is. Anna pakte haar portemonee waar haar sleutel in zat voor haar kluisje. Ze keek naar het nummer: 46933. Ze keek om zich heen en zag een balie. Ze liep er naar toe en wachtte even voor de balie. De vrouw die erachter zat zag er oud uit. Haar grijsblonde haren zaten superstrak in een dotje en ze had overal rimpels in haar gezicht. Ze kijkt haar aan en zei alleen maar: “Naam?’’ Anna was even verbaast maar zei: ‘‘oh.. eh… Anna Timmersen’’ ‘je bent nieuw hier zo te zien’’ zei ze terwijl ze op haar computerscherm keek ‘’eh ja klopt. Ik zat eerst op een andere school’’: zei Anna die zo snel mogelijk weg wilde ‘ok… nou? Wat wou je vragen?’’ zei ze alsof ze wel wat beters te doen had. ‘oh ja. Uhm, waar is kluisje nummer: 46933?: vroeg ze ‘eerste gang links hier, daarna laatste rij kluisjes en dan de tweede van boven’’: zei ze verveeld. ‘’oh ok, … dank u’’: zei Anna snel en ze liep de eerste gang in. De gang was lang en aan allebei de kanten stonden rijen met kluisjes. Ze liep naar de laatste rij kluisjes en keek naar de tweede van boven. 46933 stond erop. Ze opent haar kluisje en dumpt er al haar boeken in. Het meisje naast haar leunde tegen een kluisje en smeerde wat aardbeienlipgloss terwijl ze een spiegeltje vasthield. Het meisje keek eerst om zich heen een keek dan naar Anna. "Eey, jou heb ik vorig jaar nooit gezien. Ben jij nieuw?", zei ze. ‘’eh ja klopt", zei Anna. Ik zat eerst op een andere school maar ik ben hierheen verhuisd.’’ "Oh ja?", zei ze geïntresseerd. "Welkom op onze school." Ze stak haar hand uit. "Ik ben Charlotte." Anna gaf haar beleefde een hand. Charlotte had perfect goudblond haar en luchtblauwe ogen. "Ik ben Anna." "Ey.", hoorde Anna opeens. Een grote gespierde jongen kwam wat dichterbij en vroeg: "Charlotte, zin een date vanavond?" "Je maakt het daarnet uit met Lisa." "Troost me dan." De twee andere gasten achter hem begoneen te lachen en eentje gaf de grote gespierde high-five. "Loser.", snauwde Charlotte. "Ow, je hebt een nieuw vriendinnetje.", de jongen keek Anna aan. "Ze is niet geïntresseerd in jou.", zei Charlotte snel. "Jawel." De grote gast pakte een papiertje en gaf die aan Anna. "Bel me eens als je je bedenkt." En hij liep samen met de andere gasten weg. Charlotte pakte het papiertje af, scheurde het en gooide het op de grond. "Waarom deed je dat?" "Omdat hij het niet waard is. Hij sumpt steeds het ene meisje na het andere en hij is een vreselijke player. Dus, zal ik je een rondleiding in de school geven?" "Graag.", glimlachte Anna.

Jenna Miller
"Het was zo speciaal en hij was zo lief voor me." Jenna was met jaloezie aan het luisteren naar de verhalen van haar vriendin Brittany. Zij, Brittany en Ellie zijn de drie hoofdcheerleaders van het Delta Collega. Ze zijn populair, mooi en slank, alles wat een cheerleadster moet zijn. Van hun vriendinnengroepje was Jenna de enige die nog nooit seks had gehad. Ze was zeker klaar voor seks, dacht ze, en stiekem was ze er ook heel nieuwsgierig naar. Maar (momenteel) had ze geen lief, en de jongen op wie ze al zo lang een crush had, leek onbereikbaar. Derek heette hij. Een jock en de grootste pestkop op school. Op deze school is het normaal dat de populairste meisje met de populairste jongen date maar Jenna viel helemaal niet op diie types. Ze viel op buitenbeentjes, jocks, nerds, noem maar op. En ze heeft schrik dat als ze een relatie met een van die buitenbeentjes zal hebben dat ze niet meer bij de "popular kids" mocht. "Het was heel snel maar toch zo romantisch tegerlijkertijd. De beste zomervakantie ooit." "Leuk.", zei Ellie. "En jij, Jenna, hoe was jouw eerste keer?" Jenna was ondertussen langdurig aan het staren naar Derek. "Naar wie staart ze?", vroeg Brittany en keek de richting uit waar Jenna naar keek. "Ze kijkt naar de jocks..." "Oh nee, niet zeggen dat je een oogje hebt op één van die vieze mensendieren.", Ellie keek vies naar de jocks. "Mensendieren...",lachte Brittany. De jocks zijn ook echte 'mensendieren' ze stinken en zweten de hele tijd en hebben geen respect voor anderen. "Vroegen jullie mij iets?", Jenna wordt wakker uit haar dagdroom. "Waarom staarde jij naar de jocks?" "Staarde ik naar de jocks dan? Nee...Ik keek naar die mooie nieuwe drankautomaat naast de jocks." "Wat is er zo fasinerend aan een nieuwe drankautomaat?" "Volgens mij keek je echt naar de jocks. En specifiek naar Derek Zeno, de goorste jock op deze school." "Nee, wat?", lachtte Jenna. Ellie en Brittany keken haar aan alsof ze een buitenaars wezen was. "Ik heb een afspraakje met iemand buiten.", zei Jenna vlug. "Mag ik mee?", vroeg Brittany. "Euhm...nee...Bye, girls." Jenna liep meteen naar buiten.


Reacties:

1 2

elma
elma zei op 3 juni 2013 - 20:54:
Snel verder! xx


Lotteimy
Lotteimy zei op 3 juni 2013 - 8:05:
Mooi verhaal! Ben benieuwd naar the next chapters :-)
Melding please x


ikleesalleen zei op 2 juni 2013 - 22:06:
omfg degrassiii! dat heb ik zolang niet meer gezien, ik herken idd ook personages
Meldinggg


Maureennx
Maureennx zei op 2 juni 2013 - 21:57:
oeeeh degrassi, love that show!
melding?


Malikaa
Malikaa zei op 2 juni 2013 - 20:41:
I like it
Ik herken gewoon sommige personages uit degrassi, and I love it
Melding please
xXx